11 matcher kvar. 33 poäng att spela om. Nu kör vi!
Sirius - Forward söndag 18 augusti kl 17
Vinner vi är vi 18p före Forward med 10 matcher kvar, det tar de aldrig in. Jag tror vi förlorar 0-2.
Peppen (som vi ungdomar säger)!
Äntligen drar det igång igen! Hoppas herrarna har konserverat formen bättre än damerna..
Undrar om nåt av steffes tips någonsin kommer sitta :) Tror vi vinner med 3-0
Det är väl skitbra så länge jag har fel! Senast jag satte ett resultat var väl Sirius-Östersund 0-1... Då höll man sig för skratt.
Tror vi har bra poängchans mot Forward, och att vi när serien summerats säkerligen lycktats komma bland de tre främsta.
Fast då gäller det att inte starta hösten som damerna....
Fast då gäller det att inte starta hösten som damerna....
Forward skrämmer mig alltid. Det är något tyskt med laget. Fast grabbarna är bra. 1-1?
2 - 0 vinner vi med.
3-1 idag då.
Jag kan inte förneka att det kändes rätt bra att läsa följande:
http://na.se/sporten/fotboll/lokalfotboll/1.2179056-17-00-sirius-forward
http://na.se/sporten/fotboll/lokalfotboll/1.2179056-17-00-sirius-forward
"Sirius tränarduo Kim Bergstrand och Thomas Lagerlöf väljer att ställa upp med följande lag i matchen mot BK Forward på Studenternas.
Jonas Bylund - Karl Larson, Carl Nyström, Oscar Pehrsson, Elliot Käck - Kim Skoglund, Joakim Runnemo, Johan Arneng - Dalil Benyahia, Moses Ogbu, Christer Gustafsson.
Bänk: Martin Karlsson, Viktor Lövgren, Jakob Björk, Mirza Jelecak, Petter Österberg, Kerim Mrabti, Stefan Silva."
Hey ho! Lets go!
Jonas Bylund - Karl Larson, Carl Nyström, Oscar Pehrsson, Elliot Käck - Kim Skoglund, Joakim Runnemo, Johan Arneng - Dalil Benyahia, Moses Ogbu, Christer Gustafsson.
Bänk: Martin Karlsson, Viktor Lövgren, Jakob Björk, Mirza Jelecak, Petter Österberg, Kerim Mrabti, Stefan Silva."
Hey ho! Lets go!
Säker, härlig seger - den totalt opålitliga rättskipningen var enda hotet. Comeback av Petter och utökad serieledning. Gott så.
Bra resultat, inte helt imponerande spel, och vad är det med årets domare i norrettan, riktigt uselt. En tärning hade gjort det lika bra.
Asså den där straffen...jag kollade in de rörliga bilderna från 24UNT. Tur att det inte påverkade resultatet i slutändan.
Ja, den där domaren höll en väldigt konstig nivå (kvalitativt låg), kort för prylar som han släppt ett par min tidigare och släppte igen ett par minuter senare. Men matchen var kul, då och då visade Sirius inslag av riktigt bra fotboll. Nu behöver vi max 19p till på 10 matcher.
Fint att vår capitano gör en "P" och kysser emblemet vid 3-1
Jag har varit lite undrande inför värvningen av Da Silva men det är bara att inse att Kim/Tolle vet vad de gör. Han såg klart lovande ut igår.
"Kan inte se i laguppställningen och i din betygsättning att nr 90 Sarah Stork finns med.Själv var jag på Studan och nog tyckte jag mig se nr 90 på planen.Rätta mig om jag har fel.Kanske dags för ett optikerbesök för mig eller dig?Ser fram emot ett svar från dig Meisels.För övrigt gillar jag dina olika analyser i fotbollsbloggen.
/Observer"
Jag måste erkänna att jag också ser fram emot Meisels svar.
/Observer"
Jag måste erkänna att jag också ser fram emot Meisels svar.
Hahaha det där var ju rätt humoristiskt av den käre observatören.
Jag tror inte han skämtar, jag tror att han faktiskt trodde att Storck spelar med herrlaget också. Det kan ju omöjligt finnas två spelare som har så konstigt tröjnummer.
Efter att ha sett straffen på unt så måste jag hålla med den e billig.
Skönt inlägg. Jag ska verkligen begrunda dessa råd.
Fast ligger det i rätt tråd?
Inte vet jag?