Tidig seriefinal! Kan Ian spela? Bör man ändra på ett vinnande lag? Är Selånger fågel eller fisk?
Selånger - Sirius söndag 21 april kl 15
Ingen aning, men vi vinner med 3-1.
Trolig flygfisk. Sprattlar på bra i några omgångar, men sen sjunker de under vattenytan.
Sirius borde iaf vara förvarnade från första omgången att det inte blir några gratispoäng.
Sirius borde iaf vara förvarnade från första omgången att det inte blir några gratispoäng.
Trolig flygfisk. Sprattlar på bra i några omgångar, men sen sjunker de under vattenytan.
Nä tänkte samma sak, de nya lagen börjar alltid starkt (och vi underskattar de.) Bara avvakta i början så ska det nog gå bra, men jag är fortfarande rätt nervös inför den matchen, 3-0 mot vasalund är en rätt bra första match. // Andreas J
Ja, det blir en klurig match det här. 1-1?
Får man tro de få rapporter jag läst så försvarade sig Selånger väl och utnyttjade omställningarna till max. Bra att de fick med sig ett sånt resultat utav det. Dels för att Vasalund tappade tre poäng på hemmaplan, men kanske mest för att Sirius nu är förvarnade om att vi möter en motståndare som har en högre högstanivå än de flesta tror.
Utan att egentligen veta nåt om saken, har jag svårt att se att Selånger skulle vara något större hot på sikt. Men nykomlingar som spelar på inspiration kan, som vi alla vet, ställa till det rejält i början av säsongerna. Nu hoppas och tror jag att Sirius lärde sig något av förra säsongen. Får man tro kommentarer från tränare och några spelare så verkar det i alla fall vara hög prio på inställningen i år. Att verkligen gå ut och göra jobbet till 100%, varje match, mot varje motståndare. Låter kanske som en självklarhet, men jag tror att man hade en lite naivare inställning till uppgiften förra säsongen. Att man skulle komma längre genom att bara "köra sitt eget spel", eftersom man på pappret hade det bästa laget. En generell underskattning naturligtvis, men ett misstag är bara ett misstag om man inte lär sig läxan misstaget ger. Låt oss hoppas att hela truppen har insett allvaret. Tror även att konkurrenssituationen i truppen kan vara en fördel här. Det är inte direkt läge för någon att gå ut och "spela av matchen" om man har planer på att behålla sin plats i startelvan.
Utan att egentligen veta nåt om saken, har jag svårt att se att Selånger skulle vara något större hot på sikt. Men nykomlingar som spelar på inspiration kan, som vi alla vet, ställa till det rejält i början av säsongerna. Nu hoppas och tror jag att Sirius lärde sig något av förra säsongen. Får man tro kommentarer från tränare och några spelare så verkar det i alla fall vara hög prio på inställningen i år. Att verkligen gå ut och göra jobbet till 100%, varje match, mot varje motståndare. Låter kanske som en självklarhet, men jag tror att man hade en lite naivare inställning till uppgiften förra säsongen. Att man skulle komma längre genom att bara "köra sitt eget spel", eftersom man på pappret hade det bästa laget. En generell underskattning naturligtvis, men ett misstag är bara ett misstag om man inte lär sig läxan misstaget ger. Låt oss hoppas att hela truppen har insett allvaret. Tror även att konkurrenssituationen i truppen kan vara en fördel här. Det är inte direkt läge för någon att gå ut och "spela av matchen" om man har planer på att behålla sin plats i startelvan.
Enligt den arge på Unt så är ju 7-0 mot Eskilstuna i stort sett kasst. Jag var inte där men tippar med det i åtanke 4-0 till ssk
Och varför har man överhuvudtaget "den arge på UNT" i åtanke? Då är det ju helt omöjligt att finna sinnesro...
5-1 till sirius.
Jag tycker Sirius visade i söndags att man klarar av att ställa om riktigt snabbt. Man behöver ju inte nödvändigtvis vara det spelförande laget i varje match. Vi försvarar oss väldigt bra i press. sämre vid kontringar så ta det lite lugnt och ställ om snabbt så löser det sig.
Lätt att få hybris efter utklassningen i söndags. dissteffes tips var ju bra men jag kan ju inte tippa lika så jag tror på en knapp seger med 2-1.
Vi håller tätt och gör mål. Jag tippar 2-0 (1-0) till våra vackra hjältar och en rolig bussresa hem. 304 åskådare.
Jag tror fortfarande att Selånger är ett lag som kommer åka ur i år. 0-5.
Det går att förlora även mot lag som åker ur. Syrianska Kerburan och sånt.
Tror på 1-1 och snålblåst.
Det går att förlora även mot lag som åker ur. Syrianska Kerburan och sånt.
Jorå. Fast känslan är att de har slutat dumma sig i år - flytta runt folk mellan varje match, sätta Ante på kanten, skita i att skaffa sig koll på motståndarna, etc. Plus ett gäng exklusiva värvningar.
Jag tror det blir kross.
Vinst, men knappast kross. Även om mycket pekar mot att det mentala är bättre i år är det fortfarande ett möte mellan en som har allt att vinna och en som har allt att förlora. Det blir tight detta. Vi borde vinna, men ...
seger 5-1 blir en enkel resa genom serien
Ian fortfarande skadad. Trist.
Kross med 1-1, som sagt.
För övrigt finns det bara en kniv-jonas: "seger 5-1 blir en enkel resa genom serien" Love!
För övrigt finns det bara en kniv-jonas: "seger 5-1 blir en enkel resa genom serien" Love!
En av gubbarna på Kraxet tippade att Selånger blir ett topplag vagt grundat på att Giffarna försökt värva ett antal talanger från Selånger och att dessa talanger är kvar i klubben.
Kraxet, ett analogt Twitter.
En av gubbarna på Kraxet tippade att Selånger blir ett topplag vagt grundat på att Giffarna försökt värva ett antal talanger från Selånger och att dessa talanger är kvar i klubben.
Bra, de kan ta över toplagsplaceringen här i norrettan så flyttar vi upp till superettan.
Ja, känns som ett mindre mirakel att de fick behålla Khreis. Folk som snittar en balja per match växer inte på träd. Men ändå, topplag känns osannolikt.
Jag träffade en viss ökänd twittrare idag som vittnade om en video från Vasalund-matchen som enligt honom inte visade ett vinnarlag utan snarare ett osannolikt tursamt klåpargäng. Men tur förtjänar man ju någonstans så det kanske gäller att se upp. Dock ska Selångers 3-0 på Skytteholm inte ses som ett solklart formbesked från deras sida.
Mot superettan!
Sirius Hej!
Sirius Hej!
Verkar ha varit en stabil insats i Sundsvall. Lite onödigt att dra på sig 4 varningar kanske, annars får man vara nöjd.
Mja-a 3-0 var ju ännu bättre än mina tippade 3-1. vi kan kanske moon walka oss genom serien till och med?
Svårt att klaga på den inledningen!
Härlig inledning av serien! Men det gäller att behålla ödmjukheten. Vi har trots allt mött de två lag som många har tippat på plats 13 och 14. Antes målform lovar gott!
Spelarna ska behålla ödmjukheten ja. Vi ska bli odrägliga.
De måste stretat på bra. Siffrorna känns lite låga.
Deras keeper, Jonte, hade en del fina ingripanden, men visst skulle det ha blivit nån balja till. Men det var verkligen 100% kontroll från början till slut. Märklig upplevelse att gå på Siriusmatcher utan att behöva vara det minsta nervös.