70
· 2013-03-07 21:09
· 2180 visningar
Hur skulle en maratontabell se ut där vi räknar bottenstrids- och nedflyttningskvalssegrar genom tiderna?
Alltså ett sorts istället-för-att-räkna-guld-skrytunderlag. Brukarn kanske har för mycket fritid t ex? ;)
#1 ·
Joint
· 2013-03-07 21:10
Sirius borde då ligga rätt högt upp på en bottenlags/kvalserie/jojo-tabell, som jag relaterar till det...
Nej, tyvärr har jag alldeles för lite fritid för att syssla med sånt jag helst skulle vilja syssla med. Som att räkna ut nedflyttningskvalmaratontabeller till exempel.
Men jag ska nog se till att knåpa ihop en sån där tabell så småningom om ingen annan gör det. Det intressanta är att det finns en viss chans att Sirius skulle ha toppat en sådan tabell oavbrutet genom alla tider ett kval har existerat. Kvalspel infördes 1979, varpå Sirius direkt fick kvala sig kvar de två första åren. 1981 var det inget kvalspel alls p.g.a. serieomläggning, när det återinfördes 1982 fick Sirius såklart kvala sig kvar igen. Men därefter var det faktiskt kvalfritt till 1997. Jag misstänker annars att Katrineholm, Nässjö, Falun och Kungälv är några andra lag som skulle ligga rätt bra till.
#4 ·
Sutra
· 2013-03-08 12:08
En sådan där tabell skulle samkorrelera med utskrivning av lugnande per supporter.