Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Bandyfesten! Arosderby: Sirius-VSK, fredag 8 feb.

Bandyfesten är gratis, och det lär bli ett jäkla drag.
Vad vore snyggare än att inleda denna fredagskväll med pyroteknik som lyser upp vårt Studan? Vi kan genomföra detta klanderfritt med hjälp av tillstånd från klubben. Senast jag å Västras vägnar frågade om detta fick jag nobben, men det var fyra år sedan och många positioner har byts ut sedan då, inte minst säk.chef. Nåja, åsikter?
Att bränna på vår sektion vore väl det ballaste, men om inte annat kan man väl tänka sig 7-8 män på rad under huvudläktaren, vid innerplanen? Jag gör hur som helst ett nytt försök att få arrangera detta.
Kör hårt!
Jag älskar pyro så jag säger också kör hårt! Dock verkar det som att jag kommer missa matchen. :(
Ja vad ska man säga? Rock on!
Målraketer! Från Husbergs!
Härligt med Husbergsraketer. Särskilt de gånger när de sköts av i förväg.

Härligt med Husbergsraketer. Särskilt de gånger när de sköts av i förväg.

Värt att återuppliva.
Kanske smälla av ett par raketer för att fira SM-guldet 2027?

Kanske smälla av ett par raketer för att fira SM-guldet 2027?

Redan nu?
Alltså det ska bli så jävla kul att få gå på bandy igen! Och det må vara en from förhoppning, men nog fan ska vi kunna lugga gurkorna på alla poängen hemma! Vi är ju obesegrade på Studan i år och det är en trend som vore trevlig att hålla kvar vid. Extra viktigt att göra bra i från sig också i en sån här jippomatch med många engångsbesökare. Det ser ut att kunna bli bra väder med ett par minusgrader och uppehåll!

Hinner troligen inte till Alex tyvärr då även den abstinensen börjar bli besvärlig att handskas med..
7-2 till blåsvart inför 2895 pers.

Bandyfest!
Inte lika kul...
"Tjena. Som vi berättat för er har vi en policy att inte söka tillstånd för bengaler. Detta kommer vi inte att göra till matchen på fredag. Ni får gärna göra något annat. Ses på fredag. //Linda & Micke"

Inte lika kul...
"Tjena. Som vi berättat för er har vi en policy att inte söka tillstånd för bengaler. Detta kommer vi inte att göra till matchen på fredag. Ni får gärna göra något annat. Ses på fredag. //Linda & Micke"

Ja, vi pratade ju med Sirius Bandy i början av säsongen och de gjorde klart att deras policy tyvärr ser ut så där. Bra att frågan ställs från vårt håll om intresse finns dock - det kan ju förändra saker framöver. Jag gillar pyro.
Så här säger ju förbundet: "Pyroteknik får genomföras på särskild anvisad plats och med iakttagande av lokala ordningsföreskrifter och av arrangerande förening meddelade föreskrifter."
Råder dock nolltolerans inomhus. Riktigt tråkigt att vår klubb som jag misstänker ensam elitserie-klubb har ett sådant fientligt ställningstagande till något så stämningsfullt. Det har ändå eldats på Studan-läktaren i år och lär säkert göras på fredag också.
Dom verkar tråkiga dom där Linda & Micke.

Vi får väll diskutera frågan med de ansvariga nån gång och kolla varför dom är såna party poopers.
Om det inte är förbjudet av förbundet borde ju inte en överträdelse av klubbens föreskrifter medföra böter?

Inte för att jag uppmuntrar något sådant. Det var bara en hypotetisk tanke.
Alltså, man måste ha ett "ok" av arrangören, annars kan man få polisiärt böter om inte annat. Hammarby OCH Sirius fick böter när de brände på läktaren här förra säsongen. Klubbens motivering förut var att det skulle sända "dubbla budskap", samtidigt som de ville kompromissa och låta oss hålla eldfacklor nere vid innerplanen. Som om det vore OK på läktaren? Avgå!!
Skit oxå!! Puttes ljumskar verkar fortfarande hålla honom utanför spel enligt officiella!! Tänk om vi haft något lite mindre av dessa förbannade skador...suck!!!
Putte och Max borta. Vinner man i morgon är det förbannat bra gjort. Tror dock på 4-4 inför 2088 pers.
Kräver krossad gurka. 6-2 inför 2027 drömmare. #byggetfortsätter /fuskbyggarna
Fan inte putte och max. Jag som var så glad.
Illa. Men bara vi tar timeout vid rätt tillfälle så ska det nog bli vinst ändå.
Dyker ner till Alex när jag kollat klart på fotbollen, borde vara där kl 17.
Hoppas han tar time out vid rätt tillfälle och att det leder till ett avgörande mål. Då skulle jag njuta extra mkt.
Ikväll villl jag dricka öl, lyssna på country och följa UNT:s pling mot en skön Siriusseger. Bränner nån slags tomteblossbengal på balkongen om det blir läge.

Sirius Hej!
Jag väntar fortfarande på att Steffe ska elda upp sig själv
Magi!
Missade matchen men smygföljde på elitrapport. Bra jobbat. Nu har vi ett bra läge.
Sirius Hej!
http://vlt.se/sport/bandy/1.1970447-sirius-knackte-vsk
Underbar kväll igår! Jävligt rättvist! Hoppas Broberg får tillbaka lite självförtroende med sitt hattrick.

Ni som var på Alex efter matchen, jag är inte hundra men jag misstänker att jag råkade dra utan att petala mina två öl och min pizza. Vet någon om detta stämmer? Var det isf någon som täckte mig?

Vem var det som filmade på Alex innan matchen? Kan man se det nånstans?