Hornby
· 2013-04-06 11:29
· 6383 visningar
Dags att kicka igång serien! Enligt off sidans matchannons är det Studan som gäller, men jag antar att chansen/risken är ganska stor att det blir Löten Arena istället.
Vi hade det ju ganska tufft mot City förra året och jag hoppas verkligen att Ians skadekänning mot Öster inte håller honom borta från denna match.
Nu kör vi!
#1 ·
DagH
· 2013-04-06 12:26
Cupäventyr och försäsong i all ära men shit vad jag längtat efter detta. Nu vinner vi den här serien en gång för alla!
#2 ·
gaffa
· 2013-04-06 19:45
på sätt och vis lika bra att det inte blev mer cupspel. allt fokus på serien!
jag kommer att vara där och försöka styra upp bollkallarna. all uppmuntran kommer att uppskattas.
#3 ·
Joint
· 2013-04-06 19:54
Apropå det: Syrianska Kerburans bollkallar blev ihågkomna som seriens mest ouppfostrade/ouppmärksamma. De tog Bylles reservboll och joxade med den längs kortsidan när vi jagade kvittering.
Vinna serien, Sirius!!!
#4 ·
Hornby
· 2013-04-09 13:16
Inte speciellt oväntat:
http://www.siriusfotboll.se/web/article/inget-premiarspel-pa-studenternas/
Var det inte bestämt sedan länge att de två första hemmamatcherna skulle spelas på Löten?
#6 ·
Hornby
· 2013-04-09 13:46
Nja, UNT har väl skrivit att det är ett troligt scenario, men Sirius verkar ju inte ha tagit något sådant beslut ännu.
#8 ·
orre
· 2013-04-10 08:06
Ante fyller år på söndag, kanske borde sjunga för honom på matchen!
#9 ·
Håwe
· 2013-04-10 09:28
Ja mån Ante måla, ja må Ante måla
ja må han måla uti hundrade år.
javisst ska han måla,
javisst ska han måla
javisst ska han måla uti hundrade år.
#12 ·
Hornby
· 2013-04-13 18:07
Truppen:
"1 Jonas Bylund
2 Elliot Käck
3 Karl Larson
4 Oscar Pehrsson
8 Kim Skoglund
9 Ante Björkebaum
10 Joakim Runnemo
11 Johan Claesson
12 Johan Arneng
18 Jakob Björk
19 Christer Gustafsson
20 Moses Ogbu
21 Viktor Lövgren
22 Jonatan Berg
23 Dalil Benyahia
24 Kerim Mrbati
25 Carl Nyström
30 Martin Karlsson"
Bylle
Karl - Carl - Oskar - Elliott
Kim - Johan
Dalle - Run Emo - Ian
Ante
Skit i om jag satt nån på fel kant.
Ian är nog fortfarande skadad tyvärr. Jag antar att Mrabti inte heller är startspelare efter sin huvudskada, tyvärr. Tycker han går före både Dalle och Runnemo.
Eskilstuna ser jag som ett bottenlag i den här serien. De kommer ställa upp sig och tjonga bort. Det bör bli tre kassar upp i alla fall.
Tappade du helt "gubbet" efter en kväll på lokal?
#16 ·
Lars
· 2013-04-14 08:30
Jag är orolig, vi har inte mött något lag som bara backar hem och kontrar på försäsongen. Är vi tillräckligt bra för att dyrka upp dem?
#18 ·
Sakul
· 2013-04-14 08:46
Vi dyrkade upp Gefle. NU KÖÖÖÖÖÖÖÖÖR VI FÖR FAN!
Angående Ian så hoppades han kunna spela mot Selånger, men som sagt, han är inte med idag.
#19 ·
Hornby
· 2013-04-14 10:07
Jag antar att Dalle ersätter Ian. Enligt Tolle har han varit bra på träningen i veckan. Hoppas att han kan visa det i match också.
#20 ·
70
· 2013-04-14 12:14
4-0 till IKS inför 666 åskådare
#21 ·
Håwe
· 2013-04-14 12:24
Allas (inklusive mig själv) stora förväntningar inför premiären börjar oroa mig. Seger och skadefritt får därmed räcka som önskan.
#24 ·
Sutra
· 2013-04-14 13:16
I morse på sonens fotbollsträning körde de "En eftermiddag, på Lötens IP, står en klack för att stödja sitt älsklingslag..." på hög volym. På turkiska, visserligen, men ändå. Kolay gelsin!
#25 ·
Hornby
· 2013-04-14 13:31
Laget:
"Jonas Bylund - Karl Larson, Carl Nyström, Oscar Pehrsson, Elliot Käck - Kim Skoglund, Johan Arneng - Dalil Benyahia, Joakim Runnemo, Moses Ogbu - Ante Björkebaum.
Bänken: Martin Karlsson, Jakob Björk, Viktor Lövgren, Kerim Mrabti, Johan Claesson, Jonatan Berg, Christer Gustafsson. "
Inga konstigheter.
4-0 än så länge. Inte illa pinkat. Det där med att lirka upp E-tuna verkar ju ha gått ganska bra hittills.
#30 ·
Tifo
· 2013-04-14 17:03
Sinnesjukt bra start! Nu håller vi serieledningen resten av säsongen tycker jag!
#31 ·
Sutra
· 2013-04-14 17:05
Var det lika bra som det ser ut?
Ahh 7-0... påminner om de där härliga hemmapremiärerna ute på Stenhagen förr i tiden.
Jag är orolig, vi har inte mött något lag som bara backar hem och kontrar på försäsongen. Är vi tillräckligt bra för att dyrka upp dem?
Jag var också lite orolig för det där. Men jag tyckte Tolle hade en bra förklaring när han resonerade om att lagen man möter på försäsongen ändå inte backar hem. Då är det bättre att möta lag uppifrån som håller högre kvalitet i försvaret oavsett hur matchbilden ser ut. Det verkar ju ha fungerat hyfsat iaf...
#33 ·
Håwe
· 2013-04-14 17:39
Var det lika bra som det ser ut?
Det är klart att det stundtals såg ruggigt bra ut med en snabbhet och rörlighet i anfallsspelet som imponerade. Mest impade Moses som gjorde lite som han ville och dessutom har han blivit klart snabbare. Men det ska också sägas att City var ett riktigt bonkegäng, jag blir förvånad om de inte åker i år. Ska man säga nåt negativt ändå så var det lite för mycket slarvbollar i försvaret som skulle ställt till det mot bättre motstånd och ibland alldeles för långt mellan mittfält och försvar. Men, men, det var väl på det hela taget en riktigt bra dag på jobbet. 25 matcher kvar!!!
Ante är helt överjävligt bra nu!
Annars får man väl konstatera att det inte var någon som helst värdemätare. En man mer i en och en halv halvlek mot ett lag som var uselt redan innan. Det som imponerade var att vi gick för fullt i 90 trots att matchen var helt avgjord efter tvåan. Men det går ju inte att skämta bort att det är en lysande start!
Ante är helt överjävligt bra nu!
Det här målsnittet varenda match serien igenom och han slutar på 78 baljor. Undrar vad det är för målkvot som gäller för svenska division 1 i kampen om guldskon?. Skämt åsido, att det här är sista året på hans kontrakt känns inte riktigt bra med tanke på hans form de senaste matcherna...
#36 ·
orre
· 2013-04-15 08:02
Det behövs nog minst ett avancemang till superettan för att han ska stanna
#37 ·
Nyllet
· 2013-04-15 08:21
o.stenhammmar skrev.....
Det behövs nog minst ett avancemang till superettan för att han ska stanna
...och mycket stålar!
Med tanke på att det har funnits intresse från Allsvenskan så lär det enda som kan stoppa en försäljning i sommar vara en skada eller att målformen försvinner helt.
Ett halvår innan kontraktet går ut kan han ju skriva på för en annan klubb, i alla fall i praktiken, och frågan är om någon är beredd att slänga ut vad Sirius vill ha för att få honom ett halv säsong tidigare. Har någon allsvensk klubb gjort en storaffär och håvat in storkovan kanske det kan hända om Ante gör en riktigt grym vår. En plats i Superettan är värd en hel del pengar och har man inte en riktigt målsäker ersättare på gång kan jag tänka mig att Sirius behåller honom och låter honom kontraktet ut istället för att sälja.
Fast frågan är ju om Ante vill stanna då. Finns säkert nån allsvensk klubb med måltorka framåt sommaren som kan tänka sig lägga ut lite cash för en Ante i storform.
#41 ·
RRR
· 2013-04-16 03:55
fortstter AIK i samma stil så bör de hänga på låset
[link]http://www.unt.se/24unt/#category=1089627&date=2013-4&clip=2377928&startTime=0m0s[/link]
Fråga: Vad gör tjejen där? Hon har verkligen inga egna åsikter. Hon tycker också att SM-finalen i innebandy i Uppsala 2015 skulle vara en fullgod kompensation för att vi förlorat bandyfinalen.
Ahaha. ahahahaah... HAHAHAHAHAHAHA!!!
Det om något är väl en egen åsikt.