← Sirius Bandy
Sirius - Hammarby 26/12
Lars
· 2012-12-11 19:11
· 7957 visningar
Kanske läge fixa något tifo till denna match?
Om vi vill så kan vi se till att TV4 filmar tifot i direktsändningen.
Någon som har lust att ta tag i detta?
Om ingen vill detta så kanske de räcker med konfetti och flaggor?
Konfetti flaggor o rullar eller vad det heter är snyggt. Men vill någon göra något större vore även det kul.
#2 ·
Tifo
· 2012-12-11 20:34
Får Sirius böter om vi gör något om Tramsin som han förtjänar?
#3 ·
johann
· 2012-12-11 20:40
Böter för en banderoll kan du aldrig få, om den inte är olaglig. Tyvärr har nån jävel snott sprayburkarna vi köpt in från förrådet på studan vilket försvårar det hela lite. men lite rullar borde ju gå att köpa in om inte annat.
Jag kan ju lätt lägga en hunka eller tre om det skulle gå till en banderoll mot hall-lobbyn.
En "vi står pall utan hall" banderoll är även firman Caganil Music med och sponsrar :-)
#6 ·
Markus
· 2012-12-11 22:19
Tyvärr kommer vi nog vara tvungna att spela i hall på sikt. Alternativen blir nog hall och elitserien eller skippa hall och spela i lägre division. Och då väljer jag det första alternativet, trots att jag i grunden inte gillar bandyhallar.
Och vad f-n hade det med saken att göra?
Banderoll vore ju kul.
#9 ·
Sutra
· 2012-12-12 07:55
Lägger en hundring till "Vi står pall..."
#10 ·
Sakul
· 2012-12-12 09:13
Vi står pall-tifo är ju ett absolut måste!
#11 ·
Sutra
· 2012-12-12 09:26
Lägger tvåhundra om ni lär er min julpsalm.
#12 ·
Joint
· 2012-12-13 01:25
Jag kan tänka mig att tifo-fixa. Vi verkar ju redan ha donatorer och så kan väl Västra subventionera lite. Någon mer?
#13 ·
Tifo
· 2012-12-18 07:40
Kan man få Janis att fixa pytt tror ni? Vore ju rysligt trevligt att få sitta på Alex och knô i sig pytt och bärs och kanske nåt litet järn på det.
Mmmm om man kan få den stekt ist för uppvärmd så kanske.
#15 ·
Lars
· 2012-12-18 16:35
Janis hade pytt för några matcher sen.
Ja men sen försvann den.
Jag sponsrar lätt sprayburkar! Jag är bara så jävla glad över att teve sänder matchen när jag är tvingad i exil. Och då vore det ju guld att se en fet antihallbanderoll!
#18 ·
Tifo
· 2012-12-19 11:44
Enligt YR ska det bli -3 och svag vind men mulet. I det närmaste perfekta förhållanden alltså! Ett perfekt tillfälle att göra en anti-hallmanifestation! Fullt på läktarna, två klackar och TV. Nu jävlar ska vi visa Tramsin vad bandy handlar om!
Ahhhh fan va taggad jag är!
#20 ·
johann
· 2012-12-19 12:07
Joint, finns tyget kvar? Vi kan ju styra en enkel sprayad isf, kanske på söndag? Jag snackar en sån av typen "bäst i Uppland" som du gjorde här om året.
#21 ·
haze
· 2012-12-19 12:10
Sponsrar lätt med en hundring.
#22 ·
Tifo
· 2012-12-19 12:24
"RIKTIG BANDY SPELAS UTOMHUS!"
eller
"BANDY ÄR BÄST UTOMHUS!"
eller
"SLUTA LALLA - BANDY UTE ÅT ALLA!"
#23 ·
Joint
· 2012-12-19 12:27
Japp, glädjande är att vi har mycket tyg tillgodo i förrådet samt faktiskt en jäkla massa blå-svarta creperullar, så det är inget som behöver beställas eller så. Glädjande också med villiga donatorer. Det borde inte kosta så mycket nu när jag kom på att vi faktiskt har massa tyg tillgodo.
Min ambition är att kanske fixa en Sirius-relaterad målad banderoll, sedan kan vi ju spraya ihop något Anti Hall-budskap, som sagt!
#24 ·
Joint
· 2012-12-19 12:28
"Vi står pall - utan hall" ackomponjerad med nämnda slagord känns gångbart också.
#25 ·
Sutra
· 2012-12-19 12:31
Om det på något sätt går att klämma in årtalen 1921, 1922, 1961, 1966, 1968 vore det djäkligt snyggt i TV oxå.
#26 ·
Tifo
· 2012-12-19 12:47
Jag tycker den är bättre när det är risiga vädermässiga förutsättningar. Det implicerar ju på något vis att det skulle vara en uppoffring att stå ute vilket det ju naturligtvis inte är.
"Vi står pall - utan hall" ackomponjerad med nämnda slagord känns gångbart också.
#27 ·
haze
· 2012-12-19 13:10
"RIKTIG BANDY SPELAS UTOMHUS!"
eller
"BANDY ÄR BÄST UTOMHUS!"
eller
"SLUTA LALLA - BANDY UTE ÅT ALLA!"
Bra spånat. Gillar personligen "BANDY ÄR BÄST UTOMHUS!"
Vore för övrigt kul med en känga åt det årligt återkommande bandy-VM:et som sabbar den inhemska säsongsplaneringen. Men det får kanske bli en annan gång-
Bandy ska spelas utomhus.
Krossa hall-lobbyn.
Vi står pall - utan hall.
Bandyhall - ett förfall.
Nåt sånt tycker iaf jag.
#29 ·
johann
· 2012-12-19 17:11
Eller den mer klassiska:
Dra åt helvete!
#30 ·
haze
· 2012-12-21 09:38
Enligt YR ska det bli -3 och svag vind men mulet. I det närmaste perfekta förhållanden alltså! Ett perfekt tillfälle att göra en anti-hallmanifestation! Fullt på läktarna, två klackar och TV. Nu jävlar ska vi visa Tramsin vad bandy handlar om!
Ser lite osäkrare ut nu vädermässigt men det är väl Tramsin som kör ovädersdans på kansliet.
#31 ·
Tifo
· 2012-12-23 23:06
Nu är det rätt bra väder igen, men ganska kallt! Dum i huvudet som man är är jag svårt päpp på den här matchen. Jag inbillar mig att vi ska kunna ha en chans, men sett till vad vi och Brajen har presterat den här säsongen vore det ju ett mirakel..
När är det samling på Alex?
Ja man har ju nåt dumhopp liksom. Hjärnan säger tvåsiffrigt i baken men hjärtat säger nåt annat. Ser man till de senaste säsongerna så vill jag inte tro på förlust. Skillnaden i år är väll Bergwall. Förra målisen släppte ju ofta in skitmål/långskott men jag tror inte man får en cm gratis i år.
Jag vill se Maya vråla "SÅJA!" in i tv-kameran i 90e.
#34 ·
Sutra
· 2012-12-25 07:58
Jag vill se Maya vråla "SÅJA!" in i tv-kameran i 90e.
Jag vill se honom vråla det många gånger.
Mums. Nu står det att det ska bli snöblandat regn enligt SMHI. Härligt! Det klart bästa av bandyväder.
#36 ·
John
· 2012-12-25 19:30
Päpp?
#37 ·
RRR
· 2012-12-25 20:58
Päppar för fullt. Får se Mosserud-Boltic imorgon, grym detbystämning härborta i Värmland!
Har svådrt å se hur man kan prioritera värmlandsderby men aja alla äro olika.
#39 ·
RRR
· 2012-12-26 07:17
Här prioriteras inte, här anpassas efter rådande förhållande
#40 ·
Sutra
· 2012-12-26 07:58
Rådande förhållande i mitt fall är UNT-pling på jobbet. Här vankas varken Annandag eller bandy. Vill dock läsa att Västra sjunger hem läktarkampen, och att Sirius vinner.
Njut!
#41 ·
Joint
· 2012-12-26 08:51
Jag tror på mycket folk i dag i alla fall, säkert 3 000. Matchen blir sjukt svår, men förhoppningsvis tät och spännande, som de senaste säsongerna. 3-3 kanske kan skrapas ihop? Virre gör mål i dag tillsammans med Fall och Grachev.
Ska försöka mecka ihop en budskapsbanderoll snart.
Torsk å 1500. Nu ska jag bli fuller
Ingen Hellboy, förmodligen ingen Putte.... Totalt opäpp 3-7 till Mordor
Putte är med i alla fall!! Ge mig en jämn match åtminstone, så man slipper sitta här och skämmas med hela släkten...
tunga förluster nu sista tiden och det är väl inte mera att vänta de närmaste matcherna med hänsyn till skadeläget. Vilken otur man har! Dessutom med Viktor (ur form?) så blir det inte tillräckligt många mål framåt och vad händer nu med både Max och Roos skadade? Ändå en godkänd insats idag mot ett så starkt bajen. Svårt lira på dessa hemmamatcher med ständigt dålig is också. Åhlén, Fall och Hydas duktiga. Nästa match borde väl ändå Hellboy vara tillbaka. Hörnmål jippi! Tyvärr släpper man in rätt många hörnmål också.
#46 ·
Nyllet
· 2012-12-26 19:16
Garligur sa att det var en hjälteinsats idag och jag kan bara hålla med. Satt hos min gamle far utanför Södertälje och såg matchen på TV. Max och senare Pirre skadade och likväl håller man matchen hyfsat jämn. Stort. Det finns potential i detta gäng men hur länge orkar vi med alla skador? Nu är det verkligen "mot alla odds" som gäller framöver.
#47 ·
haze
· 2012-12-26 19:46
En bra insats av Blåsvart och en fullt godkänd publiksiffra. Mardrömsscenariot var typ tvåsiffrigt i baken och <2000 men det slapp vi ju. Sen har ju Sälen skämt bort oss genom åren med otalet prickfria insatser, tyvärr lite dipp där för närvarande. Båda hörnmålen och vinkelskottet efter paus så tagbara ut. Forwards suger ner bra med lyrbollar idag men blir dessvärre alldeles för ensamma för att kunna göra något vettigt av dem.
Värre med skadorna då men samtidigt har vi ju ett gäng svåra matcher närmaste tiden och kanske ett bra rehabläge. En del härdande speltid för junisarna kan bli en bra investering.
En hedersam förlust kan man säga och tre skador fick Sirius.
Hammarby har bara förlorat en match i år och jag anser att Sirius stod upp bra.
S L
#49 ·
Joint
· 2012-12-26 22:19
Jag tyckte det var högst medelmåttigt. Och det är fan vad vi är. De hade inte vunnit med mer än två mål borta i fyra av de senaste matcherna mot likvärdiga lag. Och vad gäller publiken var det stor andel bajare. Skitbandy!!!!!
Skitbandy är väl att ta i tycker jag, skulle mera säga skitväder som vanligt. Svårt kräva mera av dagens blåsvarta lag, speciellt med fler skador. Sen fungerar det inte när inte Virre är i form och Eskil dräller bort en del bollar även om förspelet till Klasses mål var läckert. Men det går för sakta. Hjälteinsats kan det väl knappast vara när man förlorar tycker jag, hjältar är normalt vinnare. Men hedersam förlust är väl ett okay uttryck. Det kändes som att Bajen kunde lagt in en växel till om det behövts. Retligt att man igen släpper in billiga mål som hörnorna och ett par andra. Sälen var ju inte på topp heller idag. Men kanske svårt med studsande hoppande bollar?
#51 ·
nr 4
· 2012-12-26 23:29
Det är väl visst möjligt att utföra en hjälteinsats utan att vinna. Dock når man idag varken upp till vinst eller någon hjälteinsats, men väl just en hedersam förlust.
Jag hajar inte grejen med att låtsas som att hörnor inte finns. Det är klart att det inte är attraktivt med hörnsökarbandy, men nu är reglerna som de är och därför borde man träna på dessa situationer. Både offensivt och defensivt så är det hej kom och hjälp mig. Jäkligt störigt!
#52 ·
Joint
· 2012-12-27 12:39
Okej, jag tar det igen.
Datum: 2012-12-19, Tid: 19.00
GAIS - Hammarby 2 - 4 ( 0 - 2 )
Datum: 2012-12-05, Tid: 19.00
Kungälv - Hammarby 4 - 6 ( 2 - 1 )
Datum: 2012-11-28, Tid: 19.00
VSK - Hammarby 4 - 6 ( 0 - 3 )
Datum: 2012-11-17, Tid: 17.00
Motala - Hammarby 4 - 6 ( 4 - 3 )
Datum: 2012-11-13, Tid: 19.15
Ljusdal - Hammarby 3 - 9 ( 1 - 3 )
Datum: 2012-11-06, Tid: 19.15
Villa Lidk. - Hammarby 4 - 1 ( 0 - 1 )
Datum: 2012-10-26, Tid: 19.00
Vänersborg - Hammarby 4 - 6 ( 2 - 3 )
Så som sagt, med undantag för en kross och en förlust har alla Bajens bortamatcher slutat med tvåmålsvinster. Nu blev det tre. Hjälteaktigt? Lägg ägg!
Skadorna oroar nu. Krävs en skrällseger i morgon mot sargade Edsbyn, annars känns slutspelet kört då vinstchansen i Lisch borde vara 5 %. Då blir det en tid av att ligga på okval-plats. Halkar man efter där sedan är det bara att vila nyckelspelare och "halvskadade" till ett stundande kval, som inte borde vara några större problem med en hel trupp.
Och med känsla: "Skitbandy!!!!!" bottnar sig kring resultatet. Får väl revidera mig och säga "skitresultat!!!!!", då. Har svårt att se att vi skulle gynnas av bättre väder mot lag som Bajen och Villa, för övrigt. -1 på hörnorna mot Bajen är inte så farligt heller.
Majlard i SvD talar klarspråk om Fager:
"Kanske hade utgången blivit annan om råskinnet Calle Rutqvist fått matchstraff för påhoppet på Viktor Broberg, men domaren Roland Fager, Köping, ansåg inte överfallet med hög klubba och spark (!) som slutade i ymnigt blodflöde, ens vara värt utvisning. Där hade det varit på plats att Andreas Eskhult eller någon annan hemmaspelare åkt fram och rutit ”Din sopa!”. Det som Patrik Nilsson faktiskt väste till samme rättskipare under SM-kvarten mot VSK på Zinken i fjol, med rött kort som följd."
Rutqvist framstår förresten mer och mer som det största svinet inom dagens bandy. Hoppas att Västra uttrycker sitt fulla förakt på Trettondagsreturen.
Ja den domarn är verkligen ingen fager syn. Många konstiga domslut eller rättare sagt uteblivna domslut igår igen. Bajens hörnmål var rätt taffliga. Känns lite onödiga att släppa in. Skillnad är om det är kanoner som Hedqvists i nättaket. Igår var det billiga hörnmål man fick emot sig som borde kunnat undvikas. Vad som annars oroar är det väldigt dåliga hemmafacit hittills. Dessutom sen Relita började användas så har resultaten på Studan gradvis försämrats. Tillfälligheter eller ej men visst är det väl så? Igår uttalade sig någon Bajare innan matchen att regnet torde gynna dem mera eftersom Sirius tränar inne och Bajen ute. Bästa resultaten i år har ju Sirius dessutom gjort i hall mot VSK och Byn. Hoppas det blir några minusgrader imorgon och bra is. Frågan är också varför man envisades att fortsätta lägga alla hörnor mot Åhlén som första skytt då det borde varit påläst av Bajen vid det laget. Hörnorna var ändå rätt bra skjutna igår jmf med många andra matcher. Hoppas någon av de skadade från igår kan lira imorgon.
#55 ·
Joint
· 2012-12-28 00:23
Pizzan är ful också, men det blundade Fager för...
Bilden talar väl sitt tydliga språk:
http://www.hammarbybandy.se/images/stories/Sirius20121226/29.jpg
/Slag på skridskon
Tänk på att det är synd om stackars Fager. Glömmer aldrig när han i stort sätt grät i mikrofonen efter oavnämnda situation. "Ingen säger så till mig, hulk snyft, ingen kallar mig sopa gråt hulk".
#57 ·
Nyllet
· 2012-12-28 09:45
Kommer inte Herr Fager från Köping? Det skulle ju förklara saker och ting.
Jo det gör han.
Fan kollade nyss på intervjun med Lars och Oscar inför matchen. Helvete vilken kass reporter. Det var nog det sämsta jag någonsin sett.
#59 ·
Tifo
· 2013-01-09 17:46
Passade på att spana lite på inspelningen av denna match och sitter och retar mig som fan över att man har mickat upp framför Bajenklacken men inte framför oss. Resultatet är att man får intryck av att det bara finns en bortaklack, vilket förstärks av att bilder på dem läggs ut titt som tätt. Men det är väl på direkta order av Tramsin antar jag. Extra surt med tanke på att de inte har nån riktig klack på hemmamatcherna utan bara skramlar ihop lite folk till vissa speciella matcher som annandagen. Plastklack.
Det är en djupgående konspiration det där.
Rutqvist i all ära, men han ska ta sig förbi Berglund och Fryk-psyk på den listan. Inte lätt.