Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius - Vasalund måndag 10 juni kl 19

En hel vecka till denna match gör att man åtminstone kan hoppas att den digra skadelistan kan minskas med något namn. Calle och/eller Ian är väl de som ligger närmast till hands?

Vasalund på Studan är ju ett givet läge till revansch efter 0-2 och 0-1 de senaste två säsongerna.

Ja, usch. 0-1 förra året var tungt minst sagt. En avgörande match för hela säsongen.
Nä nu j-vlar vinner vi! 4-1 till de vackra blåsvarta.
Sirius Hej!
Mirza är den enda A-lagaren som lirar U21 i dag. Man kan både tolka det som att de andra "skadade" ska vara med i truppen mot Vasa = bra, eller att de är så skadade att de inte kan lira alls = dåligt.
Jag väljer att tolka det som att man hoppas på spel på måndag för Kerim, Calle och Ian, men inte vill riskera något i kvällens U21-match.
Jag med. Runnemo då?
3-4 veckor hörde jag att det surrades om...

Mirza är den enda A-lagaren som lirar U21 i dag. Man kan både tolka det som att de andra "skadade" ska vara med i truppen mot Vasa = bra, eller att de är så skadade att de inte kan lira alls = dåligt.

Det är väl troligast lite av båda alternativen.
Varken Nyström eller Runnemo klara för spel till Vasalund. Oroooooooligt.......
Aaaaarrrgh! Livshat! Dags för ännu en bragdmatch liknande den mot Valsta. Den här situationen är ohållbar.
Men kanske Ian!?
Väldigt gärna Ian. Kerim från start?
Kraven för bragdmatch är låga...

Kraven för bragdmatch är låga...

Verkligen för valsta va verkligen ingen bragdmatch. Vi är ju förfan bättre på alla positioner
Jag såg inte matchen, den kanske var skitdålig, tänkte mer på att vi faktiskt lyckades vinna. Den här blir ännu svårare att vinna.
En liten ljusning i skadeeländet i alla fall att Petter har börjat träna igen.
Håller med om att det inte direkt är en bragdmatch när man har ett bättre lag och lyckas vinna.
Det enda positiva i Tolles "skaderapport":

"Mirza har stegat upp i träningen, men är kanske inte riktigt redo för att spela 90 minuter, men han är klar både mentalt och fysiskt för att spela tävlingsmatch igen."

Efter den senaste infon om skadeläget tror/hoppas jag på följande uppställning på måndag:

Bylle - Kalle, Benker, OP, Viktor - Kim, Arneng - Moses, Kerim, Elliot - CG

Bänk: Martin, Bergman, Clage, Mirza och Rydstrand

Varken Benker eller Rydstrand uttagna till dagens U19-match. Det kan man ju tolka som man vill, de kanske är skadade...
Ja, Tolles skaderapport var ju för två dar sen, på den tiden hinner många korsband gå av.
Farbror hälsar att Kim kommer förbi på Alex på måndag klockan 16:30 och svarar på era frågor. Han är medveten om att det inte kommer vara så mycket folk där då, men ni som har möjlighet, sväng förbi.
Sweet! Kvartssamtal redan efter åtta omgångar. Jag kommer efter jobbet som slutar 17.
Calle och Mirza med i truppen!

"Trupp
1 Jonas Bylund
2 Elliot Käck
3 Karl Larson
4 Oscar Pehrsson
5 Jakob Bergman
6 Mirza Jelecak
8 Kim Skoglund
11 Johan Claesson
12 Johan Arneng
15 Joel Rydstrand
17 Mathias Benker
19 Christer Gustafsson
20 Moses Ogbu
21 Viktor Lövgren
24 Kerim Mrabti
25 Carl Nyström
30 Martin Karlsson"

Läser man skribent Anderssons blogg får man intrycket att han önskar att Sirius torskar och späder på det hela med en synnerligen djupsinnig kommentar;
....."är min känsla att en förlust kommer närmare och närmare för var match som går".

Läser man skribent Anderssons blogg får man intrycket att han önskar att Sirius torskar och späder på det hela med en synnerligen djupsinnig kommentar;
....."är min känsla att en förlust kommer närmare och närmare för var match som går".

Han skrev ju samma sak efter 4e omgången.
Ångrat inlägg...
Otroligt bra läge att möta Vasa idag, särskilt efter Dalkurds torsk. Vi har ingen större press utan snarare en enorm morot i att om vi vinner skapa ett litet glapp till Dalkurd och ett gigantiskt glapp till baschet. Och Vasa har dessutom problem nu, särskilt offensivt.

Fast det kan nog bli en konstig matchbilden, för jag tror egentligen att varken Sirius eller Vasa har nån större lust att vara spelförande. Vassa största chans ligger i att få ställa om snabbt när våra ytterbackar går med offensivt, och jag gissar att det kommer ske ganska sällan.
Målsnålt gissar du på alltså? Ja, det brukar vara spännande och läskigt. Vi kör på det.
Jaha ska man gissa nåt då? 2-0 känns ju gångbart.
Mirza är het som fan.

http://www.unt.se/sport/jelecak-tillbaka-efter-nio-manader-2460050.aspx
Tröttsamt tjat om förlustnollan i fotbollsbloggen. Det anmärkningsvärda med Sirius i år är inte hur få matcher vi förlorat, utan hur många vi har vunnit. Nu kommer fyra av säsongens svåraste matcher på rad, så det vore inte så konstigt om förlustnollan snart spricker. Men det är fortfarande en fantastiskt bra säsongsinledning vi har gjort.
Ja, skulle vi vinna i dag är det nytt poängrekord i Norrettan för de 9 inledande matcherna.
Vasa fick tre skadade i förra matchen (Ali, Helgesson, Motta), undrar om de är tillbaka redan?
Har en bra känsla seger med 3-0
Jag har ingen vidare koll på Vasalunds trupp, men deras skadelista matchar nästan Sirius dito:

"Varken Ferid Ali, George Moussaly, Fredrik Crona, Joel Qviberg, Cafer Dincer, Daniel Badjelan, Teferi Tedla eller Ertan Özge spelar i kväll."

Det här att Sirius har chansen att göre ett litet ryck brukar generellt inte innebära att Sirius faktiskt tar den chansen. Men jag skall inte yrkesgnälla; det här kan såklart gå hur bra som helst.

Väntar mig f ö att "den-svåra-omgång-nio-skribenten" börjar jobba med zodiak och tarot om vi går obesegrade ur även kvällens batalj. Vilket vi ju som KnivJonas sagt gör.
Så skönt och Moses är kung. Men vad är det med domarna i div 1. Nu har vi haft lallare två matcher på raken.
Bästa klacken sen superettan. Ryggdunka och öka!
Tack Moses!
Kom lagom till 0-1 och tänkte att historien upprepar sig. Tack Moses för att jag hade fel!
Hur var Mirsa?
Skön seger! Kul att Mirza äntligen fick göra debut på Studan.

Hur var Mirsa?

Som en minsvepande älg!!!
Men jag har inte sett ett så osäkert spel tidigare i år, generellt massor av felpass. CG springer och springer men är på fel ställe mest hela tiden och Käck hade inte många rätt idag. Men ändå, som helhet en riktig kämpainsats åsså Moses som grädde på moset.
Så länge vi vinner är jag nöjd. Och Moses...vilken lirare! Fotbollens Eskhult.
Underbar seger och bra kämpat även om det var lite hej och hå med passningsspelet ibland. Mycket nöjd med att vi kan vinna även om vi inte spelar på topp hela tiden. Tack Sirius!
Det här domarteamet vet jag inte om jag vill se nåt mer i år dock.
Moses show! Så satans skönt att vinna det här. Det hade varit så jäkla tungt att tappa poäng på ett sånt skitmål!

Så skönt och Moses är kung. Men vad är det med domarna i div 1. Nu har vi haft lallare två matcher på raken.

Håller med, trodde man sett det värsta i Märsta men icke!

Ja jävlar, spelet är uselt men ändå vinna är fan otroligt starkt. Kerim o Mirzas inhopp o Moses på topp förändrade allt. Andra usla matchen i rad av Skoglund, vad har hänt där? CG vill jag inte se på plan något mer, han är ju fullständigt värdelös, händer inte ett skit med honom, bara att låna ut.
Fortsätter hävda att cg gör det ok nej han gör ingen bra match men han kämpar fan från minut 1. Kolla elliot kim etc dom gjorde en dålig match och då sket dom i att kämpa i 60-70 min.
Finns det rörliga bilder på moses mål? Jag vill titta på dom igen och igen och igen....
Deras målvakt var ju sjukt cool. Nästan som Bylle.
Sa Kim Bergstrand något intressant på frågestunden?
Det absolut intressantaste var att både Bergman och Kindlund var regelrätta försäljningar. "Bra betalt och ännu bättre om de gör bra ifrån sig." Tydligen hade K ett år kvar på kontraktet och B tre år.

Dessutom förhandlar man kontrakt med fem icke namngivna spelare i truppen.

Bästa klacken sen superettan. Ryggdunka och öka!

Måste hålla med Johann här grymt bra drag i klacken igår jävligt kul!
Kim sa även att de kommer att försöka få in två nya spelare under sommarfönstret, en anfallare (ersättare för skadade Ante) och en mf (ersättare till skadade Berg). Han hade även spelat 500 spänn på Dalkurd i matchen mot Frej.
Bilder men mitt ljud är fucked up. Men vad gör det. Moses 1-1 blir bara snyggare och snyggare
http://www.unt.se/24unt/?category=1089627&clip=2462583&date=latest&startTime=0m0s

Det absolut intressantaste var att både Bergman och Kindlund var regelrätta försäljningar. "Bra betalt och ännu bättre om de gör bra ifrån sig." Tydligen hade K ett år kvar på kontraktet och B tre år.

Dessutom förhandlar man kontrakt med fem icke namngivna spelare i truppen.

Ja, där ser man... Då har man gått och irriterat sig helt i onödan då. Bra!
Låt mig gissa att det handlar om fem av följande sex:

Bylle, Calle, Elliot, Kim, Ian och Ante

Moses är toppkandidat till Årets Kjelledine 2013.
Är fortfarande lite fascinerad av blåsvart faktiskt passade på att rycka när man hade chansen.

Underbar säsong så här långt, och snart får jag se dem live!
För säkerhets skull drog Larsson visst axeln ur led..

Bilder men mitt ljud är fucked up. Men vad gör det. Moses 1-1 blir bara snyggare och snyggare
http://www.unt.se/24unt/?category=1089627&clip=2462583&date=latest&startTime=0m0s

Magiskt!
otroligt mål av Moses
Och som sagt: Västra var helt fantastiska!

[link=https://www.youtube.com/watch?v=2u9fFef4lps]Filmklipp på slutsignalen och efterföljande jubel, rakten etc[/link]
Kalle drog tydligen axeln ur led men spelade vidare. Jeez...

Kalle drog tydligen axeln ur led men spelade vidare. Jeez...

Stå upp som en man/hen kanske ska bytas ut mot stå upp som Kalle Larsson.
Stå upp som en riktig Karl.
Jag är helt på. "Stå upp som en riktig Ka(r)l".
Om jag har fattat det rätt så drog Kalle axeln ur led redan i 7:e minuten, men spelade alltså hela matchen. That´s the spirit!