Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Nyköping - Sirius söndag 19/5 kl 17

Formidabel blåsvart inledning av serien. Ska man ändå försöka hitta orosmoln så kunde ju skadelistan gärna få bli lite kortare. Det vore jobbigt om även Berg blir borta. Den tidigare så ramstarka defensiven svajade något i lördags, men det är petitesser i det stora hela. Sirius har stått för en fantastisk start på serien.

Rock on blåsvart!
Ja, det vore skönt om åtminstone nån (Ian? Kerim? Berg?) var tillbaka i truppen till den här matchen. Visst, det är en bortamatch på en obekant plan/arena men ger vi fan i att släppa in 3 mål så vinner vi nog igen. Tror jag.
5-1 till de blåsvarta (eller de spelar kanske i vitt?)! Ja, jag har fått hybris - det känns rätt bra :-D!
3-1 till rätt lag blir det. Jag hoppas på en fantastisk eftermiddag i vårsolen.
Det är väl fastställt att det gäller jinxtvång? I så fall tror jag på seger med 2-1. Vi är oövervinnerliga! I vart fall hittills.
En snubbe på jobbet som aldrig sett en siriusmatch sa att vi kryssar Forward hemma, resten vinster. Skönt å veta.
Med tanke på förra matchen är nog han en tippare god som någon.
Vadå släppa in mål? 3-0 och insmugglade 2,8or.
1-0 och 3,5:or
3,5or? Du är tokig!!!
0-4 och Fanta!
Ähh 0-10 och en BiB Jeltzin vodka.
Att tippa resultat i en Siriusmatch 2013 känns faktiskt helt omöjligt. Men, som sagt, funkar försvaret så tror jag vi vinner.
Får vi ihop fullt lag så kanske vi har en poängchans...

http://www.unt.se/sport/skadekaoset-fortsatter-for-sirius-2425054.aspx

Man behöver inte måla fan på väggen. Ur startelvorna från tidigare seriematchsegrar är det ju bara Ante och Dalle som saknas, och Berg då, sett till senast. Som jag ser det är det då dags för CG från start, med förhoppnig om leverans som mot Avgåtletic. Runnemo där som avlastning. För att se skadeläget från den ljusa sidan så är ju Clage tillbaka. Han lär inte vara redo för 90 minuter än, och ha lite kvar till formen, men är ju också ett alternativ att starta med. När han tröttnar kan vi kasta in en junis, typ Rydstrand. Vi har ganska så bra bredd trots allt.
Vi har fortfarande en bra startelva men bänken är inte så mycket att skryta med längre. Snart har vi väl nått bristningsgränsen för vad ett lag orkar med. Det är väl bara att ta en match i taget och försöka kriga till sig poäng i väntan på att vi får tillbaka spelare.
Och på solsidan ser vi också att fler får spela, hålls igång etc. I backspegeln framstår det dock som närmast synskt att värva så djäkla många. Alla ev raljanta inlägg om överskott tas härmed tillbaka och äts upp.
Det som oroar mest är väl ifall Bylle håller samma dåliga kvalité som senast. Hoppas han har kommit tillbaka till sitt riktigt jag då.
Man skulle kunna matcha Kindlund lite också, men med tanke på att han lämnar i sommar så kan jag tycka att en ett par år äldre junis som Rydstrand går före där. Under förutsättning att de är typ jämnbra.
Men ja, det är ju skit att skador ska komma och störa nu. Vi får ta hem JBL först i sommar, va? Hade annars varit en klockren Dalle-ersättare.

Vi får ta hem JBL först i sommar, va? Hade annars varit en klockren Dalle-ersättare.

Ja, hur är egentligen dealen med Strömsberg?

Clage lirade från start i U21-matchen mot Assyriska (1-1) igår. Det är en positiv grej i alla fall.
Problemet i grunden är väl att vi värvat många med tidigare skadehistorik och att de är skörare. Bonusen är väl att vi kunnat knyta till oss i grunden väldigt bra spelare för en billigare penning. Man får väl hoppas att den stora konkurrensen som VARIT om startplats inte gjort att man smällt på för hårt på träning.
Inte blir det bättre av att vi tränar på ett sjukt hårt konstgräs som sliter på knän och höfter, Enligt Clage i alla fall.
Fast jag hoppas att de har insett att matchen på söndag spelas på naturgräs och flyttat över träningen till Lötens gräs.

Från bissarnas hemsida: "Nu väntar en inspirerande träningsvecka inför mötet med serieledarna IK Sirius på Rosvallas naturgräs."

Jag tycker inte vi ska bryta upp det par som gjorde succé i förra matchen. Min elva ser väl ut typ så här:

Bylle
Kalle - Calle - Oskar - Käck
Arn - Kim
Nån - Moses - CG
Run emo
Jag instämmer. Den där Nån kan mycket väl vara Ogge. Bergstrand brukar ju inte dra sig för att kasta in ungtuppar.
Generellt sett kan man väl bara plocka hem lånespelare i ett transferfönster.
Jag vill ju se Rydstrand. Gillade honom i ett par U21-matcher jag såg förut.
Tycker mig ha läst någonting om en klausul som gör att han kan bli återkallad när som helst. Ska skanna nätet och se om jag drömt...
Hittade följande i Arbetarbladet: "Vi har ett låneavtal med Sirius. Men förhoppningsvis spelar han för oss under hela säsongen. Sirius har dock möjligheter att plocka tillbaka Jocke om man råkar ut för massor med skador, säger en mycket belåten Birkehorn."

Hittade följande i Arbetarbladet: "Vi har ett låneavtal med Sirius. Men förhoppningsvis spelar han för oss under hela säsongen. Sirius har dock möjligheter att plocka tillbaka Jocke om man råkar ut för massor med skador, säger en mycket belåten Birkehorn."

"mycket belåten" hahaha.

Känns isf som helt rätt läge att ge honom en ny chans när det ser ut som att det kan bli en del speltid.
Vore bra med Blomqvist, men kan vi verkligen ta tillbaka honom när som helst? Som sagt finns det ju ett transferfönster, eller gäller inte det för lånade spelare?
Det vore bara för mycket...

" Jonatan Berg fick en rejäl smäll mot VSK och ska göra en magnetröntgen i morgon. I värsta fall är det hans bakre korsband som är av och då är säsongen över."

Vore bra med Blomqvist, men kan vi verkligen ta tillbaka honom när som helst? Som sagt finns det ju ett transferfönster, eller gäller inte det för lånade spelare?

Något för UNT:s fotbollsblogg att reda ut.
Lyckas vi komma topp-2 den här säsongen trots alla skador är det en galen bragd.
Menar du det du skriver Steffe?
Känns fortfarande som att vi har ett väldigt bra division1lag med de spelare som finns tillgängliga för närvarande, men vi är fasligt nära smärtgränsen nu. Däremot, 1 eller 2 långtidsskador till så blir det oändligt jobbigt.
Varför skulle jag hitta på nåt sånt? Vi har, som både jag och andra redan konstaterat, en riktigt bra startelva men man vinner inga serier på en startelva, man vinner på en bred trupp.
Sirius trupp är ju lika bred som besvikelsen över Toni Iomis låt i Eurovision är stor (den är extremt bred för div 1 norra alltså).
Sirius har en väldigt bred trupp, ja. Det är därför vi fortfarande kan ställa en bra startelva på planen trots alla skador. Men kolla vår bänk mot Nyköping, ingen kan väl säga att det är den bästa bänken i serien?
Har Toni Iommi med en låt i schlagern?
Vi har seriens bästa trupp trots skadorna. Det som ska utredas är om vi tränar på fel sätt för alla skador är ingen slump. Se på göteborg som fick lägga om hela sin träning pga av alla skador.
Jag tror en del av boven är den extremt hårda konstgräsplanen på Löten. Det säger både spelare och tränare också.

Har hört att Uppsala är en av Sveriges bästa idrottsstäder...
Damerna tränar på exakt samma ställe som herrarna och de har inte alls lika mycket skador. Om det beror på att de inte tränar lika mycket/hårt eller om alla är väldigt unga och starka eller om de tränar på ett bättre sätt har jag ingen aning om. Kanske en blandning av allt.
I stort sett alla våra skadade har en stökig skadehistorik.
kanske handlar det om att vi är en division ett klubb som har som värvningsstrategi att ta in rätt vassa namn = spelare som lirat på högre nivå. De som är villiga att komma till oss har därför, i regel, stökig skadehistorik.
Jag vill fan ha någon att skylla på. En jävla parodi det här.
Skyll på kommunen som varken fixar bra gräs på Studan eller renoverar Löten med bättre konstgräs.
Fast man måste väl se skadorna var och en för sig. Jag tror det finns en del skador som man nog kan hänföra till kategorin "Löten/träningsupplägg", etc. Stressfrakturer och ljumskarm, etc tex (Typ Mrbati tidigare, Petter, Ian). Sedan finns det väl sådant som kan klassas in under kategorin "chansningar/kända risker". Berg, Clage och Mirza är exempel på det i dagens trupp. Sedan sådant som händer i matchsituationer/träningar. Antes korsband är en direkt smäll. Otur att det blev så illa.

Ett sätt att tolka just bredden på truppen, inte minst i mitten, är väl att man kanske anade att en hel del missade matcher pga skador kommer förekomma och att man tagit en del risker i truppen.

Visst är vi och tuggar på de allra magraste bitarna i truppen nu, men vi kan fortfarande sätta en elva med fotbollsspelare från start. Hälften av lagen i serien har inte ens en vettig elva när de är skadefria, utan att det finns tre-fyra som faller ur.

Det finns egentligen bara tre spelare i truppen som inte har en i princip likvärdig ersättare - Bylle, Arneng och Ante. Kanske Moses i nuvarande form också. Vi klarar nog en långtidsskada på en av dem, men knappast på två. Men det är ju liksom ingenting unikt för Sirius.
Jag minns med fasa det första året tillbaka i norrettan (tror jag), där i stort sett alla som kunde röra sig någorlunda fick en plats i elvan. Det är väl snart ungefär på den nivån nu, är jag rädd..
JBL svarade mig: "Tror inte det är möjligt" angående att komma tillbaka före sommaren... :-(

JBL svarade mig: "Tror inte det är möjligt" angående att komma tillbaka före sommaren... :-(

JBL?
Antar att det syftas på Jocke Blomqvist. Det är min enda gissning, är det fel har jag ingen aning vad Joint pratar om.
Berg borta resten av sässen. Myz.

[quote1368851768=Joint]

JBL?
[/quote1368869367]

http://www.youtube.com/watch?v=CnYBL1HkoQc

Exakt så.
http://www.youtube.com/watch?v=8lWhwMRoLxA

Ännu mer klockren låt. Första och enda gången den låten gjort mig glad.
Har inte hört de där förrän nu. Klass.
Viktor tillbaka i truppen. Då finns ju möjligheten att flytta upp Elliot ett snäpp i banan.
Det gick inte så bra för Käck som yttermittfältare senast han spelade där (Sandviken borta, I guess). Lövet där skulle säkert bli lika bra, men ett defensivare alternativ. Det, eller CG där, och Moses på andra kanten, om jag får bestämma. Jag vet att Moses var fantastisk centralt förra matchen, men der berodde på att han fick göra lite vad han ville. Således:

Bylle
Karl - Carl - OP - Käck
Kim - Clage - Arneng
Moses - Runnemo - CG
Matchen sänds på webbradio, för oss som inte är på plats.

Matchen sänds på webbradio, för oss som inte är på plats.

Var?

Bylle
Karl - Carl - OP - Käck
Kim - Clage - Arneng
Moses - Runnemo - CG

Taget av Kim/Tolle!

Skadorna och den tunna bänken börjar ta ut sin rätt.
Vi är fortfarande obesegrade och vi leder serien, men det vore väldigt bra om skadelistan kunde börja minska redan till nästa match.
Vi har fortfarande en väldigt fin tabellrad, det enda problemet är väl att Dalkurd har en lika fin rad och dessutom inte en kilometerlång skadelista.
Ja, men jag tycker att man kunde begära mer av elvan. Vi fick inte ut maximalt. Clage gör dock en bra debut, men vi får inte i gång vårt vanliga spel. Vad det beror på vettefan. Tycker inte att vi ska stå och falla med Dalle/Berg, jämfört med senast. Men klart är att det saknas spets framåt - effektiv spets - för CG och Runnemo skulle gjort varsitt mål i dag. Likaså skulle Kim ha nickat in en boll, och ja, några chanser därtill där det kanske skulle ha blivit mål. Som sagt, det var inget skönlir, men som jag hintat om så skapades (vaskades) det ändå fram gott om målchanser. Att sedan Bissarna gör 1-1 i 93:e är ju bara för tungt, men de var fan det bättre laget i andra halvlek (utan att skapa mer än hörnor). Jag vill inte sträcka mig så långt som att det var "rättvist", men snudd på. Målet kom ju inte som en blixt från en klarblå himmel i alla fall.

Skön bortastå, stundtals irriterande motståndarfans bredvid, skum gräsmatta, ännu skummare evenemangscenter som allt var kopplat till, och lite misär på det. Aja, vi kommer igen, mot farbror Frej!
Gratis bullar och kaffe!!

Vi har fortfarande en väldigt fin tabellrad, det enda problemet är väl att Dalkurd har en lika fin rad och dessutom inte en kilometerlång skadelista.

Ja, fast Dalkurd, även om de har ett bra lag, har luckor i sin skadefria trupp som vi inte har i vår skadade trupp. Och deras skador lär komma också. Det som är obehagligt är väl att de kommer kunna flyta med bra länge i toppen utan att någon pratar om dem som favoriter på samma sätt som med oss.
Korven hade knappt någon konsistens.
Det var inget fel på korven!

Jo Lars om man inte hatar smaker!
Lars är nog en vaniljkille.
...dessutom var bullen väldigt torr.
Men kaffet fick man klippa loss med bultsax.

[quote1369136893=Lars]

Jo Lars om man inte hatar smaker!
[/quote1369148852]
Säger killen vars tårar börja rinna om det är liiiiite starkt...
Vad ställer ni för krav på kokt(!) korv, bullar och kaffe på en fotbollsarena egentligen?
Dags för särskild tråd! Kan bli hur intressant som helst.
Korv för 20 kr då ställer jag krav :)
1. Sojakorv
2. Bostongurka
3. Majonäs
4. Rostad lök
Vad är soja för nåt slags djur?
Är det ett djur så äter jag det!

Vad är soja för nåt slags djur?

Det är "djuret" som möjligen kan rädda oss från en klimatkatastrof. Köttätande går fetbort för den som bryr sig det minsta om en eventuell framtid på den här planeten.
Fotboll och politik...
Äh, fan vad militant jag lät. Folk får göra som dom vill bara dom låter mig göra som jag vill.
Jag äter inget som inte har haft en familj.

Äh, fan vad militant jag lät. Folk får göra som dom vill bara dom låter mig göra som jag vill.

Jag tycker man ska kunna diskutera kostval och klimatförändringar utan att vara militant. Kör på! Hur man gör det är väl en strategisk fråga, men om man lät marknaden vara fri och lät alla göra som de ville skulle folk kasta batterier i vattendrag och hälla DDT i grundvattnet, sen vänjer sig folk. Det är ju ingen som klagar på att det inte finns freon i kylskåp nuförtiden. Det är mer en fråga om nödvändighet än om fria val tycker jag. Sen är ju skuldbeläggande sällan ett bra sätt att få människor att ändra sig, men att diskutera det är knappast militant.

[quote1369221870=Håwe]

Jag tycker man ska kunna diskutera kostval och klimatförändringar utan att vara militant. Kör på! Hur man gör det är väl en strategisk fråga, men om man lät marknaden vara fri och lät alla göra som de ville skulle folk kasta batterier i vattendrag och hälla DDT i grundvattnet, sen vänjer sig folk. Det är ju ingen som klagar på att det inte finns freon i kylskåp nuförtiden. Det är mer en fråga om nödvändighet än om fria val tycker jag. Sen är ju skuldbeläggande sällan ett bra sätt att få människor att ändra sig, men att diskutera det är knappast militant.
[/quote1369222741]

Jag köper inga matchprogram som inte är på klorblekt papper!