Om Luleå borta på förhand var en av säsongens svåraste matcher, så känns den här snäppet värre. Viktor tillbaka efter avstängning och Runnemo och Dalle har ännu en träningsvecka i benen. Möjligen (förhoppningsvis) har även Ian börjat röra på sig igen. Kim och Tolle har hursom betydligt fler alternativ än på länge när startelvan ska formeras. Det känns bra, men matchen känns mycket läskig.
Forward - Sirius söndag 23 juni kl 17
Jag är inte speciellt orolig. 2-0 till blåsvart!
minst. Lär bli 4-1. Forward rasar ihop.
Jag tror också på en komfortabel seger (3-0) för blåsvart. Orkar inte vara ödmjuk längre.
Jag tror att det blir skitsvårt. Forward är obesegrade hemma, och vi förlorade där i fjol. Drar till med 1-1.
När jag inte har en clue brukar jag alltid säga 1-1 så jag får nog ta rygg på Joint.
Tänker mig nåt i stil med Vasalundmatchen. Tufft. Hoppas och tror 2-1 till Sirius, men skulle inte hänga läpp över oavgjort.
Jag har en så in i helvete jinxig formulering på gång, så nu går jag och spöar upp mig själv lite för att komma på bättre tankar. Återkommer stukad med fläskläpp om en stund.
Inga gula kort på Arneng och/eller Moses tack!
"Varningar, Sirius herr (efter tio omgångar):
Tre varningar: Viktor Lövgren (en avstängning avtjänad)
Två varningar: Johan Arneng, Moses Ogbu.
En varning: Carl Nyström, Jonas Bylund, Dalil Benyahia, Ante Björkebaum, Joakim Runnemo, Oscar Kindlund, Karl Larson, Kim Skolglund, Mirza Jelecak.
"Varningar, Sirius herr (efter tio omgångar):
Tre varningar: Viktor Lövgren (en avstängning avtjänad)
Två varningar: Johan Arneng, Moses Ogbu.
En varning: Carl Nyström, Jonas Bylund, Dalil Benyahia, Ante Björkebaum, Joakim Runnemo, Oscar Kindlund, Karl Larson, Kim Skolglund, Mirza Jelecak.
Klart vi vinner. 3-1 till blåsvart.
1 000 000 000 - 0 till Sirius.
Högmod går före fall. Det lärde jag mig efter förra säsongen.
Den här säsongen är det ödmjukhet och en match i taget som gäller.
Högmod går före fall. Det lärde jag mig efter förra säsongen.
Och det väsentliga är att Kim och Tolle också verkar ha lärt sig det.
Nej, det som påverkar laget mest är optimism på forum. Direkt avgörande för säsongen.
Tvåmålsspel på dagens träning inkl Petter och Björk. Positivt!
"Hur såg startelvan ut? Jonas Bylund – Elliot Käck, Carl Nyström, Oscar Pehrsson, Karl Larson – Johan Arneng, Joakim Runnemo, Kim Skoglund – Kerim Mrabti, Christer Gustafsson, Moses Ogbu.
Hur såg den andra elvan ut? Martin Karlsson – Viktor Lövgren, Jakob Bergman, Mattias Benker, Jakob Björk – Dalil Benyahia, Mirza Jelecak, Petter Österberg, Johan Claesson, Joel Rydstrand – Thomas Lagerlöf."
"Hur såg startelvan ut? Jonas Bylund – Elliot Käck, Carl Nyström, Oscar Pehrsson, Karl Larson – Johan Arneng, Joakim Runnemo, Kim Skoglund – Kerim Mrabti, Christer Gustafsson, Moses Ogbu.
Hur såg den andra elvan ut? Martin Karlsson – Viktor Lövgren, Jakob Bergman, Mattias Benker, Jakob Björk – Dalil Benyahia, Mirza Jelecak, Petter Österberg, Johan Claesson, Joel Rydstrand – Thomas Lagerlöf."
0-0 och 1p är faktiskt helt ok.
Helt klart godkänt. Väntar på ögonvittnesskildring från nån i Västra.
Det är helt ok att spela oavgjort mot våra värsta konkurrenter så länge vi vinner mot övriga, åtminstone när vi leder serien med 3p..
Helt OK, men Moses avstängd när han behövs som mest...
Sirius hade nästan allt i andra och borde ha vunnit. Moses hade ett grymt skott som hade gått klockrent i krysset om inte Forwards målis gjort en serieteckningsräddning
2-1 till Sirius i riktiga målchanser
Nöjd med 0-0.
Onöjd.
Kamp å slit. Jag kräver att alla med minsta tendens till Siriushjärta sluter upp mot Dalkurd.
Sönderblåst match, mycket kamp och lite skönspel. Forward var märkbart handlingsförlamade i andra halvlek när de ju egentligen hade behövt gå för tre pinnar. I första halvlek var det lite mer BKF, men fortfarande mest kamp, där vårt anfallsspel var lite låst och byggde mest på individuella prestationer á la Moses. I andra halvlek var det bättre, men en ganska trött match allt som allt.
Okej resultat och prestation låter det som. Bara surt att jag inte får se någon Moses show nästa söndag.
Ja vad fan. Klart man på något vis får vara nöjd med 1 poäng, men vi hade ett jävligt bra tryck efter dubbelbytet i typ 60:e (?) och borde ha avgjort. Å andra sidan släppte vi till en del jävligt ruggiga chanser men Bylle briljerade som vanligt. Hans kollga i Forwardburen gjorde som sagt också en tokräddning på vad som skulle ha kunnat bli säsongens mål när Moses fick kanonträff.
Hm. Kikade lite på betygen på fotbollsbloggen och undrar lite om de såg samma match som jag. En etta till CG är ett jävla skämt. Han var riktigt bra idag. Trean till Käck är helt obegriplig. Återigen en svag insats av honom tyvärr. I övrigt var backlinjen överlag jävligt bra. Treor är för dåliga betyg. Och både Mirza och Dalle gick in och vände matchbilden totalt. Får treor som tack. Känns lite som de suttit med tärning när de delade betyg, men det sket man väl i.
Hm. Kikade lite på betygen på fotbollsbloggen och undrar lite om de såg samma match som jag. En etta till CG är ett jävla skämt. Han var riktigt bra idag. Trean till Käck är helt obegriplig. Återigen en svag insats av honom tyvärr. I övrigt var backlinjen överlag jävligt bra. Treor är för dåliga betyg. Och både Mirza och Dalle gick in och vände matchbilden totalt. Får treor som tack. Känns lite som de suttit med tärning när de delade betyg, men det sket man väl i.
Håller fullständigt med, ettan skulle Käck ha, tappade boll, dåliga passningar rakt igenom med farliga omställningar som följd, CG slet ju som fan, vann bollar och var farlig, jävligt märklig betygsättning. Tycker man diskvalificerar sig som fotbollsjournalist med denna betygsättning, avgå någon!!!! Bytena fick fart på gänget, de var riktigt bra, minst en fyra.
Provocerande med en 1:a till CG. Såg Meisels matchen?
Fortfarande obesegrade, vi joggar hem den här skitserien.
Fortfarande obesegrade, vi joggar hem den här skitserien.
CG var riktigt på g. Käck var en säkerhetsrisk. Larsson, Nyström, OP och Bylle bäst beyg, Moses var Moses, Arneng var Arneng, Kim spelade upp sig mot de senaste matcherna, Kerim sprang men fick inte ut så mycket, Dalle och Mirza var bra innbyten men orkade inte riktigt hela vägen, Runnemo ganska osynlig
Man måste ju iaf ge Brännan en poäng hans analys av meisels va hård men helt korrekt.
Jag ser inte det nödvändiga i att betygsätta precis allt och alla hela tiden. Speciellt inte idrottsmän.
Sant. Det är inte helt lätt att betygsätta spelare alltid heller, det vet jag själv sedan jag gjorde det på SvenskaFans. Men hade inte Bylle gjort den där kanonräddningen i första halvlek, så vad hade betyget varit då? Och CG tror jag de på UNT definierar som anfallare och det är ju inte riktigt hela sanningen, men då dras säkert hans betyg ned på grund av att han inte syns i målprotokollet. Men det kändes mer som att Runnemo var ensam target på topp, med Moses bakom i en fri roll, sedan stundtals yttrar som fyllde på. CG slet på bra som sagt, och Runnemo likaså, men han är tyvärr alldeles för långsam i djupled. Tvingas tajma skuttet precist för att inte undvika offside.
Betygskalan är lite rolig också. 5 = "för bra för division 1". Som jag ser det har många spelarinsatser i år hållit åtminstone superettan-klass, men femmorna har varit blygsamma.
Betygskalan är lite rolig också. 5 = "för bra för division 1". Som jag ser det har många spelarinsatser i år hållit åtminstone superettan-klass, men femmorna har varit blygsamma.
Nu såg jag inte matchen, men jag tycker inte att det finns anledning att vara för hård mot Meisels för att han ger cg för lågt betyg. Det är en åsikt och ska inte tolkas som en sanning. Faktum är att Meisels kollega i betygsättningen av förra matchen helt missat hur laget var formerat. Han trodde då att cg spelade topp och gav honom låga betyg, medan de tvbilder jag såg visade att cg spelade vänsterytter. Moses fick naturligtvis bra betyg av universalgeniet trots att han rimligtvis borde ha jobbat betydligt bättre i försvarsspelet på högersidan om han nu hade haft den högerytterposition Andersson trodde att han hade.
Fotbollsbloggen är kul och ger en massa info som vanliga supportrar inte skulle få utan den, men man ska knappast lita blint på de åsikter eller ens de fakta som presenteras.
Det är naturligtvis lite störande med poängtapp nu när man vant sig vid vinster, men 1p borta mot forward är ok. Man kan säga att jag är nöjd men inte stolt.
Fotbollsbloggen är kul och ger en massa info som vanliga supportrar inte skulle få utan den, men man ska knappast lita blint på de åsikter eller ens de fakta som presenteras.
Det är naturligtvis lite störande med poängtapp nu när man vant sig vid vinster, men 1p borta mot forward är ok. Man kan säga att jag är nöjd men inte stolt.