Jag har tippat alldeles för bra den senaste tiden. Därför lämnar jag nu gubbkepsen på hyllan och tippar seger, 5-3, inför 702 betalande.
Sirius - Broberg
Ja låt oss börja året med lite glädje! Seger med 9-2 inför 647 åskådare.
Ja nu vänder det! Hur är det med skadeläget?
alla tränar utom Pirre
tränar ja men vilka spelar...
Inte Max låter det som men kanske Putte.
Det vore ju jävligt trevligt om Putte kunde lira ivf!
Jag tänkte göra säsongspremiär. Får hoppas att jag kan föra tur med mig.
Ja jag vet inte. Vi måste vinna nåt snart så 4-3 inför 622 pers.
Kanske spelar Putte och/eller Max (enligt hemsidan). Kommer det över 700 pers får man vara nöjd. Orkar inte tippa.
Tror det vänder nu. 5-2 till dom goda!
Härlig start! Skulle kännas som en mycket vardefull seger om vi ror hem det här.
Intressant med straffarna, vi har ju inte haft någon vidare procent på dem de två senaste åren. Men min känsla är att vi nästan bara missar straffar när vi ligger under i matchen, men sätter dem när vi leder. Pallar inte kolla om det stämmer dock.
Intressant med straffarna, vi har ju inte haft någon vidare procent på dem de två senaste åren. Men min känsla är att vi nästan bara missar straffar när vi ligger under i matchen, men sätter dem när vi leder. Pallar inte kolla om det stämmer dock.
Sjukt bra!
Härligt Sirius!
Underbart Sirius! Sån skön seger, och så välbehövlig. Känslan att få vinna igen är ju satans viktig för fortsättningen.
Verkligen! Vad jag imponeras över i årets Sirius är hur de liksom aldrig lägger sig ner och dör utan alltid lyckas komma igen. Både i enskilda matcher och i säsongen i stort.
Kan bara instämma med ovanstående, är sjukt imponerad av detta uträknade Siriuslag. Det enda jag inte förstår är varför man inte har mera poäng, det har man verkligen förtjänat. Mycket stolpe ut och lite onödiga missar, hoppas det vänder nu! Men full trupp känns det som man nu kan slå nästan alla lag om man har en bra dag!
Såg du matchen med känsla? Ikväll hade vi verkligen stolpe in. Sälen gör en stormatch och stolpar och ribba var hans bästa vänner :-) men vi ska fan inte skämmas för det.
Underbart!!!!!!!!
Från Svenska Fans bandyblogg:
Varje gång jag är i Uppsala slås jag av Västra Sidans sångrepertoar. I supportersammanhang hånas ofta klackar för att de inte har några egna ramsor. Det skulle aldrig gå att håna Västra Sidan för det. En räcka sånger som jag inte hört några andra supportrar använda. Kul och imponerande.
Sug på detta, ni är en bra klack
Varje gång jag är i Uppsala slås jag av Västra Sidans sångrepertoar. I supportersammanhang hånas ofta klackar för att de inte har några egna ramsor. Det skulle aldrig gå att håna Västra Sidan för det. En räcka sånger som jag inte hört några andra supportrar använda. Kul och imponerande.
Fan vad kul det är att vinna! Och även om vi som sagt hade en del tur idag så är det en oerhört rättvis seger!
Vi har ju dock en riktig svacka i början av andra. Jag tror det är matchavgörande att de inte får in tvåan där också. Istället blir det ju faktiskt något av en defilering och Brobban är aldrig riktigt nära efter det.
Vi har ju dock en riktig svacka i början av andra. Jag tror det är matchavgörande att de inte får in tvåan där också. Istället blir det ju faktiskt något av en defilering och Brobban är aldrig riktigt nära efter det.
Hädanefter går du alla Siriusmatcher, Tack Blåsvart!
FAN VAD SKÖNT!
Härlig match. Och så är vi obesegrade 2013!
Från Svenska Fans bandyblogg:
Jag gillar redan den där nya redaktören.
Hmm när gjorde Sirius 14 mål på två matcher senast? Kanske förra året efter Tillberga? Men annars?
http://helahalsingland.se/sport/bandy/1.5445964-nyarssmall-for-broberg. Bara att Broberg var dåliga, inte ett positivt om hur bra detta Sirius kan vara.
http://helahalsingland.se/sport/bandy/1.5445964-nyarssmall-for-broberg. Bara att Broberg var dåliga, inte ett positivt om hur bra detta Sirius kan vara.
Fick inte särskilt högt förtroende för helahalsinglands rapportering när deras reporter filmar sig själv i 30 sekunder med sin mobilkamera och stammar fram ett referat. Sjukt skön seger för övrigt!
[quote1357165009=Hornby]
Hädanefter går du alla Siriusmatcher, Tack Blåsvart!
[/quote1357216545]
Någon match till ska det väl kunna bli. Riktigt roligt igår.
Underbart inslag. Ren och skär lyteskomik. Eller instruktionsfilm på hur journalistik INTE ska gå till!!
Ja, RIKTIGT roligt att vinna. Villa borde vara avis på oss. När gjorde de en barövis senast? Glädje.
Hmm när gjorde Sirius 14 mål på två matcher senast? Kanske förra året efter Tillberga? Men annars?
Den gode Fredrik Mix är ju gammal Brobergsspelare, så man får väl ursäkta det enögda perspektivet.
"– Säleby (Sirius målvakt) gjorde en vass räddning och Ted sköt utanför. Om vi hade fått in de bollarna tror jag definitivt att vi kunde ha vunnit. Det känns som det var tillfälligheter"
Jag säger bara 7-2, tillfälligheter, My ass
Jag säger bara 7-2, tillfälligheter, My ass