Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Vetlanda-Sirius, ons 16:e jan

Vill vi okvala så måste nog vinna den här rackarn. Tror vi har chans att göra det också.
Ja det här kan vi ju vinna också men det blir svårt. Vetlanda känns ju också sjukt ojämna men vafan. Jag tror det blir en tät match och till slut 5-4 till blåsvart.

1003 bönder kommer att befinna sig i plåtskjulet.
Det blir absolut svårt.
Det här tror jag blir jätesvårt, Vetlanda borta känns lite som ett spökställe. När vann vi där senast egenligen?

* För att svara på min egen fråga: 1999. Dock spelade vi oavgjort både 2010 och 2011.
Nåja, vi är poängmässigt bättre på bortaplan än på Studan denna säsong. Dags för en historisk seger i SAPA , 6-4.
Vetlanda har tabellraden 5-0-5 hemma den här säsongen. Inte omöjliga att rå på alltså. Men visst känns de lite som favoriter.
Har fått en känsla att spelet stämmer lite bättre inomhus men det gillas förstås inte av alla ;-). Nä nu j-vlar ska vi bara vinna! 5-2 till blåsvart. Sälen, Putte och Eskil i högform avgör.
Tror som Nyllet. 5-2 till de goda. 922 frimicklare i publiken. Lena PH:s kusin råkar repa ismaskinen i pausen.
Vetlanda har tio förluster sedan 20/11-12. Alltså idel förluster, förutom en skrällseger hemma mot Villa och dubbelseger mot jumbon Motala. Måtte de inte ta en dubbelseger mot oss nu också. Historiens makt ska man dock inte underskatta, så krysset ligger kanske närmast tillhands. Men måste tro på det, så jag tror på en uddamålsseger till Blåsvart. 5-4 inför 876 vilsna och vissna själar, säger jag.
Någon som planerar att åka ner?
Momentum och grym pepp från i lördags gör att vi tar det med 3-6.

944 pers kommer och blir ledsna.
Och det var ju inte alls bra att både Suzdalev och Rinaldo kan lira lagom till vår match. Hade mkt hellre tagit två skakiga 16-åringar.
Usch nej. "På bandybloggen funderade min redaktionskollega kring elitserielagens tunna trupper, och det gäller ju i allra högsta grad VBK. Spelare som Rinaldo och Suzdalev finns helt enkelt inga ersättare för. Inte ens nästan."
Hade fan räknat med att dom skulle vara borta även vår match.
En målsnål tillställning. Eftersom det i praktiken är sista chansen, så vinner de goda med 3-2 inför 607 bistra Lena Philipsson fans
Visst, det är klart att Suzdalev och Rinaldo är viktiga för Vetlanda, men Suzdalev har missat en match och Rinaldo två, så det är inte så att det är för att de har varit borta som Vetlanda varit dåliga en längre tid. Rinaldo lär dessutom fortfarande vara osäker för spel och med tanke på att det var en rejäl hjärnskakning som höll honom borta tror jag att de tar de rätt försiktigt med honom.

Oavsett vilket är det klart att det är en riktigt svår match. Men vi känns rätt mycket bättre idag än när vi möttes i den där hemska hemmamatchen. Jag tror såpass mycket på poäng att jag blir sjukt besviken om vi kammar noll. Inte bara det gamla vanliga siriusdeppiga, utan riktigt förbannat argbesviken.
Usch dom positiva tongångarna här vilka inkluderar till och med Garry borde ju borga för en förlust.
Hur följer ni matchen? Ser gärna en massa trevliga västringar i kommentarsfältet på UNT:s pling - det är det närmsta läktargemenskap jag kan komma. (Att det i övrigt är en samlingsplats för en skock idioter hör inte hit.)

Sirius Hej!
Jag är fan inte positiv. Vi är ändå rätt ojämna och med en så tunn trupp som vi har tror jag tre raka är en utopi. Dessutom brukar det som sagt bli svårt i Vetlanda. Säger 1-5 i baken.
Seger 7-2 Viktor 5 Klas 2
Ser på förhand ut som en typisk 5-5 match.
Mja för dom som inte följer blåsvart på fejjan så kan matchen höras på webbradio [link]http://www.14dagar.se[/link]
Håller webbradion lika usel kvalité för er andra som hos mig?
Det går ju att höra vad de säger, men det skär ganska mycket i öronen.
Jag vill ge dom beröm som ändå har en sändning. Tycker det e skitbra
Självklart, jag ville mest kolla så att inte jag hade nån dålig inställning eller så.
Den goda viljan överskuggar dock resurser och kunnande till viss del.
Härligt!

Fast jag måste säga att jag är mest fascinerad av vad som händer i Västerås. Det måste väl vara den mest osannolika halvlek som spelats i Elitserien på mycket mycket länge?
Ja resultatet i Västerås överraskar, undrar om Esplund ångrar sig nu.
1-2 paus. Bra
Sådärja! Gillar Vetlandas webbradio, men "Alexander Myborn", "Jimmy Hydling", "Joakim Säleby" och "Tobias Johansson" i Sirius har jag aldrig hört talas om... Verkar vara bra spelare, dock.
FAN VA SKÖNT! Usch va nervöst de va.
Fantastiskt!
Jag är väldigt nöjd! Nu passerade vi Vetlanda och GAIS i tabellen och hamnar på samma poäng som Kungälv. Och Kungälv möter vi hemma nu på lördag. Ser ovanligt trevligt ut.
SIRIUS HEJ!
Härlig seger!!!
Nu tar vi Kungälv på lördag!!!

S L
Alltså det där med att avgöra jämna och asviktiga matcher med ett ryck sista tio...

Det är man inte direkt bortskämd med, men jag gillart!
Erlingmark skrev ......
Alltså det där med att avgöra jämna och asviktiga matcher med ett ryck sista tio...

Det är man inte direkt bortskämd med, men jag gillart!

Nä, förra säsongen vart det precis tvärtom!
Helt underbart. Alla till Studan på lördag!
jaföfan