Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Motala

Är fortfarande förbannad över gårdagens "Hollywoodförlust" men nu gäller det att bita ihop! Vinst och vi har åtminstone en 11:e plats och ett (förmodligen) lite lättare kvalmotstånd.Litar inte ett smack på att VSK gör sitt i morgon, hoppet står till VBK (matchstraff till Murren efter 15 minuter pga filmning önskas)!

Jag är fruktansvärt irriterad över att man skall stå och heja allt man kan på okval och om allt går väl, ändå sorgset traska hem besviken och sorgsen över att säsongen redan är slut den 12:e februari.

Ser tunt ut i backlinjen, ingen Max, ingen Åhlén, ingen Hellboy!

KÄMPA!!!!
Nej men motala ska vi väll ändå ha chans att ta ändå?

12-1 nu jävlar!
Urk för dessa defensiva avbräck. Vem spelar med Hydas och Pirre i backlinjen - Bremler?

Nåja, vinna ska vi. Så är det bara.
6-3 till de goda och sen får vi hålla tummarna för de gula smålänningarna. VSK sätter jag inget hopp till.

Gripen, Motala och kanske Kalix.........nej, nej, nej! Tar hellre en 12:e plats i så fall.
Herregud vilket tapp bakåt. Jag har hela tiden räknat in 2p mot Motala men nu är jag inte så säker längre.
Joint, tror du ÖSK och Ljusdal blir lättare? Tranås eller liknande verkar dock beskedligt. Skit samma egentligen, vi ska spöa allihop.
Ljusdals målskillnad i de fyra senaste matcherna (Vetlanda, Edsbyn, Kungälv och Villa): 7-28.

Motalas målskillnad i de fyra senaste matcherna (Villa, Broberg, Vänersborg och Bollnäs): 10-26.

Inget av lagen har vunnit någon match i år. De har sämst form av alla lag, kanske för att de just är - sämst. Ljusdal har skramlat ihop till nio pinnar och Motala till fyra bananer. Så visst är det två bonkelag i sammanhanget. Men det är inte så att Motala är, som poängutdelningen tyder, inte ens är hälften så bra som Ljusdal, tvärtom har man på slutet kunnat läsa om defensiv och riktigt fysisk bandy från IFK:s sida. Med andra ord verkar de kommit ned på jorden efter en fjolårssäsong med idel segrar, och numera tagit på sig blåstället och varit köttbenägna trots avhängda sedan julgrisens slakt. Bara senast åkte Bollnäs på ett par kyssar som ledde till åkommor. Vi får se upp. Vidare kan målskillnad vara en ganska bra jämförande analysmodell också, och den är så gott som identisk mellan nykomlingarna.

Örebro eller Gripen, tja, det är möjligt att ÖSK är snäppet vassare, men inte har man levt upp till Real-epitetet riktigt. Nåja, de lär vinna respektive serie med snarlik poängutdelning, och då kan man ju som alltid hävda att den norra serien är bättre än södra diton, men just det geografiska ser jag som en nackdel i ett kval. Vi åkte till Örebro och kvalvann så sent som i fjol, men en långresa till Trollhättan vars Gripen suktar efter comeback i högsta serien är inte bara dyrare ekonomiskt utan kan också vara tuffare. Känslan är ju också att vi brukar prestera sämre på långdistans-bortamatcher, och jag själv kom att tänka på att vi brukar kunna ha svårt borta mot just Gripen. Inte ens senast i Göteborg lyckades man prestera poäng, trots att man här åkte dagen innan och övernattade på hotell. Nu vann vi ju förvisso i Vetlanda med uddamålet i år, men annars brukar det bli rätt dystra hemresor när man åker långt. I Kalix/Haparanda har vi ju erfarit ett par förluster också, så dem slipper man gärna, inte minst med tanke på den ekonomiska aspekten.
Den största klasskillnaden kan man nog se mellan de andraplatslagen. Jag är övertygad om att Kalix och Tillberga är bättre än Tranås och Boltic. Därför en fördel att hamna i samma kvalgrupp som södertvåan. I dubbel bemärkelse.
Men om vi skall bli 12:a så måste vi väl lägga oss mot Motala? Vinst ikväll innebär som sämst en 11:e plats!
Sketers! Kan inte gå ikväll. Om någon dock är åt det panka hållet och ställer upp med ramsor och skönsång så har jag en hög friplåtar.
Friplåtar låter najs och pank är man ju men jag befinner mej inte i uppsala innan match så det skulle nog bli svår att administrera.
4-2 till de goda, inför 505 trötta själar.

Jag håller Örebro som minst en klass över de andra lagen nedifrån, och tar gärna en 11e plats.
Även om joint kan ha en poäng så kan vi ju bara hamna i Ljusdalslgruppen genom att misslyckas att vinna mot Motala. Vilket skulle kännas som ett större problem än vilken kvalgrupp vi kan hamna i.
VSK vilar som väntat en del gubbar, bl.a toppmålskyttarna Nilsson/Rintala plus liberon Sjöström. Hoppet till Vetlanda som sagt.
Ja, friplåtarna får hämtas i Svartbäcken om man är sugen.
Visst spelade vi ner Motala ur eliten för några säsonger sedan? Vill minnas några supporterklädda östgötar som stod och deppade utanför hexa/hepta/oktagonen med ledsna korvar i nävarna. Jag kände viss sympati.

Har lite obehagskänslor inför kvällens match, men hoppas såklart att jag har fel.

Sirius Hej!
Jaha, där ser man. VSK låter sina bästa vila (eller läka skador). Då säger jag grattis Kungälv!
Jag tror vi vinner med 4-2 men det kommer att bli tufft. Publik? 685 pers.
Sirius Hej!
Man håller ju på Sirius så då är det väl givet att VBK vinner med uddamålet, Kungälv torskar och vi förlorar mot Motala. Usch, där vaknade domedagsprofeten inom mig. Hatar mig själv.
Hm, kände mig ändå rätt säker på att vi skulle slå Motala, men då räknade jag inte riktigt med snöfaktorn. Nu känns det betydligt mer oförutsigbart.
Edberg gör mål! Kul! Naturligtvis bangar VSK fast det kunde man räkna ut med lillfingret. Just nu kvalplats.
Ja, nu skulle man vilja kunna följa Vetlanda - GAIS lite mer ingående. Det är där hoppet ligger.
"30 min 1-1 men det är GAIS som står för spelet o VBK kontrar"

från GAIS Twitter, hur pålitligt nu det är.
Vetlanda har nog tyvärr väldigt lite att spela för nu. Hoppas de inte inser det själva.

F.ö är det skandal att matchen inte spelas 3*30. Det borde ju vara självklart vid snömatcher.
Jaja, då är det väl klart med kval då. Finns det ett streck är det klart att Sirius ska placera sig under det på målskillnad. Vi är fan bildade på fel sida strecket.
Vad kul det ska bli med kval! Yes!
Seg match men kul för junisarna att känna på heluften mot ett passande motstånd.
'Kvallaget Sirius". Inte bra för varumärket Sirius Bandy. Skit!
Det var hur som helst kul för Edberg att göra mål. När gjorde en så pass ung spelare ett seriemål i Sirius senast? Jag menar, han är inte ens myndig. Minns att Wängan var grymt nära i sin debut och kan inte minnas att Berglund Jr gjorde något elitserie-mål, så detta var nog det första. Rätta mig om jag har fel. Innan dess gissar jag på Wiberg.
Bra med en tydlig och övertygande seger. Räknar med att den här proffsiga truppen gör mycket bra ifrån sig i ett kval. Vill inte säga vad jag gissar för då hojtas det om jinx, men jag önskar alla ytterligare sex fina matcher.

Tänk Sköndal.

Jag har haft f ö Jakob E i skolan, tror jag.
Tja, Motala skrämde väl inte direkt slag på en, men samtidigt kan de ju ha "mörkar" lite. Jag tror att det blir lite av en annan matchkaraktär i kvalet. Vi måste verkligen utnyttja deras svaga mittlås då. Deras libero, #22 Nordlund, var ingen hejare på att ta ned/bedöma bollar och hängde inte med när Virre kom med fart. Lägg bollarna bakom honom. Eller på. Tennisskillsen var sådär...
...kan ha varit #91 Thorsson, förresten. Inget bra mittlås hur som helst.
...läste dock att Lukas Persson, deras poängkung, vilade den här matchen tillsammans med en till. Se där!
'jag vill tacka Erlingmark för friplåten och joint för leveransen. Skitjuste.

Sjukt besviken för övrigt. Tråkigare tillställning var det länge sen jag bevittnade. Nu får man se fram emot tokkross i kvalet ist.
Deppigt är det men jag vill ändå passa på och berömma blåsvart:s insats denna säsong. Ska man hitta något positivt är det att man får se mer bandy och inte vilken bandy som helst utan sirius bandy. Bussresa till nästa bortamatch? Jag vill följa med.
Ramsins favvodomarteam. Huvudddomare Hallqvist la ju många märke till men precis som jag tyckte mig uppfatta på plats så var fjärdedomarens efternamn kort och gott Hall.