Kände att det blev lite mycket Södra i ÖIS-tråden, näst sista segern innan serien vänder förtjänar ju en egen tråd.
Sirius - J-Södra
Väl trådstartat! Då får vi väl kika lite på J-Södra då, ett lag som jag trots deras skumma tröjfärgsval någonstans hyser lite sympatier för. Dessa bleknade dock något när man bestämde sig för att sätta en innebandyfrilla som ordförande och seglade in på AIK:s ekonomiska räkmacka i och med anställandet av Olle Nordin som tränare. Annars är det ett lag med en sunkig arena i en park, med hyfsat mycket och hyfsat svältfödd publik.
Jag orkar inte skriva en J-Södra artikel här, det har jag redan gjort i Siriusnytt för x antal säsonger sedan, men jag vill däremot rekommendera J-Södras fans, Green Machines, för deras Siriuskrönikor som går att läsa här:
http://www.green-machine.se/
Analysen av laget just nu kommer senare någon gång beroende på dagens arbetsbelastning.
Jag orkar inte skriva en J-Södra artikel här, det har jag redan gjort i Siriusnytt för x antal säsonger sedan, men jag vill däremot rekommendera J-Södras fans, Green Machines, för deras Siriuskrönikor som går att läsa här:
http://www.green-machine.se/
Analysen av laget just nu kommer senare någon gång beroende på dagens arbetsbelastning.
Speciellt passusen om Lasse är ganska kul...
Glöm inte Torssons gamla slagdänga "Det spelades bättre boll". Om traditionen håller är det på mitten vi ska vinna matchen. "Södras anfall var bra, men mittfältet kom i kläm. När matchen var över hade Grimsås med sig två poäng hem"
Well, J-Södra alltså.
Vi klagar lite över att vi är skadedrabbade just nu, och det är vi ju, men det är inte lätt att trumfa J-Södra i den divisionen. Inför dagens match så har de spelat med samma startelva - så när som på en spelare senaste fyra matcherna helt enkelt beroende på att de inta har mer folk att tillgå. Den startelvan är följande:
Vazgec
Söderbring Skördåker Karlsson Blomkvist
Norderyd Fendrich Persson Ibrahim
Elmander Kamhie
Enda avstegen från detta är att då Skördåker var avstängd senast så spelade Svedberg där och innan en av bröderna Backlund pajade ihop spelade han där Blomqvist spelar nu.
Senast mot Peking gick dessutom Kamhie sönder och han spelar inte mot Sirius och Patrik Elmander fick sin tredje varning och spelar följdaktligen inte heller. De två får vi dra bort från elvan, och kanske också Christer Persson som fick en rejäl lårkaka mot Peking, han lär de dock proppa full med tillräckliga mediciner och vid behov staga upp med pinnar så att han kan spela. Man har nämligen inte särskilt många val eftersom ingen av de skadade är tillbaka mot Sirius enligt de rapporter som finns tillgängliga. Karlefjärd är dock tillbaka från halsfluss och hoppade in när Kamhie skadade sig senast. Om Persson kan spela innebär detta att J-Södra har 12 spelare ur a-truppen att tillgå varav en är reservmålis. Resten lär fyllas ut med tipselitspelare och, eventuellt ett nyförvärv från Åtvid. ÅFF:s skyttekung Tommy Thelin är från Jönköpingstrakten och kommer definitivt att lämna Åtvid i sommar efter kontraktstjafs och den innebandysnubbe sågs tydligen luncha med Olle Nordin i Jönköping igår. Frågan är väl dock om han hinner bli klar tills i morgon. Tveksamt.
Problemet för J-Södra i morgon är framför allt anfallet. Backlinjen är hyfsat ordinarie eftersom viktige mittbacken Skördåker är tillbaka. Mittfältet kunde likaså varit hyfsat ordinarie om det nu inte vore för att båda de anfallare som J-Södra använt sig av senaste månaden är borta. Alltså måste folk lyftas upp från mitten. Alternativen är Norderyd och Karlefjärd. De skulle kunna lira på topp i en 4-4-2 där Svedberg går in som brunkare i mitten. Antingen det, eller så går J-Södra tillbaka till ett defensivt 4-5-1 som de körde tidigare under säsongen. Detta byggde dock väldigt mycket på att antingen Elmander eller Kamhie var ensam anfallare.
Kortversionen av ovanstående. J-Södra har kris i truppen inför denna match. Man kan dock dra sig till minnes matchen hemma mot Sylvia där norrköpingslaget hade ett liknande läge, med en hel minibuss full på sjukhusparkeringen. De klarade som bekant nästan en pinne genom igelkottsgnet i 90 minuter kombinerat med äckliga kontringar var 20 :e minut. Det är inte helt omöjligt att matchbilden blir den samma i morgon.
J-Södra har dock ett klart bättre grundspel än Sylvia - och många andra lag i denna serie och trots deras situation och tabelläge får de inte underskattas ett jävla dugg. Deras målis är lite ojämn, men i sina bästa stunder riktigt vass. Backlinjen är som sagt ordinarie och består av två klossar i den längre klassen i mitten och två mindre och snabbare ytterbackar. Okonventionellt. Nu är väl iofs mittbackarna inga direkta träfötter och hyfsat snabba för att vara så stora - J-Södra har helt enkelt ett rätt okej försvar. Svagheten finns framför allt på vänsterbacken där 19-årige Blomqvist blandar och ger.
Mittfältet, hur nu det komemr att se ut, är också helt okej med många så kallade fotbollsspelare. Ibrahim är bara en tvärhand hög, men den att hålla koll - läs sätta Fredrik på. Han är hypergiftig på fasta situationer och det är Bekir-klass på frisparkarna - både inlägg och direktskott. Inga onödiga frisparkar när strallerutan tack! Norderyd är en ung och lovande kille som kan spela både offensiv ytter i 4-5-1 och anfallare. Han strutade - på frispark från Ibrahim - senast mot Peking och är uppenbarligen i form. Fendrich är också knappa 20 och mycket lovande. Persson är väl mer pansarvagnen om jag har förstått rätt och Karlefjärd är en bra tvåvägsspelare med stort hjärta.
Det Sirius är riktigt bra på är också J-Södras största svaghet, nämligen ytorna mellan backlinje och mittfält. Om Sirius får ett tidigt mål kommer det att bli lekplats där för Ante - nu vet ju Olle Nordin med stor säkerhet vem Ante är och man kan lite på att han kommer att få både gröna blybyxor och dito hängslen. Det öppnar ju dock för Mani - som jag verkligen hoppas kommer att vara klar för denna match. Hochen kommer att kunna hitta luckor framför allt mellan Blomqvist och mittbackarna och jag tror att vi har goda chanser att ta oss igenom detta lag även om Sirius brukar ha det för jävla jobbigt med icke-spelförande lag.
Några lätta poäng tror jag dock inte på om nu inte Sirius får ett tidigt mål.
Vi klagar lite över att vi är skadedrabbade just nu, och det är vi ju, men det är inte lätt att trumfa J-Södra i den divisionen. Inför dagens match så har de spelat med samma startelva - så när som på en spelare senaste fyra matcherna helt enkelt beroende på att de inta har mer folk att tillgå. Den startelvan är följande:
Vazgec
Söderbring Skördåker Karlsson Blomkvist
Norderyd Fendrich Persson Ibrahim
Elmander Kamhie
Enda avstegen från detta är att då Skördåker var avstängd senast så spelade Svedberg där och innan en av bröderna Backlund pajade ihop spelade han där Blomqvist spelar nu.
Senast mot Peking gick dessutom Kamhie sönder och han spelar inte mot Sirius och Patrik Elmander fick sin tredje varning och spelar följdaktligen inte heller. De två får vi dra bort från elvan, och kanske också Christer Persson som fick en rejäl lårkaka mot Peking, han lär de dock proppa full med tillräckliga mediciner och vid behov staga upp med pinnar så att han kan spela. Man har nämligen inte särskilt många val eftersom ingen av de skadade är tillbaka mot Sirius enligt de rapporter som finns tillgängliga. Karlefjärd är dock tillbaka från halsfluss och hoppade in när Kamhie skadade sig senast. Om Persson kan spela innebär detta att J-Södra har 12 spelare ur a-truppen att tillgå varav en är reservmålis. Resten lär fyllas ut med tipselitspelare och, eventuellt ett nyförvärv från Åtvid. ÅFF:s skyttekung Tommy Thelin är från Jönköpingstrakten och kommer definitivt att lämna Åtvid i sommar efter kontraktstjafs och den innebandysnubbe sågs tydligen luncha med Olle Nordin i Jönköping igår. Frågan är väl dock om han hinner bli klar tills i morgon. Tveksamt.
Problemet för J-Södra i morgon är framför allt anfallet. Backlinjen är hyfsat ordinarie eftersom viktige mittbacken Skördåker är tillbaka. Mittfältet kunde likaså varit hyfsat ordinarie om det nu inte vore för att båda de anfallare som J-Södra använt sig av senaste månaden är borta. Alltså måste folk lyftas upp från mitten. Alternativen är Norderyd och Karlefjärd. De skulle kunna lira på topp i en 4-4-2 där Svedberg går in som brunkare i mitten. Antingen det, eller så går J-Södra tillbaka till ett defensivt 4-5-1 som de körde tidigare under säsongen. Detta byggde dock väldigt mycket på att antingen Elmander eller Kamhie var ensam anfallare.
Kortversionen av ovanstående. J-Södra har kris i truppen inför denna match. Man kan dock dra sig till minnes matchen hemma mot Sylvia där norrköpingslaget hade ett liknande läge, med en hel minibuss full på sjukhusparkeringen. De klarade som bekant nästan en pinne genom igelkottsgnet i 90 minuter kombinerat med äckliga kontringar var 20 :e minut. Det är inte helt omöjligt att matchbilden blir den samma i morgon.
J-Södra har dock ett klart bättre grundspel än Sylvia - och många andra lag i denna serie och trots deras situation och tabelläge får de inte underskattas ett jävla dugg. Deras målis är lite ojämn, men i sina bästa stunder riktigt vass. Backlinjen är som sagt ordinarie och består av två klossar i den längre klassen i mitten och två mindre och snabbare ytterbackar. Okonventionellt. Nu är väl iofs mittbackarna inga direkta träfötter och hyfsat snabba för att vara så stora - J-Södra har helt enkelt ett rätt okej försvar. Svagheten finns framför allt på vänsterbacken där 19-årige Blomqvist blandar och ger.
Mittfältet, hur nu det komemr att se ut, är också helt okej med många så kallade fotbollsspelare. Ibrahim är bara en tvärhand hög, men den att hålla koll - läs sätta Fredrik på. Han är hypergiftig på fasta situationer och det är Bekir-klass på frisparkarna - både inlägg och direktskott. Inga onödiga frisparkar när strallerutan tack! Norderyd är en ung och lovande kille som kan spela både offensiv ytter i 4-5-1 och anfallare. Han strutade - på frispark från Ibrahim - senast mot Peking och är uppenbarligen i form. Fendrich är också knappa 20 och mycket lovande. Persson är väl mer pansarvagnen om jag har förstått rätt och Karlefjärd är en bra tvåvägsspelare med stort hjärta.
Det Sirius är riktigt bra på är också J-Södras största svaghet, nämligen ytorna mellan backlinje och mittfält. Om Sirius får ett tidigt mål kommer det att bli lekplats där för Ante - nu vet ju Olle Nordin med stor säkerhet vem Ante är och man kan lite på att han kommer att få både gröna blybyxor och dito hängslen. Det öppnar ju dock för Mani - som jag verkligen hoppas kommer att vara klar för denna match. Hochen kommer att kunna hitta luckor framför allt mellan Blomqvist och mittbackarna och jag tror att vi har goda chanser att ta oss igenom detta lag även om Sirius brukar ha det för jävla jobbigt med icke-spelförande lag.
Några lätta poäng tror jag dock inte på om nu inte Sirius får ett tidigt mål.
Jävlar vad du har tid att skriva, semester? pappaledig? ;-)
Äntligen har jag tid att gå på fotboll! Fredag och allt, ska bli kul!
Äntligen har jag tid att gå på fotboll! Fredag och allt, ska bli kul!
Nejnejnej, hade jag haft semester eller varit pappaledig hade jag aldrig haft tid med allt detta, i synnerhet hade jag inte suttit inomhus och väntat på en katastrofapell från Gaza och förberett seminarier till almedalsveckan.
Örgrytepoängen, och kanske framförallt Örgrytespelet, känns bra inför imorgon. Där släppte en hel del av pressen tror jag.
Visst har vi bra chanser att vinna imorgon, men underskattning är livsfarligt. Både i laget och i klacken. För att undvika sådant kan jag påpeka att J-Södra faktiskt är seriens näst bästa bortalag, och logiskt sett bör detta alltså bli årets näst svåraste hemmamatch...
Visst har vi bra chanser att vinna imorgon, men underskattning är livsfarligt. Både i laget och i klacken. För att undvika sådant kan jag påpeka att J-Södra faktiskt är seriens näst bästa bortalag, och logiskt sett bör detta alltså bli årets näst svåraste hemmamatch...
Från www.green-machine.se
"På läktarna får GM hyfsat motstånd. Västra Sidan (som från och med i år står på östra sidan...) är något fler än GM brukar vara hemma, men har lite lägre ljudvolym per skalle. Västra sidan är lite roliga eftersom de till stor del verkar bestå av övervintrade fans från mitten av 90-talet då Sirius senast låg i ettan. Det gör också att ramsrepertoaren är nästan helt unik och inte helt uppdaterad. Det är inte många lag som kör sånger på melodin till Kamomilla stad till exempel, eller rimmar kalsonger och polisonger... På sin hemsida har Västra Sidan en grym bortaguide, lätt Sveriges bästa."
"På läktarna får GM hyfsat motstånd. Västra Sidan (som från och med i år står på östra sidan...) är något fler än GM brukar vara hemma, men har lite lägre ljudvolym per skalle. Västra sidan är lite roliga eftersom de till stor del verkar bestå av övervintrade fans från mitten av 90-talet då Sirius senast låg i ettan. Det gör också att ramsrepertoaren är nästan helt unik och inte helt uppdaterad. Det är inte många lag som kör sånger på melodin till Kamomilla stad till exempel, eller rimmar kalsonger och polisonger... På sin hemsida har Västra Sidan en grym bortaguide, lätt Sveriges bästa."
Tråkigt:
Resan till Uppsala inställd
07.07.05 - Artiklar
Tyvärr måste vi medela att vi tvingas ställa in morgondagens bussresa till Uppsala pga för få anmälningar. Dock kommer en del trogna åka privat de 40 milen för att heja fram Södra till en efterlängtad seger.
Resan till Uppsala inställd
07.07.05 - Artiklar
Tyvärr måste vi medela att vi tvingas ställa in morgondagens bussresa till Uppsala pga för få anmälningar. Dock kommer en del trogna åka privat de 40 milen för att heja fram Södra till en efterlängtad seger.
Jag blir alltid impad av din koll Erlingmark.
Det kommer bli en riktigt trevlig match, hoppas solen håller i sig. Utgång efteråt?
Det kommer bli en riktigt trevlig match, hoppas solen håller i sig. Utgång efteråt?
Imponeras också av Erlingmarks och hans romanlånga analyser. Fast om jag ska våga säga emot: Har verkligen Södra ett rätt OK försvar? Mitt intryck är att deras stora akilleshäl är hur mycket de läcker bakåt. Förra säsongen hade de i snitt två insläppta mål per match, och i år är det bara marginellt bättre, 22 insläppta på 13 matcher.
Det är klart att du ska våga säga emot ;)
J-Södra har släppt in åtta av sina 22 mål på två matcher. De fyra borta mot Giffarana är inte mycket att snacka om eftersom två kom med viktigaste mittbacken utvisad. De fyra hemma mot Sylvia finns att skåda på TV4 Småland och de ser verkligen inte särskilt bra ut, riktigt virrigt försvar där.
I övrigt har försvaret enligt rapporterna varit det som fungerat bäst - vilket inte är så konstigt med tanke på att de inte mäktat med ens ett mål framåt i snitt. Så, om man ska relativisera och plocka fram den del i J-Södra som varit bäst så tror jag att det är försvar och mittfält - i synnerhet i denna match eftersom det tänkta mittbacksparet är intakt.
Med detta sagt tror jag mycket väl att Sirius kan göra fem på J-Södra om man får ett tidigt mål, men kommer inte det tror jag vi kan få en ångestfylld resa mot slutsignalen.
J-Södra har släppt in åtta av sina 22 mål på två matcher. De fyra borta mot Giffarana är inte mycket att snacka om eftersom två kom med viktigaste mittbacken utvisad. De fyra hemma mot Sylvia finns att skåda på TV4 Småland och de ser verkligen inte särskilt bra ut, riktigt virrigt försvar där.
I övrigt har försvaret enligt rapporterna varit det som fungerat bäst - vilket inte är så konstigt med tanke på att de inte mäktat med ens ett mål framåt i snitt. Så, om man ska relativisera och plocka fram den del i J-Södra som varit bäst så tror jag att det är försvar och mittfält - i synnerhet i denna match eftersom det tänkta mittbacksparet är intakt.
Med detta sagt tror jag mycket väl att Sirius kan göra fem på J-Södra om man får ett tidigt mål, men kommer inte det tror jag vi kan få en ångestfylld resa mot slutsignalen.
Hjalmar och Mani alltjämnt borta. J-Södra flyttar upp ytterligare en tipselitspelare i truppen och byter dessutom målis.
http://www.j-sodra.se/Templates/News1.aspx?PageID=13d96066-b5f4-4818-b436-a41046f1db9c
www.siriusfotboll.com
http://www.j-sodra.se/Templates/News1.aspx?PageID=13d96066-b5f4-4818-b436-a41046f1db9c
www.siriusfotboll.com
Damn! Jag ska sluta tro på optimistiska skadeprognoser. Men isåfall röstar jag på samma startelva som i tisdags. Man ska inte ändra på ett vinnande lag! (nu vann vi iofs inte, men spelet var vinnande)
Kan nog stämma det där om Södras försvar. De verkar ha en tendens att totalkollapsa i vissa matcher, därav den taskiga målkvoten.
Kan nog stämma det där om Södras försvar. De verkar ha en tendens att totalkollapsa i vissa matcher, därav den taskiga målkvoten.
J-Södra byter målis samt slänger in ytterligare en tipselitspelare i truppen. Den stora frågan kring hur de ska formera laget är väl om de ska spela 4-5-1 med en mittfältare på topp eller 4-4-2 med två mittfältare på topp.
Den roliga nyheten i Sirius trupp är att Musse är med för första gången. Raskt rehabmarscherat. Det skulle förvåna mig om han finns med från strat, men jisses vilket tillskott att ha på bänken om någon på mitten kroknar. Välkommen tillbaka Musse! Du är efterlängtad.
Nackdelen med detta är dock att Palmqvist petas ur truppen. Visst, han borde satt en strut mot ÖIS och han missar i markeringen på ÖIS andra mål, men jag börjar bli lite trött på hur vi slösar bort den killen genom att låta honom åka jojjo ut och in i truppen och följa med som 17:e på alla bussresor. Antingen ger man killen en seriös chans att ta en plats eller så är det bättre att låna ut honom till typ Valsta.
Den roliga nyheten i Sirius trupp är att Musse är med för första gången. Raskt rehabmarscherat. Det skulle förvåna mig om han finns med från strat, men jisses vilket tillskott att ha på bänken om någon på mitten kroknar. Välkommen tillbaka Musse! Du är efterlängtad.
Nackdelen med detta är dock att Palmqvist petas ur truppen. Visst, han borde satt en strut mot ÖIS och han missar i markeringen på ÖIS andra mål, men jag börjar bli lite trött på hur vi slösar bort den killen genom att låta honom åka jojjo ut och in i truppen och följa med som 17:e på alla bussresor. Antingen ger man killen en seriös chans att ta en plats eller så är det bättre att låna ut honom till typ Valsta.
V/S skulle nog bli glada för ett sånt tillskott, de tappar ju Didrik
2-0 tippat
Jag tycker nog att Palmqvist har fått några rejäla chanser med två matcher från start, och tyvärr har det väl gått sådär. Och det gäller ju att ta chansen när den kommer! Men jag håller med om att en utlåning till något lag i ettan kan vara rätt medicin, så att han får en rejäl chans att blomma ut. Men Superettan verkar vara lite tuff för honom i dagsläget.
Millqvist:
"Jag hoppas att alla kommer till Studenternas och trycker på våra killar - vi har haft ett fantastiskt stöd på Studan hittills i år."
Hmm, själv avstår jag nog gärna från att "trycka på" killarna, jag tror inte det skulle bli så där jättepopulärt. Framför allt inte om hela publiken gör det. Kan tänka mej en kö med folk... Nänä, men heja på kan jag göra. :)
"Jag hoppas att alla kommer till Studenternas och trycker på våra killar - vi har haft ett fantastiskt stöd på Studan hittills i år."
Hmm, själv avstår jag nog gärna från att "trycka på" killarna, jag tror inte det skulle bli så där jättepopulärt. Framför allt inte om hela publiken gör det. Kan tänka mej en kö med folk... Nänä, men heja på kan jag göra. :)
Nu börjar det! Premiär för internetmatch i superettan för mig ikväll pga förkylning... Nån mer än jag här?
Här följer jag matchen:
http://www.unt.se/sport
http://www.svenskfotboll.se/livescore/
http://www.unt.se/sport
http://www.svenskfotboll.se/livescore/
visst. nervigt är det allt. http://www.svenskfotboll.se/livescore/
usch ja. Ett tidigt mål skulle kännas skönt...
vi verkar ju föra spelet...känns lite sylvia detta
Jag tappar upp ett hett bad så blir det säkert mål.
och det finns iskall snaps i frysen!
smart
Dombrowski skjuter över.
va i helvete. 0-1
men vafan
kämpa på...
Hochen tydligen fri men kunde inte skjuta.
Nu hoppar jag i badet o tar en liten rackabajsare så löser det sig nog...
Nu hoppar jag i badet o tar en liten rackabajsare så löser det sig nog...
Ja det började ju dystert detta. Shit. Men vi verkar ju ha lite spel ivf! Kom igen nu!
fan. vi har ju allt spel. helvete
Badet hjälpte visst inte, men snapsen slog hårt :D
fan, redan halvtid....nån som har nån kontakt med folk på plats?
fan det här var ju inte som jag hade tänkt mig matchen. Men vi är starka hemma och vänder sånt här lätt som en plätt(!).
oj. ut med linus in med perreira
Tremanna-anfall skriver unt. Nästan iaf. Kör över dom nu!
Från Studan talas om ett massivt spelövertag, men det skulle ju vara roligt om det kunde resultera också..
redan 57 minuter. usch
"Domaren stoppar matchen för att skälla ut Gary Sundgren, Sirius assisterande tränare."
10-2 i skott.
Verkar ju vara 100% Sirius nu
Frispark bra läge nu
Mikael Axelsson i bortamålet verkar omöjlig
upp med Gurra på topp!!
Frispark igen
men va fan, vi kan inte förlora en sån här match. nej, nej, nej
In med Christos nu
musse och christos. nu kör vi
3663 pers på läktarna. imponerande
Ja helt ok publik
Nu börjar J-S maska
frustration
fem minuter kvar nu + tillägg
jaaaaaaaaa
tighe, oh va skönt. ett till!!
JAAAAAAA!!!!
2-1??? OTROLIGT!!!!
JAAAAAAAAA!!!!!!!!!
vilken jävla amerikan vi har!!!!
Helt jävla sjukt. Dombrowski, vilken hjälte!!
Tighe Dombrowski.
VINST. FY FAN VA SKÖNT....JA, JA, JA!!!
slut nu!
Gud vad underbart! Amazing Tighe!
För vi är Sirius och Studan e vårt hem...
Fan att jag inte trotsade förkylningen för den här avslutningen... Hade lätt varit värd en lunginflammation eller liknande!
Å ingen jävel kommer hit å tar poäng!
utom Peking... :P
utom Peking... :P
number five, Tighe Dombrowski, scores! sade speakern. hehe :D
Gud vad jag alskar Sirius. Jag ar i Schweiz nu och njuter av Internetrapporterna. Har lite Siriusgrejer med mig som ska anvandas mot Degerfors da jag kommer. Bara tva halsdukar, men battre an ingenting. LEVE SIRIUS!!!
Underbart att sätta tvåan också! Fotbollen vann mot köttmuren ikväll, underbart!
Hur var det i klacken? Funkade den nya sektionen bra?
Klacken var grym i slutet idag. Stor eloge till den! (Riktigt tungt att vara publikvärd och inte få sjunga med (men jubla gjorde jag ändå)).
Imponerande uthållighet på "Kom igen Sirius"-ramsan sista kvarten. Mäktigt när ALLA tog i och faktiskt HELA Studan började klappa med och leva sig in.
Studan verkligen exploderade vid 2-1 målet och alla stod upp och skrek och allt möjligt. Helt klart en lyckade fredagsafton.
Hörde för övrigt två lätt salongsberusade, typiska sponsorgubbar efter matchen som sa "...klacken vände matchen...".
Imponerande uthållighet på "Kom igen Sirius"-ramsan sista kvarten. Mäktigt när ALLA tog i och faktiskt HELA Studan började klappa med och leva sig in.
Studan verkligen exploderade vid 2-1 målet och alla stod upp och skrek och allt möjligt. Helt klart en lyckade fredagsafton.
Hörde för övrigt två lätt salongsberusade, typiska sponsorgubbar efter matchen som sa "...klacken vände matchen...".
tror fan vi gjorde de man märkte det på spelet, men efter 1-1 målet så tände ju alla spelare till lite extra
Vilken jäkla vändning! Köping Södra hade EN målchans på hela matchen, hade varit för jävligt om de vunnit. Antou och Hoch MÅSTE göra mål på såna chanser.
Det var spel mot ett mål hela andra. Olles lag försökte döda matchen totalt, skönt att sånt inte lönar sig. Kul att Mille förespråkar gladfotbollen!
Tighe!
Synd att vi inte kunde hänga med o fira på Palermo
Bra drag på slutet i klacken men det var faktiskt lite halvtaffligt ett tag i början av andra. Placeringen, helt OK men lite roligt att Brukarn inte höll på att bli insläppt på läktaren för att han inte hade medlemskort. En uppmaning till alla, bli medlem!
Det var spel mot ett mål hela andra. Olles lag försökte döda matchen totalt, skönt att sånt inte lönar sig. Kul att Mille förespråkar gladfotbollen!
Tighe!
Synd att vi inte kunde hänga med o fira på Palermo
Bra drag på slutet i klacken men det var faktiskt lite halvtaffligt ett tag i början av andra. Placeringen, helt OK men lite roligt att Brukarn inte höll på att bli insläppt på läktaren för att han inte hade medlemskort. En uppmaning till alla, bli medlem!
Så viktigt. Så rättvist. Undrar hur trött Olle Nordin är på förluster med 1-2?
What, jag blev visst insläppt! Däremot blev jag tvungen att övertyga den övernitiska matchvärden att släppa in en hop andra västringar som inte hade kort.
Sorry massuppfittning.
Åh så rättvist, jag tror jag hade blivit lätt sur om det hade blivit torsk efter en sån match
Åh så rättvist, jag tror jag hade blivit lätt sur om det hade blivit torsk efter en sån match
Jag och min flickvän (inte medlem men hejar på ändå) gick den vänstra ingången, genom en av tunnlarna. Där struntade dom fullständigt i att kolla VSS-kort.
Det där bör styras upp bättre till nästa match. Ett snack med Brandur någon?
Mustaschmannen om matchen:
" Det känns jäkligt bittert. Åter igen en smärtsam förlust, man undrar när det ska ta slut. Dom hade det större bollinnehavet matchen igenom. Vi spelar taktiskt rätt och ligger rätt i positionerna. Det var grymt att se den attityd och kämparvilja killarna visar i matchen. Vi började matchen med två mann på topp men gick ner på ett fem-manna mittfält efter en stund då vårt positionsspel inte riktigt fungerade. Vårt mål är som taget ur skolboken på hur det ska gå till. Vi kom i flera sådana möjligheter som målet, men det var det lilla sista som saknades. I det offensiva spelet ska man plocka fram vårt kontringsspel som var bra. Marginalerna var inte riktigt på vår sida. Det ser man på deras båda mål. Det första går via en försvarare och ribba in och det andra gör Micke Axelsson en jätteräddning på i första läget men dom får slå in returen".
Alltså, att säga att Södra "saknade det lilla sista" måste vara världsrekordförsök i fotbollsfloskler. De gröna saknade inte bara det lilla extra, de saknade precis allt förutom 10 långa mittbackar. Sirius saknade däremot det lilla extra. Fram till 85:e d.v.s :D
" Det känns jäkligt bittert. Åter igen en smärtsam förlust, man undrar när det ska ta slut. Dom hade det större bollinnehavet matchen igenom. Vi spelar taktiskt rätt och ligger rätt i positionerna. Det var grymt att se den attityd och kämparvilja killarna visar i matchen. Vi började matchen med två mann på topp men gick ner på ett fem-manna mittfält efter en stund då vårt positionsspel inte riktigt fungerade. Vårt mål är som taget ur skolboken på hur det ska gå till. Vi kom i flera sådana möjligheter som målet, men det var det lilla sista som saknades. I det offensiva spelet ska man plocka fram vårt kontringsspel som var bra. Marginalerna var inte riktigt på vår sida. Det ser man på deras båda mål. Det första går via en försvarare och ribba in och det andra gör Micke Axelsson en jätteräddning på i första läget men dom får slå in returen".
Alltså, att säga att Södra "saknade det lilla sista" måste vara världsrekordförsök i fotbollsfloskler. De gröna saknade inte bara det lilla extra, de saknade precis allt förutom 10 långa mittbackar. Sirius saknade däremot det lilla extra. Fram till 85:e d.v.s :D
Olle har gjort sitt som svensk fotbollstränare, mustaschen och 1-2 är vad han kommer att bli ihågkommen för, jag sörjer bara mustaschen. En riktig Stalinorgel.
hehe Stalinorgel... Det var väl också en sorts ihopbuntade kanoner?
http://www.youtube.com/watch?v=JZwWpk5xzuM
Jönköpings svar på Mikko?
http://www.youtube.com/watch?v=JZwWpk5xzuM
Jönköpings svar på Mikko?
Klacken sprängdes av lycka efter 1-1 och även före, "Kom igen Sirus" funkade riktigt bra. ;-)
Ahh, grym match.. fyfan vad skönt!
Ahh, grym match.. fyfan vad skönt!
Vilka hjältar! Det tröstlösa inläggsspelet stampade men till sist vann rättvisan. Skönt att köttmuren föll.
Vad skulle vi göra utan Ante? Känns som han gör allt rätt med och utan boll. Är riktigt imponerad av Västra som faktiskt låter mycket och hela tiden. Det är starkt att verkligen ösa på laget när spelet knackar, vi ligger under och bara några minuter återstår.
Vad skulle vi göra utan Ante? Känns som han gör allt rätt med och utan boll. Är riktigt imponerad av Västra som faktiskt låter mycket och hela tiden. Det är starkt att verkligen ösa på laget när spelet knackar, vi ligger under och bara några minuter återstår.
Hade lite fokus på Green-Machine och de verkade balla ur helt på slutet. Såg ut som att de muckade mot polis/publik.
Såg nästan ut som de anhöll ngn också. ut med packet!
Såg nästan ut som de anhöll ngn också. ut med packet!
Under eftersnacket ställde Olle den intressanta frågan när Sirius senast avgjorde på övertid. Eftersom jag ändå har resfeber och inte kan lägga mig så tog jag reda på det.
Senast Sirius räddade poäng på övertid var inte så länge sedan, men det var i en match inte många såg: Visby borta -06, Hjalmar nickade in 2-2. Att Sirius räddat poäng på övertid har inte varit helt ovanligt under 2000-talet, det har hänt i mindre glamourösa matcher som IFK Östersund 2003 och Lidingö 2002. Sedan två klassiska kvitteringsmål som säkert flera kommer ihåg, Henkes frispark i klykan mot BP 2001, och Arnesson mot VP 2000.
För att hitta en blåsvart vinst på övertid behöver vi dock gå tillbaka till 1999 och Brage, när en 17-årig Arnesson presenterade sig för Studanpubliken.
Senast Sirius räddade poäng på övertid var inte så länge sedan, men det var i en match inte många såg: Visby borta -06, Hjalmar nickade in 2-2. Att Sirius räddat poäng på övertid har inte varit helt ovanligt under 2000-talet, det har hänt i mindre glamourösa matcher som IFK Östersund 2003 och Lidingö 2002. Sedan två klassiska kvitteringsmål som säkert flera kommer ihåg, Henkes frispark i klykan mot BP 2001, och Arnesson mot VP 2000.
För att hitta en blåsvart vinst på övertid behöver vi dock gå tillbaka till 1999 och Brage, när en 17-årig Arnesson presenterade sig för Studanpubliken.
Whi, nostalgi i all ära, men detta slog tamefan allt:).
Jag tyckte att Pereira var en energikick framåt som hette duga, sedan att han lämnade öppet bakåt gjorde inte så mycket i en sån här match. Kul att "bänknötarna" visar att de också vill vara med.
Einar Brekkan sålde Hamburgare igår.. Snacka om att göra ALLT för Sirius :) Vilken hjälte.
Sen tycker jag Garys kommentarer i halvtid var värda hela inträdet.
Sen tycker jag Garys kommentarer i halvtid var värda hela inträdet.
Äsch, han är ju bara marknadschef, sådär gör säkert folk på liknande positioner i Malmö FF och Djurgården hela tiden. Lars-Åke Lagrell brukar kränga smågodis på EM-kvalen. Tror jag.
Ja, jävlars vilken kväll! Fantastiskt hur åtta minuter kan skapa en så total stämningsändring. Dessa åtta minuter måste vara något av det viktigaste som hänt i uppsalasportens historia. Torsk med 1-0 inför sommaruppehållet hade inneburit gnäll och klag från uppsalaborna, en mittenplacering i tabellen och en höstsäsong med mindre publik och mer ångest. I stället fick de 3663 uppleva en närmast magisk stämning som åtminstone jag aldrig har upplevt på en idrottsarena i vår stad. Såg mig omkring efter målet och alla - ALLA - stod upp med lyfta armar och skrek och kramade om varandra. Helt bisarrt. Hela västra läktaren, utom buren, stod och hoppade mer eller mindre. Snacka om att få taket att lyfta.
Efter matchen var det flera av spelarna som lyfte fram publiken idag. Och jag måste hålla med. När Sirius pressade på som bäst i mitten av andra var det inte bara västra som höll igång utan de flesta stöttade och applåderade i stället för att klaga och gnälla.
Nu blir det semester med en riktigt skön vändning och seger i ryggen, dubbelmöte mot jumbon väntar och det är ett jävla drag kring fotbollen i stan. Hela armen är full med nypmärken. Det är liksom lite för bra för att vara sant just nu.
Så, tack alla blå-svarat spelare för en fantastisk vår. Ha det bra som fan på semestern så kör vi hårt i höst! Och Tighe, käka inte för mycket bratwurst i Frankfurt!
Efter matchen var det flera av spelarna som lyfte fram publiken idag. Och jag måste hålla med. När Sirius pressade på som bäst i mitten av andra var det inte bara västra som höll igång utan de flesta stöttade och applåderade i stället för att klaga och gnälla.
Nu blir det semester med en riktigt skön vändning och seger i ryggen, dubbelmöte mot jumbon väntar och det är ett jävla drag kring fotbollen i stan. Hela armen är full med nypmärken. Det är liksom lite för bra för att vara sant just nu.
Så, tack alla blå-svarat spelare för en fantastisk vår. Ha det bra som fan på semestern så kör vi hårt i höst! Och Tighe, käka inte för mycket bratwurst i Frankfurt!
Jänkarna är också glada och nöjda:
http://www.yanks-abroad.com/content.php?mode=reports&id=3226
Vad ska Tighe hitta på i Frankfurt?
http://www.yanks-abroad.com/content.php?mode=reports&id=3226
Vad ska Tighe hitta på i Frankfurt?
http://www.jnytt.se/Read__9405.aspx
http://stadsparksvallen.se/punbb/viewtopic.php?id=518&p=1
http://stadsparksvallen.se/punbb/viewtopic.php?id=518&p=1
Han ska på semester med sin tjej.
lätt bisarrt hur j-södras egen rapport undviker att nämna hur sanslöst utspelade de var under hela matchen. kan köpa att man inte skriver det rakt ut, men statistiken är så öronbedövande tydlig att det blir fånigt att inte ens låtsas om det.
sjukt. magiskt. vansinnigt. jag har knappt fattat det än. jag har nog aldrig sett ett mer offensivt sirius spela. j-s var utspelade som få varit på studan. t o m slätta (8-0) hade mer framåt. ja, jisses. så j-la härligt!
sjukt. magiskt. vansinnigt. jag har knappt fattat det än. jag har nog aldrig sett ett mer offensivt sirius spela. j-s var utspelade som få varit på studan. t o m slätta (8-0) hade mer framåt. ja, jisses. så j-la härligt!
Bara det att det är en ytterback i en trebackslinje som avgör säger en del om hur offensivt Sirius spelade på slutet. J-Södra har inget skott på mål sista 60 minuterna och bara ett seriöst anfall på hela den tiden. Det måste vara någon sorts rekord i en nationell serie.
räknar man med stopptiden blir det 70 minuter utan avslut. det är faktiskt värre än grekland.
Fast man får inte glömma deras halvlobb i typ 30:e-35:e efter missförstånd mellan Gurra, Luggen och Jon. Läskigt värre...
den måste jag ha missat, eller så är mitt minne välgörande selektivt! svff hade inget registrerat efter målet, iaf.
nu är det inte helt strukturerade referatet kompletterat med bilder: http://www.siriusfotboll.com
Mustaschen hade väl spelat på 1-2, det borde han göra varje match ;-)
green machines kom väl inte med de ljusaste huvudena igår. tråkigt. http://picasaweb.google.se/ik.sirius/IKSiriusAJNkPingsSDraIF2101/photo#5084385180615650178
Man får rysningar när man ser att verkligen hela publiken ställer sig upp efter målen. ;-)
och jävlar vad GM gnäller på oss, Uppsala och publiken:
http://stadsparksvallen.se/punbb/viewtopic.php?pid=9407#p9407
http://stadsparksvallen.se/punbb/viewtopic.php?pid=9407#p9407
Det är ju bara en eller två som skriver nåt gnälligt där. Dessutom lite larvigt att bygga upp nån sorts händelse kring en enstaka stillbild. Sluta hetsa upp er på internetforum. *suck*
Ytterligare ett argument mot att gå med på Svenska fans...
Ytterligare ett argument mot att gå med på Svenska fans...
70, inte bara över en bild.
Det tjaffsades som fan på västra, det syntes hela matchen.
Dock ska jag låta de vara osagt om det var GM som började, sillastrybarna hade ju problem med några fyllon när dom var här.
Det tjaffsades som fan på västra, det syntes hela matchen.
Dock ska jag låta de vara osagt om det var GM som började, sillastrybarna hade ju problem med några fyllon när dom var här.
Ok, jag var ju inte där så jag ska väl kanske inte uttala mig.
Hur som helst är det synd att Västra Sidan ska få skulden för nåt som inte har med oss att göra.
Jag tycker annars det verkar som Green Machine är en härlig samling supportrar efter vad jag har läst o sett på deras sida i övrigt. Det verkar, som de själva skriver, som de påminner en hel del om oss. Tycker inte att några typer på västra läktaren som provocerar fram nåt ska behöva förstöra den bilden. Eller för den delen att de blir sura på oss pga av det, det hade vi också blivit garanterat.
Hur som helst är det synd att Västra Sidan ska få skulden för nåt som inte har med oss att göra.
Jag tycker annars det verkar som Green Machine är en härlig samling supportrar efter vad jag har läst o sett på deras sida i övrigt. Det verkar, som de själva skriver, som de påminner en hel del om oss. Tycker inte att några typer på västra läktaren som provocerar fram nåt ska behöva förstöra den bilden. Eller för den delen att de blir sura på oss pga av det, det hade vi också blivit garanterat.
Som närvarande på västra sidan fick man bevittna allt möjligt skit. GM sjöng att uppsalabor suger k*k, och det var inte tummen upp de visade mot oss. Å andra sidan så var det en överförfriskad kille i rutig skjorta och ett gäng glin som höll på och tjafsade med gm, så vilka som började det vet jag inte. Polisen tog ett snack med rutigskjortan efter matchen, såg jag. Var det det som uppfattades från östra läktaren?
Själv var jag mer koncentrerad på matchen. Skönt att fotbollen vann, men man lider ju med ett skadedrabbat jsödra efter en sådan här match. Lite alltså.
Sedan var det väl skönt för Hoch att man vann, annars hade han nog grämt sig över det missade öppna målet strax innan Jsödras mål. Hoppas han pikas ordentligt för det av de andra i laget :).
Intressant att Sirius med tre eller fyra ordinarie borta ändå kan dominera en match på det sättet. Det är mycket bättre än vad jag trodde innan säsongen, fr a har kim och sall mer tempo i sig än vad jag anade förra året. Och Musse var ju bäst på plan när han kom in, visserligen rejält utvilad, då hans senaste match väl var i november.
Själv var jag mer koncentrerad på matchen. Skönt att fotbollen vann, men man lider ju med ett skadedrabbat jsödra efter en sådan här match. Lite alltså.
Sedan var det väl skönt för Hoch att man vann, annars hade han nog grämt sig över det missade öppna målet strax innan Jsödras mål. Hoppas han pikas ordentligt för det av de andra i laget :).
Intressant att Sirius med tre eller fyra ordinarie borta ändå kan dominera en match på det sättet. Det är mycket bättre än vad jag trodde innan säsongen, fr a har kim och sall mer tempo i sig än vad jag anade förra året. Och Musse var ju bäst på plan när han kom in, visserligen rejält utvilad, då hans senaste match väl var i november.
Det hände absolut ingenting som hade med oss att göra, en mongofyllofjortis som retade några motståndarsupportrar men knappast nån av oss. Det var vakternas grej. Vi fokuserar på spelet.
GM var precis lika välkomna att skrika av sig precis som vi förväntar oss att få göra i Jönköping vad det lider. Vad de skriker är deras problem, inte vårt, vi fokuserar på fotboll.
Det är väl bara för de som är vuxna att säga till glinen att ge fan i att reta motståndarsupport, vi hade det inte så kul i Norrköping mot Sylvia eller i Gävle för nåt år sedan, det bemötandet önskar jag ingen motståndare.
GM var precis lika välkomna att skrika av sig precis som vi förväntar oss att få göra i Jönköping vad det lider. Vad de skriker är deras problem, inte vårt, vi fokuserar på fotboll.
Det är väl bara för de som är vuxna att säga till glinen att ge fan i att reta motståndarsupport, vi hade det inte så kul i Norrköping mot Sylvia eller i Gävle för nåt år sedan, det bemötandet önskar jag ingen motståndare.
Ibland kan man dock önska att vakterna är lite mer aktiva. På Limhams IP släppte ju vakterna in en klase skånska glin i vår bortabur som stod och ville provocera. Inte så proffsigt direkt.. Emellertid ganska lätt att ignorera. Jag tycker att det är ganska vanligt att man som bortasupporter blir tråkad på ett eller annat vis. Det är lite trist men ett visst mått av gliringar tycker jag nog att man kan leva med. Riktigt illa var det dock i Södertälje där folk började kasta snusdosor och annat på oss. Det ska man inte behöva ta. Hur som är det bara att ge fan i att tjafsa tillbaka. Vi fokuserar som sagt på fotbollen. Vad andra gör får vara upp till dem och är på sin höjd vakternas problem. Aldrig vårt.
Jag är ganska övertygad om att nästan oavsett vad motståndarsupportrar än må göra eller säga så skulle en västring bli rejält tillsagd av andra västringar om vederbörande bar sig åt som vissa i bortaburen gjorde i fredags. Och det känns jäkligt skönt!
Jag är ganska övertygad om att nästan oavsett vad motståndarsupportrar än må göra eller säga så skulle en västring bli rejält tillsagd av andra västringar om vederbörande bar sig åt som vissa i bortaburen gjorde i fredags. Och det känns jäkligt skönt!
Tyvärr kan vi vi inte säga till de som väljer att inte stå med oss....
Tyvärr kan vi vi inte säga till de som väljer att inte stå med oss....
Jag tar på mig gubbkepsen och uttrycker en åsikt om vad vi som står på västra (klacken inte läktaren) säger. Nu är det här flera divisioner mindre allvarligt än vad som skedde på västra läktaren men jag tycker det är värt att ta upp ändå.
Varför sjunger klacken "ÖHHHHHHHHHHHH. Sopa!" när motståndarlagets målvakt ska sparka ut? Det är en tråkig stockholmsramsa utan humor och finess. Dessutom handlar den inte alls om Sirius och Sirius är anledningen att jag står på läktaren och sjunger. Tycker att vi har bra mycket mer fantasi och kreativitet än att vi ska behöva sno en ramsa som är tråkig och dålig redan från början. Visst kan man tråka motståndare ibland men då ska det vara lite mer spontant, med humor och inte hela klacken unisont och planerat. Finns säkert de som tycker annorlunda och de får gärna argumentera för sin sak men det här är min åsikt.
Gubbkepsen av. Vilken jävla match! Som brukarn va inne på är det fan inte ofta som man avgör på övertid. Jag missade dessutom Bragematchen så vete fan om man ens sett Sirius lyckas tidigare, bandykvalet 2003 var kanske värre men bandy är bandy och fotboll fotboll. Klacken var dessutom otroligt bra. Tror faktiskt att vi tjänar lite på att bli lite mer koncentrerade. Men blir kanske lite trist i längden om bara medlemmar får plats på läktaren.
Grymt imponerad över hur bra laget är trots så viktigare spelare borta. Dessutom grymt imponerad av att man fortsätter med trebackslinje trots att man tryckt in kvitteringen. Våga vinna helt enkelt.
Varför sjunger klacken "ÖHHHHHHHHHHHH. Sopa!" när motståndarlagets målvakt ska sparka ut? Det är en tråkig stockholmsramsa utan humor och finess. Dessutom handlar den inte alls om Sirius och Sirius är anledningen att jag står på läktaren och sjunger. Tycker att vi har bra mycket mer fantasi och kreativitet än att vi ska behöva sno en ramsa som är tråkig och dålig redan från början. Visst kan man tråka motståndare ibland men då ska det vara lite mer spontatnt, med humor och inte hela klacken unisont och planerat. Finns säkert de som tycker annorlunda och de får gärna argumentera för sin sak men det här är min åsikt.
Gubbkepsen av. Vilken jävla match
Inlägget blev tydligen lite klippt: forts...
Gubbkepsen av. Vilken jävla match! Som brukarn va inne på är det fan inte ofta som man avgör på övertid. Jag missade dessutom Bragematchen så vete fan om man ens sett Sirius lyckas tidigare, bandykvalet 2003 var kanske värre men bandy är bandy och fotboll fotboll. Klacken var dessutom otroligt bra. Tror faktiskt att vi tjänar lite på att bli lite mer koncentrerade. Men blir kanske lite trist i längden om bara medlemmar får plats på läktaren.
Grymt imponerad över hur bra laget är trots så viktigare spelare borta. Dessutom grymt imponerad av att man fortsätter med trebackslinje trots att man tryckt in kvitteringen. Våga vinna helt enkelt.
Hmm instämmer med olle, det är lite Sthlm-varning på det.
Jag håller också med, fattar inte det roliga med det. Kan nån förklara?
Det skriks för att ingen tar tag i det och säger "lägg av nu"
Ääääh. Att den inte är kul är ingen anledning, den ÄR kul, och ni vet det. Att bajen kör den är en mycket bättre anledning att inte köra den.
Men å andra sidan så är "When the saints"-ramsan en AIK-ramsa.
Men å andra sidan så är "When the saints"-ramsan en AIK-ramsa.
Håller med Olle. Sopa-ramsan är bara trist, tråkig och fånig. Löjligt att håna motståndarna eller dissa dem helt utan anledning. Om något liknande ska köras så kan väl iallafall det klassiska Västra-skriket "Lägg ut!" användas istället för det nedvärderande sopa.
"Ohhh sopa! är taget från Hipp Hipp, no doubt.
jag tycker nog det här var årets Siriusmatch so far (iallafall av de jag sett).
"Åhh Sopa" känns mäktigt när det skriks men jag tycker det är dumt.
"Åhh Sopa" känns mäktigt när det skriks men jag tycker det är dumt.
Kunde man inte göra en egen variant om vi nu ska ha nåt liknande? Att travestera andras ramsor tycker jag är helt ok.
Åååååååh tjoflöjt!
Åååååååh tjoflöjt!
ja eller köra "åhhh kruta" när jon ska sparka ut (om han inte verkar bli irriterad över det) han behöver all hjälp han kan få med utsparkar...
Bortamatchen mot Örgryte var årets match innan i fredags. Sirius är heta nu.
Håller med carling den e rolig o ja den e nog inspirerad av hipp.
O börja inte prata om tagna ramsor vad e tex kom igen sirius tagen ja bra drag ja borde vi sluta köra den nej.
O börja inte prata om tagna ramsor vad e tex kom igen sirius tagen ja bra drag ja borde vi sluta köra den nej.
Kunde man inte göra en egen variant om vi nu ska ha nåt liknande? Att travestera andras ramsor tycker jag är helt ok.
Åååååååh tjoflöjt!
Bra tänkt. Jag föreslår
Lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllycka till!
Jag kan hålla med Kniv-Jonas om att den inte är så farlig och att stulet inte måste betyda att det ska slutas med, men i det här fallet är ju Sutras förslag överlägset tycker jag. Man får väl skrika sin variant på nästa match och se vilken som får genomslagskraft. Eller så får styrelsen/andra med pondus gå in och stävja den fientligare varianten.
Om man bara ser på den sportsliga/moraliska aspekten borde vi ju även stryka den där "Det gör ont att möta Sirius" när en motståndare skadat sig. Men den kan väl få vara kvar ändå? Den är ju så rolig!
Det jag vänder mig mest emot är att det går ut på att håna motståndaren helt utan humor. Det är inget vi pysslat med i organiserad form tidigare och inget vi behöver börja med nu bara för att vi har blivit en större klack. Tycker vi har betydligt bättre fantasi än så.
En anledning till att jag reagerar är också att jag såg en person, som när Jönköpings målis gick fram till staketet på våran sida för att snacka med en kompis, passa på att springa fram och skrika okvädesord. Jag borde ha sagt till då på studs men det gjorde jag tyvärr inte. Var detta en direkt orsak av ramsan? Nej antagligen inte men vi klacken hade redan indirekt givit sitt godkännande till att det var ok att håna enskilda spelare hos motståndarna.
När vi blir fler blir risken att folk ställer sig i klacken av fel anledning allt större. Västras syfte är inte att man genom grupptillhörighet ska känna sig tuff och ball och skrika ut sitt hat och hån mot domare och motspelare. Visst har det funnits enskilda matcher där Västra och jag har betett oss ganska illa och fokuserat på helt fel saker men det har mer varit olycksfall i arbetet.
Nu är det inte så att all den goda läktarkultur som under årens lopp byggs upp på Västra rämnar bara för att vi snor en humorlös ramsa från någon tråkig stockholmsklack men det är ett klart avsteg från hur vi tidigare profilerat oss.
Känner att inlägget ger en lätt känsla av moralpanik… Men ändå lite rädd för att Västra ska förvandlas till en ”vanlig” fotbollsklack. Jag tycker att det är bra mycket bättre att va en liten men rolig klack än stor och tråkig. Klacken är inte mer min än någon annans men jag tänker i alla fall motverka allt som jag tycker är tråkigt och fel så länge jag står på Västra.
En anledning till att jag reagerar är också att jag såg en person, som när Jönköpings målis gick fram till staketet på våran sida för att snacka med en kompis, passa på att springa fram och skrika okvädesord. Jag borde ha sagt till då på studs men det gjorde jag tyvärr inte. Var detta en direkt orsak av ramsan? Nej antagligen inte men vi klacken hade redan indirekt givit sitt godkännande till att det var ok att håna enskilda spelare hos motståndarna.
När vi blir fler blir risken att folk ställer sig i klacken av fel anledning allt större. Västras syfte är inte att man genom grupptillhörighet ska känna sig tuff och ball och skrika ut sitt hat och hån mot domare och motspelare. Visst har det funnits enskilda matcher där Västra och jag har betett oss ganska illa och fokuserat på helt fel saker men det har mer varit olycksfall i arbetet.
Nu är det inte så att all den goda läktarkultur som under årens lopp byggs upp på Västra rämnar bara för att vi snor en humorlös ramsa från någon tråkig stockholmsklack men det är ett klart avsteg från hur vi tidigare profilerat oss.
Känner att inlägget ger en lätt känsla av moralpanik… Men ändå lite rädd för att Västra ska förvandlas till en ”vanlig” fotbollsklack. Jag tycker att det är bra mycket bättre att va en liten men rolig klack än stor och tråkig. Klacken är inte mer min än någon annans men jag tänker i alla fall motverka allt som jag tycker är tråkigt och fel så länge jag står på Västra.
Ok jag kan tänka mig att köra tjoflöjt istället :)
Helt rätt Olle! Det är bra, och visar på kurage, att diskutera detta. Genom att bland annat föra diskussionen här, blir det lättare säga ifrån då lägena uppstår.
"Moralpanik" är ett uttryck som puckon brukar använda när de saknar argument.
Jag tycker vi kan ersätta "ååhh sopa!" med en snabb nedräkning från 6 till 0 när målvakten håller i bollen. Det är vi bara några stycken som gör nu känns det som. Det stressar som fan samtidigt som det inte är taskigt på ett personligt sätt, vi uppmärksammar helt enkelt en regel. :)
Sen är frågan hur vi ska behandla domarna. Är det okej att skrika snälla förolämpningar när dom fattar idiotiska beslut, som dom tyvärr gör ganska ofta känns det som?
Sen är frågan hur vi ska behandla domarna. Är det okej att skrika snälla förolämpningar när dom fattar idiotiska beslut, som dom tyvärr gör ganska ofta känns det som?
Att unisont i klackform skrika på domaren tycker jag är bland det dummaste man kan göra. Enstaka kommentarer och produktiv dialog i humoristisk form brukar ofta till och med domaren tycka är rätt kul - och då menar jag inte kommentarer av allmänt nedsättande karaktär utan så kallad konstruktiv kritik.
Ska det skanderas skulle jag vilja förespråka exempelvis: "Domarn har fel - jättefel" eller "när du nu fått denna pipa, kan du väl försöka skipa- RÄTTVISA, RÄTTVISA, RÄTTVISA!".
Ska det skanderas skulle jag vilja förespråka exempelvis: "Domarn har fel - jättefel" eller "när du nu fått denna pipa, kan du väl försöka skipa- RÄTTVISA, RÄTTVISA, RÄTTVISA!".
För några år sen så kördes ju "Skandal, skandal, en domarskandal" - den är väl rätt okej. :)
OM det är en skandal, det har väl inte varit så många hittills....
Jag tycker inte att kraft skall ödslas på varken domare eller motståndare, det är jobbigt nog att skrika på sina egna.
Sant, det är bättre att heja!
En viktig sak att komma ihåg angående att skrika och klaga på domaren är att det i förlängningen kommer att leda till att tex Daoda mfl. kommer att bli avstängda lite tidigare (om det nu är möjligt i Daodas fall ;-) än vanligt. Genom att fokusera på domaren och klaga så kommer vi oundvilkigen att sända signaler till laget att han har fel hela tiden och de kommer att ta onödiga diskussioner. Genom istället pusha på och uppmunta spelarna så kan man få dem att fokusera på att spela bra. Vilket ju egentligen är det vi vill, väl?
Bra synpunkt OG! Fast Erlingmarks domarramsa var lite för rolig för att släppa tycker jag;)
Och jag förbehåller mig en viss rätt att skrika ut min frustration om domaren eller motståndaren gör riktigt fula/dumma/klantiga saker. Typ linjemannen på Limhams IP.. Det får ju dock inte gå över i någon form av personangrepp utan ska vara just "konstruktiv kritik".
Och jag förbehåller mig en viss rätt att skrika ut min frustration om domaren eller motståndaren gör riktigt fula/dumma/klantiga saker. Typ linjemannen på Limhams IP.. Det får ju dock inte gå över i någon form av personangrepp utan ska vara just "konstruktiv kritik".
konstruktiv kritik = bättre lycka nästa gång!!
Jag tycker vi kan ersätta "ååhh sopa!" med en snabb nedräkning från 6 till 0 när målvakten håller i bollen. Det är vi bara några stycken som gör nu känns det som. Det stressar som fan samtidigt som det inte är taskigt på ett personligt sätt, vi uppmärksammar helt enkelt en regel. :)
Hallå är detta pensionärernas riksförbund eller? Jag blir fan mörkrädd när jag tittar in på detta forum
"samtidigt som det inte är taskigt på ett personligt sätt" vaddå taskigt? det är professionella fotbollsspelare vi snackar om då får dom fan tåla lite, det är deras jobb.
Enligt många här inne får man bara ropa
hej hopp heja heja sirius mm skulle man råka nämna något om hur mycket man hatar motståndarna då blir man tillrättavisad direkt. (har hört det med egna öron).
Jag vet inte hur insatt du och många andra på detta forum är på fotboll men seriöst.
Det som skriks till domarna ska komma från hjärtat inte från ett forum.. Eller ni kanske tänker, vad var det nu vi hade bestämt på forumet att skrika när domarn gör nått dåligt? då blir det bara konstigt och löjligt. Skrik det som kommer upp i huvudet istället, blir både naturligare och bättre.
För mig är domarna alltid dum i huvudet när han gör nått dåligt oavsett vad folk tycker på västra. Läser man på det här forumet så kan man ju tro att domarn och ibland spelarna (i både hemma och sjukt nog bortalaget) är era brorser.
Står man i klacken ska man enligt mig och enstaka andra på detta forum:
Älska Sirius
Hata motståndarna
Hata domarna
Jag hade faktiskt lite högre tankar om västra
Ta er i kragen
Tack för mig
Om man skriker att man hatar motståndarna så är det VÄLDIGT lätt att det spårar ur och man mister fokus på att heja på det egna laget. Dessutom blir det VÄLDIGT lätt dålig stämning mot andra klubbars supportrar och det vill vi inte ha (förutom ESK som inte har några supportrar och VSK som inte har något innanför pannbenet), många av oss vill kunna umgås och snacka med motståndare på vettigt vis inte med hormonstinna HATA-ramsor.
Vi är kända för att vara 1. Trogna supportrar 2. Trevliga supportrar
Låt oss fortsätta försöka vara det, sen är det självklart att ett fåtal förbaskade tillrop när nåt går snett kan man tolerera men när det spårar ur är det bra om nån säger till. Det är också så att "nytillkomna" supportrar får lära sig av oss äldre (som också har varit unga, hormonstinna och ibland lätt otrevliga...) så att vi bibehåller vår inställning, vi vill inte att det ska smyga in rasistramsor eller hatramsor.
Vi är kända för att vara 1. Trogna supportrar 2. Trevliga supportrar
Låt oss fortsätta försöka vara det, sen är det självklart att ett fåtal förbaskade tillrop när nåt går snett kan man tolerera men när det spårar ur är det bra om nån säger till. Det är också så att "nytillkomna" supportrar får lära sig av oss äldre (som också har varit unga, hormonstinna och ibland lätt otrevliga...) så att vi bibehåller vår inställning, vi vill inte att det ska smyga in rasistramsor eller hatramsor.
Altono pratar väl inte direkt om organiserade hat ramsor eller rasist ramsor han poängterar bara att alla borde ha rätt att yttra sig nån gång, utan att det blir nån töntig hem o skola utskällning.
Jag personligen blir inte sur om nån skriker idiot till domaren några gånger men skulle reagera om det sker i 90 minuter. Under matchens gång kommer jag alltid hata motståndaren o till viss del domaren. Jag ser det som min rätt att tycka illa om alla som försöker slå sirius, sen kommer jag självklart inte stå o skrika dumma saker hela matchen men då o då kommer jag säga vad jag tycker om dommaren eller spelarna o tycker jag att dom e idioter så säger jag det.
Jag personligen blir inte sur om nån skriker idiot till domaren några gånger men skulle reagera om det sker i 90 minuter. Under matchens gång kommer jag alltid hata motståndaren o till viss del domaren. Jag ser det som min rätt att tycka illa om alla som försöker slå sirius, sen kommer jag självklart inte stå o skrika dumma saker hela matchen men då o då kommer jag säga vad jag tycker om dommaren eller spelarna o tycker jag att dom e idioter så säger jag det.
Men självklart e jag där för att stötta sirius o laget som jag älskar.
Vi älskar sirius svart o blå
Vi älskar sirius svart o blå
Bra där Kniv-jonas, du har fattat vad det handlar om.
Självklart menar jag inte att man ska stå och hata en hel match. Blir man förbannad på nått ska man också ha rätten att skrika ut det, annars blir det bara löjligt.
Prioriteten ska alltid ligga på att älska men ett visst hat måste ALLTID finnas på läktaren under matcherna.
Självklart menar jag inte att man ska stå och hata en hel match. Blir man förbannad på nått ska man också ha rätten att skrika ut det, annars blir det bara löjligt.
Prioriteten ska alltid ligga på att älska men ett visst hat måste ALLTID finnas på läktaren under matcherna.
Jag kan inte hålla med. Om en och en annan slänger ur sig en och en annan kommentar till domaren må väl vara hänt. Men om någon har synpunkter på att man blir tagen i örat när man går över gränsen, så får man masa sig ner till Västras nästa årsmöte och välja fram en annan ordförande. Jag tänker inte representera en supporterklubb med humorlösa, hjärndöda masspsykosknarkare.
Dessutom så är det lustigt att iom avancemanget så har "hat"-förespråkarna bara ökat i antal. Vart stod ni och "hatade" när IKS kom undan med blotta förskräckelsen borta mot Bollstanäs i kvalet ner till div 3?
Västra Sidans adelsmärke har alltid varit humor, humor slår hat alla dagar i veckan. Kalla mig pensionär om ni vill.
Dessutom så är det lustigt att iom avancemanget så har "hat"-förespråkarna bara ökat i antal. Vart stod ni och "hatade" när IKS kom undan med blotta förskräckelsen borta mot Bollstanäs i kvalet ner till div 3?
Västra Sidans adelsmärke har alltid varit humor, humor slår hat alla dagar i veckan. Kalla mig pensionär om ni vill.
Trams. Hat har ingenting på Studenternas att göra. Behövs inte. Bara dumt.
Att man vill att motståndarlaget skall ha däng, är ju självklart. Det är liksom det en match handlar om. Men hat?
Jag står tusen gånger tillsammans med schyssta supportrar till andra lag, än med dem som vil hata iklädda Sirius färger.
Tobbe jag va där och har precis samma inställning som idag. Och vad menar du med hat förespråkare det är det väll ändo ingen som e eller har varit. Sen kan du väll inte påstå att dom som e arga ibland är humorlösa eller hjärndöda tycker det va lite hårt skrivet.
Känns som om allt bara spårar ur det e nog dax att ställa sig på västra västra o vara som man alltid varit.
Jonas, jag vet att du var där. Och du vet att jag vet det. Men jag gillar inte Västras nya Stockholms-influenser. Jag stör mig inte på att nån vrålar nåt okvädesord till domaren nån gång. Men du får tänka på att kidsen hör oss och tar intryck. Om vi ska slippa att attrahera de värsta nötterna i stan så får vi se till att de inte känner sig välkomna. Och det gör vi bäst med att inte falla in Stockhomslagens hjärndöda hat- och hån-ramsor.
Vi har ju så många fina sånger, varför inte koncentrera sig på dem? Jag sjunger hellre Berghagens "Sträck ut din hand" än "domarjävel (klapp klapp klapp)". Det är åtminstone humor.
Vi har ju så många fina sånger, varför inte koncentrera sig på dem? Jag sjunger hellre Berghagens "Sträck ut din hand" än "domarjävel (klapp klapp klapp)". Det är åtminstone humor.
Alltsa, jag tycker ju att 'Aaaaaah-SOPA'-ramsan ar ganska fyndig. Sopa kan ju tolkas bade som att malisen ar en sopa och som en uppmaning att sopa till bollen. Daremot ar det alltid roligare med egna an stulna ramsor. Framforallt bor vi akta oss for att sno stockholmsramsor. Om vi tar repertoaren fran Norra Sta sa kan man ju fraga sig varfor man ska sta och sjunga med 100 pers pa Vastra om man kan sjunga samma ramsor med flera tusen pa Rasunda.
Annars tycker jag det ar markligt att en san har diskussion uppstar efter en match dar klacken faktiskt visat sig fran sin allra basta sida. Jag tror fortfarande att vi alla dagar tar hem priset som superettans mest valartade klack, sa den har debatten kanns for mig ratt onodig och uppskruvad.
Annars tycker jag det ar markligt att en san har diskussion uppstar efter en match dar klacken faktiskt visat sig fran sin allra basta sida. Jag tror fortfarande att vi alla dagar tar hem priset som superettans mest valartade klack, sa den har debatten kanns for mig ratt onodig och uppskruvad.
Vi ska SKRÄMMA bortalaget! Så står det skrivet och så ska det sjungas.
Om man står och hatar domaren och motståndarna under match så tror jag det är väldigt lätt i snabbt blir en sån klack som sjunger domarjävel unisont.
Det är därför man kan bli tillsagt om man skriker på domaren i Västra för vi har väl kommit överrens om att vi inte ska bete oss som en Stockholmsklack.
Ha humor, heja på Sirius så blir det mycket roligare att gå på fotboll. Fattar inte varför så många måste hata när det kommer till fotboll.
Några ord i hettan till domaren = Ok, om de inte är olagliga.
Ramsor om hur jävla dum i huvudet nån är eller att skrika massa skit länge till domaren= inte ok
Är jag en pensoinär för att jag tycker så här så får jag väl vara en 23 årig gubbe, det gör inget.
Det är därför man kan bli tillsagt om man skriker på domaren i Västra för vi har väl kommit överrens om att vi inte ska bete oss som en Stockholmsklack.
Ha humor, heja på Sirius så blir det mycket roligare att gå på fotboll. Fattar inte varför så många måste hata när det kommer till fotboll.
Några ord i hettan till domaren = Ok, om de inte är olagliga.
Ramsor om hur jävla dum i huvudet nån är eller att skrika massa skit länge till domaren= inte ok
Är jag en pensoinär för att jag tycker så här så får jag väl vara en 23 årig gubbe, det gör inget.
Att någon ropar "va fan" eller "skitdomare" (rasistiska och sexistiska tillmälen är en annan sak) när domarn är usel är väl ingen som klagar på. Problemet är när hela eller stora delar va klacken gör det. Dels för att det lättare blir aggrostämning och dels för att Sirius som lag med all sannolikhet förlorar på det (som OG skrev).
Stockholmslagen och IFK Göteborg har förmodligen Sveriges ruttnaste supporterskaror. Stora supportergrupperingar som anser att man stöttar sitt lag genom att mucka med andra, hota spelare, ledare, motståndare, domare och alla som råkar komma i vägen. Supportrar som tycker att det är ett självändamål att hata folk som hejar på andra lag. Hata som i hata på riktigt.
Med Sirius sportsliga framgångar verkar det som att det finns folk som nu tycker att man kan spara någon hundring och slippa ta tåget till Stockholm för att få bete sig som en idiot på en fotbollsläktare. Jag kräver inte på något sätt att alla måste ha varit och sett Tyresö-Sirius och kval i Bollstanäs för att få kalla sig siriussupporter. Däremot tycker jag att det är otroligt sorgligt om vi hamnar i ett läge där vår klubb som vi älskar, IK Sirius, inte längre kan känna stolthet över sina supportrar. Supportrar som kastar in prylar på plan, hetsar mot domare, motståndare och motståndarfans är en BELASTNING för Sirius, inte en tillgång.
Nu tror jag att mardrömsscenariot med nassefans och läktarbråk är jäkligt långt borta, och matchen mot J-Södra var en publikuppvisning som bidrog till poäng. Men, jag tror också att man måste stämma i bäcken och ryta till över saker som inte är acceptabelt. Västra sidan har bra rykte idag, vi är något som vår förening kan vara stolta över. Det vore kul om det fortsatte så.
Med Sirius sportsliga framgångar verkar det som att det finns folk som nu tycker att man kan spara någon hundring och slippa ta tåget till Stockholm för att få bete sig som en idiot på en fotbollsläktare. Jag kräver inte på något sätt att alla måste ha varit och sett Tyresö-Sirius och kval i Bollstanäs för att få kalla sig siriussupporter. Däremot tycker jag att det är otroligt sorgligt om vi hamnar i ett läge där vår klubb som vi älskar, IK Sirius, inte längre kan känna stolthet över sina supportrar. Supportrar som kastar in prylar på plan, hetsar mot domare, motståndare och motståndarfans är en BELASTNING för Sirius, inte en tillgång.
Nu tror jag att mardrömsscenariot med nassefans och läktarbråk är jäkligt långt borta, och matchen mot J-Södra var en publikuppvisning som bidrog till poäng. Men, jag tror också att man måste stämma i bäcken och ryta till över saker som inte är acceptabelt. Västra sidan har bra rykte idag, vi är något som vår förening kan vara stolta över. Det vore kul om det fortsatte så.
Överhuvudtaget är det ynkligt med folk som i vanliga fall är morsgrisar men så fort de annonymt står på en fotbollsläktare tycker det känns helt rätt att vråla könsord och bete sig illa. De borde finnas något bättre sammanhang än fotboll för dessa personer om det bara är ilska och fula ord man vill vräka ur sig.
Tycker att det är helt rätt att Västra tillsammans och aktivt hela tiden jobbar mot ett sånt beteende, annars kommer det komma krypande med ökande medlemmsantal.
Tycker att det är helt rätt att Västra tillsammans och aktivt hela tiden jobbar mot ett sånt beteende, annars kommer det komma krypande med ökande medlemmsantal.
Jag ställer mig, liksom många andra, helt oförstående till hur man kan hävda att man hatar motståndarlaget, dess supportrar och domaren. Tycker att det är skitkul att VSS och klacken har blivit så pass mycket större och hälsar alla som vill vara med varmt välkommna, men lyssna och ta till er vad de gamla i gamet har att säga. Jag vill även i fortsättningen kunna känna mig stolt som Sirius-supporter. Angående om denna diskussion är en storm i ett vattenglas, tycker jag liksom Erlingmark att det är fan så mycket bättre att ta detta nu och inte senare när det har blivit ett problem. Stötta laget och ha kul, skit i att hata.
Jag haller absolut med om det som ar skrivet, men jag tycker ocksa att det ar en storm i ett vattenglas. Aven om det ar viktigt att stavja oonskat beteende sa far det inte overga till gnall. Den har diskussionen kommer liksom upp efter nastan varenda match nufortiden, oavsett hur trevlig stamning det har avrit pa Vastra. I fredags var det en frojd att sta i klacken, trots 85 minuter av frustration var det bara positiva tongangar och bra hejande. Da tycker jag faktiskt det kanns trist med en mindre skur av formaningar, pekpinnar och sura miner efterat, jag kan forsta att vissa reagerar pa det. Det ar jattebra att vi staller hogre krav pa oss sjalva an en vanlig klack, men vi kan inte ha hur lagt i tak som helst heller.
Många mycket kloka inlägg här, bara det faktum att en sån här debatt över huvud taget förs på ett supporterforum visar väl att vi inte är vilken klack som helst? Eftersom VSS är en så pass liten grupp just nu innebär ju att det är mycket lättare att hålla koll på varann, den anonymitet som finns i "Storstadslagens" klackar finns inte här. I och med det borde det ju inte vara så svårt att rensa ut (usch, det lät läskigt...) idioter när de dyker upp. Jag menar, det är ju inte så att det helt plötsligt från en match till en annan kommer att dyka upp 200 firmanollor med casual-attityd i Västra. Att ha grundinställningen att vi ska vara omtyckta och respekterade av alla Sveriges supporterföreningar är klockrent och nåt jag ställer upp på 100% (cooperation not competition, punkjävel som jag är...) men vi får ju inte vara så självutplånande att vi börjar skälla ut nån, varken på läkaren eller på forumet, som i frustration över en total domarmiss råkar skrika: "Är du blind din jävel!" (eller dyl) till domaren. Att nån person nån enstaka gång beter sig lite obalanserat får man ha överseende med tycker jag. Det är ju trots allt en hel del känslor inblandade när man kollar på fotboll live.
Håller med Dissteffe, rentav fantastiskt att diskussionen förs och man blir ju bara ännu stoltare av att heja på IK Sirius! Frågan är ju bara hur många i klacken som är någorlunda aktiva i forumet?
Lyckas man att bibehålla den här sortens stämning i klacken när den är trippelt så stor är det verkligen en bedrift, men det blir nog väldigt svårt. En och annan dumskalle finns ju alltid, men som sagt skulle det vara imponerande iaf, skam den som ger sig... Tack för fin läsning!
Lyckas man att bibehålla den här sortens stämning i klacken när den är trippelt så stor är det verkligen en bedrift, men det blir nog väldigt svårt. En och annan dumskalle finns ju alltid, men som sagt skulle det vara imponerande iaf, skam den som ger sig... Tack för fin läsning!
Nej, du har naturligtvis rätt Brukarn. Det får inte bli för lågt i tak. Jag är bara inte van vid att läsa att man måste börja hata folk i detta forum. Men jag kanske vänjer mig snart.
Jag förbehåller mej rätten att, när det är match, älska Sirius och ogilla det lag som försöker slå dom, inklusive eventuell dålig domare. Före och efter är allt okej. Jag försöker hålla mina glåpord mot domaren till ett minimum, när dom väl kommer framkallade av något idiotiskt ingripande så är dom på en helt okej nivå tycker jag. Jag skriker aldrig domarjävel eller hora, det är bara fantasilöst. Däremot "ska inte du pensionera dej snart?" till en något överårig domare borde väl funka. Samtidigt försöker jag, både i med- och motgång, stötta mitt lag så gott det går. Jag tycker att Västras uppslutning bakom Sirius i J-södramatchen den sista kvarten var helt underbar. Trots att jag mådde illa stämde jag in efter ett tag. Så älskar man sitt lag, inte genom att hata motståndaren. Jag hatar inte ESK, jag tycker bara synd om dom, för att dom har en sunkig arena, dålig publik och säkert Sveriges sämsta "klack".
Mitt hat reserverar jag till såna som verkligen förtjänar det, och ingenting någon kan göra på en fotbollsplan gör att de förtjänar att hatas.
Mitt hat reserverar jag till såna som verkligen förtjänar det, och ingenting någon kan göra på en fotbollsplan gör att de förtjänar att hatas.
Ellerhur, Västra skötte sig exemplariskt mot Södra så varför gnälla...
Schysst slutkläm där, Bigbadda. Borde vara ett av våra slagord...
Jag håller HELT med majoriteten på forumet. Det är enbart patetiskt med män(niskor) som står och gapar olika hatramsor. Självfallet skall spontanitet förekomma och självfallet kan något olämpligt sägas någon gång här och där. Men inställningen skall vara att vi älskar Sirius. Så vinner vi respekt och uppskattning samt positiv respons från laget. De som tycker att klackkultur handlar om att vara en i mängden, stärka sin personliga identitet och känna sig tuff och viktig 90 minuter i veckan (eller mer än så) har stockholmsklubbar runtomkring med likasinnade...
Denna typ av diskussion har väl knappt förts tidigare och det är ju svårt att inte dra slutsatsen att ett större (mycket välkommet) antal medgångssupportrar är orsaken till att det finns vissa (små) stockholmstendenser...
Håller för övrigt med om att jag är STOLT över att de flesta är ense i denna diskussion. Jag tycker att vi alltid skall agera på det sätt som gynnar och hedrar Sirius och det är inte hat och negativa ramsor.
Leve Sirius!
Denna typ av diskussion har väl knappt förts tidigare och det är ju svårt att inte dra slutsatsen att ett större (mycket välkommet) antal medgångssupportrar är orsaken till att det finns vissa (små) stockholmstendenser...
Håller för övrigt med om att jag är STOLT över att de flesta är ense i denna diskussion. Jag tycker att vi alltid skall agera på det sätt som gynnar och hedrar Sirius och det är inte hat och negativa ramsor.
Leve Sirius!
Markus vad menar du ingen har nämnt någon hat ramsa
tror att alla får någon slags moralpanik för att nån nämner att man hatar motståndaren jag hatar många o mkt men inte går jag o skriker på dom för det. Kraftig sväng mellan att hata o diskutera det vi börja med dvs ooooo sopa.
tror att alla får någon slags moralpanik för att nån nämner att man hatar motståndaren jag hatar många o mkt men inte går jag o skriker på dom för det. Kraftig sväng mellan att hata o diskutera det vi börja med dvs ooooo sopa.
Kniv-jonas: Anledningen till att vi kom över till den diskutionen tror jag beror på att personen Altono skrev om hat här i tråden och verkade tycka att vi är töntiga som har den här diskutionen överhuvudtaget.
Jag är gärna en tönt om jag slipper hata nån för att den håller på ett annat fotbollslag (OBS gäller ej Dynghåla, men det är ju inget fotbollslag)
Jag tycker mig läsa att de flesta har gemensam syn i frågan. Det känns bra. Se nu till att också stötta varann nästa gång (om det blir en nästa gång) nån utbrister "Apa" till Daouda eller dylikt.