← Sirius Bandy
Sirius - Kalix, fre 1/3 19.00
Brukarn
· 2013-03-01 10:19
· 4744 visningar
Den här gången måste vi ha en matchtråd. Någon jävla ordning får det vara i ett forum.
Min känsla efter Gripenmatchen var ändå i stort sett positiv. Det bör ha varit den svåraste uppgiften i det här kvalet, med lång bussresa, två veckors rost i benen, Eskhult och Hellqvist borta, juniorer i backlinjen och stort underläge i halvtid. Att vi lyckades vända på steken tycker jag faktiskt var ett riktigt styrkebesked (sen får vi nog vara lite tacksamma att Gripenförsvaret också var ganska vimsigt).
Kalix må inte ha förlorat sen 2:a december, men ikväll tror jag faktiskt de gör det.
#1 ·
Nyllet
· 2013-03-01 10:35
Hoppas att Sirius "taggar till" ordentligt. 6-2 till de vackra inför 756 pers. Sjukt nervös.
Sirius Hej!
#2 ·
Tifo
· 2013-03-01 12:56
Jag är i vilket fall jävligt päpp efter så långt bandyuppehåll!
#3 ·
Nyllet
· 2013-03-01 14:19
Ser ut att bli hyfsat bandyväder; ingen nederbörd, -4 och vind på 3m/s och i byarna 9 m/s.
Sirius Hej!
Jag vill njuta av en bekväm och inte så spännande vinst som invaggar mig i falsk (?) säkerhet. 7-2 inför 877 åskådare.
Fast ett mer realistiskt tips är nervkittlande 5-4 till de goda.
#5 ·
Joint
· 2013-03-01 15:27
Brukar bli tajt mot Kalix. Men det är som ThomasD säger. Jag knäpper en bärs nu och hoppas/tror på 6-3, inför 939 pers.
#6 ·
Sutra
· 2013-03-01 16:08
Kan man betrakta superhelgen som inledd? Kolay gelsin!
12-1 inför 677 pers. Maya gör 5 baljor.
Okej. UNT:s chat är till för alla surdårar och vetbästiefterhandare.
Det är fyra matcher kvar. Vi har allt i egna händer och möter lag vi normalt ska slå. Nu om någon gång behöver det här bandylaget och dess tränare stöd.
Vinst på söndag så är vi klart på banan igen. Det räcker ju att komma tvåa i gruppen.
Jag mår dåligt. Den andra halvleken måste ha varit Sirius sämsta på många år. Trodde man det var klart? Det gick kanske för lätt från 0-2 till 5-2 i första. Nu verkar det igen kaos i hela Sirius från styrelsen ut till avbytare. Olle är nog för orutinerad för att leda det här laget i kvalet. Hur kan så många göra en så dålig halvlek? Tar man för lätt på uppgiften? Varför spelade inte Maya? Olle borde tagit timeout redan vid 5-4. Han borde sett vad nervöst det var.
Det märks att ni två inte var där...
Herregud, jag är inte den som brukar snacka om heder och ära när det gäller sport, men det här kan ha varit den sämsta enskilda halvleken jag sett under alla mina år med Sirius. Elva lallare i blåsvart som trodde allting var klart och ställde ut skridskorna efter halvtidsvilan. Jag begär iallafall att samtliga spelare i en Siriuströja åtminstone försöker göra sitt bästa i 90 minuter. Idag fanns ingen energi, ingen vilja, inte en enda liten spelsekvens i andra som liknade någonting. Känns tyvärr inte omöjligt att vi kastade bort elitserieplatsen på denna katastrofhalvlek.
Man tar det som en väckarklocka och samlar ihop sig. Det skiter sig emellanåt inget är kört och stödet är fullständigt.
Finns flera här som också tar för lätt på detta. Vakna upp det är överlevnad som gäller nu! Sluta med alla bortförklaringar.
Håll käften. Håll bara käften.
#15 ·
Håwe
· 2013-03-01 20:45
Den mentala förberedelsen för en vandring i dödsskuggans dal har börjat.....
#16 ·
Tifo
· 2013-03-01 20:54
Vidrigt. Allt är vidrigt. Hur fan kan man agera så satans lojt när det handlar om överlevnad. Spelar vi som vi gör i andra idag kommer vi ta exakt noll poäng till i det här kvalet och det räcker fan inte till nån jävla andraplats.
Delar din uppfattning Brukarn.
Läge att spela Lena PH " det gör ont det gör ont..." Tur man hade vin hemma.
Man måste ju kunna kräva mera av så rutinerade spelare som Eskhult, Fall, Broberg, även Sälen sviktade ikväll. Jag är orolig för att man släppt in 12 mål nu på tvä matcher mot allsvenskt motstånd, 12 mål bakåt, även om man gjort 11 är det väldigt underkänt. Det verkar vara ett jättehål på mittplan mellan försvar och anfall. Sen har man inget som helst anfallsspel, bara soloåkningar från Eskhult, några ggr från Fall, Wigren och Eidenert men inget som helst organiserat spel på hela matchen nästan. Även i första var det riktigt dåligt, 0-2 efter var det sex minuter... sen hade man lite småtur och gjorde mål på i princip det lilla man hade, men utan att spela bra. Det var bara tack vara Eskils fina pass och Roos som man var i ledningen.
#18 ·
Joint
· 2013-03-01 21:01
Avgå
Vem skall avgå, eller vilka? Lär ju finnas en hel del namn i Sirius bandy för tillfället. Mest idiotiskt var det väl ändå det som hände igår mitt under kvalet, vad fan tänker man med? Verkar otroligt själviskt och ologiskt.
I förrgår natt kom laget hem på morgonkvisten, sedan satt de i krismöte under dagen istället för att fokusera på återhämntningsträning för att några lallare inte kan låta bli att hälla ut sin sandlåda i offentligheten med alla frågor och all osäkerhet som omgärdade det. Idag släppte de 5-2 till 5-6 mot Kalix på en halvlek.
Det jag menar är att det är exakt dessa 14-15 människor som måste rädda kvar Sirius i elitserien. De mår förmodligen minst lika mycket röv som vi gör just nu. Jag är rätt säker på att Västras inställning och stöd i det här läget faktiskt kan vara en faktor som spelar roll.
Jag lyfter en lans för Carl Apans "Håll käften..." och Erlingmarks "KÄMPA!!"
Jag tänker i alla fall inte ge upp!! Vi ses på Studan på söndag!!!!
#22 ·
Tifo
· 2013-03-01 21:17
Det är klart man ställer upp på söndag. Och den i laget som inte mår röv efter idag ska fan inte spela kvar.
självklart är det så Erlingmark, men alla måste vi väl ändå ha rätt att ventilera. Jag blir allvarligt orolig för vad som händer just nu i Siriusbandy. Redan igår kände jag det och kanske redan när man hörde Mayas kommentarer tidigare i veckan. Det är lite på den vägen man fortsatt dessa dagar. Ställ ut skridskorna och hämta två poäng.
Man såg rätt tydligt ikväll att man mötte ett lag som tydligen har 14 raka utan förlust mot ett helnervöst Sirius som bara har allt att förlora.
Men det finns för många idag som inte gör jobbet. Allt från tränare till spelare. Vad hade man för spelidè? Håll med om att man hade lite tur i första som ledde med 5-2. Antagligen gick de målen lite för lätt. Det var mkt tack vara en supertaggad Roos och ett par fina nummer av Eskhult. Annars var det riktigt dåligt även i första.
Man måste få ihop laget mera. Nu är det ett stort vacuum mellan försvar och forwards. Blir antingen bara soloåkningar eller misslyckade lyft som antingen går till motståndarens målis, ut på kortsidan eller offside. Det är för få som vill ha boll och visar sig. Sen visar sig Olles orutin här. Han borde tagit timeout betydligt tidigare ikväll när man ju såg vad som höll på att ske.
Hela Sirius är tyvärr en stor sandlåda just nu. Lärde man sig inget från förra våren och sommaren???
Fattar inte riktigt, varför ska spelartruppen delta i krismöte om klubbchefernas avhopp? Vad har de med saken att göra?
Har spelarna suttit i krismöte för att klubbchefer skall avgå? Vilken cirkus, varför skulle dem vad med på ett sånt möte? Vilken fars! Hur fan kunde det bli så illa när det ändå gått så bra under januari och februari? Vilka pajasar och självupptagna ledare det verkar vara. Samtidigt borde väl spelarna vara tillräckligt professionella att hantera det ändå. Men varför lirade inte Maya ikväll? Jag såg honom bara på bänken men såg honom aldrig på plan. Skadad? Sjuk? Petad? Nu vill jag se klubbkänsla och hjärta från spelarna. Önskar det fanns 10 Pierre Roos på utespelare. Den enda som visade hjärta och kämplaglöd ikväll. Vilken bra första halvlek han gjorde ändå! Det kändes lite Mats Sundin look på honom i första. Som mot Finland i den historiska vändningen i hockey.
Finns det någon chans att Åhlén och/eller Putte kommer tillbaka under kvalserien?
Jag såg Maya spela ett byte iaf.
okay då missade jag hans byte. Märkligt han isåfall inte spelade mera, han är ju ändå en liten gubbe i lådan typ. Hur många poäng tror ni att det krävs för att klara en andra plats? Jag tror nämligen att Kalix kommer att klara sig i det här kvalet. De spelar med ett sjukt självförtroende och har verkligen flytet. Minns upphämtningen mot Tellus förra helgen. 1-4 och sen gjorde man väl 7-7 på straff på övertid. Kalix vinner säkert nästa hemma mot Gripen och har då redan 5p. Vi måste helt klart vinna båda matcherna mot Motala, 4 p där är nog ett måste för Motala lär vara vår konkurrent om andra platsen. Gripen blir nog avsågade. Jag tror vi torskar i Kalix som vanligt, så då får vi max 7p, räcker det? Motala kan isåfall också få 7p om man torskar mot Sirius men vinner båda övriga. De gjorde ju ändå 7-7 borta mot Kalix som borde vara ett bra resultat för dem. Motala kan säkert vinna både mot Kalix och Gripen så det kan bli målskillnad mellan Sirius och Motala isåfall.
Jag såg Maya spela ett byte iaf.
Om det är en schism hade det väl varit bättre att Maya varit på läktaren?
Tycker vi är de första som ska svälja bajsmackan. Mobiliseringen börjar här. Kverulansen kommer till uttryck senare om olyckan är framme. Säkerställ att älsklingarna känner pappas förtroende nu!
Tycker vi är de första som ska svälja bajsmackan. Mobiliseringen börjar här. Kverulansen kommer till uttryck senare om olyckan är framme. Säkerställ att älsklingarna känner pappas förtroende nu!
Håller med träläktarn i det senare! Väljer annan frukost för egen del. Nu är det stöd som gäller!
#32 ·
Nyllet
· 2013-03-01 22:52
Som jag känner just nu har jag absolut ingen ork att gå på matchen på söndag. Förtvivlad och bitter. Kränkt.
#33 ·
Joint
· 2013-03-01 22:57
Mitt "avgå" var ett ledsamt besvikelse-rop.
Med känsla, visa dig på läktaren så ska du få medkänsla.
Maya gjorde helt klart mer än ett byte... Men det hade behövts anfallsspelare som gjort en Lomanov om detta skulle fungerat (dvs sjäva åka ner och hämta bollen och göra hela jobbet).
Eskhult var långt ifrån 100% och det syntes alltför tydligt. Förhoppningsvis är han åtminstone 90% på söndag. Nån annan måste därmed göra grovjobbet och då håller det inte att Hella ägnar mest tid åt domarna, Fall ser tröstlöst tyngd ut av kaptensbindeln och Ilja är helt osynlig.
Eidernert (från allsvenskan) och Wigren (från Byns bänk) räcker helt enkelt inte även om de har heder av att de åtminstone försökte.
Dessutom var det ruskigt trist att Hydas fick bjuda på avgörandet, han höll ihop det hyggligt i övrigt, när de andra inte hängde med. Olovsson må vara för bra för allsvenskan, men det får vara nån måtta på bjudningarna.
Det här påminner ruskigt mycket om en tidigare säsong då en man kom från öster och räddade oss. Nu ber jag en bön och offrar en get på mitt offeraltare, att de onda andarna lämnar denne mans kropp och att han är så nära 100% som möjligt på söndag. Annars går detta åt helvete!
Vi ses på söndag. Då skriker vi med hela våra trasiga jävla hjärtan. Tack för ordet.
#36 ·
Joint
· 2013-03-02 02:51
Maya fick två minuters speltid, enligt hans Twitter...
#37 ·
Sutra
· 2013-03-02 07:03
Hörni, det är inte så muntert just nu precis. Men det är inte första gången vi är illa ute, och det är inte första gången de blåsvarta gör oss ruskigt besvikna.
I morgon är det en ny match. Jag är helt säker på att spelarna kommer att gå in på banan med höga ambitioner, med hjärta, djävlaranama och all det där. Och känner de att Västra är med och drar kommer det att gå bra.
Kämpa. Lid. Vinn.
Värm upp i eftermiddag med att smaska till GAIS på löten. Kir, love and understanding.
#38 ·
haze
· 2013-03-02 07:09
Kalix-Olovsson må vara bra men så mycket ytor som han bjöds på igår får han nog knappt i allsvenskan.
Fortfarande allt i egna händer. Gasa som fan nu Blåsvart!
När man än en gång ser målen på UNT så är det några mål som är rent pinsamma. Vad tusan sysslade man med? Herregud Tellus spelade 5-5 förra helgen mot detta lag eller var det 7-7 minns inte men oavgjort iaf. Angående Maya så är det väldigt konstigt. Ingen har ju sagt han var sjuk eller skadad. Med en avbytare till i spel igår borde man kunnat få upp det simpla tempot man höll. Självrannsakan. Klarar vi Motala x 2 nu?
#40 ·
John
· 2013-03-02 09:51
Det går knappt att ha mer tur än vad de har på sitt 5-5 mål.
Torskar vi nästa match också så kan man börja oroa sig, nu är det för tidigt.
#42 ·
Joint
· 2013-03-02 13:58
Andra halvlek har all anledning till oro. Den måste man skaka av sig med desamma, men det är lättare sagt än gjort. Vi är ett par flaggpinnar fattigare, men får mobilisera och ta nya tag i morgon. Motala har vi ändå haft lätt för den här säsongen. Två raka nu!!!
#43 ·
Joint
· 2013-03-02 14:01
Men det här tugget med att vi har det i egna händer? Vi ligger trea. Alltså just nu i allsvenskan...
Det har känts som att Sirius inte kommit till kvalet i bästa trim på många sätt och vis. Först väldigt mkt fokus efter GAIS matchen och protesterna på Hellqvists avstängning, sen alla skador och sjukdom på Eskhult, samt tydligen under samma tid även en blossande inre maktkamp mellan några självupptagna egon, som inte kan sätta sina egna intressen åsido under ett par otroligt viktiga veckor för laget. Kanske någon lade märke till att igår fanns på hemsidan bara en annons om matchen, men ingen "text" som brukligt. Fokus har varit på fel grjejer. Hoppas man hinner rätta till det nu under helgen. Alla måste lyfta sig ett par snäpp. Jag tror Motala ser stora chanser i dessa båda matcher mot ett lag på knä och inre stridigheter. Så onödigt. Det här kvalet borde ju Sirius kunnat dansa hem enkelt. Man måste nog göra någon förstärkning i försvaret på något sätt. Det håller inte att tappa in 12 mål mot dessa båda lag. Jag tror Motala är bättre än iaf Gripen och minst jämna med Kalix.
Men det här tugget med att vi har det i egna händer? Vi ligger trea. Alltså just nu i allsvenskan...
Men vi har det i egna händer. Det tycker jag fortfarande är bra.
Absolut! Gör gör vi rätt för oss. Jag har sett många begränsade spelare i Blåsvart men dom har gjort sitt ytterst. Nu gör vi jobbet i en hel match. Alla! Med eller utan skridskor.
#47 ·
RRR
· 2013-03-05 06:50
Det är väl inte så lätt att slänga in fler avbytare när p16 p18 p20 spelar sm slutspel samtidigt, smågrabbarna ska väl inte slitas ut fullständigt?