Seriefinal och förhoppningsvis storpublik. Dalkurd saknar målgöraren Omeje och kanske lagkaptenen Nouri. Sirius får klara sig utan Ante, Berg, Ian (antar jag) och tyvärr även Moses. Läge för Dalil och/eller Kerim att kliva fram. Käka taggtråd!
Sirius - Dalkurd söndag 30 juni kl 17
Spännande som bara den! Vinst och det börjar se riktigt bra ut, oavgjort och det ser fortfarande helt ok ut. Förlust och vi har tappat försprånget till Dalkurd. Lutar åt 0-0 igen tror jag. Inget lag vågar gå 100 för seger.
Man bör ha en bra anledning för att inte komma och tokheja.
Man bör ha en bra anledning för att inte komma och tokheja.
Enligt UNT ska det vara soligt och fint väder på Söndag. Tror på 3-1 till dom goda inför 3250 personer.
Med tanke på att Uppsala väl är den kurdtätaste staden i Sverige så lär ju en stor andel av de vallfärda till Studan för att se sitt "landslag". Vi ska inte vara sämre vi. Alla till Studan, och heja som aldrig förr. Seriefinal för tusan!
Som sagt, även Dalkurd har skadeproblem:
http://www.dt.se/sport/1.6013261-nouri-kan-missa-stormatchen
http://www.dt.se/sport/1.6013261-nouri-kan-missa-stormatchen
0-0 har jag väldigt svårt att se. 2-1 inför 2358 pers. 2359 om jag kan gå.
Jag blir mest orolig över att tio tidningars tips har tio ettor. En match som inte bör förloras, oavgjort är okey och vinst är guld. En match för nya hjältar att kliva fram, varför inte CG,
0-0 har jag väldigt svårt att se. 2-1 inför 2358 pers. 2359 om jag kan gå.
Det kan bli 2361 faktiskt!
jag tror också CG knyter nävarna och avgör detta, 1-0 inför 2227
Vore kul om CG kunde avgöra, han har känts het. Kim kan få avlossa stora kanonen och näta också, det vore på tiden, han kan ju
Det blir tyst minut för Jensa innan avspark så kom ihåg att komma i tid och bära Jensa-tischan ni som har den.
Brwa Nouri i Dalkurd som varit skadad ska så klart lira mot Sirius.
Självklart.
Fattas bara annat! Det här ville han ju inte missa.
På Studan hör vi hemma-banderollen håller på att få ränder. Men det vore kul ifall folk inte skymde den.
När sittplats ska vara så kravfyllt med plaststolar, så borde ett ståplats-krav vara ett par räcken åtminstone.
När sittplats ska vara så kravfyllt med plaststolar, så borde ett ståplats-krav vara ett par räcken åtminstone.
Om man artigt ber folk ta ett kliv upp borde det vara lugnt.
Krossa Dalkurd krossa Dalkurd, Sirius!
Brwa Nouri i Dalkurd som varit skadad ska så klart lira mot Sirius.
Fan vad osportsligt att bli frisk så snabbt. Med Moses borta men Nouri med känns Dalkurd som de knappa favoriterna.
Oerhört olyckligt att Moses skulle gå och bli avstängd i just den här matchen. Det tog några matcher innan vi satte ett spel utan Ante, och jag tror inte det blir lättare att ställa om nu när vi är Moseslösa. Hoppet är att försvaret håller tätt och att vi i bästa fall lyckas snubbla in någon boll också. Men det sköna är ju att vi så länge vi inte gör bort oss alldeles ändå kommer att leda serien inför dubbelmötet som utgör serievändningen. Det är fortfarande ett hygglo läge.
Äeh. Vi är ett mycket bättre lag än Dalkurd.
2-0, Dalle gör båda.
2-0, Dalle gör båda.
Äsch, jag försöker bara visa att jag inte går på Dalkurds "nytt-kontrakt-snack". Men allvarligt så tror jag att det här, Studan till trots, blir säsongens svåraste match. Dalkurd är svagare på Domnarvsvallen, och då kan vi dessutom förhoppningvis ställa upp med ett ännu starkare lag.
Säsongens kanske svåraste match, ja, så därför gäller det att vi sluter upp och blir den där extra spelaren. ;-)
Dags för CG och Runnemo att leverera nu i Ante och Moses frånvaro. :-)
Dags för CG och Runnemo att leverera nu i Ante och Moses frånvaro. :-)
Blir förstärkning ikväll. Alexander 3 år vill följa med pappa. Han kan mest Pippi och blinka lilla stjärna
Äh, Dalkurd är för tunna för att hota utan Omeje och Nouri. Matchboll idag. Vinst = Superettan 2014! Ojinxbart!
Jäklar va bra, nu börjar man ju hoppas på riktigt!
Alla var ju ändå där så jag behöver väl inte skriva nåt om matchen förutom att jag hoppas att Cege är alright.
Piece of cake!
Sirius Hej, Hej Hej hej!
Sirius Hej, Hej Hej hej!
...asså nu ser det ju bra ut!
Sirius i år är som en omvänd "Tio små negerpojkar". För varje skada eller avstängning när man tror att nån oersättlig är borta så kliver nån annan fram, eller som en rysk docka som reser sig upp hela tiden. Enastående bredd. Hoppas inte CG hamnar på de långtidsskadades bänk bara.
Var var Clage idag?
Tack blåsvart!!! OP och CG bäst. Hoppas som sagt att den senare inte blir borta alltför länge.
Peppear, peppar verkar det lugnt med CG
http://www.unt.se/sport/ingen-fara-med-gustafsson-2489442.aspx
http://www.unt.se/sport/ingen-fara-med-gustafsson-2489442.aspx
Helt jävla fantastisk dag.
OP gör inte ett enda fel idag. Fantastisk!
Alla var bäzt idag! Svårt att inte vara optimist när man läser tabellraden. Kul att storpubliken fick se finfotboll och många mål! Borde locka till återbesök.
Skadelistan är grymmast! Ante, Clage, Petter, Berg, Ian, CG, har jag glömt några?
Vi gör våran bästa halvlek iår! Fan va bra vi var var ska moses spela nu ;)
kniv-jonas skrev...
Vi gör våran bästa halvlek iår! Fan va bra vi var var ska moses spela nu
Ja, är det inte fantastiskt att vi kan göra 4 mål mot Dalkurd trots att vi saknade Moses. Utan att på något sätt förringa Moses betydelse för Sirius anfallsspel fick jag känslan att vårt anfallsspel var både snabbare och rakare igår än tidigare - mer distinkt liksom. Eller vara det så att killarna helt enkelt hade en ovanligt "bra dag på jobbet"? Fan vad starka vi är! Mår så bra!
Sirius Hej!
Vi gör våran bästa halvlek iår! Fan va bra vi var var ska moses spela nu
Ja, är det inte fantastiskt att vi kan göra 4 mål mot Dalkurd trots att vi saknade Moses. Utan att på något sätt förringa Moses betydelse för Sirius anfallsspel fick jag känslan att vårt anfallsspel var både snabbare och rakare igår än tidigare - mer distinkt liksom. Eller vara det så att killarna helt enkelt hade en ovanligt "bra dag på jobbet"? Fan vad starka vi är! Mår så bra!
Sirius Hej!
Stor humor. I filmen på officiella med intervjuer så är det segervrål/sånger från omklädningsrummet. Väldigt komiskt att man sjunger HTFF. Tror det är Käck som drar igång den.
Framför allt var vi effektiva. Kul att se. Stor variation i anfallsspelet och en defensiv som är klockren sånär på ett par tabbar.