Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sylvia borta

Visst, ett tag kvar, men eftersom jag kommer att missa båda hemmamatcherna i aug blev jag verkligen sugen på att dra på den här matchen. Det är alltså mån 27:e aug vi pratar om. Det går att åka tåg t/r för 300 spänn om man bokar Just Nu-biljetter. Säkert billigare om man är student eller nåt liknande.
Har iofs en bra bil också men eftersom jag måste dricka Kir var jag än är så orkar jag inte köra.
Hör gärna av er om ni är sugna på att dra på matchen!
Jag funderade på en bussresa, jag preliminärbokar en buss så kan ni börja anmäla er. Skriv INTE in om ni "kanske" kan åka.

Med till Sylvia borta:
RRR
Med till Sylvia borta:
RRR
Lindgren
ThomasD
dissteffe, absolut. Ska kolla om några polare (icke-medlemmar) har lust att haka. Återkommer om dessa. Jag är i alla fall på.
Alltid
Med till Sylvia borta:
RRR
Lindgren
ThomasD
dissteffe
kniv-jonas
Plockar med mig min polare Marsta (Per Gustafsson) också Icke-medlem. Kan bli fler. Återkommer.
Jag ar pa saklart (fast bara hemresa troligen, men jag betalar fullt forstas). Och se nu till att det blir en bussresa har, vi far inte sa manga fler chanser i ar.
Ingen bussresa till Degerfors? För långt?
Absolut inte för långt till Degerfors men jag kan som jag tidigare skrivit inte åka på den matchen själv och överlåter då till nån annan att ta tag i saken
Nu visar det sig att jag själv inte kommer hem från San Fransisco förrän samma kväll vilket innebär att jag missar resan.

Med till Sylvia borta:
Lindgren
ThomasD
dissteffe
kniv-jonas
Marsta
Brukarn
Med till Sylvia borta:
Lindgren
ThomasD
dissteffe
kniv-jonas
Marsta
Brukarn
Bigbadda
Än engång, annonsera denna resa under Degerfors matchen hemma.

Plakat vid ingångarna, bord med information, speakern i pausen m.m

Så lockar ni nog betydligt fler till bortamatchen
Det märktes det ju inte av så mycket direkt...

Jag tycker att en egen sektion av denna hemsida måste kunna vikas till bortamatcher. Som det är nu så försvinner dom här inläggen neråt på forumet. Det är bättre med en egen sida.
Kanske det kanske...

Men det är två hemmamatcher kvar innan Sylviamatchen, och jag orkade inte ta tag i saken igår.
OK alla som är inne på denna sidan vet att det är resor planerade, sprid infon, svårare är det väl inte, vi är inte fler än att de flesta känner några andra.
Jag vill åka med hem, men betalar så klart fullt. tack.
Ska inte skriva upp mig än. Men försöker hänga med på denna. Vore jävligt kul.
Kul men vore ändå roligare ifall vi fixade mot Peking. Sylvia känns väldigt dött!
Större vinstchans mot Sylvia och medgångssupportern inom mig vill ha seger!
Joint: Jag var lite rädd att folk resonerar precis så. Självklart bör man helst åka på båda, men ska man prioritera så tycker jag nästan att man ska välja Sylvia. Vi kan vara 0 eller 100 mot Peking, vi kommer ändå inte att höras, och Peking lär vinna hur som helst. Men mot Sylvia gör vi däremot skillnad!
Brukarn: Rätt tyvärr, men tragiskt. Jag tror spelarna känner lite stöd i alla fall genom att vi är där. Mot Sylvia har vi mer vinstchans.
Jag tror att vi kör till Peking oxå så var inte oroliga, en sak i taget.
Anmäl er till Sylvia.
Om vi vinner på lördag blir den här matchen sjukt viktig för att hänga på i toppen. Om vi inte vinner på lördag blir den här matchen sjukt viktig för att inte dras ned i botten. Sjukt viktigt hur som helst.

Jag gör ett sista försök på lördag att ragga ihop de c:a 20-25 som är nödvändigt. Vi är ynkliga 8 anmälda hittills, ska det vara på det viset? Priset bör bli 150 för medlemmar/200 för övriga, och vi kör c:a kl 4. Vi kör via Stockholm, så ni Stockholmare ska ta åt er extra mycket, ni har ju en timmes kortare resa!

Lindgren
ThomasD
dissteffe
kniv-jonas
Marsta
Brukarn
Bigbadda
Erlingmark
rättelse Brukarn, bussen går ca kl 16.
Var i Stockholm stannar bussen?
Åtvidabergsbussen stannade vid Västbergarondellen, typ vid Telefonplan. Annars kan den väl stanna var folk vill, bara det är nära E4.
Ok, jag anmäler mig, slutar fyra i Stockholm så det bör jag väl hinna.
Bravo Lars! Fast i övrigt känns tråden lika död som stämningen på Enavallen, så jag är klart skeptisk till att det blir någon resa av.

I annat fall, är det någon som kommer att köra dit? Eller ska jag boka tågbiljett?
jag vill åka buss!
och en till vän oxå. Daniel heter han
Baronen ska med,
måste bara kolla att jag kan gå tidigare från jobbet, men det ska inte vara nåt problem.
ja e på!
Jag är sugen, måste kolla så att jag är ledig bara, tar nog med en poler då också isåfall.
Se där ja, nu börjar det likna något, 14 pers. Vet inte hur många som krävs exakt för att köra, men nu känns det meningsfullt att annonsera på lördag iallafall.

Lindgren
ThomasD
dissteffe
kniv-jonas
Marsta
Brukarn
Bigbadda
Erlingmark
Lars
Hyderabad
Daniel
Baronen
Flingsalt
Henrik
jag är i princip på. slutförhandling visserligen inte inledd, men...
Och jag sätter nu upp en parentes kring mitt deltagande, det verkar som om jobbet kommer att kräva mig den dagen. Fy för måndagsmatcher i Östergötland eller annan godtycklig avkrok.
Jag är utan tvekan på på en bussresa och jag har troligtvis ett par polare som jag inte behöver övertala om samma sak. / Hoppas på bord för medlemskap på lördag

Lindgren
ThomasD
dissteffe
kniv-jonas
Marsta
Brukarn
Bigbadda
Erlingmark
Lars
Hyderabad
Daniel
Baronen
Flingsalt
Henrik
Macke Majs (+förhoppningsvis flera)

Jag är utan tvekan på på en bussresa och jag har troligtvis ett par polare som jag inte behöver övertala om samma sak. / Hoppas på bord för medlemskap på lördag

Det kommer att finnas på Flustret på lördag, annars så är det bara att du frågar efter Lars, det är lite tveksamt om det blir nåt på Studan.
Orförande vågar inte släppa iväg sina lamm till vargarna i Östergötland. Jag hakar.

Lindgren
ThomasD
dissteffe
kniv-jonas
Marsta
Brukarn
Bigbadda
Erlingmark
Lars
Hyderabad
Daniel
Baronen
Flingsalt
Henrik
Tobbe
Jag hoppar på i Stockholm. MEN jag vill ändå flagga för att jobbet kan kräva att jag måste banga lik förbannat. Men jag satsar på att jag ska med. 70% säker.
Några nya namn. Vi har råd att ta en liten förlust, men vi behöver väl bli åtminstone 25 pers, 19 i dagsläget (jag har inte förhandlat med kassören än).

Lindgren
ThomasD
dissteffe
kniv-jonas
Marsta
Brukarn
Bigbadda
(Erlingmark)
Lars
Hyderabad
Daniel
Baronen
Flingsalt
Henrik
Tobbe
Gaffa (?)
70 (*0,7)
Amin
Egget
Möjligt att jag kan haka också om det det går att hoppa på i stocken. Beror lite på jobbet så återkommer när jag vet säkert.
Det var många som skrev upp sig idag, jag har inte riktigt koll på alla, men:
Lindgren
ThomasD
dissteffe
kniv-jonas
Marsta
Brukarn
Bigbadda
(Erlingmark)
Lars
Hyderabad
Daniel
Baronen
Flingsalt
Henrik
Tobbe
Gaffa (?)
70 (*0,7)
Amin
Egget
Andreas
Markus
John
Effekten
Oskar S
Lööf
Linn
Hugo
Skönt, då kan jag avboka mig med gott samvete!
Min kusin Lovisa följer också med.
Markus N hänger på till 99%.

Lindgren
ThomasD
dissteffe
kniv-jonas
Marsta
Brukarn
Bigbadda
(Erlingmark)
Lars
Hyderabad
Daniel
Baronen
Flingsalt
Henrik
Tobbe
Gaffa (?)
70 (*0,7)
Amin
Egget
Andreas
Markus
John
Effekten
Oskar S
Lööf
Linn
Hugo
Kusin Lovisa
Markus N (99%)
och jag medl 98%...
Markus N är inte jag, men det tycks finnas flera Markus och dessutom en Bryssel-Martin som skriver pa UNT ibland...
Det är jag som är Markus N och jag skall med men fortfarande till 99 %
kommer det gå att bli medlem i VSS på bussen?
Jag hade tänkt följa med också
Ja, man kan bli medlem på bussen. Alla som anmälde sig i lördags är mailade till Brukarn så ni ska vara med på listan
Lindgren
ThomasD
dissteffe
kniv-jonas
Marsta
Brukarn
Bigbadda
(Erlingmark)
Lars
Hyderabad
Daniel
Baronen
Flingsalt
Henrik
Tobbe
Gaffa (?)
70 (*0,7)
Amin
Egget
Andreas
Markus
John
Effekten
Oskar S
Lööf
Linn
Hugo
Kusin Lovisa
Markus N (99%)
CarlApan
Kassörn (98%)
Jag är med till 100% nu. Har fixat så jag kan gå tidigt på måndag. Var ska jag vara för att det ska gå smidigast för bussen i Stockholm? Där vid E4:n vid Telefonplan?

[link=http://kartor.eniro.se/query?&what=map&mop=yp&imgmode=2&searchInMap=2&mapstate=8%3B18.0011987611286%3B59.29559973047156%3B0%3B17.996352791448857%3B59.29788911919546%3B18.00604473080834%3B59.293310341747656%3B719%3B641&mapcomp=%3B%3B%3BTelefonplan%3B%3B%3B12637%3BH%C4GERSTEN%3B%3B%3B%3B%3B17.99575145170448%3B59.298742208791154%3B0%3B0%3B%3BSTOCKHOLM%3Bmaps_place.100237.21%3B0&geo_area=telefonplan&stq=0&pis=0]Telefonplankarta[/link]
Öh det blev en lång länk det där. Den blev så lång att redigera-knappen har försvunnit ut i cyberrymden...
Det styr moderatorn upp sörru.

Ja, vi kör väl Telefonplan, typ kl 17, om det inte finns andra önskemål från Stockholmsresenärerna. Vilka är det nu igen, Lars, 70, kanske Olle, någon mer?
aha skickligt fixat! Telefonplanstället funkar fint för mig. Robin ville ju med, men han snackade om bil och lite senare, men jag vill åka buss när det är så många som ska med för en gångs skull. Försök hinna med bussen du med Robin!
Det är mycket möjligt att jag också hoppar på i Stocken. Jag återkommer med definitivt besked inom en snar framtid.
Ja det kan fan gå, skriv upp mig på 100%!
Skriv upp mig med!
Jag hoppar också eventuellt på i Sthlm. Återkommer.
Matchen som facebook event, hej vad jag tjatar, övriga matcher finns även dom med, sök...

http://www.facebook.com/event.php?eid=18683045232
Lindgren
ThomasD
dissteffe
kniv-jonas
Marsta
Brukarn
Bigbadda
(Erlingmark)
Lars
Hyderabad
Daniel
Baronen
Flingsalt
Henrik
Tobbe
Gaffa (?)
70 (*0,7)
Amin
Egget
Andreas
Markus
John
Effekten
Oskar S
Lööf
Linn
Hugo
Kusin Lovisa
Markus N (99%)
CarlApan
Kassörn (98%)
Conny
Robin
Har två till namn som blev uppskrivna i lördags, Erik N och Andreas J, men de kanske redan står på listan under något alias? Hursomhelst, nu är vi drygt 30 anmälda, vilket är fullt tillräckligt för att köra bussen, men långt ifrån fullsatt.

Lindgren
ThomasD
dissteffe
kniv-jonas
Marsta
Brukarn
Bigbadda (stockholm?)
Lars (stockhom!)
Hyderabad (stockholm?)
Daniel
Baronen
Flingsalt
Henrik
Tobbe
Gaffa (?)
70 (stockholm!)
Amin
Egget
Andreas
Markus
John
Effekten
Oskar S
Lööf
Linn
Hugo
Kusin Lovisa
Markus N (99%)
CarlApan
Kassörn (98%)
Conny
Robin (stockholm)
Erik N
Andreas J
Räkan och Hoff hänger på.
Jag är nog anmäld som Andreas J.
Nu tycker jag uppslutningen börjar bli riktigt bra faktiskt! Er vice ordförande är stolt över er. Ett förmaningens ord: Det blir ganska tajt att hinna till matchen, så se till att komma i god tid till bussen.

Lindgren
ThomasD
dissteffe
kniv-jonas
Marsta
Brukarn
Bigbadda (stockholm?)
Lars (stockhom!)
Hyderabad (stockholm?)
Daniel
Baronen
Flingsalt
Henrik
Tobbe
Gaffa (?)
70 (stockholm!)
Amin
Egget
Andreas
Markus
John
Effekten
Oskar S
Lööf
Linn
Hugo
Kusin Lovisa
Markus N (99%)
CarlApan
Kassörn (98%)
Conny
Robin (stockholm)
Erik N
Andreas J
hoff
Räkan
Jeanette
Anna
Lindgren
ThomasD
dissteffe
kniv-jonas
Marsta
Brukarn
Bigbadda (stockholm?)
Lars (stockhom!)
Hyderabad (stockholm?)
Daniel
Baronen
Flingsalt
Henrik
Tobbe
Gaffa (?)
70 (stockholm!)
Amin
Egget
Andreas
Markus
John
Effekten
Oskar S
Lööf
Linn
Hugo
Kusin Lovisa
Markus N (99%)
CarlApan
Kassörn (98%)
Conny
Robin (stockholm)
Erik N
Andreas J
hoff
Räkan
Jeanette
Anna
(Erlingmark, troligen Stockholm-Ping-Ua)
Riktigt bra uppslutning för att vara VSS!! Klockslag i Stocken?
Förtydligande: När bör vi stå och vänta på bussen på utsatt ställe?
Jag kommer att kliva på i Uppsala. Trodde jag skulle kunna stanna i Stocken under måndagen men jag måste registrera mej på kurs på UU då. Så påstigning i Uppsala för mej.
Stockholmsresenärer kl 16.45 (för säkerhets skull, så slipper vi förseningar), busshållplatsen vid Västbergarondellen, nära Telefonplan. Frågor på det?
Det finns alltså en busshållplats där som vi ska vänta vid? Vet du vad det är för slags busshållplats, vilka bussar stannar där?
Vi kan säga så här, vi ses vid tunnelbanas utgång vid 16.45 och letar upp hållplatsen i samlad trupp.
Men vi skulle ju vara vid busshållplatsen vid kvart i?
Med tanke på hur e4an ser ut runt den tiden så skulle jag bli förvånad om bussen från Uppsala är framme vid oss innan 17, men vi kan ju försöka vara vid uppgången några minuter innan, runt 16.40 då...
Ok, då säger vi så.
Osäker på om jag kommer att hinna till 16.45. Eftersom det nu är tillräckligt med folk som ska med så hoppas jag på att det finns platser kvar på måndag så får jag avvakta och se om jag hinner eller ej...
Det är väl tilltaget med 16.45, ni får antagligen vänta sådär 10 minuter. Så vill ni chansa kan ni säkert vara där 16.55 istället. Men vi har inte tid att vänta in någon.

Btw så åker jag bara enkel resa, N-köping -> U-a. Baronen och ordförande Tobbe blir era reseledare.
skrev upp mig i lördags som Erik N. så om det inte är så att det är någon annan som är uppskriven med det namnet kan ni stryka mig, ty jag står ju redan med som effekten.
osci följer också med föresten
och varifrån går bussen i Uppsala?
Ops, det glömde jag att skriva. Den går från Studenternas parkering.
Måsste tyvär medela mitt avhopp från bortabussen till sylvia-matchen. Ändrat jobbschema sabbar min planering...
så: räkan bort!
kommer även jag till matchen, dock från gbg så ingen bussresa.
Skönt att Hjalmar ska vara med. Backlinjen ser tunn ut nog som den är...
OK, senaste listan. Kom ihåg att meddela eventuella avhopp!

Lindgren
ThomasD
dissteffe
kniv-jonas
Marsta
Brukarn
Bigbadda
Lars (stockhom!)
Hyderabad (stockholm?)
Daniel
Baronen
Flingsalt
Henrik
Tobbe
Gaffa (?)
70 (stockholm!)
Amin
Egget
Andreas
Markus
John
Effekten
Osci
Oskar S
Linn
Hugo
Kusin Lovisa
Markus N (99%)
CarlApan
Kassörn (98%)
Conny
Robin (stockholm)
Josef
hoff
Jeanette
Anna
(Olle, Stockholm)
Ha sa kul ni som aker! Jag haller tummarna!
Jag hoppar både på och av i Stockholm
Måste avboka mig från resan kommer inte hinna sluta till 1600 men har fixat skjuts i bil om jag inte slutar alltför sent.

måste också avboka mig. trodde jag kunde gå tidigare men det visade sig vara fel.
Kniv-Jonas, finns det plats i den bilen i sa fall? Jag kanske kan fixa sa jag kan aka.

Kniv-Jonas, finns det plats i den bilen i sa fall? Jag kanske kan fixa sa jag kan aka.

Ja det finns en plats skulle jag tro
frågetecknet efter mitt namn kan strykas!
Min parentes blev ett namn, Barba hänger med:

Lindgren
ThomasD
dissteffe
kniv-jonas
Marsta
Brukarn
Bigbadda
Lars (stockhom!)
Hyderabad (stockholm?)
Daniel
Baronen
Flingsalt
Henrik
Macke Majs
Tobbe
Gaffa
70 (stockholm!)
Amin
Egget
Andreas
Markus
John
Effekten
Osci
Oskar S
Linn
Hugo
Kusin Lovisa
Markus N (99%)
CarlApan
Kassörn (98%)
Conny
Robin (stockholm)
Josef
hoff
Jeanette
Anna
(Olle, Stockholm)
Barba
Micke Ö följer också med i bussen.

Mikko ansluter i Knivsta samt farbror är på.

Farbror
RRR
Lindgren
ThomasD
dissteffe
Marsta
Brukarn
Bigbadda
Lars (stockhom!)
Hyderabad (stockholm?)
Daniel
Baronen
Flingsalt
Henrik
Macke Majs
Tobbe
Gaffa
70 (stockholm!)
Amin
Egget
Andreas
Markus
John
Osci
Oskar S
Linn
Hugo
Kusin Lovisa
Markus N (99%)
CarlApan
Kassörn (98%)
Conny
Robin (stockholm)
Josef
hoff
Jeanette
Anna
(Olle, Stockholm)
Barba
Micke Ö
Pga insjuknat barn måste jag tyvärr stryka mig så här i sista jävla stund! Typiskt. Marsta fick inte sluta tidigare så han kommer med största sannolikhet inte heller att följa med. Lycka till ändå. Kom hem med 3 poäng till mig!
Då blir vi:

Farbror
RRR
Lindgren
ThomasD
Brukarn
Bigbadda
Lars (stockhom!)
Hyderabad (stockholm?)
Daniel
Baronen
Flingsalt
Henrik
Macke Majs
Tobbe
Gaffa
70 (stockholm!)
Amin
Egget
Andreas
Markus
John
Osci
Oskar S
Linn
Hugo
Kusin Lovisa
Markus N (99%)
CarlApan
Kassörn (98%)
Conny
Robin (stockholm)
Josef
hoff
Jeanette
Anna
(Olle, Stockholm)
Barba
Micke Ö

39 st inte illa.
Erlingmark måste också dra sig ur som det ser ut på grund av biståndsministerns sjukt dåligt tajmade utspel idag.
Jag avbokar mig men slänger in en avbokningsavgift på kontot. Ha så roligt.
Sorry! Jag blir tvungen att jobba för mycket i eftermiddag. Skrik åt mig.
Kan inte heller följa med tyvärr!
Nu har jag blivit sjuk själv också! Tur att man hann avboka.

Nu har jag blivit sjuk själv också! Tur att man hann avboka.

Är bara sjukt nervös, men kvar på jobbet fortfarande och kommer inte kunna hoppa på i stocken.
Kul resa, synd om er som missade