Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Truppen 13/14

Åhlén 2år
Max 2år
Wigren 2år
Hellqvist 2år
Eidenert 2år

Engstrand 3år
Edberg 3år
Holmgren 3år

Jag har ju ingen riktig koll men har fått för mig att det egentligen ser ut så här:

Åhlén 2år
Max 2år
Wigren 2år
Hellqvist 2år
Eidenert 2år
Farbror 45 år
Garry 45 år

Engstrand 3år
Edberg 3år
Holmgren 3år
Har vi skrivit på för så lång tid??? Fan också, jag som siktade på Ryssland!
Tyvärr. Endast Vestaklausul.
Det tar sig...

Åhlén 2år
Max 2år
Wigren 2år
Hellqvist 2år
Eidenert 2år
Wiklund 2 år

Engstrand 3år
Edberg 3år
Holmgren 3år
Fortsätter:
Åhlén
Max
Wigren
Hellqvist
Eidenert
Roos
Johansson
Grachev
Engstrand
Edberg
Holmgren
Bremler
Nordström

Nya:
Wiklund
Sundberg
Lundberg
Olsson
Kyllönen

Borta:
Eskhult
Mayborn
Broberg
Säleby
Fall
Hydling
Du har Holmgren med på två ställen annars är det väl rätt hittills. Bremler var ju ordinarie på slutet, saknas ovan. Sen bör väl de tre sistnämnda flyttas upp till Kontrakt.
Jo, jag såg det, därför ändrade jag.
Bremler? Hur är läget med han?
Men är Eskhult borta? Om Kniv-Jonas och Egget hjälper honom på gården några dagar i veckan så att han kan vara med så löser det sig väl?
Mja truppen just nu då:

Mattias Åhlén
Max Eriksson
Joel Wigren
Niklas Hellqvist
Patrik Eidenert
Ted Wiklund (Ny från Boltic)
Tobias Engstrand
Jakob Edberg
Gustav Holmgren
Pierre Roos
Daniel Sandberg (Ny från Haparanda)
Robin Olsson (Ny från Örebro)
Viktor Lundberg (Ny från Falu BS)

Jag minns inte hur det såg ut förra året men om bara några av velputtarna kan krita så ser det här riktigt spännande ut tycker jag.
Förra året vid den här tiden hade vi väl bara Hellboy? Den här sillyn är ju briljant i jämförelse!
Onekligen ett fall framåt med andra ord.
Om Hydas, Putte, Ilja och Klasse kritar har vi 17 st i truppen. Som alla andra har jag räknat bort Sälen och Fall. Eskhult och Viktor...... ja man vet aldrig men hoppas gör jag att de fortsätter. Eskhult borde i alla fall ingå i organisationen, tror det är jäkligt viktigt för framtiden.

Förra året vid den här tiden hade vi väl bara Hellboy? Den här sillyn är ju briljant i jämförelse!

Det tål att upprepas:
SM-guld, SM-guld, SM-guld!
Jag tänkte samma tanke Tifo.
14 man!

Mattias Åhlén
Max Eriksson
Joel Wigren
Niklas Hellqvist
Patrik Eidenert
Tobias Engstrand
Jakob Edberg
Gustav Holmgren
Pierre Roos
Putte Johansson
14 man - detta knappt utan organisation. Minst sagt imponerande.
Vet att Ilja Grachev vill spela för Sirius nästa säsong i alla fall.
Ja vill han det bör det ju inte finnas något som stoppar honom?
Vet inte vad haken är, men det måste ju funka någorlunda vid sidan av isen också.

Vet inte vad haken är, men det måste ju funka någorlunda vid sidan av isen också.

Vad gör han idag? Jobbar på Arlanda? Slitsamt sådant. Någon som vet utbildning på Ilja och vad han kan jobba med? Börja plugga är väl annars ett bra alternativ....
Ilja i dag på Facebook:
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/482787_10200432178820925_2146450065_n.jpg
Bildkommentar: "Skönt att Mr.frälsaren har kritat på för SIRIUS! / ungasirius"
Ja, han jobbar på Arlanda. Det gör även Max, Joel och Bremler.
Tack Arlanda i och för sig.... Han borde väl kunna läsa Ryska på universitetet...
Om han är behörig och intresserad så... Ingen aning om så är fallet. Om han inte är det så kanske det känns onödigt att dra på sig studieskulder för att lira bandy. Visst har de ett fysiskt jobb, men jag tror inte det är någon fara för vältränade killar i tjugoårsåldern. De går inte på fasta scheman, så de kan nog lägga sina pass utan att det påverkar bandyn i allt för hög utsträckning. Vet att deras chef är stor Siriussupporter som ser varenda match. Så jag skulle tro att Sirius har en rätt bra "deal" med honom.
Många halv/mittfältare i laget. Frågan är om inte Wigren kan ta ett steg upp till anfallet tillsammans med Ted W. Kanske Grachev på topp! Vore intressant att se om Hellqvist tar en plats i backlinjen (en brutalt tung backlinje i så fall).

Ja, han jobbar på Arlanda. Det gör även Max, Joel och Bremler.

Japp alla jobbar på samma firma på Arlanda som fixar scheman så det passar deras träningar o matcher, allt för att Sirius ska bli bättre. En av de nya ska också börja där.
Truppen 2013/2014 just nu:
Mattias Åhlén
Max Eriksson
Joel Wigren
Niklas Hellqvist
Patrik Eidenert
Tobias Engstrand (Uppflyttad från juniorlaget)
Jakob Edberg (Uppflyttad från juniorlaget)
Gustav Holmgren
Pierre Roos
Patrik Johansson
Ilja Grachev
Oskar Bremler (Uppflyttad från juniorlaget)
Klas Nordström

En börjar fanimej känns doften av okval!
Ruggigt positivt att det gått så fort att få ihop en trupp men ditt luktsinne är det nog lite fel på va? ;)
Jag är på johanns sida jag. Nu överraskar vi alla!
Skönt att Steffe har näsan i behåll. Allt annat än 13-14 plats är en sanslös bragd. Därmed blir ekonomin därefter och året en katastrof. Jag hoppas dock att lagen i ettan blivit så pass försvagade att vi hänger kvar i ett kval.

Om nån nu tror att detta är vanligt "gubbsnack" av mig och Farbror.... ja, då får ni fan i mig skylla er själva!!!
Extremt svårt att bedöma Sirius kapacitet och jag vill se några träningsmatcher innan jag tippar hur det kommer att gå. Man har absolut ingen koll på de "nya" och hur bra är våra junisar?
Hoppas Sirius tar i beräkning att publiksnittet kommer att hamna under 1000 pers.
Det ska hur som helst bli sjukt intressant att följa dem! Otroligt positivt att ha truppen så gott som klar så här tidigt också.
det här känns inte alls bra tyvärr
http://www.unt.se/sport/tar-hjalp-av-mirakelmassor-2484944-default.aspx
Nej jag tror inte putte spelar innan jul men man får hoppas det.
Det lät lite hokus pokus det där.
Skadefri till kvalet duger åt mig!
Menade du slutspel?
Äh, det fixar sig med Putte! Efter fotbollseuforin igår har jag blivit optimist, åtminstone för en stund.
Menade definitivt inte slutspel :-)
Jag tolkar det som att du menar slutspel. Bra där.
Farbror, hjälp mig läxa upp ungtupparna!
Och garligur sade att han såg sin sista fotbollsmatch för säsongen efter fotbollen senast. Ifall du tagit ut den seriesegern i förskott så är du inte karl för din keps, wannabe-gubbe!

(Eller var det för att du såg en glimt av Kim B, som fortfarande inte pröjsat ditt kameraobjektiv?)
Inte nog med det... det var nån jävel som målat vitt över en av de gula linjerna oxå :-)
Någon som kollat in nyförvärven i ishallen?
Jag va ner och kollade på första träningen. Inte lätt att säga så mycket men några reflektioner. Det va 2 av de nya killarna (vet ju inte vem som va vem) som var Puttesnabba på rören. Syntes att Kimmo i målet var betydligt bättre målvakt än Holmgren som jag hade att jämföra med. Roos och Åhlen såg ut som två kylskåp på isen men gubbkropparna vaknar väl till liv om nån månad. Hellboy proppade en av dom nya mot sargen utan minsta min till ånger. Edbergarn hade nog lagt på sig några kilo under sommarn och va bra det jag såg. Överlag kan man väl säga att dom nya killarna såg mer tända ut än dom gamla.. Dom ville väl visa upp sig kan man tro
Tack för rapporten!
Den ena av de Puttesnabba borde vara Wiklund som imponerade på mig de gånger jag såg Boltic ifjol
Tack Mackan! Putte är en av mina absoluta favoriter. Gillar fartspelare, de är liksom själen i bandyspelet och då få veta att vi fått två till gör en på gott humör.
Sirius Hej!
Tror den andra snabba är Robin Olsson. Fast sen är det ju svårt att säga hur snabba dom är, på en rink så va dom snabba med hög frenesi i skridskoåkningen. Men på en fullstor bana??