Ett litet uppehåll till detta prestigemöte mot Fernberg, Blomman & co. Våra småskavanker hinner förhoppningsvis läka tills dess.
Sirius - Frej 28/3 kl 13 (skärtorsdag)
Äntligen match igen. Den enda matchen denna försäsong som spelas mot ett lag som inte tillhör AS eller SE, utan mot en av de förväntade toppkonkurrenterna i årets norretta. Mycket prestige i denna match alltså.
Bylle, Björk och Kalle spelade i U21 igår. Betyder det möjligen att Martin vaktar målet och att Bergman får chansen på högerbacken? Hur är läget med småskavankerna på Moses, Runnemo, Ian och Dalle?
Det visar sig imorgon vid lunchtid.
Bylle, Björk och Kalle spelade i U21 igår. Betyder det möjligen att Martin vaktar målet och att Bergman får chansen på högerbacken? Hur är läget med småskavankerna på Moses, Runnemo, Ian och Dalle?
Det visar sig imorgon vid lunchtid.
Ska bli jäkligt intressant. Lirade inte CG i går också förresten?
Ja och jag blir ganska förvånad om han startar mot Frej.
Nån som ska dit och kan skicka ett par mess om matchen? Inga långa analyser, det räcker med typ:
"Paus. 0-1. Trassel efter hörna. Sirius har missat många bra chanser"
samt
"Slut. 0-2. Missförstånd i försvaret. Arneng drog hälsenan på tillägg."
"Paus. 0-1. Trassel efter hörna. Sirius har missat många bra chanser"
samt
"Slut. 0-2. Missförstånd i försvaret. Arneng drog hälsenan på tillägg."
Haha!
Planen är att jag ska se matchen. Om det inte skiter sig på jobbet.
Vifta mess då är du schysst. 0739-32 97 80.
Kanske twittrar jag (@MrVinjak)
Det hjälper nog inte mig är jag rädd.
Du e körd, mannen.
Bergman leker med fiskpinnarna?
"På Sirius skadelista finns även fortsättningsvis en handfull spelare. Mirza Jelecak och Petter Österberg är fortsatt borta, Johan Claesson är med och spelar på träning och kan om allt går bra gå in i hårdare träning snart. Dessutom saknas med mindre skavanker Moses Ogbu med en stukad fot och Dalil Benyahia som åkte på en smäll på sista träningen innan matchen mot Ljungskile, och Ian Sirelius är med i matchtruppen men tveksam till spel på grund av hälproblem.
Trupp
Jonas Bylund
Martin Karlsson
Karl Larson
Jakob Björk
Carl Nyström
Viktor Lövgren
Oscar Pehrsson
Elliot Käck
Jonatan Berg
Johan Arneng
Kim Skoglund
Kerim Mrbati
Joakim Runnemo
Ian Sirelius
Joel Rydstrand
Christer Gustafsson
Ante Björkebaum"
"På Sirius skadelista finns även fortsättningsvis en handfull spelare. Mirza Jelecak och Petter Österberg är fortsatt borta, Johan Claesson är med och spelar på träning och kan om allt går bra gå in i hårdare träning snart. Dessutom saknas med mindre skavanker Moses Ogbu med en stukad fot och Dalil Benyahia som åkte på en smäll på sista träningen innan matchen mot Ljungskile, och Ian Sirelius är med i matchtruppen men tveksam till spel på grund av hälproblem.
Trupp
Jonas Bylund
Martin Karlsson
Karl Larson
Jakob Björk
Carl Nyström
Viktor Lövgren
Oscar Pehrsson
Elliot Käck
Jonatan Berg
Johan Arneng
Kim Skoglund
Kerim Mrbati
Joakim Runnemo
Ian Sirelius
Joel Rydstrand
Christer Gustafsson
Ante Björkebaum"
Jag lajvar lite på Twitter som senast. #SiriusFrej / @Olanders.
Martin, Lövgren, Kerim och CG från start och Berg på bänken.
"Martin Karlsson - Karl Larson, Carl Nyström, Viktor Lövgren, Elliot Käck - Kim Skoglund, Joakim Runnemo, Johan Arneng - Kerim Mrabti, Ante Björkebaum, Christer Gustafsson.
Bänken: Jonas Bylund, Jakob Björk, Oscar Pehrsson, Jonatan Berg, Joel Rydstrand, Ian Sirelius"
Frej har tydligen mittbackskris och anfallaren Draganov spelar bredvid Fernberg i mittförsvaret.
"Martin Karlsson - Karl Larson, Carl Nyström, Viktor Lövgren, Elliot Käck - Kim Skoglund, Joakim Runnemo, Johan Arneng - Kerim Mrabti, Ante Björkebaum, Christer Gustafsson.
Bänken: Jonas Bylund, Jakob Björk, Oscar Pehrsson, Jonatan Berg, Joel Rydstrand, Ian Sirelius"
Frej har tydligen mittbackskris och anfallaren Draganov spelar bredvid Fernberg i mittförsvaret.
4-2 FT. Mål av alla anfallarna. Ännu ett insläppt direkt på hörna. Blandade åsikter från dem på plats.
4-2 till IKS efter att Ante avgjort i andra med två mål.
Två i baken, vi läcker ju som ett såll, släppte in ett mot Elfsborg och ett mot Ljungskile också. Det här håller aldrig, vi kommer inte att klara att hålla nollan i 26 seriematcher. Alltid ska man va nervös när dom spelar.
Två i baken, vi läcker ju som ett såll, släppte in ett mot Elfsborg och ett mot Ljungskile också. Det här håller aldrig, vi kommer inte att klara att hålla nollan i 26 seriematcher. Alltid ska man va nervös när dom spelar.
4-2 mot trolig toppkonkurrent ser helt ok ut på papperet. Ska bli spännande att höra från de som var på plats.
Positivt att vi levererar även utan Ian och Moses.
4-2 till IKS efter att Ante avgjort i andra med två mål.
Haha! Mycket bra sammanfattning av detta forum.
Vinner vi så bryr jag mig inte om spelet ;-) Det är lyx!
OK deras hörnmål såg billigt ut, men annars en hyfsad insats. Fernis & Co. lär knappast vara nöjda med sitt försvarsspel.
Brages hörnmål såg ungefär lika billigt ut det... Våra målvakter måste träna på det där, och vara förberedda på det. Sätt en eller två gubbar på första stolpen, och stå centralt i målet. Vara vaksam för bortre.
Rätt så trevlig match i alla fall, som tillsynes. Arneng fördelade bollarna ut på kanten på ett briljant sätt. Då är det tacksamt att vara ytter. Anfallarna är heta nu.
Rätt så trevlig match i alla fall, som tillsynes. Arneng fördelade bollarna ut på kanten på ett briljant sätt. Då är det tacksamt att vara ytter. Anfallarna är heta nu.
Fernis har för övrigt inte blivit snabbare direkt. Och hans till dagen uppställda mittbackskollega, Draganov, var dålig på att bedöma djupledsbollar och poisitionering i stort. Märkbart ovant. Lovande om Frej har så tunt om mittbackar. Blomman-Fernis är väl annars ett potentiellt rått mittbackspar. Frej var rätt köttiga överlag, och rätt bra, som väntat. Lär bli en konkurrent i toppen.
Därtill var deras målvakt väldigt skakig
Bergman leker med fiskpinnarna?
Han är i Ungern med landslaget!
http://www.unt.se/redaktionensbloggar/blogg.aspx?blogg=1718009&bloggentry=2350831