Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Dalkurd - Sirius lördag 20 juli kl 16

Arneng tillbaka och vill det sig väl har vi alla spelare utom Ante, Berg och Ian tillgängliga. Det vore enormt skönt med en bra avslutning inför uppehållet.
Ante kunde vi läsa om häromdan, hur går det för Berg?
Eftersom han har samma skada som Ante så lär de bli klara ungefär samtidigt. Dvs nästa år. Om de spelar kvar då alltså.
Jag tror på 3-0.
Det är inte samma. Bergs korsband gick ju inte av helt, därför ingen operation. Han går runt och rehabar med nåt slags skydd just nu. Skulle nog hypotetiskt kunna vara tillbaka till hösten.
Klurig match mellan två jämnbra lag, känns som det är lika stor chans på alla tre tecknen. Tror på en målsnål match med max 2 mål. Hoppas vi gör båda.
Skiljer det 11 poäng är det inte två jämnbra lag :) Seger med 7-1
Om vi gör fem snabba mål tror jag vi tar det.
Brwa Nouri spelar mot Sirius i morgon. (Iofs sa de det inför förra matchen mot oss också...) Nu blir det ännu svårare.
ok 4-0 då.
Dalkurd har tappat 8p på Sirius på 3 matcher, även om DK har haft svåra matcher på slutet så är det ändå väldigt mycket. Nu får de inte låta avståndet växa ännu mer för då är nog deras chans till serieseger borta. Vinner de i dag minskar de avståndet till 8p och det går att hämta in även om man nog måste gå hyfs rent på hösten, 14p kan man bara plocka in om Sirius totalt kollapsar på slutet och det känns inte så där jättetroligt. Hoppas jag.
Det känns som DK har pressen på sig att åtminstone kryzza i dag och jag hoppas att det kan vara till vår fördel. Om jag måste tippa så säger jag 2-0 till Dalkurd.
För övrigt vaknade jag 06:15 i dag och kunde inte somna om. Det kallas päpp.
Päpp
Dags för kryss. Grundat i otur naturligtvis, men lik förbannat. 2-2.
Moses på bänken:

"Sirius tränarduo Kim Bergstrand och Thomas Lagerlöf väljer att ställa upp med följande mannskap i dagens seriefinal mot Dalkurd.

Jonas Bylund - Karl Larson, Carl Nyström, Oscar Pehrsson, Elliot Käck - Johan Arneng, Kim Skoglund, Kerim Mrabti - Dalil Benyahia, Joakim Runnemo, Christer Gustafsson.

Bänken: Martin Karlsson, Viktor Lövgren, Jakob Björk, Mirza Jelecak, Joel Rydstrand, Stefan Silva, Moses Ogbu"

Sinnes vilken bänk vi har alltså. Jag önskar mig ett inhopp av Joel, som i senaste matchen visade upp en kvickhet som inte hör hemma i den här serien.
Och matchen sänds på webbradio, för oss som inte har möjlighet att delta på plats.

Moses på bänken

Kan ju, i alla fall rent hypotetiskt, betyda att han är på väg bort från Sirius....
Tack Moses! Klart godkänt med kryss.
Hörde bara radiosändningen där reportrarna tyckte Sirius var klart bättre. Men helt OK resultat förstås. Men asså Moses på bänken.....?
Oavgjort är helt ok. Undrar för övrigt om man blir stämd om man utlovar skottpengar på vissa personer? Jag hoppas bussen har minst en plats tom på hemresan. Att någon stenats i ett dike vid parkeringsplatsen.

Oavgjort är helt ok. Undrar för övrigt om man blir stämd om man utlovar skottpengar på vissa personer? Jag hoppas bussen har minst en plats tom på hemresan. Att någon stenats i ett dike vid parkeringsplatsen.

Handlar det om knallskott eller vad syftar du på?
Ja det är väl denne ligist det handlar om. Så jävla dumt. Bra av ordförande Lars att ta tydligt avstånd!

http://www.unt.se/sport/knallskott-mot-bollkallar-2515949.aspx
Två knallskott och sönderslagen ruta - shit, snubben måste verkligen ha varit angelägen att visa upp för omvärlden vilken idiot han är. Trist, och samtidigt är det ju så jäkla svårt att skydda sig mot sånt där när det stömmar nytt folk till klacken.

Finfint avslut på vårsäsongen annars. Skönt att hålla distansen över sommarlovet.
Jo, jag erkänner, det var den person jag menade. Jag utlovar dessutom att jag gärna spöar skiten ur denna människa... rätt av. Och jag betalar gärna för glädjen att göra det.
Jag kan tycka att Sirius säkerhetsansvariga skulle ha agerat tidigare, helst redan vid det första skottet, definitivt vid det andra skottet. Både de och vi visste ju vem det var.
Ja det var jävligt passivt från alla håll kan jag tycka.
Men du var inte passiv CarlApan, lite vanligt civilkurage antar jag eller var det som "en dag på jobbet? Men gubbarna i de gula västarna var inte direkt på alerten. Skönt med poäng hem till Uppsala
Trist efterspel.

Personen ifråga var för överförfriskad (snedfylla) i kombination med något sorts solsting, skulle jag tro. Även om jag inte tror att han var syndabocken till bägge smällarna, men det är ju alltid lättare att bara peka på en person. I Sandviken var denne nykter och kolugn, kan till exempel sägas.

Just det. Den person som snackar i stil med "Joint och hans ''kompisar'' bryr sig inte om Sirius, utan de är bara ute efter att dricka öl och leva rövare" kan dra åt helvete. Respektlösa jävel. Du vet nog vem du är, idiot.

Och jag vill understryka att jag är helt oskyldig i sammanhanget.
Nja jag tänkte främst på allehanda vakter som inte gjorde mkt väsen av sig. Att snubben inte fick fyllehäck kan jag tycka är väldigt märkligt.
snedfylla? Om man har med sig knallskott när man ska på fotbollsmatch så har man ju planerat i förväg, eller är jag onormal som går omkring i livet utan knallskott på fickan?
Trist händelse med ett logiskt efterspel.
Vem som hade med sig/in knallskott behöver inte vara samma person. Det smäller titt som tätt i Sydamerika, Sydeuropa och stundtals på svenska läktare. Smaken är som baken, antar jag. Vissa gillar bangers, vissa gillar bengaler. Den ena smäller i X antal decibel, den andra glöder i X antal grader. Sen finns det de som är emot allt sådant, inklusive att stå och vifta för de skymmer ju sikt, etc...

Men vad vet jag, jag bryr ju mig inte om Sirius... /toppostare & fanbärare
Joint: Men nu är ju bangers något som kan resultera i avbrutna matcher, höga böter, jävligt dålig publicitet och en massa annat elände. Då kan man inte komma med argumentet att "vissa gillar det". Är man så ego att man tar in bangers bara för att man gillar det, även om man vet vad det kan kosta Sirius, då har man absolut ingenting på Västra att göra.
Precis som bengaler och rök, ja. Mot den moderna fotbollen & SvFF.
Jag är också jävligt emot den moderna fotbollen. Men det är just incidenter som inkastade bangers mot bollkallar som driver på utvecklingen ditåt.
Samma person kastade knallskottet under matchen plus pangade doran till kiosken. Det är inte okej nånstans,punkt! Vem som smugglade in knallskotten är inte relevant. Vi har alla ben men inte fan stormar vi plan för det!
Alla är personligt ansvariga för sitt beteende. Tål man inte alkohol ska man inte dricka. Orsakar man klubben böter ska man ut. Varför ta in bangers över huvud taget? Sen kan jag tycka att våra vakter var jävligt tjocka och passiva.

Vem som hade med sig/in knallskott behöver inte vara samma person.

Är det bättre att det var flera puckon som samarbetade eller vadå?
Bangers får t.o.m. vuvuzelan att framstå som ett härligt inslag på läktaren.

Pengar och anseende i all ära, men mest provocerande är att knallskotten kastades med barn i närheten. Ljudnivåerna är i allra högsta grad skadliga för barn (25m är säkerhetsavstånd för vuxna). Visst är det dumt att barnen befann sig där men om man vill ha en avslappnad och oreglerad miljö runt matcherna (och det vill iaf jag) får man räkna med att det kan dyka upp små bollkallar framför en bortaklack.

Dessutom tycker jag inte det är irrelevant om andra individer haft del i införseln av smällare eller dyl. Att ha en syndabock är alltid praktiskt på kort sikt, men jag tycker styrelsen skulle göra helt rätt i att rota lite i det som hänt. Om det smäller igen kommer det definitivt kopplas ihop mer med västra som helhet. Dessutom är det fan inte rätt om andra ev. medskyldiga slipper ta sin del av ansvaret pga syndabocken.

/Magnus Hurst

Sirius hade 4st publikvärdar på på plats i Borlänge.
Publikvärdar har inga särskilda juridiska rättigheter utan följer samma lagar och regler som alla andra på arenan.
Ingen av oss publikvärdar såg vem eller vilka som kastade knallskotten. Vid första smällen var vi vid entren. När jag kommer upp på läktaren så tycker jag nog att jag var ganska tydlig med vad jag tyckte om knallskottet. Vid andra smällen stod jag vid kiosken när det small. Ja går till läktaren och försöker ta reda på vem som kastat knallskottet. Ingen på läktaren vill tala om vem det var. Då visiterar jag den jag tror att det är och hittar 3 knallskott i hans ficka men det behöver inte betyda att det är han som har kastat knallskotten. Det största problemet var att dom inte hade några vakter på arenen en lördags match och att det endast fans 1 polisbil i tjänst i hela Borlänge.
Trolle, några av oss som ägnade oss åt matchen såg inte heller vem som slängde. Annars hade vi givetvis angett idioten som inte fattar vad som gäller efter en tillsägelse.
Trolle, nu förstår jag inte ditt ordval.
"Ingen på läktaren vill tala om vem det var?"

Hade jag sett vem det var så hade jag så klart berättat det, men som RRR säger så hade vi en match att titta på.

Dessutom så skulle jag vilja påstå att det är via tips bland oss som du sen visiterar rätt person.
Helt rätt Lars! Men när man läser här i forumet så verkar det att någon eller några har sett vem det var. Som publikvärd på en bortamatch har publikvärdar ingen juridisk rätt att avvisa någon från arenan. Problemet var att det inte fanns vakter eller polis på arenan.Jag anklagar inte Västra sidan för det som hände! Det var 3-4 st som stod vid räcket som orsakade det som hände.Men jag vet inte vem eller vilka som kastade knallskotten. Dalkurd fick 20 000:- i böter för 2st bengaler förra hemmamatchen. så det här kommer nog att kosta Sirius en del.
Jag är övertygat att de som stod vid räcket vet vem som är skyldig så det borde ju gå att luska ut. Inte fan ska det kosta blåsvart en krona.

Helt rätt Lars! Men när man läser här i forumet så verkar det att någon eller några har sett vem det var. Som publikvärd på en bortamatch har publikvärdar ingen juridisk rätt att avvisa någon från arenan. Problemet var att det inte fanns vakter eller polis på arenan.Jag anklagar inte Västra sidan för det som hände! Det var 3-4 st som stod vid räcket som orsakade det som hände.Men jag vet inte vem eller vilka som kastade knallskotten. Dalkurd fick 20 000:- i böter för 2st bengaler förra hemmamatchen. så det här kommer nog att kosta Sirius en del.

Jag vill bara fråga en sak: var det inte Dalkurds plikt att få vakter på en hemma match och att se att allt är i lugn och ro? Jag frågar bara för att i Rumånien det är hemma laget som måste fixa vakter för att ha allt under kontrol, även borta lagets klack!
Det betyder att om det skulle ha hänt i Rumänien, det skule vara Dalkurd som skulle betalla böter!
Det stämmer Gabbe! Sen får vi se vad förbundet tycker. Kan bli så att bägge föreningarna får böter.
Fast den person ni plockade har ju erkänt, eller har jag missat något? Det lät ju åtminstone så på bussen hem. Stäng av, uteslut och skicka fakturan. Är det någon annan som tagit in bangers så kan hen väl splitta fakturan kan jag tycka.
http://www.unt.se/sport/efter-knallskotten-boter-till-sirius-2545872.aspx?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed