Jaha, vad tror ni om det här då? Dumt att dra på sig onödiga hörnor kanske. Blir väl ca 5-3 till nåt lag.
Sirius-Väners, 28:e nov
Jag vägrar ge upp. Nån gång måste vi ju ta poäng hemma. 4-1 inför 799 pers. Nu slipper man ju iaf köa får att köpa korv.
Hoppas att Hellboy kan lira.
Hoppas att Hellboy kan lira.
Det här är den match där jag räknade med att vi skulle kunna plocka bonuspoäng, jämfört med min annars dystra kalkyl. Vi brukar ju av tradition ha lätt mot Väners.
Hedqvist sätter 2... då gör vi tre inför 804 åskådare, i den match som kan vara den sista som gäller något innan februari....
Hedqvist sätter 2... då gör vi tre inför 804 åskådare, i den match som kan vara den sista som gäller något innan februari....
4-3! Inför 777 pers. Virre gör två, Fall och Ilja ett varsitt. Väners gör två av sina mål på fast situation. Boom-boom..
Ja det känns ju som att det blir till att rusa som gudar på hörnorna. Glidtackla Hörnqvist kanske?
Jag tycker våra gubbar ska gömma var sitt ärtrör i byxan och när Väners har hörna blåser de, lite diskret, ärtor på Herr Hörnqvist. Va förvånad han skulle bli.
Vi vinner med 3-3. Ett oavgjort resultat på hemmaplan är ju näästan som en vinst. Publik? 693 pers.
Vi vinner med 3-3. Ett oavgjort resultat på hemmaplan är ju näästan som en vinst. Publik? 693 pers.
6-1 1100 på läktarna
Maya mår tydligen inte så bra
http://www.unt.se/sport/mayborn-till-sjukhus-med-smartor-i-ryggen-1984903-default.aspx
blir drygt att se Hörnqvist skjuta in hörnmål igen och kanske nån straff. Någon som har någon vettig förklaring varför Sirius släppt in så pass många hörnmål? Eller är det bara som det känns?
http://www.unt.se/sport/mayborn-till-sjukhus-med-smartor-i-ryggen-1984903-default.aspx
blir drygt att se Hörnqvist skjuta in hörnmål igen och kanske nån straff. Någon som har någon vettig förklaring varför Sirius släppt in så pass många hörnmål? Eller är det bara som det känns?
Senast jag skrev det blev jag grymt besviken, men jaja... nu är det väl dags ändå: Bandypremiär!
Håller med garligur, det här känns lite som vår sista chans på mycket länge att döda hemmaspöket. Blir det inte imorgon behöver vi skrälla rejält om det inte ska vänta till Motala i sista omgången.
Håller med garligur, det här känns lite som vår sista chans på mycket länge att döda hemmaspöket. Blir det inte imorgon behöver vi skrälla rejält om det inte ska vänta till Motala i sista omgången.
Nu vänder det 4-1
Nu är det dags! Men skitvädret och de usla resultaten hemma skrämmer väl bort folk, så det blir inte mer än 600 tappra på läktaren. 6-2. Bergsäker seger.
Gillar Hellboys snack i UNT. Skit i om det regnar och blåser, kör över Väners bara!
Ja jag hoppas att alla har den inställningen. Tugga taggtråd!
Med tanke på hur vädret ser ut så börjar jag tvivla på mitt tidigare tips. Jag hade hoppats på minusgrader i dag.
Jag backar upp med ett tips om 3-1 och 621 pers på läktaren.
Jag backar upp med ett tips om 3-1 och 621 pers på läktaren.
Otäckt med Hörnqvist ikväll, samt de har ju flera bra skyttar och Sirius har ju inte direkt imponerat när det gäller hörnstatistiken bakåt heller. Gäller att Lillhydas är på tårna ikväll och täcker. Tusan att täcka för Hörnqvist dessutom, modig grabb!!!
Tippar 2-4 inför 798 tappra åskadare. Hellboy har rätt inställning, hoppas de andra har samma. Gäller att sätta chanserna man får ikväll.
Tippar 2-4 inför 798 tappra åskadare. Hellboy har rätt inställning, hoppas de andra har samma. Gäller att sätta chanserna man får ikväll.
Jag dommedagstippar med 0-0 och under 500 på läktaren.
0-0 är ju rätt bra. Säsongens första hemmapinne.
En risk är kanske att fasta situationer är mer avgörande en slaskig dag som denna, och då är det klar fördel Väners. Sjukt viktig vecka detta i alla fall om man ska vara med och fajtas om en slutspelsplats eller lägga sig ned och dö ett par månader... Borde inte bli så pass skralt som 5-600 men vad vet jag. I så fall skyller jag på biljettpriset.
Förhoppningsvis passar skitvädret Sirius bättre. De senaste 5 matcherna har vi spelat ute, allt som oftast i skitväder, medan Väners bara har spelat en utematch de senaste 5 omgångarna. Enligt klart.se blir det kring 0, nederbörd 0.2 mm och vind mellan 6-13 m/s.
Sirius Hej!
Sirius Hej!
Ja, alltså. Alla förutom 'med känsla' har väl sett Eskil dribbla sig igenom och ha sig vid sådant här väder förr... Hoppas han gör det i dag med. Bandyns svar på Ante Eriksson brukar ju lyckas ta sig framåt när det går lite långsammare.
Ingen blir gladare än jag om du har rätt Joint! Jag tror ändå att Eskil föredrar en fin blank is av olika skäl, men det är dags att leverera lite igen från honom, så hoppas han kommer igång ikväll! Skitväder kan man ju lugnt säga. Hörnor och skitväder tar tyvärr lite död på bandyn så här års. Hörnorna har på tok för stor betydelse anser jag. Ta bort hörnmålen från ex vis Bollnäs och Vänersborg så vore de väl nästan nedflyttningskandidater även dem.
För närvarande gillar inte jag heller hörnor men om Sirius skulle sätta några varje match skulle jag lovsjunga dem. Så enkel är jag.
Så inkonsekvent är man som supporter.
Fy fan vad skönt. Första hemma matchen man missade iår och så vinner dom. Hmm, kanske ska hålla mig borta från Studan.
Näe, det ska jag inte.
" vi ger aldrig upp"
Näe, det ska jag inte.
" vi ger aldrig upp"
Äntligen vinst hemma! Tack blåsvart, en riktig kämpamatch. Nu tar vi Broberg av bara farten.
Sirius Hej!
Sirius Hej!
Vi står pall... Hurra!
Underbart!
Fan vad skönt! Och helt klart en bergsäker seger även om jag missade måltipset med nån balja. Men det kan man ju ta! Satan vad skönt att se Helka tillbaka i spel och Mayas balja var ju bara för läcker! Underbar kväll på Studan, trots att nån kallade nån bortalirare för kuk på utrikiska.. :p
Dubbelpost
Underbar kväll på Studan, trots att nån kallade nån bortalirare för kuk på utrikiska.. :p
Ja, men han hette ju faktiskt så.
Sjukt skönt!
Ja det var så satans bra. Så kliniska avslut. Effektiviteten var anmärkningsvärt bra. Väners såg å sin sida helt handfallna ut.
Jävligt kul att Broberg levererar och att Fall kom igång ordentligt.
Ah nu njuter man.
Jävligt kul att Broberg levererar och att Fall kom igång ordentligt.
Ah nu njuter man.
Pirreeffekt, Hellboyeffekt och så äntligen lite bandyväder. Härligt Blåsvart!
Jag vill ju egentligen inte ha en Pirreefekt för det känns så kortsiktigt. Aja hoppas att han fick smak för det ljuva livet nu och vill köra säsongen ut.
Brukarn effekt någon?
Men fan 552 det måste ju vara det bedrövligaste publikresultatet utanför Ale Arena i år och det sämsta på Studan sedan 2008.
Man skäms onekligen.
Man skäms onekligen.
Brukarn effekt någon?
Brukarneffekten brukar ju vara den motsatta, men visst, jag tar gärna åt mig äran.
Men fan 552 det måste ju vara det bedrövligaste publikresultatet utanför Ale Arena i år och det sämsta på Studan sedan 2008.
Man skäms onekligen.
Jo, båda de sakerna stämmer tyvärr. Sämsta på Studan sedan 25:e januari 2008 (411 mot Gripen).
Pinsam publiksiffra. Sänk biljettpriset, för det här var närmaste sörjande. Gick nog miste om ett par hundra marginalare.
[quote1354172249=Tifo]
Underbar kväll på Studan, trots att nån kallade nån bortalirare för kuk på utrikiska.. :p
Ja, men han hette ju faktiskt så.
[/quote1354188335]
Borde vara automatiskt matchstraff på ett sånt opassande namn!
Synd att inte Brad Pitt spelar bandy :-D
Dick Wallin Kamperin vikarierade som libero i Väners.
Kul från UNT:s liverapport.
"Västra sidan sjunger en version på Åh helga natt...
Får applåder."
"Västra sidan sjunger en version på Åh helga natt...
Får applåder."
Men seriöst, inte hoppar väl folk att gå på bandy för att man tar 150:- ??? Kan aldrig tänka mig att vi tappar många på det. Vet i alla fall 2 ovana besökare som kom dit utan att reflektera över biljettpriset.
Vägrar tro att man tycker 150 pix är dyrt för elitidrott i Sverig idag.
Vägrar tro att man tycker 150 pix är dyrt för elitidrott i Sverig idag.
Vi tappar folk på det i jämförelse ifall vi skulle ta runt hundringen, vilket känns mer rimligt. Att höja priset samtidigt som man levererar en sämre "produkt" (höhö) rimmar inte rätt. Sedan tycker nog de flesta 19-åringar att 120 pix är dyrt. Broberg tar i jämförelse 120:- för fullpris och 50:- för studenter, och de är ju knappast sämre än oss och erbjuder samma "produkt", fast kanske lite bättre. Vi snackar ståplats.
Sirius Fotbolls publik började svika 2009 när man höjde biljettpriset, i samma veva som spelet knackade. De, med Lasse Svensson i spetsen, tog däremot till sig kritiken och sänkte i alla fall med en tjuga då, till 100 jämnt. Men det blev ändå 500 mindre än budgeterat då, och då är det inte konstigt att man backar ekonomiskt. Jag vet inte vad Sirius Bandy budgeterat med, men 552 pers i onsdags var oroväckande. Och ekonomin är oroväckande.
Tycker också att man ska se publikfrågan i ett större perspektiv. Bandyn är behov av all publik. Ju mer publik, desto större exponering för sponsorer också. Sirius har aldrig tagit 150:- i entré som bottenlag, dock kostar det ju 80:- för att se division 1-bandy i sta'n så det är inte utan att man undrar ifall bandyn blivit en moderatsport.
Sirius Fotbolls publik började svika 2009 när man höjde biljettpriset, i samma veva som spelet knackade. De, med Lasse Svensson i spetsen, tog däremot till sig kritiken och sänkte i alla fall med en tjuga då, till 100 jämnt. Men det blev ändå 500 mindre än budgeterat då, och då är det inte konstigt att man backar ekonomiskt. Jag vet inte vad Sirius Bandy budgeterat med, men 552 pers i onsdags var oroväckande. Och ekonomin är oroväckande.
Tycker också att man ska se publikfrågan i ett större perspektiv. Bandyn är behov av all publik. Ju mer publik, desto större exponering för sponsorer också. Sirius har aldrig tagit 150:- i entré som bottenlag, dock kostar det ju 80:- för att se division 1-bandy i sta'n så det är inte utan att man undrar ifall bandyn blivit en moderatsport.
Tror inte heller att vi tappar särskilt mkt publik på priserna, sen kan jag hålla med om att 150 är lite för mkt. Men hockyt tar väl minst det dubbla och går runt. Allt handlar om resultat inte om priser tror jag.
Jag tror vi tappar främst yngre och studenter på de sjukt höga priserna. En vuxen person kan ju utan problem hosta upp 150 pix men en student har nog svårare att betala 120, särskilt när andra lag brukar ha halva priset för studenter/pensionärer.
Fast hockey är ju en så mycket större sport. Gillar inte den jämförelsen. Bandy är bandy. Ishockey är ishockey.
Tror för övrigt du har fel där, Qvarne...
Rögle tar 100:- för stå och 50:- för studenter.
Växjö tar 100:- och 80:-
AIK tar 170 och 99:-
Brynäs tar 100:- och 80:-
Frölunda tar 100:- och 50:-
Färjestad tar 120:- och 50-100:-
HV71 tar 145:- och har studenterbjudanden
Linköping tar mellan 60-125:- och har studenterbjudanden
Luleå tar 80:-
Modo tar 140:-
Skellefteå tar 130:-
Timrå tar 120:-
Tror för övrigt du har fel där, Qvarne...
Rögle tar 100:- för stå och 50:- för studenter.
Växjö tar 100:- och 80:-
AIK tar 170 och 99:-
Brynäs tar 100:- och 80:-
Frölunda tar 100:- och 50:-
Färjestad tar 120:- och 50-100:-
HV71 tar 145:- och har studenterbjudanden
Linköping tar mellan 60-125:- och har studenterbjudanden
Luleå tar 80:-
Modo tar 140:-
Skellefteå tar 130:-
Timrå tar 120:-
Långsidan på hv när jag va i Jönköping på kurs kostade 410 kr det va 4 år sen vet inte vad det kostar nu dock
Det stämmer säkert, men nu listade jag alla ståplatser, så som man betalar för på Studan. I övrigt jämför du två vilt skilda sporter. Broberg tar 120:- och 50:- för långsida som sagt, bara ett exempel.
Man bör se till att studenter och kids kan få riktigt bra dealar. Det där är övergående företeelser och det gäller att skapa inkörsportar som gör att de fastnar i skiten.
Exakt! Man borde kunna ha lite långsiktigt tänkande även där.
Hursom tycker jag det är klart att IKS klantat sig rätt ordentligt här. Gör om gör rätt.
Hursom tycker jag det är klart att IKS klantat sig rätt ordentligt här. Gör om gör rätt.
Håller med studenter och personer under 18 år ska gå billigt.
Bra då är vi överens.
Håller med studenter och personer under 18 år ska gå billigt. Sen tror jag att barn under 16 går gratis.
Rättelse personer under 18 går gratis vilket måste vara ovanligt.
vad är en student för nått?
halva priset för oss utan skolning!!
halva priset för oss utan skolning!!