Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Kalix-Sirius

Laget är ute efter revanch! Vi vinner vi med 3-1 idag.
Det vore underbart om vi kunde fixa det ikväll men det är väl alldeles för mycket begärt av en siriussupporter. Vi ska väl pinas hela vägen för att vi är så vackra, smarta och godtrogna.
Sirius Hej!
Debaclet förra fredagen och onsdagen skyller jag delvis på klubbchefssoppan. Ni som blossade upp den soppan har inte min sympati. Skämmes på er... Nu har det lugnat sig. I onsdags var det allmänt känt i laget sedan en tid, och i fredags var dagen efter en medial skitgrej. Laget slipper egon som förstör den så viktiga dagen-efter/före-match-träningen, som så var förra veckan. Så förhoppningsvis kommer vi bättre förberedda, med bättre fokus nu. Oavsett vad är Kalix en svår uppgift, i synnerhet där uppe där det kommer vara svinkallt. Tror på en jämn batalj.
Promenadseger! SKumpan på kylning! Kontraktet räddat! 7-1 till de goda!

Är vad jag hoppas på.
Det gäller inte att vinna borta mot Keijo och Kalix, det gäller att överleva och ha 11 spelare hela till Gripen matchen.
Ja oj, det blir tufft ikväll, men ändå bra man flyger upp och kan ladda som en normal bortamatch. Törs inte tippa men tror det blir en väldigt jämn match. Det känns som att Kalix haft mycket medflyt nu sista tiden som först kvitterade så sent på straff mot Tellus och därmed klarade kvalplatsen, vändningen mot Sirius var ju mer än tursam anser jag och nu är det väl dags för lite motflyt för dem :-) Men Norrbotten brukar ju vara svåra nötter för Sirius (och många andra lag). En poäng måste väl anses som okay men hoppas givetvis på seger. Är det bäst att Motala vinner mot Gripen kanske?
Finns väl inget som tyder på att det här skall gå särskilt bra. Jag antar att vi kan slita oss till ett oavgjort, eller möjligen uddamålsvinst, men rimligtvis blir det skitsvårt ikväll.

Men jag hoppas såklart att det blir en riktig blåsvart urladdning och lite party i afton.

Finns väl inget som tyder på att det här skall gå särskilt bra. [...] möjligen uddamålsvinst,

Ja, det skulle ju vara helt värdelöst.
Jag är återhållsam. 6-2 till blåsvart.

[quote1362744835=Sutra]
Finns väl inget som tyder på att det här skall gå särskilt bra. [...] möjligen uddamålsvinst,

Ja, det skulle ju vara helt värdelöst.
[/quote1362749675]

Inkonsekvent? Jag? Lite lågintensivt bipolär så här i kvaltider, möjligen.
P4 Norrbotten sänder. One time!
hmm inget matchreferat direkt från UNT ikväll ser jag, vilken pina det blir. Hittar inget referat heller från någon Norrbottens tidning.

Vilken frekvens hittar man P4 Norrbotten?
Går att lyssna på webben vis SR:s hemsida.
Kids; har ni någon länk? Jag hamnar bara i schlager och knas.
Olovsson glider igenom... känns obehagligt bekant
Var lyssnar du? Länk?
http://sverigesradio.se/norrbotten/
2-0 till Kalix
Jäviga kommentatorer
Tack för länk. Fattar inte hur jag inte hittar sånt där.
http://sverigesradio.se/uppland/
Fint med reducering. Men oroväckande likt första matchen hittills.
Bisittaren, är det Robert Gustafsson?
UFF taskig start igen
2-1 till lapparna,,,,, kom igen nu Sirius
Reportrarna är verkligen ett par riktiga stämningshöjare....
Men fan, 6-0 i frislag till Kalix. Kamma dig Keijo.
Nu kan man börja andas igen.
Viktigt med så snabb reducering
Kasa Pierre allas vår pirre
Jaaa skulle det förstås vara
Ge Pirre ett 20 års kontrakt nu!!!
YES 2-2!

Finns väl inget som tyder på att det här skall gå särskilt bra. Jag antar att vi kan slita oss till ett oavgjort, eller möjligen uddamålsvinst, men rimligtvis blir det skitsvårt ikväll.

Men jag hoppas såklart att det blir en riktig blåsvart urladdning och lite party i afton.

Tycker min knivskarpa inför-matchen-analys håller fint.
Du har obehagligt rätt så här långt...
Radio Norrbotten kan ha historiens sämsta reportrar!
Det här går inte bra! Kämpa Sirius! Satans kval!
Vicken inlevelse från dessa herrar. Låter ju mera som ett referat från en begravning.
Motala leder nu, är det bra?
helvete!
SATAN
Det här blir en hemsk pina!
Står sig detta är det bra med Motala seger. Då är Gripen väck innan sista.
Nej Gripen kan väl ändå gå förbi oss om de vinner på söndag.
Rätt. Hur räknar bandyförbundet sina tabeller? Inbördes möten eller målskillnad?
Alla scenarion är sannolikt värdelösa. Brukar vara så.
straff, käre Pirre fräls oss nu, märkligt tydligen att det inte blev mål.
helvete, ribba!!!! satan!!!!
Lät ju onekligen som en redig domarskandal. Fan.
två man mera nu, läge gå framåt
Tack Andreasssssssssssssssssssss
Eskil!!!!!!!!!!!!!!!!
Det en Motalaseger är värd är att om Motala vinner sina båda återstående matcher räcker det med en pinne till för Sirius om vi inte förlorar jättestort mot Gripen. I övrigt kan det kvitta.
Jo fördelen vi har mot Motala är ju målskillnaden, plus 14 mål innan denna matchen. Gripen seger är nog sämre.
Gillar inte när den där Gällman får bollen.
Tur att man har mycket sprit hemma
Låt Nordströms bössa tala lite nu
helvetes helvete, jävla hörnor
Men jävla skit! Gah...
yesss tack Putte
Fint Eidenert!
Eeeeeiiiiideeeeeennnneeeerrrt!!!!
känns som en poäng här är nästan en seger
EN ANDREAS ESKHULT!!!
men på Liverapporten står det Eskhult igen
Jag har inte så stor tilltro till kommentatorerna men just i detta fall tror jag mer på dom.
skit samma vem, bara det blev mål
Gör upp om en poäng, och låt Kalix få chansen att slå Motala i sista
Jag tyar icke detta
Det är oroväckande mycket Kalix nu, att döma av skott och hörnor.

Jag vill vinna och pusta ut! En pinne är bättre än ingen men fortfarande status quo...
Våran Säl!!

skit samma vem, bara det blev mål

Fast rätt ska vara rätt och nu är Putte E på elitrapport också. :-)
"Ja det är ovisst". sr.norrbottn
Krrrruta!
Mycket Sirius nu på slutet i stället. Gör mål!
Mäh!
Nästa jävel som säger att det är ett enkelt kval är välkommen upp på min trappa snarast. Det väntar ett sammanträffande med min driver... Min gamla driver visserligen, men den är nog hålla för ännu ett par kraftfulla träffar!!!
Det här kvalet är så sinnesstört jämnt. En poäng idag var såklart bättre än noll, men det känns ändå som den hade relativt liten betydelse. Vi måste ju fortfarande åstadkomma något på söndag nu.
Sprit, sprit och åter sprit... eller vad?
Nu kan ju i princip inte Motala gå om oss i alla fall, vilket är skönt. Men vetskapen om att vi åker ur om vi Gud förbjude förlorar på söndag... Dö!! Jag orkar inte...
Oavgjort räcker. Fattar inte varför vi har så svårt för lapparna.
Torsk bör räcka om Motala vinner.
Men läget är ändå ganska lovande. Om vi inte förlorar med jättemycket mot Gripen så är vi ju faktiskt sejf vid både kryss och hemmaseger i Motala. Det enda som verkligen inte får hända är att vi torskar samtidigt som Kalix vinner.
Man får se till att spela riktigt tungt på Kalix och Gripen då kanske...
Om bara Pirres straff hade gått ribba in ...
Om ändå säsongen kunde vara över nu!!!

Skjkdeeskekeieenekeowkwisiwkiwksnwowndnwkwnwsksskwnwnwdkspåwäwkwjwnl
Med tanke på hur den här säsongen sett ut, så lär ju Kalix snabbt gå fram till en 5-0 ledning i Motala....
I och med att den matchen också är av liknande karaktär som vår, så lär det ju kunna bli jämnt där också. Men jag tycker att Kalix är bättre. 7-7 blev det i och för sig i premiären lagen emellan, men Kalix känns stekheta nu och har ju faktiskt bara förlorat en match sedan i december... Det känns 70-30-fördel för Kalix i den matchen, känslomässigt. Och så är det väl för oss också.
I bortamatchen mot Gripen saknade vi Eskil och Hellboy. Det borde gå vägen nu, i annat fall är vi ju inte värda att vara kvar i elitserien. Det finns liksom inga ursäkter.
Skönt att Keijo bad om ursäkt efteråt för att han blåste för tidigt..... Det känns mycket bättre nu.... NOOOOOOOOOOOOT!!!!
Keijo är ju annars en schysst snubbe
Keijo är helt okej.
Han är i alla fall den ende som har en giltig ursäkt för att han är dålig. Han säger ju att han bara dömer bandy som hobby för att hålla i gång på vintern....