Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Resa till Söderhamn, fredag 30/11

Med förhoppning om att den här fredags-utomhustrippen till Hälsinglandsskogarna inte flyttas med kort varsel. Man vet aldrig med Tramsin.
Jag är pepp på Hällåsen och Broberg borta, trots tabelläget. Om inte buss så lär väl åtminstone minibuss vara aktuellt? Tåget kostar drygt 300 kr t.o.r i värsta fall... Tänkte ta med lite flaggor och diverse utifall om att, så krossar vi det där jävla bonngänget sedan. Men skriv upp er så rullar vi!

1. Joint
Fredagsmatch i hälsingland, givet.

1. Joint
2. haze
3. Hannes
Jag har två intressenter (som dessutom eventuellt har varsin hangaround) som jag anmäler å deras vägnar.

1. Joint
2. haze
3. Hannes
4. Elias
5. Oskar
1. Joint
2. haze
3. Hannes
4. Elias
5. Oskar
6. johann
--------------------------------------------------------------------------------
Är sugen beror lite på när vi måste åka
Senast vi åkte minibuss dit åkte vi kl 17. Men 16.30-45 kanske är bättre.
Vill verkligen åka, svår abstinens. Bil någon?

1. Joint
2. haze
3. Hannes
4. Elias
5. Oskar
6. johann
7. David

vi börjar väl komma upp i minibuss med folk?
Årets första minibuss! Jobba... Vem kör?
Hur många får plats i en minibuss? Är den redan full eller?
9. Behövs väl en chaffis nu dock.
Vill man stå ute och kolla bandy på Åsen omringad av skog ska man passa på. De har hallmöte där i dag...
Eftersom chafför verkar kört hoppar jag av och går på julbord.
Kört ihop sig jobbmässigt och hinner inte med någon Söderhamnstripp - skit!
Gah.
Då är vi 6/9... Vill inte ge upp årets bandyresa. Kom igen, nå'n!
David kör, så chaufför har vi.
Kung David!
Minibuss på fredag:

1. Joint
2. Hannes
3. Elias
4. Oskar
5. johann
6. David
7. [ledig plats]
8. [ledig plats]
9. [ledig plats]
Förlåt en okunnig men jag har bara varit med på bussresor och egen bil på bortaresor tidigare. Vad är det som gäller? Vem hyr osv?
Chaffisen brukar väl hyra också brukar Västra subventionera lite? Vad säger Kniv-Jonas och John?
Västra subventionerar 500kr för en minibuss som är öppet fixad med först till kvarn för medlemmar främst. Någon som är med hyr minibuss i eget namn, lägger ut pengar, tar in pengar från de som åker med, dock minst 100 kr skallen. Lämnar in kvitton och får upp till 500 kr av mig för att täcka en ev förlust på resan.

Vi försöker göra så att den som kör inte behöver betala för resan men det är upp till varje tillfälle och föraren.

Detta gäller dock en hyfsat full minibuss. Vi har valt att inte sponsra privatbilar med 5 pers och därför inte heller 4-5 pers som hyr en bil.

* En resa till Broberg skulle jag gissa gå på ca en 2000 kr för buss och soppa, förmodligen lite mer. Så minst 200kr skallen för åtta betalande och en chaffis.

Solklart?

Självklart.
Hoppas ni kommer iväg ett gäng. Hos mig ekar plånboken tom tyvärr.
Okej allesammans! Har bokat minibuss nu. Den har åtta platser inte nio, men är i gengäld billigare. Det kommer gå på 1600 fram och tillbaka (då har jag räknat 37 mil och 16 kr milen). Så en tvåhundring var om vi fyller upp.

Vi åker från UKK kl 16:15, någon som det inte funkar för?

Så nu vill vi ha två glada till på resan så kan vi heja fram grabbarna till seger!
16.30 vore bra för mig, får svårt att hinna annars
För mig kvittar det, men vi borde hinna 16.30 också, så kanske spika det? Två säten kvar då!
Vi kör 16:30 från UKK! Kolla efter dom som har Siriushalsduk. :)
Kul att ni kommer iväg. Ska erkänna att jag börjar bli sugen.

Är det inga fler som ansluter kan jag betala för en plats. Betalar John vid tillfälle.
Kom igen johnnyboi!!
Alla(h) ska med!!!
Eftersom chafför verkar kört hoppar jag av och går på julbord.

Du ska inte med nu då?
Jag vet att Kniv-Stefan vill åka, men han
är utan dator. Han nås på 0736-332871 (Han har dessutom körkort).
Kniv-Steffe är nu meddelad.
Finns en plats kvar! Bilen åker från UKK kl 16:30.

Kom igen!
stackars våra hjältar som ska ut i snön. åkte just uppifrån Tierp. Inte kul Inte kul. Må våra blåsvarta bilänglar vaka över er!
Starkt jobbat minibusshjältar. Fan att man missade detta.
Kom hem nu efter lite skjutsning runt stan. Tack alla inblandade!
riktigt kul, skön medelålder på bussen som säkrar en viss återväxt. legendarisk resa, redan!
Grymt, tack för resan! Minnesvärt.
Kan man tänka sig en reserapport någon? Snöstorm, upphämtning, barövis, ordningsmakt; känns spänstigt. Honorar i form av pizza på Alex.
Kan kirra något kanske. Såvida inte "what happens in Söderhamn, stays in Söderhamn". :-)
Reseskildring ja tack! Hemsidan är tyvärr rätt död sedan Hundstjärnan lade ner pennan.
vore kul för oss gamlingar att läsa vad som hände :-)
Nyllet och John tack för era generösa erbjudanden! Men av någon outgrundlig anledning drog bilen mindre bensin än beräknat (kan bero på att vi åkte i 60-70 stora delar av vägen...), så totalkostnaden blev mindre och därmed räcker de pengar vi fick in av alla medresenärer för att täcka minibussen.

Hejhej!
Skriver du en reseberättelse Joint? Annars har jag tenta på lördag och är således otroligt inspirerad att göra annat!
Hehe, jag har faktiskt skrivit en redan. Lär dyka upp snart!
Jepp, lägger upp så snart jag hinner. Du har tydligen en pizza i honorar att hämta ut på Alex också, tack vare Sutra.
Grym!
Bra skrivet! Klart värt en pizza.
Instämmer. Snyggt Joint!
Tack och bock!
Härligt berättat joint!
Tack! Mycket fint! Imponerad. Och det är nåt visst med att efter en lång resa, komma fram till en arena och redan ligga under.

Pizzapengar är överförda via tröjköp. Kan 70 få loss dem och ge till skribenten? Eller skall jag göra på annat sätt?

Och det är nåt visst med att efter en lång resa, komma fram till en arena och redan ligga under.

Kan Siriussupporterskapet sammanfattas på ett bättre sätt?

Låter som en Örebro-bortaresa med en full Apa i baksätet....