Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Bollnäs 9/1

Verkar som både Åhlén och Fall missar matchen enligt UNT. Hoppas vid gudarna att Pirre är i speldugligt skick åtminstone
Tröttsamt med alla skador, men man får väl dra ner ändå. Uppleva magin på Bandytorget.
Opäpp, orkar snart inte bry mig. Alltid någon ny skada, aldrig ordinarie lag. Trött. Tramsin och hans pseudoförbund förstör. Ett groteskt dåligt matchschema, fullständigt ointressanta landskamper och VM - vem fan bryr sig om VM?
Det känns alltid som att fel spelare är skadad hela tiden. Torsk igen 6-2 inför 678 pers.
Var beredd på att tippa oavgjort. 3-3 är ett klassiskt gångbart resultat mot Bollnäs.... Men med tanke på skadeläget så lutar jag mer åt 2-5.

Några bollnäsor i förskingringen ser till att publiksiffran landar på acceptabla 777.
Som vanligt lurar man sig själv till att bli päppad. Tippar 7-1 inför 943 sura uppsalabor.
Skönt, nu börjar man känna igen dig. Då finns det hopp trots allt!
4-3
1008
Lite roligare match än vad många förväntat sig.
Tänk Broberg. Blir bra det här! 6-4. Hydas sätter spiken i kistan.
Känns avslaget här på forumet. Hoppas det är bättre på Studan.
Nu borde det vara livat iaf!

Vi gör mycket mål med Hellboy i utvisningsbåset noterar jag.
He he..

Från UNT:
Grachev rivs ner av Liukkonen. Västra sidan skriker: "Där kan du sitta din jävla vitto".

Men fy satan vad skönt och rättvist!
Helvete va bra! Jag ska sluta att gå på hemmamatcher helt! Jag för onekligen otur med mig. Helt underbart!
Fast ni som missade Eskhults 1-0 mål missade det bästa på hela säsogen
Fan vad kul! Jag var sjuk, men närvarade ändå och tror jag bestämt blev friskare av detta.

Putte som högerhalva, säger jag bara. Helt makalöst bra i dag med sin fart, som blir något "instängd" ett snäpp upp i banan. Här kändes han mer hemma och fick faktisk Matchens blåställ med all rätt, även om det var i hård konkurrens med Eskhult som också gjorde en fantastisk insats. Puttes räder var ruggiga och Eskhult var en mittfältskugge i världsklass. Viktigt med spelare som kliver fram i andras frånvaro. Säsongens kanske bästa insats, detta. Kul, varierat och smart spel.

Obesegrade på Studan 2013!
Tack Sirius! Jag tänkte först inte gå men är glad att jag ångrade mig. Håller med Joint om Putte och Eskhult - vilka lirare! Bandygodis. Men hela laget ska berömmas, jävligt bra inställning!
Sirius Hej!
Dagens Sirius måste ha en jävla moral, vända en pissmatch mot att spela så jävla strålande, Eskhults 1-0, vilket jävla skott (vad kom det ifrån) plus dribblingen!!....och Putte!! Vad ska de göra med Fall nu? Putte var ju magisk på den platsen och man häpnar fortf när han drar på med sin skridskoåkning. Nordströms defensiva jobb fantastikt, en jävla lagseger med vissa spetsar som sig bör. När Sirius spelar så här finns det inte mycket mer som får en att må bättre.
Så nöjd och lycklig. Om jag så inte får se ett enda blåsvart mål till i år, så har man i alla fall fått se det snyggaste.
FAN VAD KUL MED BANDY! Hoppas vi kan få tillbaka lite Västra-folk som man såg tidigare under säsongen nu (vi är bättre borta än hemma, helt okej när laget jobbar på motsatsen för tillfället). Mot okval!
Såna här matcher lever man länge på. Perfekta yttre förhållanden och så lite bandygodis på det.
På UNT24 visas och pratas det bara om Puttes 3-2 mål (som ju iofs också såg jävligt snyggt ut), men Eskhults var alltså ännu bättre? Taskigt att inte visa det också!
Kameramannan hann väl inte med :-) Har inte sett något snyggare sen Sigge var på isen.
TV4 har lite klipp men tyvärr bara målsekvensen som iofs är ett riktigt bra skott med Eskhults mått. Kan bara hålla med garligur, det var Siggeklass.

http://www.tv4play.se/program/sporten?video_id=2256759

TV4 har lite klipp men tyvärr bara målsekvensen som iofs är ett riktigt bra skott med Eskhults mått. Kan bara hålla med garligur, det var Siggeklass.

http://www.tv4play.se/program/sporten?video_id=2256759

Edit: Känsliga tittare bör skippa de första 25 sek av klippet som innehåller Göranssonsk hallbandy.
Grachevs frislagsmål var fint men Bollnäs försvar sög