Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Villa (den uppskjutna matchen)

Nu har jag inte varit på en hemmamatch på en månad så det är dags att vara det nu för min egen del. Svår match, men Sirius har potensial att ställa till med ofog för finalisterna och man kan hoppas på åtminstone en poäng.

S L
Mja vad ska man tro? Jag kan tyvärr inte närvara och ska slå mig själv med en spikklubba senare för att kunna uthärda skammen.

Nu jävlar! Det blir svårt utan putte och Ilja (är någon av dem tillbaka föresten?). 6-5 inför 1356 pers.

Jag gissar på
Varken Putte eller Gratchev spelar enligt UNT. Skit samma, vi vinner ändå med 6-4.
Vilka optimister! Torsk så det sjunger om det, 2-6 inför 899 pers. Vinner vi sätter jag in 1000:- på västras konto som kan användas för att sponsra resan till Lidköping den 30:e.
Sirius Hej!
Oj jävlar vilket löfte.
3-7. Snabb villaledning och sen en transportsträcka.

Däremot hoppas jag på 3000 Brajjen fans på annandagen, samt minst 1000 ytterligare på plats, då Broberg i dagens tidning lovar dansa ballongdansen om vi passerar 4000 sträcket.
http://nlt.se/sport/1.1883053--prinsen-tillbaka-i-villa
Svår match, allt annat än en tre-fyra måls förlust är väl ett väldigt bra resultat. Tippar 2-7. Villa har ju inte bara ett bra spel utan är även duktiga på hörnor. Något Sirius haft problem även bakåt. Snöar lite lätt nu som vanligt när det är match på Studan. Hoppas alla har fokus på matchen ikväll och inte bara snackar annandagsbandy redan nu. Som vanligt är nog Sirius tvungna att göra första målet för att vara med bra i fortsättningen av matchen. Blir det några snabba Villamål så är väl risken att det rinner iväg. Men de har ju inte imponerat direkt i bortaspelet, ungefär lika lite som Sirius impat i hemmaspelet. Ändå snopet att matchen tvingades flytta, nu har nog Sirius avsevärt sämre chans med Världens bästa Karlsson tillbaka.

Varken Putte eller Gratchev spelar enligt UNT. Skit samma, vi vinner ändå med 6-4.

Direktinfo från Gränby: Grachev kan lira :-)
Woho!
Tack Big Spender för den trevliga nyheten! Hoppet ökade ett snäpp. Fan, jag har ryggont, vet inte om jag kan gå ikväll :-(
Före matchen ikväll kommer "tio ryssar priset" att delas ut.
Jag gissar på 935 i publik och att vi skräller med 5-4. Eskil krånglar in den i sista minuten! Heja blåsvart!!!
Bedrövlig andra halvlek. Skitsport.
Jaga inte där så jag ska inte säga ett skit men andra halvlek måste varit tung och 655 på en fredag är ju absurt. Över 1000 på annandan?
Uppsalapubliken sviker som vanligt när det inte går så bra för blåsvart. Villa var bra, framför allt i 2:a men blåsvart gjorde många individuella misstag när Villa körde med hög press. Det man hoppas på är att Villa kommer att underskatta oss när vi möts i deras betonglåda.
Fager, vilket skämt!
Villa är bra men trist att vi inte har mer att sätta emot efter paus. Värst är dock publiksiffran, snudd på att Relitahallen räcker till snart.

Nåja, slicka såren och komma igen på annandagen. Bajen ska inte få en lika enkel resa till två poäng.
Minns ni den tiden när vi hade en skytt? Då menar jag nödvändigtvis inte på hörnor och frislag. Utan den där killen som vågar ladda när man kommer i hyggligt läge en bit utanför straffområdet. Nån mer än jag som saknar Werner?? Eller en Fall när han hade självförtroende??

Det är slående vilken skillnad det finns i skottkvalitet mellan oss och andra lag. Idag än mer påtagligt. De gånger Villa missar målet är det ändå rejäla kanoner. De gånger vi lyckas träffa mål är det i allt för många fall dags för Mikkos "lösa går om".

Men skyttar är inte lätta att hitta. Och dessvärre finns våra bästa i de bakre leden, och kommer inte i lägen att ladda en bit utanför straffområdet.
Trist också att vi missade Nyllets spons till bussresan.
Krisar det lämnar jag gärna ett bidrag. Fast nu ser det rätt ljust ut, det fattas bara två innan vi når 30 pers. Västra sidan - Sveriges bästa klack! Tack för att ni finns och att jag får vara med.
Tragisk publiksiffra. Man kan ju tro minst 500 pers bojkottade detta på grund av den tidigare inställda matchen, där man hade inkomst-bortfall som ett av skälen. Nog fasiken hade vi väl varit runt 500 själar då med? Med det sagt så var det ju ändå bättre stämning på oss/publiken jämfört med en hel del andra mer publikfyllda arenor. Men seriöst, vilken pruttig publiksiffra. Tror fortfarande ni att biljettpriset är rimligt? Jag tror tyvärr många marginalare drar sig för att betala så mycket för en serielunk. Man blir ju fundersam när förutsättningarna var så goda i går. Samtidigt kunde vi ju se liknande publikutveckling i Sirius Fotboll, med ett par år med feta publiksiffror, sedan haltande i takt med motgångarna. Äh vafan, orkar inte grotta ned mig och analysera massa mer...

Och, just det. Skitmatch.
Alltså ja, jag tror absolut att det ligger något i det här med biljettpriserna. Tänkte på det när jag gick in i fredags, det kostar ju faktiskt 150 jävla spänn. Det påverkar nu inte mig eftersom jag har säsongskort, och annars skulle betala studentpris, men 120 är ett rätt högt studentpris också. Tror att 150 rent mentalt känns som ett väldigt högt pris, det kan säkert skrämma iväg folk. 100 låter ju så mycket mer normalt och lätt att betala.
Håller med om priset. Den här matchen borde få IKS att vakna kan man tycka.
Sedan måste klubben rannsaka sig själva lite vad gäller matcheventen. Ja, det är bara att inse att folk vill ha mervärde i dag. En upplyst match är inte dragplåster nog för samtliga. 150:- kan man eventuellt ta i ett slutspel, men känns magstarkt i serielunken. Bandyn behöver all publik den kan få. Jämför vidare vårt intro med det mäktiga intro som Sävstaås levererar (gåshud). Och tänk tillbaka för ett par år sedan när den mörka natt blev Blåsvart varje gång Sirius scorade. Nu: En måljingel...
Tror de vikande publiksiffrorna framför allt beror på att vi torskat för många hemmamatcher. En vinst och resten förluster är ju inget som får folk att vallfärda till Studan. Nä, folk är kräsna och som nämnts i inläggen, saken har ju inte blivit bättre av att inträdesavgiften ökat. Väldigt orolig för Sirius ekonomi, hoppas styrelsen budgeterat för ett publiksnitt under tusen. Annandagen kan i och för sig bidra till en extra inkomst. Det borde väl komma åtminstone 1000 från huvudstaden? Kan man hoppas på 1500 Uppsalabor?
Annandagen kan bli en publiksuccé, tv-reklam och lite hajp för en gångs skull. Men i övrigt: Zzz...

Det dåliga hemmaspelet till trots, efter två raka bortapoäng i Hälsingland hade det väl varit lite hajp. Nu flyttades matchen till två dagar efter storförlust mot Väners och då tappar man ju också en del då minnet mest sträcker sig till den senaste matchen. Men oavsett, det är för dåligt!
Ja vi kan fan aldrig aldrig klaga på någons publiksiffror igen.
Är inte speciellt förvånad över de kackiga publiksiffrorna. Både resultaten och publiksiffrorna är väl tillbaka på ungefär samma nivå som på innan-Berglund-tiden, så det känns bara logiskt. Men höga priser och obefintliga arrangemang hjälper förstås inte upp situationen.
Som Brukarn säger är det ungefär så här stor standardpubliken är. vi brukade väl ligga på 600-700 åren i allsvenskan och 200-400 de andra åren i perioden mellan Lomanov och Berglund. Med 50 spänn lägre entréavgift skulle vi kanske få 10-20 % till, men det räcker ju faktiskt inte för att det ska bli _ekonomiskt_ rätt att sänka ens om hälften av de 600 är snikare och säsongskort.
Men har ni båda glömt att det tex förra året alltid var tusen pers på matcherna, hur illa det än gick?
Det va under 1000 personer några matcher förra året med. Tror som erlingmark att det handlar om resultat. En sak jag stör mig på som kan få en del att stanna hemma är ju att så fort vi förlorar hemma så är det nästan alltid isens fel enligt spelarna. Det blir tråkigt det går inte att spela blablabla, varför ska jag gå o kolla en snöig dag när det enligt spelare och ledare bara är tråkigt?
Men vafan det gick ju mkt mkt sämre inledningsvis förra året och ändå var det över 1000 pers.

Jag håller med om att spelarna bara gnäller men det tycker jag att dom gjort i flera år nu.
VSK:s publiksiffror är väl inte så uppmuntrande de heller och SAIK:s faller de med. SAIK- och VSK fans är bortskämda med framgångar och går det lite emot bestraffas klubbarna med vikande publiksiffror. Tror vi ser något liknande här. Förhoppningar om en storhetstid för Sirius väcktes efter 08/09 säsongen och nu när folk upptäcker att det blev pannkaka av allt vänder de Sirius ryggen.
Jaja ni får säga vad ni vill men jag tycker iaf att det var ett märkligt tillfälle att höja biljettpriserna.
Jag har svårt att tro att 150 kr skrämmer så många. Lutar mera åt att torskar mot alla möjliga lag inte lockar så många. Sedan är jag helt med på resonemanget ovan att när spelare och ledare snackar ner evenemanget genom att klaga på isen, vädret, domarens dress eller liknande oväsentligheter så är det lätt att se det som en bekräftelse på att soffan därhemma är rätt val. Om man håller fram att det är tråkigt att spela bandy så kan man knappast räkna med att den exponeringen leder till att marginalpubliken ska tro att det är kul att titta på.