Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Västra Sidan-relaterat

Nytt biljettsystem för Sirius matcher

I UNT idag finns en annons som berättar om det nya biljettsystemet för Sirius kommande matcher. I den nämns inte Västra sidan någonting - varken markerat som att vi har plats på läktaren (om vi nu inte tillhör VIP...?) eller i entrépriserna. Min fråga är - ska Västra sidan flytta på sig? Har Sirius inte tänkt alls? Eller finns det information som jag missat?

För övrigt tycker jag att debatten som varit på sista tiden i UNT och radion om Norrköpingsmatchen och allt folk som kom då är himla sorglig. Jag hade förväntat mig att slå upp tidningen dagen efter och se orden "Succé!" och "PUBLIKREKORD" möjligtvis även "FOLKFEST PÅ STUDAN". Men istället en jäkla massa gnäll från alla håll - även från Sirius som arrangörer.(Vilket nog är det mest tragiska) "Ops, vi gjorde fel, alla som fick sittplats fick inte, det var dåligt". Va fan, hade alla stått upp hade alla lugnt fått plats. Trist att folk inte ville vara lite solidariska och lätta på arslet. Och himla trist att inte Sirrius kommunicerade ut hur himla kul det var med massa folk på studan utan istället bara bastunerade ut hur mycket "problem" det var med att så många kom till matchen. Man blir ju trött...

Oj, sidospår... det jag egentligen ville fråga var alltså vart sjutton Västra sidan ska ta vägen i detta nya biljettsystem som kommit efter Norrköpings-matchen? Om ni vill hitta annonsen återfinns den i dagens UNT, B-delen sidan 8.

Tjipp!
Från klubben pratade man ju faktiskt väldigt mycket om hur kul det vara att det kom mycket folk, samtidigt som man bad om ursäkt för kaoset. Det är ganska rimligt tycker jag. Sedan är det ju inte Sirius som väljer hur det förmedlas i media och vilka frågor som ställs i radio.

Däremot är jag, som jag skrev i en annan tråd, lite förvånad över annonsen i dagens UNT. Normalt har man från Sirius sida varit väldigt bra på att föra dialog med oss. Styrelsen i VSS tänker tydligen ta kontakt med klubben idag, så vi får väl höra hur det är tänkt - eller inte tänkt - senare idag.
Nja, smaken är som baken. Jag tycker att det har gnällts mycket från Sirius, det fanns väl inte mycket till kaos att be om ursäkt för. Problematiken låg väl snarare i problemet att folk i gemen höll fast så hårt i den 40-lappen extra man pröjsat för att få sitta ner, istället för att se att platsen behövdes och ställa sig upp. Och jag tycker Sirius i kommunikationen efteråt kunde skött det mycket snyggare. Jag tror väldigt många har rynkat på näsan åt hela grejen och tänker efter en gång till innan de går till studan igen, av rädsla för trängsel och annat. Men det är bara en högst personlig teori och hela grejen var egentligen ett sidospår.

Vad heter den andra tråden där annonsen diskuterats redan?
Jag har redan skrivit hur det blir i tråden vårt revir. Denna tråd känns önödig.
Jo, det är sant, men då jag startade den så hade jag, som synes i mina tidigare inlägg, inte hittat den tråden där det diskuterades.

För övrigt kan jag väl säga att det här är kanske tredje gången jag skriver i forumet så det är inte så himla lätt att ha koll på hur allting fungerar. Ett glatt "Tjo, vi diskuterar den här frågan i tråden XX, kolla in inläggen där" hade kanske känts lite trevligare än en torr kommentar om att tråden känns onödig, kan jag tycka...
Ber om ursäkt, det skriva språket är mycket svårare att tolka än det pratade. Min mening var inte att vara torr, oförskämd eller att sätta dig på plats. Kommentaren att tråden känns onödig är snarare riktad till någon moderator som kan låsa tråden.
anna w: ursäkten från klubbens sida bör ses mot bakgrund av alla de klagomål som fr a einar fick ta emot i samband med och efter matchen. självklart var det sjukt kul att det kom så mycket folk, det tycker alla!