Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Luleå - Sirius söndagen 16 juni kl 15

Tätt mellan matcherna nu. I denna match är Viktor avstängd efter det gula kortet igår. Antingen flyttar man ner Elliot och startar med Kerim på yttern, eller så får Bergman chansen.

http://www.unt.se/sport/klart-med-tva-tv-matcher-for-sirius-2461776.aspx

I dagens avsnitt av Tolles träningsrapport skulle jag väldigt gärna vilja höra lite positiva tongångar om Runnemo och Dalle.

Bergman verkar ju ha stärkt sina aktier i gårdagens cupmatch och kanske blir den som ersätter Viktor?

Jag blev bönhörd:

"Dalil (Benyahia) var på gång redan i förra veckan och är aktuell för söndag. Även Runnemo var i gång i dag för första gången, han är också möjlig."

Kul!
Friskius Hej!
Både Dalle och Runnemo finns med i truppen. Bra!
3-1 till blåsvart.
Försiktigt optimistisk trots dåligt bortafacit mot Luleå i kombination med hög förlustrisk då UNT24 sänder.
Att man inte ger Ahonen avslutningsmöjligheter i kombination med lite trolleri från Moses så ska det nog gå vägen....tvi-tvi...cross my fingers...
Startelvan och bänken:

Sirius: Bylund, Käck, Larsson, Pehrsson, Nyström, Jelecak, Skoglund, Arneng, Gustafsson, Ogbu, Mrabti
Ersättare: Bergman, Runnemo, Claesson, Rydstrand, Benyahia, Karlsson
Så här bra vågade jag inte hoppas på att det skulle gå. Jobbigt i början av andra (vi har inte varit under sån press särskilt ofta tidigare i år väl?), men de övriga 70 minuterna såg ju hur bra ut som helst.

Och tack till UNT för sändningen också!
Blytung seger! Härligt Sirius! Skönt att Runnemo är tillbaka.
Ja det var väl rätt lugnt det där.
Sirius Hej!
Skrev så här 130605: Nu börjar "helvetesmatcherna", de som ska skilja agnarna från vetet, de som Sirius gick bet på förra året. I tur och ordning Vasalund, Luleå, Forward och Dalkurd.
Maximalt 12 p. Jag tror vi tar 5 p. En vinst, två oavgjorda och en förlust, mot vilka lag törs jag inte tippa. Bara att hoppas att de andra lagen slår varandra huller om buller.

SÅ jävla skönt att ha fel!!!!!

3-1 till blåsvart.

Du kunde fått rätt om Bylund inte gjort en fantastisk räddning/klistring i matchens sista sekund.
Jag bjuder på den.
Jag gillade CGs iskalla lobb, där ska han vara!
Hoppas det kan lossna lite för CG nu efter tre mål i veckan.