Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius - Sandviken söndag 14 juli kl 17

Dags att köra igång andra halvan av serien. Arneng avstängd, läge för Dalle eller Kerim att starta. Comeback för Petter?

Det är lika bra att jag skriver det så någon annan slipper. Det här måste vara årets svåraste match va? :)
Vi vet efter matchen hur svår den var.
Med tanke på att SIF trots allt hade en del bra spel och målchanser i inledningen så skulle jag nog inte ta ut segern i förskott
3-0 igen.

3-0 igen.

Tror fan jag ska spela på det apan är i "zonen".
Yeah baby!
4-1! Precis som i matchen mot Dalkurd, tapar vi lite tempo efter 3-0 :D
I dagens "Tolles träningsrapport" skulle jag vilja läsa att Petter tränar för fullt och är redo för comeback.
Inget ont om Petter men behöver vi verkligen honom?
Just nu, med Arneng avstängd, behöver vi en hårt arbetande mittfältare i truppen.

Inget ont om Petter men behöver vi verkligen honom?

Jag tror petter är ett bättre alternativ att ha på bänken än några vi har där nu, om han kommer i form .
enl fotbollsbloggen tränade ju Claesson för fullt (för eventuella inhopp), så Mirza och Kim från start på defensiva innermittfältet plus cg, moses, dalle och runnemo på topp. Hoppas Moses rycker upp sig.
Var är Ian?
Banderoll fullbordad.
Klipp lite konfetti till i morgon. Så du har en fryspåse iaf. :-)
Hittar på någon form av simplare tifo-koreografi med lite plast.
Dvs. Var i tid! Tio i på Studan!
Junisanfallaren Deniz Yaldir in i truppen. Kul!
Startelvan:

"Sirius startelva mot Sandvikens IF (4–3–3): Jonas Bylund (mv)­–Karl Larson, Carl Nyström, Oscar Pehrsson, Elliot Käck–Kim Skoglund, Kerim Mrabti, Joakim Runnemo – Dalil Benyahia, Moses Ogbu, Christer Gustafsson."

Sjukt enkelt.
En helt ok dag på jobbet.
Det är fan mycket man blir impad över i årets Sirius, men jag tror nog att målskillnaden är det mest imponerande av allt. Med 44-6 gör alltså Sirius mer än sju mål för varje mål vi släpper in. Det är galet bra!
Spänningen uteblev om man säger så. Men det gör ju inte ett dugg! Fan vad bra vi är i år! Men fan vad kassa Sandviken var. I synnerhet deras keeper. Och som sagt, 44-6 är ju sjukt!

Banderoll fullbordad.

Bra gjort Joint! Tror det var rätt snyggt, hade dock varit roligare om fler varit på plats och i tid.....

Västra, Sveriges senaste klack
Okej det är inte SAIK men likväl kommer laget från Sandviken och efter alla förnedringar bandylaget fått utstå i Sandviken på sistone kan jag inte låta bli att mysa av välbehag av att de vackra "förnedrar" Sandvikenlaget (som till skillnad från bandylaget har snyggt matchställ). 5-0 i fotboll är minst 10-0 i bandy. Såja :-)
Sirius Hej!

Banderoll fullbordad.

Bra gjort Joint! Tror det var rätt snyggt, hade dock varit roligare om fler varit på plats och i tid.....

Västra, Sveriges senaste klack

Thx. Utförandet hade blivit ännu bättre om de på övre höll ned plasten i stället för uppåt som en OH, och någon bänkrads mellanrum till. Så då vet vi det till nästa hemmamatch, så utför vi det ännu bättre då! Jag själv var (oväntat... :-P) nog också för sen för att hinna tejpa banderoll och förklara lugnt i sin helhet.
[youtube=]1CNI_v2KUDw[/youtube]
Ja där på övre fick vi ingen instruktion och när vi från början försökte hålla plasten nedåt så ställde sig de nedanför framför.