Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Motala

Jag skiter i hur spelet ser ut idag. Vinn vinn vinn
Exakt
"Vi gör allt för att klara detta!! Vi pratar, skriker, skäller, gråter och försöker prata och fundera hur vi ska vinna matcher, spela bättre och klara detta kval!" - en siriusspelare.
Bådar gott, får vi väl hoppas. Mot Motala har vi haft det rätt lätt den här säsongen. Vinn!
Är sjukt nervös, gör nu som Almtuna och Johan Olsson. Ända in i kaklet nu!
Suck, ingen Hydas heller, risk för en hel del hörn mål bakåt igen, vem är Nordstrand? Jr?
Hydas faår en lårkaka på uppvärmningen, hur kan det bli så? Ingen Maya - vad händer.
Orkar inte med mer oflyt.
Ser iofs fint ut nu i paus. Famus last words.
Pirre, jag lovar att putsa dina skridskor när detta är över!!!! Utan din comeback hade det varit slut, finito. noll och intet!
Skön seger idag. Lite lugn och ro tills på onsdag fast så blir det säkert inte. Skulle inte förvåna mig om man i morgon läser i UNT om en ny skada på en av våra nyckelspelare.
Pirre är guld värd, kände det redan i fredags. En riktig ledare och kämpe, tack att du finns! Skönt att äntligen Fall kom igång och en stor eloge till Klasse som är rätt klinisk i sina avslut. Åtta mål senaste tre matcherna, mycket bra! Nu gäller det dock att inte invaggas i något falskt lugn. I princip kan man ju säga att nu startar kvalserien om, med enda (inte helt oviktiga) tillägg att Sirius har en rätt hygglig målskillnad, kan bli avgörande nästa helg när allt räknas samman. Oväntat att Gripen vann idag. Vet inte riktigt om det var bra eller dåligt. Kanske varit bättre om Kalix vunnit? Nu gäller det att ladda om och vara lika taggade på onsdag borta mot Motala. Rätt ovanligt med 8 Siriusmål och noll från Viktor.
Intressant att vi stängde av en av våra egna inför matchen... Tur att vi har sånt djup i truppen just nu......
Vad har Maya twittrat om som gjort att han blivit avstängd?
Historien med Maya är lite mysko. Iofs kan det ju vara så att han kanske går tillbaka till Gripen, en av våra motståndare? Jag kände ju redan i fredags kväll att något inte stämde där eftersom han satt på bänken hela tiden med överdragskläder.
Fall va helt överlägsen på banan! Eskhult Pirre o Klasse gör även dom en riktigt bra match.
Vill verkligen man signar Klasse för nästa säsong, han är tämligen klinisk i sina avslut, missar inte många målchanser.
Jo, om han redan sagt sig ska spela för Gripen nästa säsong, så kan jag förstå att man bänkar honom. Annars verkar det mycket udda i rådande läge.
Vad jag kan se på Twitter så skrev han den 1/3 något om att det var 13 år sedan han satt med jacka på i 90 minuter för att få hoppa in i 2 min, den totala förnedringen. Idag var det dags igen, Frysbox.
Jag är lite skeptiskt till att Maya går ut och twittrar om sånt där. Man bör visa en enad fasad utåt.
Helt klart är det så och någon "schism" verkar det ju vara, något som hänt eller att man är less på att han deklarerade att han skall sticka? Nu verkar twittret borta, kan inte se det längre, men är dålig på tvitter så kanske missat.
Men det kan bli dyrbart för Sirius att gå så kort med folk.
Tweeten är kvar och han har även kommenterat en del svar på den. Inga jättegrejer kan jag tycka men kanske ändå inget allmänheten ska få ta del av.
Jo jag ser det nu, vilken pajas denne "ödmjuke" kille kan vara ibland, tråkigt, i sina bästa stunder är han väldigt bra att ha men det brister nog nånstans hos den killen ibland. Skulle inte kalla mig ödmjuk i hans läge.
Nu har jag inte läst Mayas twitter men vi vet ju att killen är lite impulsiv på gott och ont. Tråkigt eftersom jag tror att Maya är en bra kille. Personligen skulle jag vilja att det där twittret, eller vad man nu kallar det, försvann. Spelare och supportrar gör ju bort sig i parti och minut.
Jag skulle gärna nu se lite lugn och enad front i Sirius bandy för en fin avslutning med förhoppningsvis tre vinster och säkrat kontrakt och en fin avslutning på en ändå rätt okay säsong fram till i februari iaf. Törs inte uttala mig om mars ännu. Det gäller "bara" att alla gör sitt jobb som igår. Härligt att se Fall igång igen. Kan det även bli lite sprutt i Viktors bössa igen och Klasse fortsätter sitt målande så går det nog bra. Det gäller dock att vara på tårna från början som igår. Det var nog oerhört viktigt med starten igår. Törs inte tänka på vad som hänt om Motala tagit ledningen.
Om, vilket jag har lite svårt att tro, det enbart är den tweeten som fick honom avstängd tycker jag att det är ett idiotbeslut. Jag tycker att det är en jävligt sund inställning hos en idrottsman att bli besviken när man inte får spela. Och han säger ingenting om att han är sur på någon.

Jag är rätt övertygad om att Mayas twittrande och bloggande har betytt mycket för Sirius varumärke den här säsongen. Och då tackar man honom på detta vis när han väljer att satsa på en civil karriär. Jag tycker det är ynkedom om det är på det viset. Men det kan ju ligga annat bakom också, vad vet jag.
Jo allt är lite märkligt. Hittar inte videobloggen längre på UNT, har man tagit bort den?

Kan någon av Putte eller Åhlén vara tillbaka till någon match?
Nej det är verkligen ingen jättegrej, knappt nåt att bry sig om alls. Men jag hävdar ändå att man bör visa en enad front utåt.
Ja självklart men där har man nog misslyckats sista veckan. Först med Mayas deklaration att flytta och sen klubbchefernas (och styrelsens) hjärnsläpp och sen nu detta med Maya igen. Märkligt ingen ger en förklaring.
Det är klart att man ska visa enad front, men jag tycker inte Mayas tweet motsäger det.
Skum är hela historien i alla fall. Inte läge för Sirius att offentliggöra händelsen just nu uppenbarligen och det kanske vi ska vara tacksamma för.
Håller med Tifo faktiskt. Visst ska man uppvisa en enad front, men isf gör avstängningen större skada än själva twittrandet och bloggandet tycker jag. Nåja, hoppas vi kan lämna det bakom och att Maya är tillgänglig under resten av kvalet nu.
Jaja överröstad av majoriteten biträder jag yrkandet om att Maya ska få spela. 5 baljor nästa match.
Kvittringsbiten kan ju inte vara allt om den är som jag fått mig förtäljd. En gammal man som jag klarar inte av att kvittra. Blir man stängd för sånt är det patetiskt.

Men eftersom Maya redan sagt att han lämnar kan det ju vara så att han redan förhandlat med någon klubb och kvalmotståndarna Gripen ligger ju nära till hands.

Mot detta talar att han då spelade eller åtminstone var ombytt mot Kalix....
Jag tror han var ombytt mot Kalix utifall det skulle bli någon ytterlilgare skada, för spelade som avbytare det gjorde han aldrig. Kanske man är rädd att han inte ger järnet. Man får lita på att Olle vet något som inte vi vet.
Spelade som avbytare? Han var ju med på planen iaf en gång.
ja tydligen 2 minuter, jag såg det inte men så skrev han ju själv, så ett byte antagligen, men känns ju inte som avbytare om man spelar 2 min av 90. Normalt byter han ju med forwards som Viktor och Klasse.
Tycker Viktor/Norström är bästa forwardalternativen och Tobias Engstrand skötte sig helt ok i sina inhopp med en hel del bra saker. Maya sviktar en del i hemjobbet och det har vi knappast råd med. Ser hellre att man fortsätter matcha in en heltaggad Engstrand än en splittrad Maya.
Delar nog din uppfattning Haze, framförallt en taggad trio som gör allt istället för någon som annat i tankarna för framtiden. Klasse har ju varit klinisk sista matcherna, vilken matchvinnare!
Men twittrandet kostar ibland http://helahalsingland.se/sport/bandy/1.5645647-bratt-lamnar-broberg
lite onödigt för han lyfte ju verkligen Broberg till en högre nivå än vad iaf jag räknade med inför säsongen. Blir nog en hel del tapp där nu. Bergström verkar ju på gång till VSK.
Klasse verkar verkligen ha kommit igång under kvalet, i alla fall om man ser det lite grand så här från sjuksängen