Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

IK Sirius - Finland Relita fre 6 sept 17,00

ÄNTLIGEN!
Årets första måste man ju se
Väldigt nyfiken på nyförvärven så jag hoppas kunna gå.
Va matchdags?? Är det redan is på Studan???? (Sorry, var bara tvungen...)
Hellre bandyhall än dopade ovalbolls-fjantar på vårt Studan, Garry. Jag förutsätter förstås att du låter dem få hälsa på din klubba.
På Studan hör "VI" hemma :-) SM-semifinal på söndag!!
Ja märkligt att Garry gillar en sån glättig plastsport.
Va? Semifinal? I brännboll?
Garry hatar filmningar etc men älskar doping.
Jag återgår till ämnet. Jag tänker kolla på matchen mot finland funderar även på o se den första riktiga träningen. Den 2 september e ju plojgrejjen där alla får vara med o den hoppar jag.
Vet du när träningen är Jonas? Kan nog tänka mig att komma med.
Fan fredag kl 17 hinner jag fasen inte hem till.... jävla idiotjobb
2-5 men 2-2 I andra halvlek. 1:a såg lite ängslig ut men andra var väldigt rolig att se. Viktor Lundberg imponerade på mig trotts ovana av att spela på vänstra halven. Hellqvist knuffade lite och såg taggad ut. Ilja och Nordstrom såg också starka ut.
Så, 2-2 mot Finlands A-landslag således.
Bra försvarat (förutom vid hörnor, där Kimmo kan lastas för åtminstone ett mål, bra i övrigt) och effektivt framåt då man satte flera klara chanser än vad man bommade. Johan Andersson, Robin Olsson och just nämnde Lundberg imponerade väl mest av nyförvärven.
Med tanke på att vi bytt ut i stort hela laget tycker jag killarna gjorde en fullt acceptabel insats och det kan ju bara bli bättre. Man vart rejält tillbakapressade av det Finska A-laget men klarade defensiven med bravur. Men offensivt finns det mycket att jobba med.