Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius - Luleå söndag 25 augusti kl 15

Ahonen kommer på besök med sitt entourage av agenter och twittrare. Men först ska Luleå spela cupmatch mot BP imorgon.

Comeback för Ian?

Avvaktar med spekulationer tills efter torsdag kväll när Luleås match mot BP är spelad och Tolles skaderapport är publicerad.
Innan det hoppas jag bara på fint väder, mycket folk och att det inte tar 30 min att få en öl på nya klåp-Alex.
Varför spelas matchen så tidig?
Fotbollsbloggen:
"I kvällens Fotbollsbloggen Live släpper vi en bomb inför söndagens match mellan Sirius och Luleå."

"Bomb är att ta i. Snarare en överraskning - inför matchen Sirius-IFK Luleå."

Undrar vad det kan vara? Att Luleå lirar i udda strumpor?
Jag hoppas att alla gnäller över att hawaii special samt bea är borttaget från menyn på nya klåp-alex. Då kanske dom faller för grupptrycket och återinför den så att jag slipper käka 15 korvar varje match.

Jag gillar nämligen inte korv.
Jag tror Hawaii Spec-bristen bara var för att de hade slut på banan.

Ja men bean då alex e för fint för oss numera.

Därför att jag börjar jobba klockan 18.

Icke! Han ägaren sa att dom hade ändrat om menyn. Den va tydligen för poppis och bea var för svenne.

Skulle kunna vara för att Luleå ska hinna flyga hem samma dag.

Icke! Han ägaren sa att dom hade ändrat om menyn. Den va tydligen för poppis och bea var för svenne.

Till mig sa de att bananerna var slut och sen skickade han iväg servitören för att köpa bananer. Men det var kanske bara en avledningsmanöver?

Jaja, tillbaka till ämnet. Projektor fixad här i England, allt upplagt för en perfekt söndag! Bara Luleå som kan förstöra den. Hoppas BP kör riktigt slut på dem ikväll.
Jag fick även direktiv att jag endast fick beställa från menyn. Inga modifikationer godkändes. Pfff...

3-0 vinner vi med.
Banangate!
Förlängning mot BP för Luleå. Det hoppas vi sitter i benen ordentligt på söndag.

Comeback för Ian?

Blir det nog inte...

"Det viktigaste för honom är att han kommer i gång, och det är lite osäkert när han kan vara med och spela match, men vi hoppas att han kommer i gång under hösten"

För att förvirra CarlApan säger jag att vi vinner med 2-1 och hänger av Luleå.
Petters 200:e match, enligt någon sorts statistik. Ser man till cupmatcher har han redan jubilerat, men hur som helst, en hjälte som bör hyllas. Under förutsättning att han blir uttagen till truppen, alltså.
Luleå inför matchen:

"Tyvärr har vi två avstängningar i backlinjen samt ytterligare något defensivt frågetecken. Det ger dock nya spelare tillfälle att visa upp sig."

Tidigt? Den enda riktiga tiden är 13.15
Inte helt ok magkänsla nu på morgonen faktiskt.
Arneng krasslig och osäkert startande.
Mirza eller Petter från start då kanske?

Enligt UNT tydligen Rydstrand. "Frågetecken finns dock för Johan Arneng som var sjuk i går. Tvingas den viktige mittfältaren tacka nej tas hans plats i truppen av Joel Rydstrand." Mirza vore väl den givna ersättaren för Arneng, men jag tycker inte att Mirza sett speciellt het ut i de senaste marcherna. Jag hoppas på frisk Arneng.
Jag hoppas också han kan spela. Vi måste fortsätta plocka poäng och hålla undan för Dalkurd som nog inte kommer att tappa många poäng i höst. Det här är långt ifrån avgjort än.
Nej jag tycker inte att Mirza sett speciellt het ut när han spelat. Lite avig och långsam men det kanske bara är hans spelstil.

Ahonen gör väl ett mål på ren inspiration. Då gäller det att vi gör minst två, 2-1 således.

Enligt UNT tydligen Rydstrand.

Nja, om Arneng inte kan spela så går Rydstrand in i truppen, men jag skulle bli mycket förvånad om han tar en startplats före Mirza, Petter och Kerim.

Petters 200:e match, enligt någon sorts statistik. Ser man till cupmatcher har han redan jubilerat, men hur som helst, en hjälte som bör hyllas. Under förutsättning att han blir uttagen till truppen, alltså.

Och kapten Nyström fyller år idag, apropå att hyllas
Som befarat, ingen Arneng. Kerim startar:

"Sirius startelva (4-3-3): Jonas Bylund–Karl Larson, Carl Nyström, Oscar Pehrsson, Elliot Käck–Kim Skoglund, Joakim Runnemo, Kerim Mrabti –Dalil Benyahia, Moses Ogbu, Christer Gustafsson.
Ersättare: Martin Karlsson, Viktor Lövgren, Jakob Björk, Mirza Jelecak, Petter Österberg, Joel Rydstrand, Stefan Silva."

Det gick ju bra ändå!
En dag på jobbet. Varken mer eller mindre. Ahonen? Var han med i matchen?

Dom får faktiskt ta och skärpa upp sig ett snäpp nu, snittet för gjorda mål per match har gått under tre.
De spelar med en härlig och välförtjänt självsäkerhet med pärlor från oväntade håll. Även om det var en dag på jobbet och många bra chanser spilldes vill jag ändå mena att spelet ligger på en hög nivå. Mitt minne är inte vad det har varit, men var verkligen SE-truppen bättre? Nu upplever jag en spelidé som växer i tydlighet och utförande. Det jag saknar är en lång och bra forward, lite åt centertankhållet. Ante? Och en till? Ahonen hade inget att komma med och det kanske inte gör så mycket att det inte blev affär.
Lugnt.
Sirius Hej!
Angående Ahonen, någon här som har koll på hans kontrakt med Luleå. Sträcker sig det över 2014 och i så fall finns det någon klausul?
Jag är väldigt tveksam till publiksiffran. Jag uppfattade det som över snittet.

Jag är väldigt tveksam till publiksiffran. Jag uppfattade det som över snittet.

En sak e säker det va inte 700 färre än förra matchen.
Jag kollade på TV och gissade att siffran skulle vara under 1000-strecket. Satt ju inte en käft på de nedre halvan av läktaren så det såg helt tomt ut.
Det var ovanligt mycket folk på den västra läktaren, folk sökte skuggan antar jag. Östra var ju däremot rätt tom.
Uppenbarligen inte lätt att se hur mycket folk det var från där jag var.
Tjeeena! Vi lägger en 1/10-del av publikintäkterna på att lotta ut 10 000 kronor - CASH!
Var det inte en extern sponsor som stod för 10 000-lappen?
Jo.
Oavsett var pengarna kommer ifrån så stör det mig som fan att man ska stå o babbla om den där skiten mitt under matchen gör klart innan eller i paus tack.
+1
Ordkriget mellan Sirius tränare och fotbollsbloggen fortsätter. Underbar liten stickkommentar av Tolle direkt riktad till Meisels när han säger att Sirius var totalt överlägsna spelmässigt mot Luleå, det var bara någon TV-kommentator som tyckte att spelet var jämnt.