Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Edsbyn-Sirius

Kommer några att åka buss?, bil?
vet att gänget som körde till söderhamn pratade om att åka. hannibal?
Jag är i så fall jätteintesserad att haka på/Anders Carlstedt
Snackade med den namnlöse som han benämndes i matchrapporten, alltså Markus. Vi skulle suga på karamellen tills imorgon. Någon mer som är sugen isf?
Tette vill åka vet jag. Själv får jag svårt att ta ledigt

Jag börjar fan bli sugen. Hockey-Oskar messade nyss och meddelade desamma. Ska höra med Elias.
Jag gör en lista.
1. Anders CA
2. Tette?
3-4. Hannibal? Markus? (David?)
5. Joint
6. Hockey-Oskar

Så var det ju den praktiska biten också förstås. Någon behöver köra och typ hyra mini.
Johann? Sorry om jag glömde skriva upp dig här. Du ska med... :-)
Hehe, ingen fara. jobbar kväll så det blir svårt. kör som fan!
När måste man åka runt 16:00 antar jag
Det tar 2h53min enligt Eniro, i rådande väglag så är jag övertygad om att man måste åka halv fyra för att hinna till sju.
då e jag helt körd hatar att ha jobb....

Jag börjar fan bli sugen. Hockey-Oskar messade nyss och meddelade desamma. Ska höra med Elias.
Jag gör en lista.
1. Anders CA
2. Tette?
3. Joint
4. Hockey-Oskar

Så var det ju den praktiska biten också förstås. Någon behöver köra och typ hyra mini.

Börjar inse att tentan på lördag är ett monster, så får sitta hemma på kammarn och F5-supporta, tyvärr. Varken Markus eller David kan heller. Får satsa på en annan bortamatch istället! Hoppas ni kommer iväg!
Jaha, då var vi bara 3-4. Inga andra som är taggade? C'mon...
Sugen är man ju men jobbet sätter dessvärre stopp denna gång också.

Man får väl nöja sig med att följa matchen via webb-TV:
http://www.estream.se/bandytv/
Putte tillbaka i spel mot Byn. Svår match men allt att vinna. Vi vinner med 4-3.
Sirius Hej!
Bil då, någon?
Kan inte heller åka tyvärr.

Både Putte och Helka tillbaka men Edsbyn är ju rätt vassa.. Men de kommer underskatta oss och de blå-svarta hjältarna kommer vara som kossor på grönbete när de får spela match utan snöstorm, så vi tar byn med 4-1!
Ju mer omöjligt det ser ut desto mer sugen blir man. Speciellt när laget är fulltaligt efter skadorna. Har tyvärr inte tillgång till bil. Hoppas fortfarande på en lösning. Funderar på tåg och buss men då måste man åka hem redan 20.25 för att komma hem i kväll-
Jag va sugen på att åka upp så jag ringde en polare som kör lastbil. Han va på E4 vid Söderhamn och rekomenderade att stanna hemma idag för det va jävligt där. Snö och satyg och det rullade i 30-40...
Ja jag har inte en chans att hinna och ska dessutom på julbord.

Mja det ska väll inte gå att vinna. Torsk med 6-3 efter en hyfsat hedervärd insats. 1275 frikyrkliga tittar på.
Seger ikväll och vi kan vara åtta!

Torsk ikväll och allt kan vara som vanligt!

4-4. Hellboy sätter kvitteringen med skinkan i 92:a.
Har sådan bandyabstinens att jag åker tåg fr. Uppsala 14.37. Framme 17.50. Hoppas att det finns ngn Uppsalabo på matchen annars får jag missa de sista 20 minuterna för att ta bussen 20.30 från Edsbyn. Haka gärna på om ni kan

Har sådan bandyabstinens att jag åker tåg fr. Uppsala 14.37. Framme 17.50. Hoppas att det finns ngn Uppsalabo på matchen annars får jag missa de sista 20 minuterna för att ta bussen 20.30 från Edsbyn. Haka gärna på om ni kan

En sån inställning borde ge lift med spelarbussen hem!
Verkligen! Hatten av Anders!

Spelarbussen åkte i morse. Det var nog bra att ha hela dagen på sig..
Hatar att ha jobb och sedan fega ur bara för att det snöar....
Svårartad bandyabstinens nu
Hatar du dig själv för att du fegar ur?
Schysst start, och då menar jag inte lucian.
Ah, underbart är kort.

Bra inställning förresten, Anders CA!
Hmm, hyfsat start men det håller väl aldrig.
Oavsett om det håller eller inte blir man ju stolt över dem när de spelar så här!
Oj! Oerhört bra! Särskilt som Väners och Vetlanda åkte på storstryk.
Fenomenalt starkt! Och vad bra vi är på bortaplan sen då. Enda plumpen är ju hopplösa Sävstaås.
Otrolig match man gör. Sirius kunde ju lika gärna ha vunnit om man bara kunde göra ett endaste hörnmål. Fantastiskt fint genomförd match både offensivt och defensivt. Vad månne detta leda till? Putte var ju en vass förstärkning ikväll och Nordström är precis så tung skytt som man hoppades. Saknar nu bara hörnskyttet! Grattis till en kanonmatch!
Så otroligt stolt över det vackraste härligaste laget på jorden!
Sirius Hej!
Just nu svider ju förlusterna mot Gais, Vetlanda och Ljusdal väldigt mycket. Normala 3-4 poäng där och vi var riktigt med i slutspelsleken.
Viktigt med poängen ikväll som förhoppningsvis stärker laget ytterligare när Vänersborg väntar borta och sen tre raka hemma Villa, Bajen och Edsbyn igen, hua, tufft!
Det är möjligt att GAIS, Vetlanda och Ljusdal på hemmaplan är "normala" poäng som vi tappat, men å andra sidan har vi ju tagit nästa lika många "onormala" poäng. På det hela taget ligger vi till ungefär som jag hoppats på i bästa fall, men vi har tagit poängen på ett mer oväntat, roligare och mer lovande sätt än vad jag trott.
så sant Brukarn. Tycker detta Siriuslag har imponerat totalt sett och överraskat de flesta, inte minst Edsbyn ikväll. De var nog rätt säkra på två rätt lätta poäng här, man såg en viss desperation hos dem på slutet när de jagade segermålet. Framförallt var det kul att se det tämligen offensiva och raka spelet. Vilken skillnad mot ifjol! Det här var riktigt kul att se på.
Ja, detta gav framtidshopp. Med ordinarie lag kan vi uppenbarligen spöka på rätt bra. Lite synd att vi inte får mer tryck när Byn har två utvisade men satan vllken skön poäng.
ja Edsbyn borta är väl jämte Villa borta den svåraste matchen, ja nu får man väl även räkna in Bajen på Zinken. Men är jäkligt impad ikväll. Tycker Sirius många gånger var närmare segern. Faktiskt så ledde ju aldrig Edsbyn i matchen ens. Retar mig bara på hörnorna, att det ska vara så väldigt svårt att få in en endaste. När gjorde Sirius senaste hörnmålet???
Bra genomförd match av Sirius. Vid 4-2 hade vi ju Edsbyn lite i gungning... Lite irriterande att lyssna på två kommentatorer som höll på Edsbyn, men sändningen i stort var bra. Viktor Broberg är ju en fantastiskt bra avslutare och Klas Nordström är lite av en drömvärvning, en sådan spelare som när han är i form är en toppanfallare.

Problemet för Sirius del är väl att tryppen är fortsatt tunn. Utan skador så är ju en uppställning med bland annat Sälen, Hydling, Åhlén (som imponerar), Putte, Eskhult, Fall, Broberg och Nordström inte alls illa.

Kommer nog att vara fortsatt ganska mycket upp och ner. Om vi bara kunde börja föra spelet mot de sämre lagen...
Sedan måste väl vi supportrar skärpa oss och börja gå på bortamatcher. Jag har inte sett en enda bortamatch i år, så jag tillhör syndabockarna.
Fin rubrik, bara att hålla med:

http://www.svenskafans.com/bandy/Onodig-poang-mot-Sirius-463605.aspx
Jag tycker även att Grachev var duktig ikväll men han måste börja göra lite mål snart också. Det är lite för tung börda att Virre skall göra 3 av 4. Men jäklar så vass han är, en fröjd att skåda. Vad hände med Pirre? Läste på Unt att han gick ut i slutet. Han är nog rätt viktig för att hålla ihop försvaret kontra ryss-matte.
Klas Nordström kommer att avlasta Broberg, var lugn... En mycket bra spelare...
Jo Klasse var riktigt bra tycker jag, otroligt tungt skott och han går ju rakt fram, inga onödiga krusiduller där inte. Borde väl vara en rätt given hörnskytt.
Virre har nu gjort 17 av 35 Siriusmål på 11 matcher, fantastiskt bra! Känns som han tog ett steg ytterligare när Mickel försvann.
Börja med att skriva upp dig på Villabussen Markus!
Och du med, with feeling!!
http://helahalsingland.se/sport/bandy/1.5374714-sirius-svar-not-for-edsbyn
http://helahalsingland.se/sport/bandy/1.5374498-tv-sirius-stod-for-dansen-
http://helahalsingland.se/sport/bandy/1.5374555-tv-de-spelade-bort-oss-manga-ganger-

härligt läsa och höra så mycket superlativer om Sirius!
säkert rätt snopna Edsbysupporters, så här hade ju några tippat:
11 tippade matchen, men ingen tippade rätt. .

Andra tippade.
Per Andersson 14 - 2
Sven-Åke Gustavsson 6 - 1
Fredrik Karlsson 7 - 3
Torbjörn Nymans 11-4
Åsa Wallin 10 - 3
Grymt med två raka X i Hälsingland, två fredagar på rad. Fredagsmys!
Många lovordar matchen utom de tjurskalliga byfånarna förstås. Men det är ju klart, måste kännas bittert att "bara" få oavgjort mot ett skitlag som Sirius.
Kul hur som helst att vi kan spela jämt mot ett presumtivt finallag.
Det är är ju så fantastiskt jävla bra så jag blir gråtfärdig. Kärlek!
Vilken tur att jag åkte upp. Strålande spel. Attack hela tiden.
Vid 4-2 blev det solo "Stor och tung". Tåg och buss gick bra utom hem då taxi (lyx) ersatte från Gävle
Shit vad kostade det?
X-tåg betalade eftersom de var orsaken till förseningen
Strålande! Strongt att åka Anders!
Du visar verkligen ett stort Siriushjärta Anders.
Galet bra! Lite snopet att man inte lyckades hålla ut och vinna, men det känns förmätet att klaga på en poäng borta mot Byn, så det gör jag inte! Inte alls faktiskt!