Josse
· 2007-07-06 10:56
· 2496 visningar
Hej bandybröder (och LN). I samband med 100-års firandet kommer det ges ut en jubileumstidning. För bandyns räkning letar jag fiktiva löpsedelsrubriker för jämna sjutal (-07, -17, -27, -37 osv.) Om någon själ känner sig historiskt bevandrad, så får ni gärna tipsa mig om användbara "headlines". (mejla gärna: josse@comhem.se )
För övrigt hoppas jag att ni sköter försäsongsträningen. Det kommer att ligga en plastis på forumtorget under jubileumshelgen - så det är bara att åka ner och nöta översteg.
Man blir ju sugen på att gräva bland mikrofilmerna i Carolinaarkivet (underskattat nöje!). Fast det hinner jag ju inte med just nu.
#2 ·
ex17
· 2007-07-06 13:49
Josse, jag tror att 87 finns det en hel del med Uppsala jubileum och Lomanovs härkomst. Från 97 finns det också det gamla Sigge rubriken, Sigge Cirkus. Kom också på att det finns en hel pärm med samtliga Sirius artiklar från säsongen 76/77 då Hydas var kung. Min pappa har den på sitt kontor så den kan jag ordna fram till dig. Förresten, såg att du varit hos Verner J... glöm inte att ta ner stången nästan gång... =)
97 bildades ju VIP Västra! Det måste såklart vara med.
#5 ·
ex17
· 2007-07-07 08:33
Josse är ju "lite" längre än genomsnittet... =)
#7 ·
Markus
· 2007-08-20 13:28
Man blir ju sugen på att gräva bland mikrofilmerna i Carolinaarkivet (underskattat nöje!). Fast det hinner jag ju inte med just nu.
Instämmer! Jag hade en grym dag för nagra manader sedan da jag gick igenom Idrottsbladet, UNT mm. och letade info om Sirius finalmatch i fotbollen 1925 samt vägen till finalen. Har dock inte skrivit nagot ännu eftersom jag letar efter ytterligare material. Fässberg har inte varit sa samarbetsvilliga som jag hade hoppats, men jag ska kontakta den klubben igen... Förhoppningsvis ka&n det resultera i en artikel som UNT tar, i annat fall bara för skojs skull...
#8 ·
gaffa
· 2007-08-20 13:32
markus: annars kan du räkna med att officiella ör intresserad av att publicera det du skriver.
#9 ·
Markus
· 2007-08-27 08:34
Gaffa// Kul! Då kör vi på det, jag har dock varit ytterst slö med skrivandet...