johann
· 2013-01-28 18:28
· 6272 visningar
Matchen som redan fått det inofficiela namnet "Sluta däppa börja päppa" spelas på Löten kl 13, på lördag.
Vi är några som tänkte fixa en banderoll med uppmuntrande budskap samt ta med lite flaggor. Det kan bli skoj. Bota bakfyllan och visa laget att vi står bakom dem även denna säsong. Att synas och höras på första träningsmatchen hoppas jag kan bli en tradition och efter det minst sagt otrevliga debaclet i slutet av förra säsongen så kan det betyda extra mycket att visa sitt stöd denna gång.
Hoppas folk slutar upp, hej.
Fan jag är bortrest i helgen men hoppas att ni är många som tar er dit.
#2 ·
Joint
· 2013-01-28 20:16
Ja, nu har vi ju vintersport(er) att gå på i klubbens färger men vore absolut på sin plats att bli bättre på försäsongsfotbollen!
En budskapsbanderoll är på gång och så, så det vore kul och värdigt om vi var några som stod bakom den. Tagga till!
Träningsmatcherna är man ju schyykt nyfiken på! Barnvagnspromenad.
Om jag kan så dyker jag upp, helt klart. Om det inte är -15.
#5 ·
Joint
· 2013-01-28 23:02
Ryktas om -5... med reservation om att det brukar vara blåsigt på Löten.
ändrade planer jag kommer
#10 ·
Hornby
· 2013-02-01 12:01
Det jag är mest nyfiken på är vem som tar högerbacken, samt naturligtvis hur nyförvärven (de som får spela) ser ut i spel.
#12 ·
Joint
· 2013-02-01 12:29
Okej, en bärs eller två på Java blir bra det. Jag har just varit och hittat samt burit hem flagghögen från ÖFK-misären. Det vore kul om det kom åtminstone lika mycket folk som flaggor. En budskapsbanderoll är också på G. Och eventuellt en bränning utanför, om tillstånd ges. Tagga till!
Jag o Petter kommer, och förhoppningsvis Dag.
#14 ·
Hornby
· 2013-02-02 08:06
Intressant!
"Högerbacksplatsen i Sirius har varit ett frågetecken efter att klubben och Linus Smedjegården gick skilda vägar i november. Nu har dock Sirius hittat en ny högerback – Jakob Björk."
#15 ·
Joint
· 2013-02-02 08:35
Vi har egentligen rätt många högerbacksalternativ: Björk, Bergman, Karl, Alan - och på rutin - Petter och Arneng. Men ingen ristad i sten, ingen självskriven, ingen Smedjegården. Vi får pröva oss fram. Hoppas någon övertygar och spelar till sig den platsen.
#16 ·
Joint
· 2013-02-02 09:54
Just det. Det tåls att säga. Ian och Blomqvast gjorde riktigt vassa insatser som forwards i den förra träningsmatchen.
#17 ·
Hornby
· 2013-02-02 10:58
"Sirius lag (4–4–2): Martin Karlsson – Karl Larson, Carl Nyström, Oscar Pehrsson, Elliot Käck – Moses Ogbu, Johan Claesson, Kim Skoglund, Dalil Benyahia – Ante Björkebaum, Joakim Runnemo.
Ersättare: Jonas Bylund (mv), Jakob Björk, Viktor Lövgren, Joakim Blomquist, Petter Österberg, Oscar Kindlund, Christer Gustafsson. "
Go Clage!
"'39 2-1 till Sirius. Inlägg av Larson från högerkanten och Runnemo sätter sitt andra för dagen. "
Jaha, då var visst problemen med såväl målskytt som högerback lösta. Vad ska vi nu oroa oss över?
Någon som vet hur det går? Första halvlek borde vara slut nu.
#20 ·
Landau
· 2013-02-02 13:32
följer unt-bloggens twitter lite passivt, de rapporterar från matchen. det står 6-1 =)
#21 ·
Nyllet
· 2013-02-02 13:50
Sanslöst läckert men ändå fan och skit för nu höjs förhoppningarna om serieseger igen.
#22 ·
Håwe
· 2013-02-02 13:50
First we take Degerfors, then we take the cup!!!
#23 ·
Hornby
· 2013-02-02 14:01
Kanske dags att spela även seriematcherna på Löten!?
Kul för Runnemo!
Riktigt kul ju. Härligt pigga och ystra i 2:a halvlek. Extra +++ till Runnemo förstås. Degen verkar dock ha en del att jobba med.
#25 ·
Joint
· 2013-02-02 14:07
Herregud. Mål-Jocke! Klass.
Nån som var där får gärna skriva ett litet anspråkslöst matchreportage. Själv var jag på bio med sonen (bra farsa).
#27 ·
RRR
· 2013-02-02 16:24
Hyfsat jämn första halvlek, Käck slarvade vid Degens ledningsmål sen presenterade sig Runnemo och Sirius övertog matchen totalt. Clage gjorde det bra ifrån sig. Andra halvlek var Degen knappt över halva plan. Sirius hade väl tre fyra rejäla chanser till. Jocke och Petter var riktigt grymma i andra, slår Petter de perfekta långbollarna i serien behöver vi ite oroa oss. Nu var väl inte Degen någon bra värdemätare, är klassen sån i Superettan är jag orolig för svensk fotboll
Tackar. Jag tar gärna emot fler kommentarer.
#29 ·
johann
· 2013-02-02 16:46
Runnemo JJJJJ
Dalil JJJJ
CG JJJ
Såg ju bara första, men det såg rätt intressant ut. I praktiken körde vi tre centrala fältare eftersom Dalle hade en rätt fri roll. Clage och Kim mer tillbakadragna och Moses på vänstern. Ante och Runnemo på topp. Framför allt övertygade Runnemo genom att sätta två av sina tre lägen i första iskallt, och ett bra jobb i övrigt. Bäst tycker jag roligt nog Clage var. Spred ett stort lugn och styrde centrala mitten. Samarbetet mellan Ante och Runnemo klickade inte riktigt och Dalle hade en hel del boll, men ingen riktig tajming (hörde dock han var grym i andra). I defensiven såg det väl lite småsvajigt ut och framför allt Elliot och Herr Larsson tappade ofta sina positioner. Ingen tog riktigt på sig styrningen där bak, men det funkade tydligen också bättre i andra. Och Degen skapade ju ändå inte särskilt mycket.
Kul med match igen, och kul med vinst!
Kul att Kim tar nya steg för varje säsong otroligt bra idag.
#33 ·
RRR
· 2013-02-03 09:58
för övrigt vill vi se fulla texten på TTs "Runnemovisa"
Är det refrängen till Iron Maides klassiker "Running Free"?
They ain't got a thing on me,
I'm Runnemo, I'm running free
I'm Runnemo, yeah
I'm Runnemo
I'm Runnemo, yeah
I'm Runnemo
Get out of my way
#35 ·
Hornby
· 2013-02-03 11:10
Det känns tryggt att höra Kalle i fotbollsbloggens intervju säga att "jag är fostrad på högerbacken".