Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Bremler / Juniorerna

Pirre Roos skadad, Azarenko sådär bra, inlånad av dynamo moskva. Vore det inte ett gyllene läge att skola in Bremler inför nästa säsong nu? Serien är ju redan körd och grabben fyller 20 i år. Nästa år är det ju A laget som gäller för honom. Jag tycker han har hållt ihop det bra i dom inhopp han gjort..

Bara lite tankar, vad tycker och tänker ni om Bremler och dom andra junisarna?
Tycker precis som du. Jag har svårt att förstå att man använder Azarenko, som ju är en stor säkerhetsrisk, när man har en egen duktig junior i ungefär samma ålder. Ge Bremler chansen och få lite rutin. Det borde betala sig bra för framtiden.
Man gör väll bedömningen att ryssen är bättre och man vill väll starta med bästa laget eftersom man till skillnad från er inte har gett upp?
Jo det är väl så Apan. Det vore bara så förbaskat trevligt att få fram nån egen talang. Man ser ju vad som hände med Hydas när han kom från Unik och fick chansen.
Fast Hydas var väl inte 20 då direkt? Han fick enstaka chanser innan han försvann till Ljusdal om jag inte missminner mig och då var det ju inte direkt nån succé.
Ryssen är ingen stjärna, men jag tycker också han får en del oförtjänt skit. När han blir utvisad är det bara dumt och klantigt (vilket det väl kanske varit nån gång, men inte alltid) medan om Hellboy eller Hydas åker ut så är det alltid rätt och riktigt.
Tycker ryssen har blivit bättre, sen är det bolltappet vid 2-4 målet senast som påverkar stora delar av matchen och det stog väl wigren för. Juniorer får spela om dom är bra nog så enkelt är det. Kolla matchen mo bajjen när vi lyfter in 2 juniorer dom va helt borta under tiden dom fick spela.
Ja man kan vända och vrida på detta hur mycket som helst. Fast ni måste iallafall hålla med om att det är bättre att satsa på egna talanger än att köpa/låna spelare på dom platserna. OM dom är lika bra Knivis
Tyckte nog Bremler var helt ok när han kom in och förtjänar fler chanser. Engstrand behöver dock jobba mer på fysiken.
Är serien fortfarande körd Mackan?
Det ser bättre ut Apan och det är vi väl alla glada för, dock 4 pinnar upp. Fast jag tycker fortfarande man ska satsa tid och pengar på att utbilda sina egna spelare än lån från moskva. Det kommer ju en ny säsong i höst dessutom, då lär inte Pirre spela och Asarenko är tillbakalämnad.
Haha jaja jag retades lite bara.