Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Vetlanda ons 14 nov 19.00

Ajaj, Putte missar den här och förmodligen mer än så:

http://www.unt.se/sport/skadebekymmer-for-sirius-1956263.aspx

Det här känns f.ö. som en riktig vattendelarmatch. Vinner vi kan jag börja tro att det här kan bli en bra säsong på riktigt. Blir det torsk kommer det mer att kännas som att den fina säsongsstarten mest var lite tillfälligt sprattel.
De verkar som om både Åhlén och Fall kan spela vilket känns bra men vem ersätter Putte? Pirre på backplats och ryssen går upp ett steg? Nja, tror inte det. Eller får vi se Wängelin? Det skulle vara intressant och följa Wängelin en hel match men Olle vet bäst naturligtvis :-)
Står vi å faller med putte då. Känns inte som han kommit upp i vanlig standard än så jag tror vi håller ändå.

Nu ska hemmaspöket klubbas ihjäl. 5-2 inför 1212 pers.
Kul om både Fall och Åhlén kan lira, då blir det ju som jag trodde ändå, iom att båda ändå kunde fullfölja i lördags. Putte är väl säkert bra med sin skridskoåkning men han gör ju inga poäng och jag tycker han har mera i kroppen än han visat. Kan inte Max spela halva? För Putte har väl lirat halva på slutet. Det är väl osäkert om Pirre håller elitserietempo numera? Han är säkert dock kanon att ha i bakfickan om det blir kris. Bra skytt framförallt, men frågan är om han hinner med? Wängelin borde som sagt kunna få en chans på bänken iaf. Men Vetlanda blir himla svåra, de verkar lika sega som alltid. Inte ens SAIK kunde ju plocka två tämligen givna poäng på hemmaplan. Vetlanda är ju hittills snäppet bättre än Gais som ju slog oss. Tycker att Vetlanda jämte Sirius är de enda som överraskat positivt hittills så det blir en mkt spännande match. Vore kul med första hemmasegern. Hoppas killarna kan spela lite mera avslappnat och inte känna den pressen på hemmaplan som Olle talat om tidigare matcher. Borde väl vara tvärtom nu, ingen lägger någon press på detta lag och man har Västra på läktarn som en extralirare. Gäller dock att hålla sig på plan flera minuter denna match, det funkar inte med så många utvisningsminuter i längden.
Ja de är ju tråkigt om grabbarna känner sig stressade och pressade bara för att dom spelar på hemmaplan och inte har hela publiken emot sig. vi kanske ska sluta heja?

Finns ju ändå tillräckligt många erfarna grabbar i laget för att stötta de som inte är vana med publik.
Surt med uddamålsförlust...
Skitis, skitspel, skitpublik och skitförlust. Life sucks!
Jag tycker att för få gav allt igår hydling och broberg visade att det går om man vill. Det handlar om att kriga och det gjorde vetlanda betydligt bättre.
Virre var ju klart bäst. Ja den där tillställningen vill man ju helst glömma.
*Dubbelpost*
En av mina sämsta upplevelser på Studan någonsin!!!
Kanske hör till 'Halldebatten' för det här är rent generellt, men känns så tröttsamt att höra om "chansartat" för att det inte var optimala förutsättningar. Det här tugget hörde man inte på samma sätt innan hallarna kom till världen. Till och med vinnarna tycks bara kunna nämna "krigandet" som vinnarkoncept. Men kanske är så lätt? Bättre "krigat", VBK, och köp en trisslott. Typ så...
Bandylirare har blivit primadonnor tyvärr. Olika förutsättningar och anpassa spelet efter förhållandena är numera svärord.
Tröttsamt med issnacket. Visst var den svårspelad igår men vi lirar faktiskt 20 av 26 matcher utomhus. Mer fokus på att anpassa spelet och mindre gnäll på underlaget.