← Sirius Bandy
Gais-Sirius
Jag o tette har pratat om att åka ner o se sirius den 10 feb mot gais. Planen är att åka ner på lördagen och sen hem på söndagen priset för det blir 629 kr. Tåget ner går 13:11 och är framme 17:25. Hemresa 18:35 framme 22:49.
Vandrarhem va billigt kommer jag ihåg när vi va där senast.
#1 ·
Tifo
· 2012-12-14 12:35
Åh vilka traumatiska minnen.. Men det är ju kul att resa! Ska undersöka saken.
Åh vilka traumatiska minnen.. Men det är ju kul att resa! Ska undersöka saken.
Ja vafan är inte 90% av minnena traumatiska när det gäller blåsvart :)
#3 ·
johann
· 2012-12-14 13:02
det där är så gott som bokat. måste bara sälja av lite gamla fonder ;)
Kanon!
#5 ·
johann
· 2012-12-14 15:09
blev övertänd och bokade. nice!
Underbart då bokar jag med idag
Jag har bokat nu johann
#8 ·
haze
· 2012-12-17 13:05
Lördagen är körd för min del. Åker ner 07.11 på söndag och 18.35 hem.
Är det för mycket begärt att man vill se Sirius göra ett mål på Heden?
Lördagen är körd för min del. Åker ner 07.11 på söndag och 18.35 hem.
Är det för mycket begärt att man vill se Sirius göra ett mål på Heden?
Ja!
Jag bokar också. Ska bli jättekul, det var helhäftigt förra året. Särskilt gott med gelé på tåget. Jag bokar på Slottsskogens vandrarhem som förra året. Magdalena kommer också med
#11 ·
haze
· 2012-12-18 10:07
blev övertänd och bokade. nice!
Ja, skapligt övertänd om du bokade resa ända till nice. Du vet väl att det är klent med bandy på Rivieran.
(sorry men en Göteborgtråd kräver lite Göteborgshumor)
Uggabugga det här vill man ju inte missa i år igen. Får dock vänta på decemberlönen innan jag kan boka nåt.
#13 ·
johann
· 2012-12-18 11:26
HÅHÅ
Nu är biljetterna köpta. Vi har vagn 5 plats 18,19 ner
och hem vagn 4 plats 20 men vi kan nog omorganisera lite och se till att äga resan
Nu har jag bokat rum på Slottsskogens Vandrarhem där vi bodde förra året. Enligt booking.com finns bara tre dubbelrum kvar och tre fyrbäddsrum kvar. (tänk så många Sirius drar.....) Finns alltså skäl att skynda sig boka. För dom som ännu är osäkra är det ju bättre att boka då bokningen inte är bindande. Men å andra sidan brukar det vara fler kvar när man ringer direkt till hotell och vandrarhem
#16 ·
Joint
· 2013-02-08 20:54
Någon som kör bil? Tre intressenter här!
Gais verkar ha scoutat Sirius väl inför matchen. "Som gäster i söndagsmatchen står Sirius med bl.a. en viss Hellmyrs som frontfigur." http://gaisbandy.se/avgorandets-stund-ar-inne/
He he, historierevisionisterna i GAIS har ändrat sin hemsida nu. "Som gäster i söndagsmatchen står Sirius med bl.a. en viss Eskhult som frontfigur." Same same, om ni frågar mig.
Fan. Alla dessa livsviktiga matcher. Man hinner ju inte återhämta sig mentalt.
GAIS har på äckligt kort tid etablerat sig som vårt nya boogey team. Tre pissinsatser på tre möjliga och totalt tre mål på 4,5 timmars bandy. Jag har grav ångest för i morgon. Och TeVe visar Gurk i en match som man omöjligen kan veta hur man ska heja. Allt är ondska.
#20 ·
Nyllet
· 2013-02-09 21:36
Någon som vet om Putte är med i morgon? Vilken taktik ska Sirius välja? Blir det avvaktande defensivt som mot SAIK eller vågar man satsa mer framåt? GAIS måste vinna för att ha en bra chans att slippa kvala så de kommer säkert att spela offensivt. Och som Erlingmark säger, vem ska man hålla på? VSK eller VBK? Om vi torskar är det bäst att VSK vinner och om vi skulle vinna vill man att VBK vinner. Och tyvärr måste man hålla på SAIK.
#21 ·
Joint
· 2013-02-09 21:48
Heja kryss är väl tumregeln?
Matchen blir ren och skär ångest. Tur att man är långt bort från både datorer och isbanor..... oavgjort, 4-4
#23 ·
Sutra
· 2013-02-10 09:06
Nu tar vi vitsmonstren. Och med det sagt hålls tummar för VBK.
Finns det något bättre sätt att följa matchen än på UNT för oss som är plast och inte pallar åka ner.
Nä. TV4 Sprott med VSK-VBK och UNT är grejen i eftermiddag.
#26 ·
Sutra
· 2013-02-10 11:11
Testar min nyinköpta Erciyessportröja som totem. Känns bra, so far.
Tur att man fortfarande är medvetslöst bakis sen i fredags annars hade jag nog dött av oro vid det här laget.
Ser att jag inte har tippat. Har helt slutat tippa med shjärna. Vi bara måste vinna den här också. 5-2 inför 856 pers.
-3 och noll nederbörd bör ju ge grymma förhållanden iaf.
#29 ·
Joint
· 2013-02-10 14:37
Vinn, bara vinn! 5-3 till de goda inför 533 människor.
Mjaha ledning VSK och underläge Sirius. Matchstraff på hellboy och självmord ligger nära till hands.
SKitliv.
#31 ·
Tifo
· 2013-02-10 18:28
Skönt att bli bortdömda i en av säsongens viktigaste matcher och ännu en mardröm mot BAIS. Jag vill ha tillbaka fredagen. Nu ser ju okval också ganska svårt ut.
#32 ·
Joint
· 2013-02-10 18:41
Sanslöst. Nu har jag hört mig för från journalister, spelare, supportrar och oberoende publik om händelsen. Alla vittnar om en filmning. Och Murren går under jorden genom att dölja sin offentlighet på twitter, eller rentav radera sin profil, dagen till ära. Det är för jävligt, vilken bitter eftersmak man fick på en torsk som man annars skulle kunna acceptera. Självklart blir matchstraffet hyfsat matchavgörande ändå. En man kort i nästan en timme. Och ännu en spelare kort på tisdag. På tveksamma grunder. Visst, Hellboy är inte känd för att vara elitseriens nallebjörn, men här verkar han ju tämligen oskyldig. Smutsigt, Murren, smutsigt!
#33 ·
Nyllet
· 2013-02-10 18:54
Vi måste vinna och VBK måste vinna mot GAIS. Om VBK inte förmår göra 4 mål fler än vad vi gör mot Motala då är vi gröna oavsett hur det går i matchen Kungälv-VSK. Om GAIS tar en pinne räcker det inte för oss att vinna eftersom de har överlägsen målskillnad. Då får man hoppas att Kungälv inte tar mer än 1p mot VSK. Man undrar dock hur motiverade VSK kommer att vara i bortamatchen mot Kungälv?
#34 ·
Nyllet
· 2013-02-10 19:03
Stämmer det du skriver Joint hoppas jag man slipper se aset på en bandyplan framöver. Straff plus grovt matchstraff är ju rätt matchavgörande minst sagt.
#35 ·
Joint
· 2013-02-10 19:09
Ord står mot ord mellan Murren och Hellka i UNT:s matchartikel. http://www.unt.se/sport/nytt-bakslag-for-sirius-2267695.aspx Inte kan väl hedersknyffeln Magnus Muhrén vara mytoman? Hellboy ljuger, förstås. Och finns det inte rörliga bevisbilder så bör sporten dödförklaras i åtminstone Götlaborg.
Det känns onekligen så förbannat jävla bittert. Jag hatar Murren med hela min själ.
#37 ·
Tifo
· 2013-02-10 19:41
Inte ens Muhrén tycker ju dock att det var matchstraff. Hur fan får Öhrlund till det?! Att få en felaktig stralle emot sig kan man ju nånstans ta. Särskilt så tidigt i matchen. Men ett fucking matchstraff?
Murren har ju ägnat hela karriären till att gnälla på hur förfördelad han är av domarkåren. Men kul för honom att de börjat gå på hans skådespelarkonster på äldre dar. Verkligen kul.
Trots allt så är förutsättningarna för okval fortfarande relativt goda, om vi gör vårt mot Motala måste det ju gå snett i två andra matcher för att vi ska hamna under strecket. Vilket det såklart mycket väl kan göra med tanke på Lagen om Sirius.
#39 ·
johann
· 2013-02-10 21:20
Så overkligt att idiotjäveln får dem att köpa bluffen. Dömer dessa domare en slutspelsmatch är det inget annat än en rejäl skandal. Det där med bandy i Gbg bör för övrigt läggas ner.
Hade inte slutspelschansen samtidigt brunnit i Västerås hade jag slagit sönder saker.
Jag håller med Bruk om att okvalchansen fortfarande ser rätt god ut.
Och GAIS kan fortfarande åka ur...
#42 ·
Sutra
· 2013-02-11 06:00
Hellgate. Låter onekligen tufft.
Har nog aldrig varit mer förbannad på varken domare eller spelare. Det Muhrén gör är så otroligt osportsligt sanslöst att den mannen står ut med sig själv.
Tur att man inte var där då hade man väll gått berzerk.
#45 ·
Tifo
· 2013-02-11 08:11
Jag känner så jävla starkt för er tappra som åkte till Gbg. I synnerhet ni som var med i fjol också. Att behöva åka dit och bli mentalt våldtagen två gånger om alltså. Ni är hjältar!
Tur att man inte var där då hade man väll gått berzerk.
Det gjorde man också, skrek även en hel del som man kanske kan ångra ida. Men jag tål inte den där jävla muhren. Jag hoppas att allt ont på denna jord drabbar honom.
#47 ·
Nyllet
· 2013-02-11 11:03
Nu har GAIS haft två säsonger på sig att etablera bandyintresset i Götet men de verkar inte ha lyckats något vidare bra trots affischnamnet Muhren. Publiksiffrorna är ju urusla. Man hade faktiskt förväntat sig bättre siffror, de är ju trots allt nya i eliten vilket borde ha lockat en del nyfikna. Vilka vill fortsätta spela i GAIS egentligen? Noll bandykultur, obefintlig ungdomsverksamhet (har dom någon överhuvudtaget?) dåliga publiksiffror och en arena som har is först efter nyår. Nä, GAIS känns t.o.m. snäppet mer onödiga än Tillis.
Nä, GAIS känns t.o.m. snäppet mer onödiga än Tillis.
Hold your horses nu Nyllet!
Maya verkar ju måttligt nöjd över murran på twitter alltså:
?@Mayborns
Grattis GAIS och snusket:) Nya tag för oss på Tisdag. Mot Alla Odds vad det ja????
@Mayborns
Nr 13 i Gais haltning av plan är magisk humor:) tur att mirakeldoktorn löste så det inte var några problem att fortsätta? #valderama
#50 ·
johann
· 2013-02-11 11:51
Med en god natts sömn i kroppen kan jag konstatera det komiska i att Makrillarna efter matchen skulle ha nån slags hyllning av Murren. Synd för dem var att den sköningen traskade direkt ut i omklädningsrummet (och raderade sin twitter?).
Det sista vi hörde var speakerns allt desperatare efterlysning: "Magnus Muhrén? Magnus!?"...
Ja det säger allt om den mannen tar inte ens emot hyllningar från egna klacken.
#52 ·
Håwe
· 2013-02-11 13:39
Det blir väl Moviestar varje gång den mannen visar sig på en plan med västringar i närheten.
Hannibal >> Snusket är väll förvisso Sudden men ah äh skitsamma.
Jaha, där ser man. Tack för infon!
#55 ·
haze
· 2013-02-11 14:41
Obegripligt att domarna lyckades snickra ihop ett grovt matchstraff av en situation som ser ut som en kollision mellan två spelare som söker bollen. Att Muhrén gärna filmar o spelar teater borde väl domarkåren lärt sig vid det här laget.
Jaja, vi fick i alla fall se Sirius näta på Heden och de goa ordningvakterna var som hämtade ur ett Albert & Herbert-avsnitt. Ett par timmars tågresa med Västra var skön terapi efter matchen.
Tufft läge nu utan Hellboy, Putte o Max. Kämpa Blåsvart.
#56 ·
Nyllet
· 2013-02-11 18:43
Matchstraffet var solklart tycker skribenten på GAIS bandys hemsida. Lustigt refererat i övrigt, amatörmässigt.
#57 ·
Sutra
· 2013-02-11 19:15
Matchstraffet var solklart tycker skribenten på GAIS bandys hemsida. Lustigt refererat i övrigt, amatörmässigt.
Ja Muhrén är kanske ingen vidare stilist.