Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Bajen vs Sirius 6/1

Många matcher så här års! Om vi nite drar på oss fler skador ska vi väl kunna ge södra förortsgänget en match igen, och med lite stolpe in finns ju faktiskt poängchans. Det bygger ju på att vi slutar skänka bort ett par mål i varje match. Lite onnödigt att bjuda på sånt.

Sedan undrar vän av ordning om hur folk tänkte sköta uppladdning. Nån krog på Söder? Finns Krukan fortfarande?
Har inte du stenkoll på söderhaken?
Man kan ju tycka att jag borde ha det, men jag jag brukar inte hänga så mkt runt Zinken kan jag säga..
Det hedrar dig.
Tror vi funktionärer ska till Zinken på söndag, hur är uppslutningen från Västra?
Är nog ett gäng som ska dit, liksom ett gäng övriga

Tror vi funktionärer ska till Zinken på söndag, hur är uppslutningen från Västra?

Glöm det, Vi ska tydligen till Göransson i februari...
Nu tar vi Bajen av bara farten! Med en hel trupp har vi fan ett riktigt bra lag! 5-4 till de goda!
Alla till Zinken! Vilket tåg tar västra?
I det här fallet tror jag SL-pendeln från U-a till Södra station är det smidigaste resealternativet.
Jaja det brukar ju kunna vara kul att gå på Zinken. 5-5!
Southside är en bra pub, alldeles vid tunnelbanestationen och ett stenkast från Zinken men samtidigt massor med Hammarbyfans. Förra året öppnade de 11.00
Jag föreslår Gröne Jägaren för där får man ju en stöl för en Selma Lagerlöf. Magiskt.
De har visst höjt Falconfatet till heeela 24 pix. De har öppet från 11.00.
Tänker ta 9.26 pendeln. Så ni vet ifall ni vill undvika box.
Är det slagsmålståget?

Tänker ta 9.26 pendeln. Så ni vet ifall ni vill undvika box.

Det va tidigt men jag älskar ju Box.
Tidigt = box. Enkel logik.
Någon som ska åka 10:09?
Vart samlas ni innan då? Nåt bestämt?
Trist med backlinjen.... En obehaglig trettondag och 9-4 till de obehagliga.
Usch ingen Åhlén. Då är det kört. 10-3.
Jag och Dunder tar 10.09. Statens Järnvägar.
Äh, nu taggar de till.Ryss- Matte lyfter sig; Max och Hydas dominerar. Bajen blir en munsbit. 5-3 till de goda. Mikko avslängd i Märsta.
Åker också Statens järnvägar 10.09. En öl på Centralen och sedan Southside som öppnar 12.00. Gröne jägaren är bra långt från Zinken
Tråkigt med Åhlén, inte många matcher som man haft chansen att spela medcsamma backlinje och när hade man senast en så här ung backlinje? Det förvånar mig dock varför man inte flyttar ner Hellboy då jag anser man har betydligt starkare alternativ att ersätta honom på mitten. Eller?
Var Villa borta säsongens svåraste så är nog Bajen borta nästintill likvärdigt svår. De har ju varit snuskigt kliniska framförallt hemma.
Vad kostar bärsen på sydsidan Anders?
Minns inte riktigt men runt 55:- tror jag
Hutlöst! Det går bort.
Är det inte Krukan som är tradition?
Jo det pratas alltid om krukan men i ärlighetens namn har jag nog bara varit där ungefär 25 % av zinkenmatcherna.
Uffe Einarsson är inte med mot Sirius men Pizzan är tillbaka. Och att vi nästan aldrig kan ställa upp med ordinarie lag. Skit. Tramsins fel. Fullständigt idiotiskt spelschema, kör helt slut på spelarna och skador uppstår. Har tyvärr dåliga vibbar idag. Stortorsk, 9-3.
vinst.
4-0 till Bajen i halvtid. Usch vad tråkigt, men jag hade det på känn.
Så var denna söndag förstörd.
2189 är ju en fenomenalt usel publiksiffra med Bajens mått. De får väl tacka chefen Tramsin för detta då det är deras tredje hemmamatch på en vecka. Snacka om galet hoptryckt spelschema bandymördarförbundet kokat ihop.
Dom lät inget heller. Bajens klack finns nog bara på annandage.

för övrigt spelade vi riktigt jävla uselt åhlen/pirre saknades mer än jag kunnat föreställa mig. hata allt.
Tappa boll, tappa boll, tappa boll......ähh
1. Vi släppte inte in något hörnmål.
2. Vi släppte inte in tvåsiffrigt.
3. Vi vann klackmatchen tresiffrigt.
Resten glömmer vi.
Bistert, men rätt väntat. Viktigt nu att Kungälv käkar upp makrillarna
Hittills har de inte varit sugna på att äta makrill...
Kvalserie med Sirius, Ljusdal, ÖSK och typ Tranås ser allt svårare ut att undvika.
Och den serien kommer vi att vinna.
Men det var ju jävligt kul att Kungälv bjöd upp till kamp. Klassar det numer som kvalklart!!! Läge att låta juniorerna få mer speltid.
Det vore intressant att höra lite om vad som hände från er som såg matchen. Det som från början verkade lovande klappade ju ihop helt. Vad gick snett? Återigen borde väl Olle tagit timeout kanske vid 0-3? För at samla ihop laget. Trist! Första gemomklappningen.
Jag tror tyvärr ingen timeout i världen hade hjälpt idag. Det är huvudsakligen egna enkla misstag som straffar oss i första och det vet ju spelarna om att man inte ska göra vare sig man berättar det i en timeout eller ej.
När vi sedan hamnat i underläge så öppnar vi oss lite mer när vi försöker gå framåt och det straffas också hårt.
Bajen är ett mycket bättre lag och i målmässigt överläge kan vi inte hota dom, inga konstigheter.
Jag tycker det vore intressant att höra vilka matcher du egentligen ser, det är inte så många va?
ThomasD, jag är på sjukhuset fn och då är det svårt att se bandymatcher i Sthlm. Tack för ännu en otrevlig kommentar. Jag bad bara att få en åsiktvfrån någon som såg matchen, sorry att det störde dig!
Är otroligt besviken på en hel del spelare idag, men orkar inte analysera. nu kommer ett gäng matcher där vi kan ta poäng. Bara hoppas vi kan samla kraft och klara okval.
Jag håller inte med rapporterna om att vi skulle varit så bra inledningsvis. Det var snarare så att det var jävligt avslaget. Spelarna kom ut till trötta läktare och ingen sjöng att de var starka just i dag. Men sedan tog Bajen kommandot, samtidigt som vi bjöd dem på massvis med chanser. Försvaret var inte så samspelt i dag, och en hel del individuella misstag med framför allt naiva bolltapp. Man borde kanske inte skriva det här ifall någon motståndartränare läser, men vi är känsliga för hög press. Bajen tog över allt eftersom de satte högre press på oss och då ökade också misstagen från vår sida. Vissa spelare klarar inte av att spela under den stressen, känns det som. Sedan var Bajen starkare i typ alla närkamper, förutom Hellboy som förstås stod upp bra... Riktig skitmatch dock, fy fan! Men ett bra motståndarlag.
För övrigt tycker jag det är lite löjligt att ta timeout först vid 1-7 eller när den nu kom. Givetvis kanske en timeout vid ex.vis 0-3 inte gjort nån skillnad , men jmf gärna hur många andra lag hanterar detta. Sen måste ju många varitven del under isen och medcden backlinjen mot Bajen var det väl inte oväntat. Håller med garry, släpp in mera tid nu på juniorerna ibland. Vila halvskadade spelare. Kanske till och med låt Sälen vila en match stackarn.
Varför var det så löjligt att ta tajmout då? De hade gjort tre mål inom en niominutersperiod. Tackvare den kanske vi undvek tvåsiffrigt och fick behålla någon sorts heder i alla fall. Dessutom kan Olle då ge nya direktiv och få en möjlighet att praktisera något nytt spel. Bremler gavs också chansen att komma in, och jag antar att man inte slänger in en så orutinerad junis hur som helst. Det var väl inte helt olägligt med tajmouten då, även om matchen så klart var körd. Sedan kan man ju bara spekulera om en tajmout i första halvlek redan, men jag håller nog med ThomasD där ändå.

ThomasD, jag är på sjukhuset fn och då är det svårt att se bandymatcher i Sthlm. Tack för ännu en otrevlig kommentar. Jag bad bara att få en åsiktvfrån någon som såg matchen, sorry att det störde dig!

Ber om ursäkt om du tyckte jag var otrevlig, det tyckte inte jag. Det var en i mina ögon relevant fråga då du så ofta vill ge dig på att analysera spelet och väldigt sällan verkar vara på plats ens på hemmamatcher. Sjukhusvistelse är så klart giltigt förfall, men det var ju inte lätt för mig att veta. Krya på dig!
Jag blev inte störd utan gav min åsikt om matchen som du bad om men lade till en fråga.
Klart som fan att det är korkat att ta time out vid 7-1 bara för att ev undvika tvåsiffrigt, man spelar väl för att vinna eller!? Då var det väl försent.
Ska fan inte behövas ta time out för bedrövlig inställning vid 7-1, det startade tidigare. Såg man inte det är man blind eller tror på en högre makt.

Bolltappen, bolltappen......suck!!

OBS! Jag ser de flesta matcherna.
Vi hade en helvetesminut efter tajmouten, annars var det ju bättre (läs: 0-0) efter den. Om det berodde på att Bajen slog av på takten eller inte är svårt att säga, men det är ju enklare och roligare att spela i medgång...

Märkligt hur en tajm out kan beröra så. Tror ju knappast att det var matchavgörande. Vi hade en hel kvart att prata och ladda om i - i halvtid. Det hjälpte föga. När till och med Fall ger bort ett mål, är det dags för tajm out då? Behövde han höra hur jävla usel han var när han från sin halvposition frispelade en grönvit inåt i banan? Spelar han bättre när han är arg och sänkt? Eller Hyddas när han, till hans stora förakt, bjöd på en jävla skitstraff? Eller spelare X när den så uselt tappade bollen för Y gången... Jag vet inte, jag.
8-11 i målskillnad i de två senaste då Broberg och Bajen stått för motståndet. Ett ganska normalt utfall i mina ögon.

Nu gäller det att ta nya tag, de följande två veckorna ser motståndet beskedligare ut.

Bollnäs h
Ljusdal b
Vetlanda b
Kungälv h

Kvalserie med Sirius, Ljusdal, ÖSK och typ Tranås ser allt svårare ut att undvika.

Hur komfortabel jag skulle känna mig med det beror helt på vad som händer i Ljusdal på lördag. Vinner vi då så känns det helt OK. Skulle vi däremot förlora skulle jag vara betydligt räddare. Då har vi alltså torskat tre raka matcher mot huvudmotståndaren i kvalserien, och därtill har vi starka ÖSK att möta.
Ja, man är ju lite rädd för hur det blåsvarta grundspelet står sig mot sämre lag. Och ett kval är ett kval, etc.
Med ordinarie lag skrämmer inte kvalet så mycket men vi har ju visat oss oroväckande sårbara emellanåt.
Ja, nej, nja.... Klyftan mellan elitserien och allsvenskan har väl inte direkt blivit mindre, med undantag för ÖSK som faktiskt byggt vidare.
Jag är orolig inför ett kval. Men som brukarn nämner slår vi ljusdal så känns det lugnare.
Skulle vi ta plats 11 är jag mer än nöjd.

Om t.o.m. Jonas är orolig, då blir jag livrädd.......