Hornby
· 2013-02-27 08:18
· 4731 visningar
Dags att börja ladda!
http://www.svenskafans.com/fotboll/fatal-platser-kvar-pa-bussen-till-uppsala-471654.aspx
#1 ·
Lars
· 2013-02-27 10:06
Vi kommer att få en liten sektion på norra delen av läktaren. Det är alltså inte åt moskén.
Säsongskorten kommer att gälla, jag kommer att sälja dem på Alex på fredag samt på något lämpligt förvärmningsställe på lördag.
Apropå det, var förvärmer vi till den här matchen? Alex eller Java?
#2 ·
Joint
· 2013-02-27 10:39
Jag är rätt laddad. Blir besviken om vi börjar med att torska mot Makrillarna. De är inte direkt övermäktiga ...
Java eller Trädgår´n ligger väl närmast tillhands att förvärma på. Jag tar med flaggor, så får vi försöka fixa en sjungande sektion.
#3 ·
johann
· 2013-02-27 11:34
Sjukt irriterad över att missa detta. Mobilisera Java-västra!
Alex och sen buss till Löten?
#5 ·
Tifo
· 2013-02-27 15:06
Ska bli riktigt kul! Roligt också att de får ihop en buss från Gôtelaborg! Sjukt päpp på hela Siriushelgen.
Så här skulle jag vilja att Sirius mitt/anfall ser ut på lör:
Ante - Runnie
Ian - Kim - Arn - Moses
#7 ·
Håwe
· 2013-02-28 06:46
Jag både tror och vill att Dalle är med i startelvan.
#8 ·
Lars
· 2013-02-28 08:20
Vi kör på Java på lördag.
#9 ·
Hornby
· 2013-02-28 09:05
Om inga nya skador eller sjukdomar tillkommer så tror jag att Kim/Tolle har startelvan ganska så klar. Bylle i mål och en backlinje bestående av Kalle, Calle, OP och Elliot. Kim och Arn centralt på mitten med Ante och Runnemo längst fram. Deras enda riktiga huvudbry är nog vilka två av Dalle, Ian och Moses som tar ytterplatserna. Sedan återstår att se om uppställningen kommer att kallas 4-2-3-1, 4-4-2, 4-4-1-1 eller något annat.
Det här tar vi!
Jag tror de kommer att köra 4-3-3 med lite mittfältare som anfallare och tvärtom. Så har det varit nu på slutet.
#11 ·
Joint
· 2013-02-28 11:58
Jag vill nästan peta Ante, till förmån för Runnemo. Om vi nu ska ha en på topp. Antes näsa för målet är i stuk med Sunday Sylvester den här försäsongen. Bara att hoppas på en förbättring där, nu när det är tävlingssäsong. Starta, men bänka vid utebliven leverans. Må tyckas kontroversiellt, men som sagt. Dock är han bra i luften så det måste vi ta vara på, men ingen kan väl hävda att Ante varit bättre än CG den här försäsongen? Kanske borde man rentav ge denne chansen.
På mitten kan man laborera lite hur som. Lyxproblem. Känslan är att man vill ha rutinerade slitvargen Petter i en sådan här match, samtidigt har väl inte han övertygat heller i år. Det har däremot Dalle, som ser mycket bättre ut efter försäsongstränandet. Moses har sett bra ut, men ska i mitt tycke vara på en kant och inte centralt, där han bryter in mycket bättre med frekventa skott- samt snett-inåt-bakåt-lägen. Arneng och Kim borde i alla fall vara tämligen givna centralt.
Bakåt är det väl inga större konstigheter. Bylle i mål, Käcken till vänster och Kapten Nyström centralt. De känns givna. Till höger finns däremot ett par alternativ och Kalle ligger väl närmast där. Samtidigt bytte Bergman av honom förträffligt senast och gjorde ju cupsuccé mot Bajen inte minst. Den andre mittbackspositionen lämnar också lite öppen för spekulation. Faktum är ju att Lövgren visat sig bra där, men vore ju en överraskning om man inte kör med OP.
#12 ·
Håwe
· 2013-02-28 14:02
Joint, jag håller med om exakt varenda ord!!?
#13 ·
johann
· 2013-02-28 14:08
CG blir årets utropstecken, kom ihåg var ni läste det först. *tar risker*
CG blir årets utropstecken, kom ihåg var ni läste det först. *tar risker*
Jag skulle inte gnälla om du har rätt. Jag tror definitivt att han har mer att tillföra. Men om det räcker till att bli "årets utropstecken" låter jag vara osagt.
#15 ·
Hornby
· 2013-03-02 09:15
Calle är sjuk. Viktor ersätter?
Vilken tid ska man vara på Java? Om jag kommer alltså, känner mig fortfarande rätt sjuk.
#17 ·
Tifo
· 2013-03-02 10:58
Lars pratade om att han skulle vara där kl 15 tror jag för att sälja säsongsplåtar.
#20 ·
Hornby
· 2013-03-02 14:27
Ante på bänken:
"Jonas Bylund – Jakob Björk, Kalle Larson, Oscar Pehrsson, Elliot Käck – Johan Arneng, Kim Skoglund – Ian Sirelius, Moses Ogbu, Dalil Benyahia – Joakim Runnemo.
Bänken: Petter Österberg, Oscar Kindlund, Christer Gustafsson, Ante Björkebaum, Mattias Benker, Martin Karlsson, Kerim Mrabti."
#21 ·
Joint
· 2013-03-02 23:19
Enkelt: Mittbackarna är skillnaden på Sirius och Gais.
Gais gör båda sina mål tack vare resliga, nickstarka mittbackar.
Sirius släpper in sina mål på grund av osäkra, nickrädda mittbackar.
Så enkelt är det om man nu ska dra en kort, simpel analys. I övrigt en jämn match, ju.
#22 ·
Lemon
· 2013-03-03 10:18
Jag saknade Nyström. Sjuk?
#23 ·
Sakul
· 2013-03-03 10:55
Ja, Calle var sjuk. Hjälpte såklart inte. Spelet såg ju lovande ut annars, utanför de båda straffområdena.
#24 ·
Hornby
· 2013-03-03 11:39
Ja Sirius gör en bra match förutom i de båda straffområdena. Lite oroad över den trubbiga offensiven. Ante verkar vara mil från formen och Runnemo känns inte riktigt som den striker man saknar.
Intressant! Jag tycker att Runnemo under några microkorta sekvenser i första halvlek såg ut som precis den typ av forward vi har saknat.
Om nu bara snabbutreder och inför stilpoäng för fullkomlig dominans av mittfältet så kommer norrettan att bli en glädjekälla.
Nu kommer fi att ställa upp med 613-ish och vänta på att vår ensamma forward tappar bollen.
#26 ·
Sutra
· 2013-03-03 14:23
Intressant! Jag tycker att Runnemo under några microkorta sekvenser i första halvlek såg ut som precis den typ av forward vi har saknat.
Om nu bara snabbutreder och inför stilpoäng för fullkomlig dominans av mittfältet så kommer norrettan att bli en glädjekälla.
Nu kommer fi att ställa upp med 613-ish och vänta på att vår ensamma forward tappar bollen.
Kan vinte lyfta upp hela djäkla mittfältet i anfallet?
#27 ·
Lemon
· 2013-03-03 20:37
4-6-0 eller möjligen 4-2-4-0!
Måste mittlijen sitta så statiskt och symmetriskt?