Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Kungälv

Varför sluta segertåget nu? 8-2 inför 1400 åskådare.
Shit jag har missat att vi inte hade någon tråd för det här.

Vi bara måste vinna så att tippa något annat än seger är helt meningslöst. 6-4 inför 1254 pers.
Ser ut att bli duktigt kallt men klart och vindstilla på lördag. Prima yttre förutsättningar alltså!

En seger skulle ju på allvar sätta en blåslampa i röven på lagen ovanför. Enligt rapporten var ju dock segern i onsdags något tursam. Hoppas inte att det var början på en nedåtgående trend.. Men nog fan är jag optimist! Jag föreslår vinst!
Alexander från absolut senast 11 då. Helst tidigare då någon alltid är där tidigare.
Ähh nedåtgående trend. Vi vann en bortamatch i vetlanda med både kapten och libero skadade.

Det behöver ju inte vara vackert bara vi vinner. Kötta!
Alexander från absolut senast 11 då. Helst tidigare då någon alltid är där tidigare.
Sa du 11?
Det har ju gått bra för de vackra de senaste tre matcherna, killarna har säkert byggt upp ett bra självförtroende medan Kungälv visat dålig form. Förutsättningarna för en ny vinst för blåsvart är således goda. 5-2 till vårt Sirius inför 1015 pers.
Sirius Hej!
Värsta fyrpoängsmatchen, asså! Vinn! Jag tror på 1553 åskådare och 5-3!
Ahhh jag längtar så förbannat jävla mycket. Är inne här femton gånger i kvarten och hoppas att nån ska ha skrivit nåt.
Ahhh jag längtar så förbannat jävla mycket. Är inne här femton gånger i kvarten och hoppas att nån ska ha skrivit nåt.

:-D ;-)
CarlApan, ska du verkligen gå i morgon? Då torskar vi ju!
Hemma mot ett totalt formbottnat Kungälv... t.o.m. jag tror faktiskt på vinst imorgon. Känns lite ovant och läskigt, men 6-4.
Nyllet >> Jag var ju iaf på Ljusdalsmatchen och den gick ju hem.
Hm..CarlApan det har du rätt i. Men det var ju en bortamatch ;-)
Helvete också. Jag tänker gå iaf. Ni får lyncha mej efteråt för om vi torskar har jag ändå inget att leva för längre.
Jag tror vi vinner resten. Men imorgon blir det 2-1 inför 1631 pers och 4 hundar varav en Jack-Russel.

I övrigt kommer minst ett barn börja gråta efter snubblat ned för snöhögen på norra kortsidan.

14 grader imorgon, det tror jag skrämmer bort en hel del folk.
Jag tror också att vi vinner, det brukar tyvärr betyda att vi förlorar.
3-5 inför 754 frusna.
Vänder på Lars siffror. 5-3 till de goda (vågar inte tippa annat längre, har tippat alldeles för bra hela året) inför 457 iskalla tuffingar.
Gaaah, dessa asviktiga matcher. Med GAIS- och gurktorsk igår har vi ju ett ypperligt läge att både skapa lite lucka nedåt och samtidigt sniffa gurkrumpa ordentligt i morgon. Jag tror på sjukt jämn och plågsam match, men det som får mig att känna mig liiite mer åt det positiva hållet är att vi har varit bra mot Kungälv sedan de gick upp, att de har uschlig form och den här nya grejen att rycka lite sista tio.
Tja, jag säger som Erlingmark sade inför förra matchen. Kommer bli tokbesviken och så vidare, vid förlust. Det mesta är redan sagt. Vi ska vinna, och hoppet om slutspel ska hållas vid liv även under detta olägliga uppehåll. Så sjukt viktig match att jag undrar om inte vi känner av en viss press ändå med tanke på det, men främst är det ju Kungälv som får dra på sig ångeststället. Kör, bara kör, Sirius!!!
-23,5 nu. Matchen i fara?
Enligt Klart.se ska temperaturen öka till blygsamma -14 C vid 15-tiden.
UNT kallar Sirius för het slutspelskandidat och det är väl att ta i även om det är kul att titta uppåt i tabellen. En iskall seger med 6-3 blir trevligt.
Ja på dagen säger väll alla vädersidor att de ska va ca -15. Lugna gatan med andra ord.
Otur med kylan, man tappar säkert 500 pers på den, jämn match 3-3 639 folk
Vad fan grundar ni det stora publikbortfallet på? -14 ibland har väl varit anständigt i Uppsala i över 100 år... Fan, är det tvåsiffrig temp ska det klagas på det, annars hör man ju "vintrarna blir allt sämre" som argument. Det här är ju fina bandyförutsättningar. Skulle det komma så mycket mer folk i en hall med ett par minusgrader egentligen? I Uppsala?
Där fick man för att man trodde på vinst. Aldrig mer optimist.
Återigen en stark sista kvart dock. Att komma tillbaka mot ultradefensiva Kungälv trots två mål upp med kvarten kvar är bra, och en poäng i den här matchen känns ändå godkänt. Kvalet är nu på en matchs avstånd, och vi har faktiskt fortfarande lagen ovanför inom sikte, även om Kungälv kanske ligger lite bättre till än vi när det gäller sista platsen av de lag som eventuellt hotar.
Men vår trend är fortfarande positiv, får man väl säga. J
Hur kan kunälv ligga bättre till? Dom suger ju.
Våra anfallare, med undantag för Klasse kanske, var bedrövligt dåliga. Virre gjorde sin sämsta match på hela säsongen och Maya var anonym. Tyvärr. Bra upphämtning annars, men klar smolk i glädjebägaren.
Vilken patetisk publiksiffra i en sådan avgörande match, för övrigt. "Bandystaden är våran rubrik..."
Bra att ta en pinne när de såg så kasst ut.
Bra jobbat Sirius! Tungt att möta Kungälv när de får en ledning. Vilket kompakt försvar! Trodde aldrig att blåsvart skulle klara en pinne när Kungälv gjorde 3-1. Starkt att nå oavgjort. Tråkigt att Vetlanda vann. Bra tippat med känsla!
Tack Nyllet men hade hellre haft fel resultat och Sirius vunnit för den här matchen tycker jag man gav bort lite i onödan. Kungälv var riktigt dåliga tycker jag. Effektiva ja, men hade ju knappt en målchans. Otroligt att man lyckades få in tre mål. Men som ovan, Sirius forwards får en riktig bakläxa. Det var ju bara framföralt mittfältarna med Eskhult och Grachev som var med i matchen. Viktor var ju bedrövligt dålig idag och Maya syntes väl inte ens. Klasse gjorde några bra ingripanden och ändå ett viktigt mål. Men otroligt att Viktor får ta straffen. Man såg ju långt innan att han missar för han var väldigt osäker vid straffpunkten och straffen var ju riktigt dålig, långt utanför. Träffa mål kan man väl ändå begära. Roos borde förståts skjutit den eller kanske Klasse. Men nu har väl Virre slagit årets sista straff. Han har väl missat fyra fem nu i år. Stackars Sälen fick väl knappt röra bollen. Men starkt ändå att hämta upp och ta en poäng på slutet. All eloge för detta att inte ge upp. Men den här matchen skulle man ha vunnit. Missad straff och två träträffar och Broberg missade ju rätt rejält i början också. Kungälv spelade riktig grisbandy. Gillar ändå det "nya" Sirius och pinnen tog ju även det "nya" Sirius om man ser på målskyttarna. Slutspelet kan vi nu iaf säga hej till, bara att rädda sig undan kval nu. Trist att Vetlanda vände och vann.
Kompakt Kungälv-försvar är en vinkling, dåligt Sirius-anfall en annan. Jag väljer att vinkla det sistnämnda, även om det väl rimligtvis är en kombination av det båda. De hade ändå släppt in minst fem mål/match i de senaste sex matcherna. Våra anfallare kom inte alls till sin rätta, de åkte inte igenom köttmuren på något effektivt sätt och chanserna de ändå fick vaskade de ju bort. Sedan var Kungälvskeepern fantastisk med händerna, så väl att kasta bollen som att rädda och till och med limma diverse skott.

Dock, två ribbskott och missad straff, och missad slutspelshäng. Svårt att inte gräma sig lite trots allt. Krävs skrällpoäng i Sandviken härnäst.
Konstig coachning! Dels att ge Broberg straffen sen att på hela matchen en jävla köttmur av vita tröjor men ändå inte ett jävla lyft bakom deras backlinje typ Kungälvs 0-2mål, då man har Nordström som kan åka parallet med backlinjen och hota, nu var det köra rätt in i muren hela matchen.

Att ha de isklalla Broberg och Maya inne de sex-sju sista minuterna och se Nordström stå beredd att hoppa in är fan patetisk coachning speciellt när man har momentum efter kvitteringen. Annars en jävla skitbandy av Kungälv med hopp om kontringar och hörnor och det lyckades.

Finns fantastisk potential i laget med lite förstärkningar och en riktig tränare.

Finns fantastisk potential i laget med lite förstärkningar och en riktig tränare.

Men lägg av. Vi var tippade av precis hela bandysverige att få kvala, och vi hade knappt elva man på isen i somras. Olle har gjort ett otroligt jobb med det här.

[quote1358640218=nyg86]

Men lägg av. Vi var tippade av precis hela bandysverige att få kvala, och vi hade knappt elva man på isen i somras. Olle har gjort ett otroligt jobb med det här.

[/quote1358640626]

Så då behöver man bara vara glad att Sirius överhuvudtaget spelar i år, och inget behöver göras under en match utan allt bara är tjollahoppsansej att det är elva man på plan. Ungefär som att hela laget är ett gäng lallare som tycker bandy är kul som hobby. Det finns jävligt bra spelare i denna trupp som man kunnat utnyttjat lite annorlunda idag i visa sitiuationer. Men för fan.....

Men vem är då den där fantastiska tränaren som du tänkt plocka upp ur bakfickan för att mirakulöst föra Sirius till ett totalt otippat slutspel? Olle trillade in i det här tränaruppdraget på ett bananskal, och de resultat han hittills har uppnått har överträffat åtminstone mina, och jag tror faktiskt de flestas förväntningar så här långt. Att kalla honom för ”inte en riktig tränare” är bara respektlöst och löjligt.
Det är så svårt att veta, utan att egentligen veta. Veta vad direktiven och taktiken var från Olles sida. Men den uttalade taktiken i förväg måste man nog ha lite självkritik kring. "Vi kommer inte att ändra vårt spel mot Kungälv" och "vi får inte gå bort oss i anfallen" är dels lite naivt och dels ett sätt att skapa ett orosmoment. Det var för få oväntade instick, därför blev anfallsspelet statiskt, samtidigt blev vi ju inte så hårt straffade vid bolltappen så man får väl säga att det var en bra insats rent defensivt. Men offensivt agerade vi fegt, förutom vissa individer på mitten och halvorna som vågade sig på räder. Klart man måste spela lite annorlunda, och förändra spelstilen lite när man möter ett lag som bygger sin strategi på - i runda slängar - köttmur, långa utkast och allmänna kontringar med hörnor som lockbete.

Fast i det stora hela tycker jag att Olle gjort det bra också, men det är ju hans första säsong som riktig huvudtränare så självklart är han orutinerad i sammanhanget. Men ändå, man får vara förhållandevis nöjd. Det verkar också tillkommit en helt annan spelglädje än vad som uppvisades under förra säsongen, och att ha en klasspelare och bolltrollkarl som Eskhult i en fri roll är ju helt rätt. Han har stundtals varit grym på slutet. Måste också säga att nyförvärven, där väl Eskhult också hade ett finger med i spelet, samtliga övertygat med undantag för rysslånet, men så är det ju ett lån också. Och två kryss mot Kungälv ska man egentligen inte hänga läpp över. Dock tycker jag inte alls att de uppträdde som något bättre lag än oss heller, i dagsläget, mest bara förbannat tråkiga. Tråkbandyn signifierad, om man nu ska vara sådan.
Jag håller med Brukarn fullt ut. Olle har gjort ett bra jobb hittills. Det är jäkligt lätt för oss supporters som står på läktaren och komma med "besserwisserkommentarer" efter det att slutsignalen ljudit. Visst kunde vi använt oss av fler långbollar men Kungälv backade hem långt ner i eget straffområde framför allt efter det att de fått målövertag. Jag tyckte mig se att Olle hade som taktik att försöka komma runt på kanterna och ordna hörnor vilket de faktiskt lyckades bra med. Vi gjorde ju alla mål på fasta situationer (två hörnor och ett frislag) och det är vi sannerligen inte vana vid. Det tråkiga var att Kungälv relativt lätt fick sin 2-0 ledning och därefter ägnade de sig åt att försvara sig och invänta tillfällen för snabba kontringar. Hade vi fått ledning i matchen är jag övertygad att vi vunnit ganska klart.
Tycker inte heller att man kan lasta Olle för tappad poäng. Man försökte helt klart komma runt på kanterna det resulterade iaf i ett antal hörnor varav tvånhörn returer gav två mål. Sen kan jag iofs undra varför klasse och Roos inte skjuter på hörnorna och det grämer mig med den dåliga straffen. Som Viktor rörde sig innan straffen så såg man nervositet och osäkerhet och missen blev väntad. I det läget hade jag bett Roos talcden men jag vet inte hur detta bestämdes? För övrigt var väl ilja matchens lirare, han verkligen gjorde allt han kunde och även Eskil försökte. Även Eidenert och wigren gjorde en del bra. Såg att Viktor kom med i veckans lag 2 men lär vara långt ifrån veckans lag 3. Igår var han rent dålig och gjorde väl inget rätt. Hadechan gjort 1-0 på bra läget i första minuten hade man vunnit lätt. Det som också var onödigt var att släppa till 0-2 med en man mera. Efter en ändå rätt ok start.
Enligt mig så måste olle börja ändra plan i matcherna. Har vi bestämt oss för att lyfta då gör vi bara det, har vi bestämt oss för att komma runt så gör vi bara det etc. Igår när kungälv visste exakt vad vi skulle göra hela tiden så är det ganska lätt för dom att försvara. Variera lite så kungälv får en funderare så kommer det fler luckor. Sen är jag nöjd med poängen genom att vi låg under så länge.
Att kalla en väl utförd defensiv för tråkbandy står ju var och en fritt, men ger inte särskilt mycket. Som jag såg matchen så var Kungälv det bättre laget genom att i stort sett helt störa bort Sirius anfallsspel. Och Sirius var inte tillräckligt bra på att utföra sitt taktiska upplägg eller på enskilda prestationer för att skapa särdeles mycket. Trots avsaknad av riktiga chanser och vägvinnande spel så kämpade man på och lyckades få in lika många som motståndarna. Väl kämpat, men inte så förtroendeingivande.

Så vad skulle man ha gjort bättre? Satt sina straffar och skott, slagit fler passningar på klubban, på spelare som hade högre fart. Spelat bättre helt enkelt.

Ang Olles insats så kan man konstatera att han blev utmanövrerad taktiskt. Siriusspelarna hade inte tillräckliga kunskaper för att utföra den valda taktiken att dyrka upp försvaret. Men sådant händer i de flesta matcher och är knappast något att gnälla över, givet spelarmaterial och övriga förutsättningar. I Olles positiva vågskål så ligger att laget trodde tillräckligt på sig själva för att ta in ett tvåmålsunderläge sista kvarten. Där har ju tränaren också ett finger med i spelet. Om varje match såg ut så här skulle jag vara orolig, men de matcher jag sett har varit olika och ibland finns ett vägvinnande spel. Det, kombinerat med att man inte ger upp, tycker jag talar för att säsongen hittills är godkänd och något att jobba vidare ifrån.
Ja, men nu blev det en övertro på spelidén, likt "det blåsvarta spelet" i fjol. Det går inte att spela som mot Bollnäs, Ljusdal och Vetlanda - när man möter - Kungälv. Varje match är unik och man måste ha ett par ess i rockärmen att ta fram mot varje motståndarlag. I går hade vi knappt några. Alls. Tappad poäng var det ju dock inte mer än i önskescenariot. Det var i så fall Kungälv som "tappade" poängen. Vi visar som sagt bra glädje och moral, vilket ligger till grund för denna upphämtning, men #*|]%+^{}+%{ vad frustrerande ändå...
Som sagt mkt stark upphämtning. Det bådar gott inför slutspelet.
Olle klev ju in i världens otacksammaste roll. Ungefär som att ta över centern efter Lööf. Och det självförtroende som trots allt finns, alla bragdpoäng på slutet etc - klart att han skall ha cred för det.

Grym. En sann Siriushjälte. Spelar vi Elitbandy (vilket jag så klart tror) nästa år skall han adlas. Även om jag vill till slutspel nu.
Magnus "Maud Olofsson" Berglund, humor!
Fast ärligt är det väl ganska tacksamt med ett kravlöst uppdrag. Ungefär som om Lööf hade gått in i C med villkoren att bara det blir över 4 % är det bra...
Är väl isåfall mera Stefan Löfven situation när Olle gick in

Fast ärligt är det väl ganska tacksamt med ett kravlöst uppdrag. Ungefär som om Lööf hade gått in i C med villkoren att bara det blir över 4 % är det bra...

Håller inte med om att det är kravlöst. Uppsala med alla sina gnällgubbar skulle inte vara nådiga om vi trillade ur alt la ner bandyn alt både och, vilket kändes som en realitet i somras.
Vad är det för svammel?

ÄLSKA OLLE!!!!
Håller inte med om att det är kravlöst. Uppsala med alla sina gnällgubbar skulle inte vara nådiga om vi trillade ur alt la ner bandyn alt både och, vilket kändes som en realitet i somras.

Ja jäklar, Janne Johansson skulle gå i taket... Det var lite kaos och kalabalik, men vi är ju inte VP.
Jag håller med Joint om att gnällgubbarna inte innebär att Sirius har mkt krav på sig.

Vad är det för svammel?

ÄLSKA OLLE!!!!

Svammel? tycker att det har varit en bra nivå. Man måste ju få ha olika åsikter.
Vi som är engagerade har nog en kravbild i förhållande till resurserna.

Men folk i gemen i Uppsala - och jag menar inte bara klassiska gnällgubbar på läktare eller i kommentarsfält - har alltid höga krav på Sirius och anser i största allmänhet - tror jag - att man är kass om man är med på en sjunkande Sirius-skuta.

Så jag tycker att det är tufft och modigt att axla huvudtränarskapet.

[/quote1358758603]
Svammel? tycker att det har varit en bra nivå. Man måste ju få ha olika åsikter.
[/quote1358759317]

Helt rätt! Ber om ursäkt för taskigt ordval. Jag bara menar att Olle har gjort ett kanonjobb med tanke på de förutsättningar som var inför säsongen.

Sen tycker jag precis som du att det saknas lite variation i spelet ibland. Saknar Werners lyft och crosspassningar som kunde bryta mönstret när lagen försvarar sig så kompakt som Kungälv gör så skickligt.
Jag tycker också att Olle gjort ett väldigt bra jobb totalt sett med hänsyn till att han kom till ett minst sagt sjunkande skepp. Det fanns ju inte ens fullt lag. Det hade varit intressant att sett resultatet om han haft nuvarande trupp att jobba med redan i somras. Sannolikt hade då Sirius varit ett slutspelslag tror jag.
Sen kan man kanske undra om Olle är rätt gubbe vid rodret om Sirius skall ta nästa steg uppåt. Han har nog där kanske lite för lite erfarenhet. Man ser ex vis på hur Stefan Karlsson direkt vände Vänersborgs otroligt dåliga inledning till att nu vara säkert förankrade på slutspelsplats och de är väl nästan topp-4 på de omgångar han tränat laget. En tränare har väldigt stor effekt ofta även om det är spelarna som måste göra jobbet på plan. Men Olle kanske i vissa lägen saknar de taktiska erfarenheterna och kan lägga in de detaljer som förändrar matchbilder. Samtidigt har ju särklassiga ledaren Bajen ett tämligen oskrivet kort som tränare precis som "succélaget" Broberg. Även SAIK har ju oprövade tränare även om de har lång record som spelare. Svårt läge. Men viktigt att man har de taktiska kunskaperna och där ligger väl Olles brist? Men han verkar vara en "mysgubbe" som fått in en härlig stämning trots att läget varit tufft och det skall han väl ärligt ha all credit för!
Jag tycker det är fruktansvärt svårt att se om en tränare är bra eller inte, särskilt när jag aldrig vet vad som sägs.

Nu borde ju grabbarna haft tid att spela ihop sig iaf och vi har ju en hel del bra spelare på isen så lite förhoppningar/krav kan man ju ha.
Alltså, jag vill återigen hylla nyförvärven. Samtliga har överträffat mina förväntningar. Se på Åhlén, en libero som var med och åkte ur allsvenskan, men jäklar vad han har presterat här. Och vilket skott, i Sirius mått mätt! Även Eidenert a.k.a "Lavezzi" var med på den resan, men har övertygat enormt, speciellt på slutet. Kollar man Wigren så var han bänkad mest hela tiden i fjol, men har växt med ansvaret i IKS och är i dag en fullgod elitseriespelare. Sist men inte minst: Ilja Grachev har varit skitbra. Och Holmgren lär ha en ljusare bandyframtid tillmötes än en viss Helin och rysslånet lär väl inte kosta så mycket, samtidigt som jag tror att han snart acklimatiserar sig och kommer in i det.

Så de inblandade i nämnda nyförvärv ska ha tack för god scouting och kostnadseffektiva spelare. Allt eftersom, mycket tack vare god träning säkerligen, har Siriustruppen växt sig slagkraftig. Och att jag skulle hänga lite läpp över ett kryss mot Kungälv, det hade jag aldrig trott för några månader sedan. Bra jobbat samtliga.
Joint du glömde Klasse Nordström som jag tycker kommit och gjort det bra, har väl pangat in en nio tio baljor. Borde dock få skjuta mera på hörnorna tycker jag. Men delar helt din analys. Speciellt Grachev är ju en riktig lirare, jäklar vad han ville vinna i lördags! Viktigt att få behålla det här laget nu och någon som vet hur kontraktsläget ser ut?
Ytterst få har kontrakt över nästa säsong.
Ja, Klasse och sedermera Pirre har ju gjort det bra också.
Man har inte hört något om ekonomin på länge och man undrar ju? Vore guld att ha kontrakten kritade och klara i god tid, men ofta brukar det dra ut på tiden och man jobbar väldigt mycket säsong för säsong...
Nyförvärven har gjort det skitbra. Åhlén är min nya idol och det trodde jag verkligen inte när han presenterades. Kul med positiva överraskningar.
Tror ni Eskil fortsätter även nästa säsong?
Ska vi vara kvar i eliten krävs förstärkningar. Att harva under slutspelstrecket håller inte. Sirius måste markera för sina spelare att de har ambitionen att nå högst upp annars tror jag Säleby, Fall, Putte och Max drar. Jag är säker på att Eskhult stannar kvar om han får de rätta signalerna. Två bra förstärkningar och Sirius kommer att vara topp-4. Men hur är det med ekonomin? Ja inte kan den vara lysande så man måste hitta nya sponsorer om man ska kunna värva stort.
Ja tyvärr har väl årets publiksiffror legat under budget och inte lätt att sälja in Sirius bandy denna säsongen när man knappt ens hade lag och i konkurrens med Storvreta, Uppsala Basket och Almtuna som alla får mera utrymme i media och har betydligt större publik. Det ställs tuffa krav på marknadsorganisationen.
Publiksiffrorna överlag, inte bara i Uppsala, har varit dåliga. Vad har Sirius budgeterat med för publiksnitt då, exklusive Bandyfesten, någon som vet? Det är bara Villa som levererar bra publiksiffror, och - allvarligt talat - det enda laget som hittills har bättre publiksnitt än i fjol. Anmärkningsvärt. Jag vet inte om FSE gemensamt har beslutat om det, men generellt sett känns det ju som att entréavgifterna har ökat. Och publiken minskat. Bandyn har tidigare varit en av de billigaste sporterna att bevittna på elitnivå, men nu är det inte så längre.
Hur stort har publiktappet varit i elitserien i procent då?

Ähh jag svarar mig själv. 1562 var snittet förra året och 1478 är snittet hittills i år. Ett tapp på ca 5 % med andra ord. Jag tror dessutom att matcherna i slutet bör dra lite mer folk om lagen har nåt att spela för.
Publikbortfallet är så litet att det inte är relevant. Mycket kan förklaras av att t ex Gais fick spela 4-5 hemmamatcher ute i Ale vilket bidragit till att deras publiksnitt bara är hälften av vad det var förra säsongen.

Svagare resultat för Bollnäs än tidigare år har minskat deras publiksnitt med ca 300 pers, och samma visa har det varit för Sirius.

Lägg till att Kungälv exempelvis tappade över tusen personer på sitt annandagsderby när det sköts upp och ett väldigt tajt spelschema med många matcher på kort tid strax efter jul, så har ni nog förklaringarna till varför publiksnittet sjunkit en aning den här säsongen.

Att biljettpriserna höjts har antagligen inte påverkat så mycket, tvärtom är det nog nödvändigt eftersom känslan är att biljettpriserna legat på ungefär samma nivå under en väldigt lång tid samtidigt som klubbarnas kostnader och inflationen ökat.