Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Motala - Sirius 6/3

Dags för drabbning igen! Motala är verkligen inte mycket duktiga på att spela bandy, så man tycker ju att det ska kunna gå vägen även på onsdag. Det trodde jag iofs mot Gripen och Kalix också..

Jag vill till Motala! Det går rykten om fulla bilar. Finns det plats någonstans? Eller kan man byta en bil mot en minibuss kanske?
tifo: Hade inte du plats med gunillorna? Jag pratade med en av dem idag, hon var lite osäker på vem hon hade lovat platserna till och hon hade nog inte ditt nummer heller.
Nej det var ju lite oklart det där. Skulle vara trevligt med lite mer konkreta planer.
Då langar jag över hennes nummer så kan du fråga vad som gäller!
Stiligt! Vilka är det som kommer åka?
Det som oroar lite är att Sirius vunnit alla tre matcherna klart den här säsongen mot Motala. Att vinna fyra av fyra känns nästan för bra för att vara sant. Hoppas verkligen man går in lika hårt för uppgiften på onsdag som igår. Motala kan vara väldigt sega ibland har man ju visat ett antal gånger på säsongen.
Tänk så olika man kan tänka. Jag tänkte mest att det var positivt att vi har spöat Motala såpass enkelt tre av tre gånger i år.
Ja tänk du Erlingmark. Självklart är det positivt men du vet ju säkert också att det är historia nu. Ny match på onsdag och inte så ofta ett lag vinner alla matcher mot ett annat lag, men givetvis är det jättebra att man vunnit, men lätt att bli självgod också och tappa den berömda ödmjukheten.
det är väl tvärtom väldigt vanligt att ett lag vinner alla sina matcher mot Motala i år. ingen ifrågasätter vikten av ödmjukhet, men det faktum att Sirius varit överlägsna Motala i tre matcher av tre med totalt 18-5 i målskillnad speglar nog snarare att Sirius har en rätt stor fördel när man går in i matchen. Motala hade nog hellre haft tre storsegrar i ryggen än det omvända. skulle jag gissa.
Skulle tippa att Motala känner ungefär som Sirius när Sirius möter SAIK.
Värre är det mot Kalix. Om jag minns rätt ser statistiken ut så här för Sirius de senaste fyra matcherna: Torsk (borta), oavgjort (hemma), oavgjort (träningsmatch) och torsk (kval).
Alltså det här är ju en match vi bara ska vinna, vilket i sig gör att det känns nervöst. Nu har jag ivf fixat resa så nu jävlar vill jag ha valuta för pengen!
Just därför det känns så nervöst. Det gäller att akta sig för fasta situationer iaf. Motala har rätt juste statistik där. Det gäller att alla gör jobbet igen som i söndags.
Fast dom är lika dåliga som de goda på hörnor, så det är frislag de utmärker sig lite på med många gjorda.
Motala har 17% på hörnor mot Sirius 5% och 31% på fasta mot Sirius 16% enligt Elitrapport i kvalserien. Så värt att hålla ett öga på.
Ja, dom stänkte onekligen in två snabba på oss sist.... Obehaglig match, hoppas på 5-4 till de goda.
Enligt elitrapport i grundserien som baseras på lite större statistiskt underlag så har de 7% på hörnor precis som IKS. Sen är det inte 31% på fasta utan 31% av alla deras mål är på fasta. I grundserien var den siffran 37%.
Seger med 7-2 idag och sen avgör vi borta på fredag. Fan va skönt att gå på en match som inte betyder ett skit på söndag.
Motala har planen klar: de ska åka skridskor fort och Sirius ska åka skridskor långsamt. Jag hoppas på tvärtom.

http://www.mvt.se/sport/bandy/?articleid=8368038
Vore ju extremt skönt att slippa UNT-angsten ikväll. Är det nån radiosändning eller så??
Och där installerade sig klumpen i magen.
Sirius vinner igen såklart.
Kan ens Motala åka skridskor fort? Jag tyckte att Kalix ändå var förhållandevis skridskostarka och ettriga, men Motala mest klumpiga. Men de kan glimta till och sköt allt hårdare innan vi gjorde vårt sjätte mål, så det gäller att ta kommandot tidigt i början. Det tror jag är en viktig nyckel i denna match. Tar vi ledningen, och utökar den lite, så tror jag på en hyfsat betryggande seger. De har ju knappt vänt en match den här säsongen så jag tror det ligger lite i vad jag säger. Så, bara för att vi vunnit tre raka mot Motala måste vi gå in från början med hård inställning. Annars kan vi bli straffade. Fast egentligen är vi så mycket bättre än jumbon, är den krassa känslan.
Delar helt din åsikt Joint. Jag tror också första målet är viktigt. Speciellt i dessa tuffa nervösa kvalmatcher. Det är ju mkt vinna eller försvinna nu. I en serie har man många flera chanser att reparera misstagen. Nu blir misstagen ofta väldigt kostsamma. Härligt att Hydas verkar vara med ikväll igen, viktig inte minst vid Motalas hörnor. Sen ger det ju flera alternativ att han är med. Fortfarande gäller det att gå ut och göra jobbet, så vinner vi. Det funkar inte att ställa ut grillorna och lita på att kompisen gör jobbet. Nu måste alla fortsätta i samma stil som i söndags. Det känns ändå jäkligt nervöst, som Sutra skrev.
johann skrev.........
Vore ju extremt skönt att slippa UNT-angsten ikväll. Är det nån radiosändning eller så??

Ja var ska man ta vägen? UNT:s direktrapportering är förvisso bra men alla kommentarer...Och så har vi elitrapport och text-TV förstås. Text-TV är ju bara så taskigt uppdaterad så den kan man glömma. Nä det blir att kolla elitrapport då och då. Ångesten är total. Skitkval!
Ångesten är total. Skitkval!

Dra det lite längre... Skitliv!

/Sirius lifestyle
Tips: Gå till UNTs direktrapport via mobil.unt.se. På mobilversionen ser man iaf inte kommentarerna, även om själva rapporten såklart är jobbig att följa ändå.

Hittar ingen notis om liverapportering på Motala Tidnings sida, men man kan ju alltid följa bygget av den nya Motalabron live på webbcam istället... http://www.mvt.se/nyheter/motalabron/
Jag läste någon sur insändare där förut som hade ett stort politikerförakt. Anledningen? Bandyhall-strul!
jävligt nervös
Maya finns med i laguppställningen, likaså lill-Hydas.
Sirius Hej, Hej Hej Hej!
Ni skulle förstås ha åkt till motala. Här kan man följa allt live - inklusive brobygget!
Underbart! Nu avgör vi det här jävla kvalet på fredag. Frågor på det?
Tack blåsvart! Lite lugnare, åtminstone fram till på fredag.
Härligt, det verkar som en väl genomförd arbetsinsats. Gripen-Kalix oavgjord. Blir fortsatt tufft, men vinst på fredag och vi är klara väl? Kanske en pinne på fredag räcker långt?
Om Sirius vinner mot Kalix är vi klara oavsett hur det går i de andra matcherna. Tror jag räknat rätt.
Skönt värre! Motala passar oss bra. Man slapp vara nervös även den här gången. Vi replikerade och tog kommandot så pass fort att första målet rann i glömska.
Det kändes inte riktigt lika stabilt som siffrorna antyder. Motala missade (och Sälen räddade) vid ett antal tillfällen där man inte trodde det var möjligt att undvika att få in bollen.

Men visst var det rättvist ändå i slutänden, och otroligt skönt!
http://www.corren.se/sport/bandy/kvalkamp-blev-kvalkramp-6331402-artikel.aspx
Egentligen kändes det ju ganska tryggt, men man är ju aldrig riktigt avslappnad som Siriussupporter. Det kändes också onödigt att vi föll hem så mkt som vi gjorde. Långa stunder stod vi bara på egen planhalva och panikrensade. Men odiskutabel seger som sagt och att det var bjudodds gjorde ju inte saken sämre! 2.55 -1 satt som en smäck!
Jag gillade iaf sloganen på klistermärkena som satt utanför kiosken:

"Motalabandyn helt unik - sjungande trevlig publik"
Hah, magiskt!
Motala har alltid hållt bandylyriken högt. Favoritramsan:

"Nu när vi fått denna hörna, laga så vi får nåt för'na! MO-TA-LA!"
En GBK:are: "För övrigt, en skön observation från Motala, då jag fotade poppningen vid inmarsch, så kom 3st OVs och började tjöta, varav den ena säger "nu sitter det allt lite för många på räcket", jag tror att dem ska gå in på vår sektion och börja plocka folk innan bränningen, laget entrar planen och vi bränner planenligt av våra bengaler. Dem OV´s som jag snackade med tar istället fram sina mobiltelefoner och börjar fota bränningen och säger "fan va coolt, så gör fan aldrig våra hemmafans"."