Högintressant match där den största pressen ligger på Brännan och AFC. Är det bestämt var matchen ska spelas? Jag hoppas på Studan, men det kanske inte är realistiskt?
Sirius - AFC måndag 29 april kl 19
Ja, det ska bli mycket spännande (längtar!), få se om XVäsby är knäckta och nervösa eller taggade och revanschsugna. Om nu Sirius skulle lyckas vinna så har vi 9p upp på dem, det kommer att ta lång tid innan de är ikapp oss då, säkert minst halva serien.
Men kommer de verkligen torska tre raka? Och Brännan, övertänd eller iskall? Och hur står vi upp efter en lite lättare inledning? Det här blir rena rama Rumble in the Jungle, eller som Nöten på Löten, vilket låter lite tuffare.
Byt omgående om namnet på tråden till Nöten på Löten eller avgå alla.
Men kommer de verkligen torska tre raka? Och Brännan, övertänd eller iskall? Och hur står vi upp efter en lite lättare inledning? Det här blir rena rama Rumble in the Jungle, eller som Nöten på Löten, vilket låter lite tuffare.
bifalles!
Mycket problem av administrativ karaktär i AFC hittills vilket avspeglat sig i resultaten, men om de börjar få ordning på bitarna kan det väl gå hur som helst. Kanske. Eller näe. Sirius är alldeles för bra nu.
3-1 till IKS
3-1 till IKS
2-0. Jag hoppas att Bylle får fortsätta spika igen.
Det står Studan som spelplats på offsella, damernas match den 26:e är dock på Löten. Hoppas det stämmer.
Även om jag inte riktigt tror på det.
Även om jag inte riktigt tror på det.
Det kommer nog minst ta ett par veckor till att få ordning på AFC, så matchen kommer i ett bra läge nu. 3-0.
Alltså, jag nyper mig fortfarande i armen och väntar på att vakna. Det rullar på lite för bra för att vara sant/Sirius. Det man gått och hoppats på i ett antal år verkar plötsligt bli verklighet. Jag nöjer mig så bra med att bara vinna mot AFC men hoppas så klart på kross magnifique!
Har alla börjat käka lyckopiller?
Det krävs inte mycket för att en Västring ska bli glad ju! Dock; torskar vi på måndag så går nog flera lag om oss...
Jag tycker det är trevligt att se lite positiva tongångar i det här forumet för än gång skull. Skönt avbrott mot den vanliga tävlingen där alla kämpar om att bli årets dysterkvist (eller emo som kidzen skulle kalla det).
Ser ut som att matchen blir på löten, kolla längst ned: http://www.unt.se/sport/sirius-gladjebesked-fran-bjorkebaum-2387924.aspx
Det gamla Jinxförbudet har bytts ut mot Jinxtvång. De signalerna har jag fått från styrelsen.
Som redan nämnts kommer vi lira mot AFC på Löten. Angående matcharenan när VSK kommer på besök har följande citat hämtats från UNT:
"Då måste vi spela på Studenternas. Västerås är den enda klacken i serien som vi måste ”bura in” och det kan vi bara göra där, säger klubbchefen Per Nohr".
:-D
"Då måste vi spela på Studenternas. Västerås är den enda klacken i serien som vi måste ”bura in” och det kan vi bara göra där, säger klubbchefen Per Nohr".
:-D
Västeråsare bör alltid buras in.
Är det helt klart då? De bestämde sig först ett par dagar innan premiären om spelplats, varför denna villkorslösa kapitulation nu? Är gräset fortfarande så dåligt?
Rent idrottsligt så är jag övertygad om att det är alldeles utmärkt att spela på Löten, vi spelar mycket bättre där.
VI har ju ett rätt bra flow får man säga. Vi fortsätter på inslagna vägen och raserar Väsbys korthus. 4-1.
Rent idrottsligt så är jag övertygad om att det är alldeles utmärkt att spela på Löten, vi spelar mycket bättre där.
Helt rätt, Sirius kan förlora mycket på att spela på en leråker som Studan kan vara länge, så Löten är bättre ur sportslig synpunkt med tanke på det spel Sirius har, men det är ju så tråkigt ställe och förlorar en del intäkter säkert, men poängen är viktigare.
Vi ska ta AFC på studan också som vi spelar nu. Mycket trevligare inramning + några 500 extra besökare. Men det är klart, är det en åker så får det vara.
Saxat från motståndarnas hemsida:
"Kommande Match
Måndag 29/4 mot Sirius FK
Matchstart 17:00 på Studenternas IP"
Två rätt av fyra...
"Kommande Match
Måndag 29/4 mot Sirius FK
Matchstart 17:00 på Studenternas IP"
Två rätt av fyra...
Trist för alla deras ultras.
Vem fixar twitter-tifo?
#freemeisels
#freemeisels
Justice for Knähunden
Allt under en sexmålsseger är en besvikelse.
Förlust vore fördröjt.
AFC lär ju vara taggade som satan. Speciellt med tanke på att de har flera ex-siriusar i laget. Vinner vi, vilket jag tror att vi gör ändå, så lär ju deras säsong mer eller mindre vara över och ett mindre, eller kanske snarare ännu större kaos utbryta i den föreningen.
Alltså det här med Bännan-gate så antingen så han en Mourinho som vill ta fokus från sitt lags prestation genom att bete sig och rya runt i "media" eller så är han helt enkelt spritt språngande Trappationi-galen, jag vet inte...
Med tanke på hans kvittrande i allmänhet så satsar jag på galen-kortet.
Löten = bra spel och många mål. Någon som inte håller med?
Det kan han ju få tro:
http://www.afcunited.se/0/1517/user/group/article/show/1934.html
http://www.afcunited.se/0/1517/user/group/article/show/1934.html
Förvärms det på Java eller Alex?
Ja, det vill jag också veta.
Java!
Härligt, då blir det sushi. Vilken tid är de första där?
Matchen tror jag blir ganska jämn och slutar 0-2. Sosseh går inte mållös från planen.
Matchen tror jag blir ganska jämn och slutar 0-2. Sosseh går inte mållös från planen.
4-0 Till Sirius. Inga konstigheter, två mål tidigt och två mål i slutet.
Det känns skönt att Kim och Ante tar AFC på lite mer allvar än vad Västra gör.
Siktar på 16.30-17.00 för att vara oexakt.
Det är strunt samma på vilket allvar vi tar det. Ingen här ska väll lira ikväll?
Jag siktar/hoppas på 16:30.
Är där strax före fem.
Jag tror också att vi vinner ikväll, det finns några anledningar till det.
- Jag tror att vi i grund och botten har ett bättre lag än dem, framförallt bättre sammansatt.
- Jag tror att harmonin och lagkänslan är mycket bättre i Sirius
- Vi har aldrig förlorat en seriematch på Löten
Det finns en sak som talar emot oss.
- Någonting som alltid verkar gälla för Sirius är släkten är värst, Linus, Sosseh, Sal och Brännan vill verkligen vinna idag.
Om vi gör ett tidigt mål tror jag att vi vinner med 4-0, om vi inte gör det så tror jag att vi vinner med uddamålet.
- Jag tror att vi i grund och botten har ett bättre lag än dem, framförallt bättre sammansatt.
- Jag tror att harmonin och lagkänslan är mycket bättre i Sirius
- Vi har aldrig förlorat en seriematch på Löten
Det finns en sak som talar emot oss.
- Någonting som alltid verkar gälla för Sirius är släkten är värst, Linus, Sosseh, Sal och Brännan vill verkligen vinna idag.
Om vi gör ett tidigt mål tror jag att vi vinner med 4-0, om vi inte gör det så tror jag att vi vinner med uddamålet.
Bra snack, Lars! Det som mest av allt talar emot oss är dock att när Sirius har chansen att göra ett miniryck i tabellen så brukar det gå käpprätt. Vasa hemma förra säsongen är ett utmärkt exempel på detta.
Det är strunt samma på vilket allvar vi tar det. Ingen här ska väll lira ikväll?
Haha! Bra där.
Jag tror också vi vinner idag. AFC är helt säkert bra mycket bättre än både Selånger och E-tuna, och de har bra mycket bättre koll på oss än de flesta andra konkurrenter. Men Sirius modell 2013 är för bra. Vi har ett färdigt och välbalanserat superettanlag. De har en byggsats till ett topplag i norrettan, men Bondarenko söp bort tre månaders försäsong och det lär dröja innan de kan hota oss på allvar.
Tips: 3-1
Tips: 3-1
Dagens låt som jag hoppas sekreteriatet psykar AFC med innan matchstart:
https://www.youtube.com/watch?v=5-qQuMV-kyM
https://www.youtube.com/watch?v=5-qQuMV-kyM
Andersson på UNT:s fotbollsblogg förnekar sig inte:
"För att serien ska leva vore det rent av bra om AFC vann, annars finns risken att det blir som i Spanien den här säsongen. Den sömnigaste på evigheter"
"För att serien ska leva vore det rent av bra om AFC vann, annars finns risken att det blir som i Spanien den här säsongen. Den sömnigaste på evigheter"
Alltså, jag tvivlar inte en sekund på att vi är bättre än AFC, jag tvivlar bara på att vi vinner.
Andersson på UNT:s fotbollsblogg förnekar sig inte:
I så fall sover jag mig gärna igenom hela säsongen, lär bli den piggaste och mest vederkvickande sömn jag upplevt.
Jag gillar att skrika "Judas!" - men vill ha bra grunder för det. Kan man skrika det till Linus? Någon med insyn får gärna lägga ut texten.
Sosseh tvingades väl bort.
Sosseh tvingades väl bort.
Nja, han är nog ingen Judas
"Vill vi ge våra unga spelare chansen, så kan vi inte förlänga med alla, säger tränaren Kim Bergstrand."
"Det sammanföll ganska väl med att Linus vill testa att spela på en högre nivå och vi vill öppna upp för våra yngre spelare, säger Bergstrand.".
"Vill vi ge våra unga spelare chansen, så kan vi inte förlänga med alla, säger tränaren Kim Bergstrand."
"Det sammanföll ganska väl med att Linus vill testa att spela på en högre nivå och vi vill öppna upp för våra yngre spelare, säger Bergstrand.".
Mini-Judas.
Har dom Kir på Java?
Jag tycker inte heller Judas.
Nä, de är hjältar med dåligt omdöme.
Sitter fast i flen med en trist grillbits-tallrik så inget java för mig.
Är det nån som ska åka automobil till sthlm efter matchen?
Är det nån som ska åka automobil till sthlm efter matchen?
Är det någon man kan kalla Judas är det väl Linus. För det första tror jag inte ett smack på att Sirius inte ville förlänga med honom. För det andra så sa han ju något om att han inte kunde tänka sig att spela för något annat division 1-lag än Sirius, för att en vecka senare skriva på för vår värsta seriekonkurrent, tillika den största pajasklubben genom tiderna. Skrik på Hawkeye.
Nu: Till Java!
Nu: Till Java!
Gärna en ingående analys av matchen till oss som inte kom ifrån. UNT:s rapportering blir bara sämre och sämre.
Analys: gött, göttare, göttast!! Hoppas nu bara att skaderapporten inte är alltför nedslående.
Förbannat skönt. Hoppas Moses och Ante inte är borta resten av säsongen.
ante var försiktigt hoppfull i paus, men knäskador är knepiga att avgöra innan undersökning (ja, t o m även efter ibland). håller alla tummar som finns. tre nya poäng satt hursomhelst fint!
Möjligt korsband på Ante enligt radiosporten, MR närmaste dagarna. Bara hålla tummarna att det inte är det. Vad hände med Moses?
Grym seger då inte mycket stämde, tyder på styrka. Verkar finnas en jävla vinnarkänsla i laget.
Förra och tidigare år hade Sirius släppt in Abcdefgh United jättechans från Linus läge i andra och förlorat matchen. Nu fixade de den på något jävla sätt och andra halvchanser.
Moses var väl kramp....hoppas jag!!
Förra och tidigare år hade Sirius släppt in Abcdefgh United jättechans från Linus läge i andra och förlorat matchen. Nu fixade de den på något jävla sätt och andra halvchanser.
Moses var väl kramp....hoppas jag!!
ante var försiktigt hoppfull i paus
Hoppas hoppas hoppas...
Härlig och rättvis seger iaf!
Tyckte han lät försiktigt hopplös i snacket med UNT efteråt.
Fett med smolk i en annars väldigt stor glädjebägare.
Fett med smolk i en annars väldigt stor glädjebägare.
Svårt att avgöra det där, som sagt. Direkt efter Mirzas skada snackades det visserligen om att det kunde vara korsband, men det lät ändå hyfsat positivt till en början. Jobbig smolk i bägaren det här, hoppas för allt i världen att Ante är okej.
Vet inte riktigt vad gudarna har emot oss? Kanske bor de på Hundstjärnan och tycker det är kul att driva med oss? Det känns som vi aldrig få vara glada mer än en halv minut innan de rycker i nån tråd!
Allt kan vara mitt fel! Jag erkänner! Jag blev lite smygglad och tänjde ut smilbanden en smula när bandyklubben presenterade en landslagsmålis. Luttrad som man är borde man förstått att det skulle komma ett bakslag direkt! Antar att Ante inte spelar nåt mer på Studan (eller Löten) i år? Vad kan en timid men fanatisk supporter som jag egentligen ha gjort för att reta upp de där uppe? Har vi inte straffats nog med målfoto på att nästan gå upp i fotbollen och turbulensen i bandyn de två senaste säsongerna?
Vann vi verkligen matchen med 1-0?
Allt kan vara mitt fel! Jag erkänner! Jag blev lite smygglad och tänjde ut smilbanden en smula när bandyklubben presenterade en landslagsmålis. Luttrad som man är borde man förstått att det skulle komma ett bakslag direkt! Antar att Ante inte spelar nåt mer på Studan (eller Löten) i år? Vad kan en timid men fanatisk supporter som jag egentligen ha gjort för att reta upp de där uppe? Har vi inte straffats nog med målfoto på att nästan gå upp i fotbollen och turbulensen i bandyn de två senaste säsongerna?
Vann vi verkligen matchen med 1-0?
Som sagt - att vinna de matcher där man spelar rätt dåligt med sena mål - det är rätt positiva grejer. Riktigt dålig och småful match med svag domare. AFC fick ner tempot ordentligt och gick för 0-0 - varken Malke eller Linus gick knappt över mittlinjen - och höll så när på att lyckas. Men med tanke på hur andra halvlek såg ut kändes det otroligt rättvist med segermålet.
Dock en extremt dyrköpt seger om Anges korsband rykte.
Dock en extremt dyrköpt seger om Anges korsband rykte.
Jag lider med Ante. Så otroligt tråkigt. Hörde Ante säga på radion att det "knäppte till" i knät. Verkar inget vidare alls. Att läsa tabellen är dock trevligt. Sirius 1:a 9p. I botten AFC och Frej 0p :-).
Sjukgymnasterna på jobbet brukar säga att fotboll är ingen sport/idrott, det är en knäskada. En dag som idag är man benägen att hålla med. Försökte gnälla fotboll med grannen, hade jag inget för, han är djurgårdare. Bara hålla tummarna för Ante nu.
Hörde Ante säga på radion att det "knäppte till" i knät
Jag ber till de högre makterna (om det nu finns några) att det "bara" är menisken...
Snackade lite med Christer Mattiasson i pausen. Han var nöjd med Valstas sex poäng efter tre omgångar. Får se hur länge de orkar. Att "apelsinerna" ligger i botten av tabellen gör mig inget, men som många redan tagit upp. Dyrköpt seger om Ante är allvarligt skadad.
Uj, uj...
http://www.unt.se/sport/siriusstjarnan-tvingas-hoppa-pa-kryckor-2402769.aspx
Uj, uj...
Ajajaj låter inte bra alls detta...kräver numer att vinteträningen sker så all får ben som Runemo, jävlar vilka stockar, men mot vridskador kanske det inte hjälper men kan inte skada med mer muskler.
Det var kul så länge det varade. Välkomna in i matchen alla lag.
Pff vi har det bästa laget även utan Ante.
Det var kul så länge det varade. Välkomna in i matchen alla lag.
Precis, det som kändes som en transportsträcka känns nu som en vandring på minerad mark.
Självklart är det skitråkigt om ante skulle bli borta en längre tid men jag har svårt att se att det skulle förändra något. Andra halvlek mot afc united fc atletico var vi ju 125 ggr bättre än i första - trots att ante inte lirade.
Med det sagt är det få spelare vilkas utevaro skulle innebära en större förlust
Med det sagt är det få spelare vilkas utevaro skulle innebära en större förlust
vi klarar nog en skada på en nyckelspelare hyggligt, men det är ett jättetapp att förlora 15+ baljor. Men nu är vi helt plötsligt tunna framåt i truppen, och det är skit att det sker så tidigt på säsongen - om det nu är så illa. Ante är liksom en av tre spelare i startelvan som vi inte kan ersätta med likvärdiga alternativ.
Highlights, irriterande med bakgrundsmusiken.
http://www.youtube.com/watch?v=OGR_RS1boQg
http://www.youtube.com/watch?v=OGR_RS1boQg
Där får man återigen ett kvitto på hur bra deras målvakt gör det. Grym insats. Erlingmark får nog ta tillbaka sågningen, såvida det inte var en engångsföreteelse och överprestation utan dess like. Grymt skön seger som satt hårt inne, men ack så rättvis, även om AFC har två superchanser också. Calle Nyström är kung och CG en riktig jävla joker. Måtte Antes MR-operation överraska positivt i dag.
Joint >> Han var bra på att rädda bollar men kass på precis allt annat som har med målvaktsspel att göra. Rädda bollar räcker ju emellertid rätt långt.
när är Mirza klar för spel?
Det har ju sagts tidigare att Mirza skulle kunna gå in i full träning i maj. Låt oss hoppas att det stämmer.
Jag är mer intresserad av när Ian kommer tillbaka, han har varit borta länge nu känns det som och han saknas.
Mirza sägs ha tränat för fullt igår. Det är visst Maj.
Trevliga nyheter! Båda två.