← Sirius Bandy
Träningsmatcher 2013
Brukarn
· 2013-09-10 09:50
· 18174 visningar
Det får bli lite ordning i forumet. Startar en ny tråd om försäsongen och klipper in gamla inlägg så att inte allt hamnar under övrigt.
CarlApan
mån sep 09 2013, 19:45 Rapportera Citera
Registrerad medlem #49
Registrerad: tis okt 24 2006, 14:17
Tur att man inte gick på matchen mot Tillis. Kan bli en lååååång säsong.
Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Moderator: Redigera
Brukarn
mån sep 09 2013, 20:53 Rapportera Redigera Citera
Brukarn
Registrerad medlem #3
Registrerad: tis okt 17 2006, 13:52
Träningsmatcher är träningsmatcher - men det där såg lite väl illa ut. Extra vidrigt att det var mot vidriga Tillberga också. Vi kommer bergis behöva möta dem i kval.
...som när Sirius glödhet stiger, bringande sjukdom och törst åt människor som lider och utsår fasa i skyn med sitt olycksbådande skimmer.
Tillbaka till toppen
garligur
mån sep 09 2013, 21:03 Rapportera Citera
Registrerad medlem #19
Registrerad: tor okt 19 2006, 14:55
Stäng serien nu!!!! Länge sen jag mådde så illa....
När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Profil E-post
hannibal
mån sep 09 2013, 22:05 Rapportera Citera
Registrerad medlem #496
Registrerad: sön jun 17 2012, 13:05
Vi hade Gustav i mål, och tyvärr måste jag säga att han låg bakom en stor andel av baklängesmålen. Några misstag i slutet av första halvlek och det kändes som Sirius säckade ihop en hel del och av bara farten släppte in tre mål. I andra halvlek såg det bättre ut, dock måste vi spetsa till anfallet, Ted har varit rätt anonym men blir snart varm i kläderna hoppas jag.
Det ser också alldeles för lätt ut att sätta hörnor på oss. Men men, mycket försäsong och många träningsmatcher kvar. Underbart med bandy och att få se blåsvart lira!
Tillbaka till toppen
Tifo
tis sep 10 2013, 04:26 Rapportera Citera
Registrerad medlem #87
Registrerad: ons nov 01 2006, 22:05
Tack för rapporten hannibal. Det är ju som sagt lite tidigt att ge upp redan nu. En torsk i träningsmatch är verkligen ingen katastrof.
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
tis sep 10 2013, 06:48 Rapportera Citera
Registrerad medlem #13
Registrerad: tor okt 19 2006, 13:31
Nej att förlora mot tillberga med ett par bollar skulle inte vara någon fara, men att förlora med 9 bollar e inte bra alls. Jag tror vi måste förstärka laget genast, vet inte vad som finns på marknaden men spelare måste in.
#1 ·
RRR
· 2013-09-11 20:05
Äsch jag är lugn, det här blir en kalassäsong
#2 ·
Sutra
· 2013-09-11 20:24
Så skrev Tifo: "Det är ju som sagt lite tidigt att ge upp redan nu."
Håller med. Finns gott om tid att ge upp.
#3 ·
Joint
· 2013-09-12 00:30
Champions cup stundar i dag.
Mjaha hur står Ljusdal i förhållande till Tillis då?
Jag känner mej som en gubbe inför den här säsongen. Orolig för allt.
Jag känner mig inte alls särskilt orolig. Vi hamnar i kval, vi klarar kvalet, sen är det en ny säsong. Fast särskilt kul känns det ju inte.
Det låter ju sjukt deppigt.
Det vet jag inte om jag tycker. Det är som det är liksom. Dessutom brukar det inte bli som jag tror.
14.30 börjar det.... Orolig redan nu.....
Nej men om hela säsongen bara är en transportsträcka till kval så finns det ju ingen anledning att gå på seriematcherna.
Risken för kval e stort men jag pallar inte negga, vi kommer 8 i serien. Så kom igen nu blåsvart börja med att ta hem innebandycupen i edsbyn nu!
Nej men om hela säsongen bara är en transportsträcka till kval så finns det ju ingen anledning att gå på seriematcherna.
Man kan ju gå på bandy för att det är kul att gå på bandy.
Absolut men jag tror att min glädje för att gå på bandy skulle falna avsevärt om jag bara såg serien som en transportsträcka.
Skitsamma! Jag går på Knivis linje. Mot slutspel!
#13 ·
haze
· 2013-09-12 08:42
Jag finner lite glädje i att majoriteten av elitserielagen fortfarande spelar på utomhusarenor (även om hallfanatikerna inte verkar fatta det).
Okval för Blåsvart på önskelistan denna säsong men jag kan leva med slutspel också....
Blir vi inte jumbo, får man vara ruskigt nöjd. Jag söker tröst i Haze's reflektion. Utebandy är vackert även om man ligger sist.
Vafan, man kan alltid skrälla.
När det känns tungt så finns ju alltid hoppet där att det ska gå bättre än befarat. Och även under säsong så går det alltid att vända på steken.
#17 ·
haze
· 2013-09-12 12:06
Liverapportering från fönsterarenan:
http://www.worldbandy.com/cc/
#18 ·
Joint
· 2013-09-12 12:32
Det är ju orimligt många mål som släpps in på hörnor hittills i år. Men nu gjorde vi ju ett också. Lundberg!
#19 ·
Joint
· 2013-09-12 12:40
FLASH! Virre är med och matchar ...
Vi har även ingen målvakt... Så då är ju ett insläppt väldigt bra.
#21 ·
Joint
· 2013-09-12 12:45
Okej, vi tar laguppställningarna med en nypa salt ...
Det ser ju inte ut att bli 2-11 i alla fall!
#23 ·
Joint
· 2013-09-12 13:37
Klasse och Ilja har vänt på steken!
Det ser ju inte ut att bli 2-11 i alla fall!
Oj, en dubbelpost.... Ledning!!!! Dessa tillfällen får man ta vara på.
Fan jag har glömt bort (förträngt) hur nervöst det är att följa bandy.
Skiiit. Övertidsmål emot i bägge halvlekarna, surt.
#28 ·
Joint
· 2013-09-12 14:05
3-3 ...
Ändå en fullständigt abnorm uppryckning jämfört med Tillbergamatchen. Kul!
#30 ·
johann
· 2013-09-12 14:07
Sirius style! 3-3 känns ju helt ok dock...
Ja, jämfört med förra matchen så. Sett till statistiken verkar vi ha varit det bättre laget också. Det som fortfarande oroar mig lite med Tillbergamatchen är att man undrar hur bra Tillberga egentligen är.
Ett stort fall framåt. Nu känns allt lite bättre igen.
Straffskyttet lämnar mkt övrigt att önska dock.
#34 ·
Joint
· 2013-09-12 14:14
Jag har bottenkvartetten klar för mig: IKS, LBK, Gais och Kalix.
Apan: Om du menar det som står som "penalty" i direktrapporten så betyder det väl bara utvisning och inte straff?
Det blev straffavgörande. LBK vann den med 4-2. Nordström och Roos bommade sina.
Jag blir lite stött över vad du verkar tro om mig.
Sorry för det, fattade bara inte vad det var för straffar du snackade om. Nu ser jag att de dök upp i mitten av lajvrapporten.
Joint: Kan tänka mig att blanda in Kungälv där också, och att antingen GAIS eller Kalix slipper kvala. Skulle se det som en bragd om vi slipper.
#39 ·
Joint
· 2013-09-12 18:41
Rekordmannen Rudell verkar klara omställninen division 1-Elitserien. Två mål mot Byn just nu, där Gais faktiskt håller ställningarna. Hmm... Men, försäsong.
#40 ·
RRR
· 2013-09-12 19:56
Jag är övertygad om att vi kommer rätt i mitten
Jag är lika övertygad om att vi blir ett av tre lag på pallplats, om man läser tabellen upp och ner.
SM-guld!!!
Sibselmash... gillar det namnet.
Svårt att säga när man är packad, eller lätt. Har svårt att bestämma mej för vilket.
#45 ·
johann
· 2013-09-13 08:35
2-2 i paus. Vore fint med en tvåa.
Jag tar tillbaka all tidigare förmedlad oro.
Högmod straffar sig direkt, 2-4.
Nåja, inte för hemska slutsiffror.
Nä, det där var ju helt ok!
Elakt av laget att låta en få dessa små små glimtar av hopp....
#51 ·
Joint
· 2013-09-13 14:02
Ändå respektabla förlustsiffror mot ett lag som är bland de 6-7 bästa i Ryssland!
Mja torsk idag med 4-2 mot GAIS. Ingen fara på taket. Jag vill tro att Tillis var ett olycksfall i arbetet.
Inser dock att jag har noll koll på vem som är vem av de nya killarna men det verkar ju finnas kvaliteter.
#53 ·
Joint
· 2013-09-14 13:10
Är vi sämre grundtränade eller vadan dessa tapp i slutskedena?
#54 ·
haze
· 2013-09-14 14:14
Nåja, Gais brukar vi ha svårt för av någon anledning och Blåsvart är ju med bra i matchen. Kanske Gais gjort årets värvning i Rudell som verkar hantera elitseriemotstånd ganska så bra.
#55 ·
johann
· 2013-09-15 08:46
Kung Ilja sätter 6-5 mot Kalix i slutsekunden. Såja!
Grymt!
Känns som Eidenert har fått iväg en hel del assist också? Kan bli kul att se i vinter.
#58 ·
Jocke
· 2013-09-15 14:10
Känns som Eidenert har fått iväg en hel del assist också? Kan bli kul att se i vinter.
och Nordström fortsätter leverera mål
#59 ·
RRR
· 2013-09-15 17:53
Det blir nog bra, måste vara ovant utan Eskhult etc, det lär ta ett tag att lira ihop gänget men det blir bra ska ni se. Jag är inte orolig
Farbror, för till protokollet att Mikko förbrukat rätten att bära keps!
#61 ·
Nyllet
· 2013-09-16 11:04
26 träningsmatcher och sedan börjar allvaret för blåsvart. Att hänga kvar i eliten är det enda realistiska målet vi kan ha denna säsong och då är jag en större optimist än dissteffe ;-)
#62 ·
RRR
· 2013-09-16 11:49
Farbror, för till protokollet att Mikko förbrukat rätten att bära keps!
Jag har blivit ung på nytt!
#63 ·
Sutra
· 2013-09-16 12:09
När är nästa turnering?
P.S. Champions Cup. Definiera "Champion". D.S.
Mikko visade ynglingstendenser i bilen. Köpte nån slags nymodig mjölkdrink ur en lucka på ett hus med ett stort "M".
Va??? Tocket trams!!! Sockerdricka, det är modernt nog.
#66 ·
Jocke
· 2013-09-19 07:48
P.S. Champions Cup. Definiera "Champion". D.S.
Borde heta Champis Cupen eller något annat klämmigt namn.
I väntan på söndagen med stort S kylde jag av nervositeten en smula genom att kliva in i ett iskallt plåtskjul i eftermiddags.
3-9 mot svenska mästarna och betydligt bättre känsla i kroppen än efter Tillberga fiaskot. Missad straff, klockrent stolpskott och ett missat friläge från blåsvarts sida tillsammans med en finsk landslagsmålvakt med tvål i handskarna gjorde att måldifferensen blev aningen större än vad den behövt bli.
#68 ·
Nyllet
· 2013-09-21 09:57
Det är väl så här det kommer att se ut mot de bästa laget i vinter. Vi får vara nöjda om vi kan undvika tvåsiffrigt. Suck!
#69 ·
Nyllet
· 2013-09-24 05:59
Såg att SAIK mötte Dynamo Kazan i Relitahallen. Är det inte lite dumdristigt att hyra ut till SAIK? De har väl inte betalt planhyran i GA på åratal? Förresten har de ingen is i GA :-D?
#70 ·
Nyllet
· 2013-09-26 11:34
Träningsmatch i Relitahallen ikväll (18.30) mot Borlänge. Den ska man bara vinna annars blir jag väldigt orolig. Någon som ska dit?
#71 ·
haze
· 2013-09-26 18:55
9-2 mot Borlänge till slut. Vi är i alla fall bättre än ett ungefärligt mittenlag i allsvenskan men inte blev man mindre orolig med tanke på vad som väntar.
Holmgren gjorde ett par fina räddningar i alla fall och det finns ett gäng med bra fart på rören. Det tog väl en halvlek bara att lära sig spelarna namn och tröjnummer – mycket som är nytt.
#72 ·
Joint
· 2013-09-26 20:50
Ett par assist av Wigren, Eidenert och Grachev, som också gjorde två mål tillsammans med Klasse. Största glädjeämnet annars var väl kanske annars Robin Olsson som blev tremålsskytt. Kollade dock bara en snutt mellan periodpausen i hockeyn bredvid. Men skönt att man bättrade sig!
Unge man, menar du verkligen att du gick på håkki???? Vad har du att säga till ditt försvar???
#74 ·
Nyllet
· 2013-09-27 09:36
Kul att Holmgren gjorde bra ifrån sig. Bra också att laget får känna på att vinna och det rejält. Inte bra för självförtroendet att starta elitserien med idel förluster.
#75 ·
Joint
· 2013-09-27 09:58
Unge man, menar du verkligen att du gick på håkki???? Vad har du att säga till ditt försvar???
Fribiljett. Så lite i studiesyfte också. Det är fan mer jippo att se vissa bandymatcher i hallar än att se Tuna i en äkta lada.
#76 ·
Jocke
· 2013-09-27 16:31
Jag gillar att Klasse gör mål match efter match. Kan bli väldigt viktigt I vinter.
#77 ·
Hurst
· 2013-09-28 07:08
Hoppas Olle avsiktligt spelar ner förväntningarna här och att det finns lite extra till godo i kapaciteten. Oavsett så lär vi som bara glidit i sommar få vår beskärda del ångest i vinter.
http://www.unt.se/sport/sirius-jobbar-for-att-fa-ihop-det-2609720.aspx
Skönt att Olle tar ner ungdomarna till rätt nivå. Vi gubbar vet att redan en elfte plats är en bragd.
#79 ·
haze
· 2013-10-03 06:01
Sirius mot Gurkorna i kväll. Nån som har koll på när den startar? Sett både 1800 o 1830.
#80 ·
johann
· 2013-10-03 06:14
Jag tänkte gå och tar gärna en öl innan. kanske på heidenstams torg?
18.30 enl hemsidan, torde väl vara bästa källan?
#81 ·
Nyllet
· 2013-10-03 09:05
Hade gärna gått men jobbar tyvärr. Spännande att se hur vi klarar oss mot ett presumtivt topplag. Tror man vinner mycket på att "psyka" Esplund.
#82 ·
johann
· 2013-10-03 11:55
Kl 17 på pizzerian på heidenstams. väl mött
#83 ·
Joint
· 2013-10-03 11:56
"Det är ett flertal spelare som under veckan har legat hemma och varit sjuka efter Svenska Cupen, vilket gör att laget är oklart på förhand." Lägg därtill spelare som Ted Bergström som blev knäskadad i cupen.
Ses på plats!
#84 ·
Håwe
· 2013-10-03 18:07
Vinst mot Gurkorna med 4-3. Inte illa även om Västerås saknade majoriteten av sina startspelare.
Tredje försäsongsmatchen jag sett i år och den klart bästa. Wigren såg jäkligt vass ut. Kul!
#86 ·
Joint
· 2013-10-03 22:02
Visst, VSK saknade merparten av sin startelva, men det såg större delen bra ut i det blåsvarta spelet. Dessutom var en eller ett par baklängesmål rena bjudningar. Ilja fortsätter att ta steg och känns som spelmotorn i det nya Sirius!
#87 ·
Tifo
· 2013-10-03 22:33
Fan vad trevligt!
#88 ·
Joint
· 2013-10-03 22:54
Vill också passa på att upplysa alla om att Sirius möter Gais i dag, fredag. Bra värdemätare. Hammarby ställde in den tilltänkta matchen på grund av manfall. Så gissningsvis uppskjuts/flyttas Sirius-Kazan.
Man skall nog inte dra för stora växlar på gårdagens vinst. VSK hade som sagt många borta och det blev en hel del istid för tränarduon Westman och Lillis, ett par- tre juniorer och en otränad comebackande Patrik Sjöström (som spelade libero i 90 minuter minus en 10-minutare).
Jag har nu sett alla träningsmatcher hemma i Relita och kan konstatera att från mittfältet och framåt så har vi goda intentioner och det ser helt OK ut. Jag tycker Joel har varit genomgående bäst men även Ilja och Eidenert har stundtals briljerat med bland annat läckra djupledspass. Nyförvärven ser alla helt OK ut även om ingen riktig lyser så där riktigt klart ännu (Johan Andersson är väl den av nykomlingarna som är mest ovän med bollen för tillfället).
Jag är dock riktigt bekymrad över vårt försvarsspel. Som skrevs ovan så var två av deras mål riktiga bjudningar i går (felpass) och det tredje en rejäl målvaktstavla. Kimmo verkar än så länge vara bättre på hårda långskott i ribbhöjd än lösa vinkelskott från nära håll. Lite oroväckande svajig nivå än så länge.
Men backlinjen måste man göra något åt. Vi har inte råd att ha både Åhlen och Pirre på isen samtidigt. Vi kommer att bli så ifrånåkta av de bättre lagen med denna uppställning. Matchen mot Tillberga visade också hur svårt backlinjen har mot lag som sätter lite press på oss. Jag tror att jag skulle vilja se Pirre i liberorollen och två lite skridskostarkare backar vid sidan om. Kanske Max (hur är det med honom förresten?) och möjligen det eventuella nyförvärvet Niklas Eriksson från Ljusdal.
#90 ·
haze
· 2013-10-04 08:32
Bra tankar Big Spender, försvarsspelet måste verkligen styras upp på något sätt.
Även om Kimmo svajar lite tror jag det kan lösa sig bra, framför allt har han bra utkast och där ska det kunna ge en del mål framåt med lite bättre timing. Både Sälen och Wasberg innan honom hade ju ett par tveksamma insatser i början på sina Siriuskarriärer. Glädjande att många av nyförvärven är riktigt snabba på skridskorna, hoppas man kan utnyttja det på ett bra sätt också.
Åhlén var ju grym som libero förra året. Nu har jag inte sett årets matcher men det låter väl dumt att flytta på honom. Har han blivit så mkt sämre?
#92 ·
Nyllet
· 2013-10-04 12:48
Angående försvaret
Tranblom kanske? Han är väl back?
Jag tror att om vi ska hitta försvarare eller spelare oavsett position nu som förstärker laget så måste vi kolla mot ryssland. Min känsla är att vi bara kommer värva om det e någon som går rakt in i startelvan o dom e det ont om 3 veckor innan premiär.
#94 ·
Joint
· 2013-10-04 16:32
2-2 mot Gais i 2x30. Totalt överlägsna första kvarten, och 2-0 var nästan i underkant. Klasse och Ted var vassa framåt och gjorde våra mål. Gais bet sig in i matchen och tog tajmout efter första kvarten och var därefter det bättre laget i den andra delen av den första halvleken. Utdelningen kom också därefter. 2-2 efter 22 minuter var dock en målvaktstavla av Kimmo. Bollen slank mellan benskydden från relativt nära håll, men han revanscherade sig med bra räddningar på skott utifrån och visade prov på fina utkast. Försvaret i sig såg även bra ut där Bremler kom in och tog för sig. Ilja fortsatt grym, men brände ett läge som skulle inneburit segermål. Andra halvlek var jämn annars. Oroväckande var att Sandberg klev ut på grund av skada efter en otäck ihopåkning med Gais Andreasson. Haltade ut till omklädningsrummet innan matchslut. Han var just en av de bättre på isen.
#95 ·
Joint
· 2013-10-04 16:34
Apropå att hitta försvarare, förresten, så tycker jag inte att Niklas Eriksson gjort bort sig.
#96 ·
Tifo
· 2013-10-05 05:04
Tack för rapporten! Låter ju ändå som att det går åt rätt håll..
Tack för rapporten!
#98 ·
Nyllet
· 2013-10-07 09:15
I morgon åter dags för träningsmatch. Denna gång ryskt motstånd (Baikal Energy). Den ska jag försöka se. Någon annan? Matchen börjar 17.00
#99 ·
haze
· 2013-10-07 14:35
Siktar på att ta mig dit. Ryssbandy brukar vara kul.
#100 ·
Nyllet
· 2013-10-07 15:52
Haze, vill du ha skjuts så åker jag från Bmc 16.40. Kan hämta dig vid Studan, sjukhusbacken.
#101 ·
haze
· 2013-10-08 06:18
Tack för erbjudandet Nyllet men bilar dit jag med. Vi syns i den ombonade och genommysiga Relitan.
#102 ·
Joint
· 2013-10-08 13:25
Nyllet, du råkar inte ha vägarna förbi ~Ekonomikum? Åker gärna med till relitan om en timme i så fall. :-)
#103 ·
Nyllet
· 2013-10-08 13:49
Joint, jag pyser hemifrån 16.35 och kan åka förbi ekonomikum. Stå på samma sida som katedralskolan och mitt emot ekonomikum så blir det lätt att plocka upp dig.
#104 ·
Nyllet
· 2013-10-08 14:07
Joint, jag har en ishavsgrön-blå SAAB 9 5:a ska sägas och det tar väl 10 min från bostaden till ekonomikum så jag borde vara där 16.45 cirka.
#105 ·
Gabbe
· 2013-10-08 17:23
Resultat?
#106 ·
Joint
· 2013-10-08 17:33
Torsk med 7-5. Robin Olsson och Ija 2+1 vardera samt 16-åringen Camilton fick måla. Eidenert tre ass.
Jag tror att vi gjorde mål på samtliga våra skott så effektiviteten var sjukt bra. Ilja var återigen bäst i Blåsvart tills han klev av efter en kollision i mitten av andra halvlek. Såg som tur var ut att vara av säkerhetsskäl. Vi hängde bra med första kvarten, sedan var vi utspelade resten av matchen. Kimmo höll faktiskt nere siffrorna, även om han borde tagit ett hörnmål, sedan var väl ryssarna ganska nonchalanta när det kom till att avsluta.
#107 ·
Nyllet
· 2013-10-08 17:42
5-7. Väldigt smickrande siffror. Sirius effektivitet var enastående. Gjorde mål på sina chanser. Blåsvart var tillbakapressade i stort hela matchen. Camilton, junisen, gjorde ett snyggt mål likaså Robin för att inte tala om Ilja. Två läckra mål. Ilja är het men fick tyvärr utgå p.g.a. skada. Många ordinarie borta, Hellboy, Max, Klasse och Ted Vikholm så många junisar på isen.
Frågade Ilja om smällen på instagram. Ska inte vara någon fara. Helvete vad effektiva vi var.
Riktigt kul att se tre 16 åringar ta för sig ordentligt. Camiltons mål var dessutom både snyggt och iskallt. Ilja riktigt bra som sagt men matchens behållning var ändå Robins "Kurre Hamrin mål" i slutet.
Försvaret ser dock fortfarande ut mer än virrigt ut!
#110 ·
Joint
· 2013-10-09 08:40
Robin och Ilja var väl de enda som lyckades "bryta igenom" och utmana på riktigt. Håller med om försvarsspelet, såg virrigt ut. Och då var ändå Åhlén libero.
#111 ·
Nyllet
· 2013-10-09 08:41
Max har inte varit med på ett tag. Vad för typ av skada har han och när väntas han komma tillbaka? Som Big Spender säger finns anledning till oro för försvaret. Fast med Max och Hellboy tillbaka borde det bli bättre på den fronten kan man hoppas.
#112 ·
Joint
· 2013-10-09 09:19
Följande spelare saknades i går (med förmodad anledning inom parentes): Putte (långtidsskadad), Max (skadad), Hellboy (vilade), Wiklund (vilade), Wigren (vilade), Klasse (vilade), Sandberg (oklart?), Engstrand jr (oklart?).
Kommer Sirius att lira nån match på Studan innan premiären eller är det Relita rakt av som gäller?
Det kommer ju självklart inte fixas is på Studan förrän i mitten av november så att Ramsin kan peka på att det uppenbarligen inte går att få till en is utomhus i Sverige i dag med den globala uppvärmningen och allt.
Alla träningskamper i relitan med andra ord.
#115 ·
Joint
· 2013-10-09 11:50
Hämtat från Siriusbandy.com:
Lör 12 okt 2013 kl. 15:15 Sirius Bandy vs. Kalix Bandy Träningsmatch Relitahallen (Hemma)
Tis 15 okt 2013 kl. 17:00 Sirius Bandy vs. Rodina Kirov Träningsmatch Relitahallen (Hemma)
Sön 20 okt 2013 kl. 15:45 Sirius Bandy vs. Ljusdals BK Genrep Relitahallen (Hemma)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fre 25 okt 2013 kl. 19:00 Sirius Bandy vs. Hammarby IF Elitseriepremiär Studenternas IP (Hemma)
Avgå någon! Chocken som lär uppstå när Sirius Bandy ska entra Studan. Det som var vår borg förut...
Det är inget nytt, det är precis som förra året, och förrförra. Men jag håller med om att det knappast är till någon fördel. Vi började ju kasst i hemmamatcherna ifjol.
#117 ·
Nyllet
· 2013-10-09 14:27
Man får väl hoppas att de åtminstone gör några träningspass på Studan innan premiären mot Bajen. Något annat vore ju rätt korkat.
#118 ·
Joint
· 2013-10-09 15:44
Men då har det varit 12 respektive 11 försäsongsmatcher, i år är det 14 stycken varav endast en kvartett av dessa har varit av "tävlingskaraktär". Rekordmånga i Relitan.
Och inte har vi gått som tåget inledningsvis på Studan heller. Vi har inte vunnit förrän femte hemmamatchen sedan Relitan kom till ...
Jag hoppas verkligen att man förhåller sig till verkligheten och kör in sig på Studan i tid. Vårt hem, för bövelen!
#119 ·
haze
· 2013-10-15 08:07
Inte bra alls:
http://www.siriusbandy.se/web/article/andersson-opereras-idag/
#120 ·
Jocke
· 2013-10-15 09:19
Inte bra alls:
http://www.siriusbandy.se/web/article/andersson-opereras-idag/
Nej fler skador oroar en del.
Sirius försäsongsspel har verkligen varierat. Hoppas det är som Olle säger en "inspelningssträcka" för nytt spelsystem och att variationen beror på det.
#121 ·
Nyllet
· 2013-10-15 10:01
VIKTOR KOM IGEN NU!!!!!
#122 ·
johann
· 2013-10-15 18:52
Nu är Studan spolad. Ren idioti att inte spela genrepet på söndag där. Särskilt som fotbollen lirar kl 15, bara för bandyn sätta igång 17.
#123 ·
Joint
· 2013-10-15 18:53
Som sagt: SKANDAL!
#124 ·
Joint
· 2013-10-15 21:17
2-5 mot Rodina Kirov i dag, förresten. Klasse och Robin målskyttar.
Mycket udda upplägg... Visserligen kan jag förstå om det är för att reta Farbror och mig, men det borde ändå ha lägre prioritet än att laget ska få vänja sig vid riktig is......
Sirius tabellrad, försäsongsmatcher:
13 3 2 8 46-65 8
9 matcher i Relita, 4 på neutral plan (Edsbyn).
#127 ·
Nyllet
· 2013-10-17 12:37
Tillis är väl den stora floppen annars som förväntat. Jämt mot LBK, Kalix och GAIS. Ja som sagt 26 träningsmatcher väntar och så hoppas vi att Putte är klar för spel och att Eskil blivit sugen lagom till kvalet.
#128 ·
Nyllet
· 2013-10-20 15:56
Då har vi inkasserat ytterligare en förlust, denna gång mot Ljusdal (6-8). Det blir som sagt, en jävligt tung säsong. Suck och åter suck!
Ääh nu är jag trött på deppandet och alla dysterkvistar. Från och med nu ska jag vara positiv.
Det är skönt att förlusterna kommer i meningslösa träningskamper. Vi har sparat vinsterna till serien. Gott så.
#130 ·
Jocke
· 2013-10-20 16:09
Det sägs ju att man ska ha ett dåligt genrep. Hurra!
Väldigt oroad av att vi släpper in så många mål.
Jag var i Relita istf på Studan. Kan berätta att vi spelmässigt är mycket bättre än Ljusdal men att vi är katastrofala i försvarsspelet. Av deras 8 bjuder vi i princip på 6, dessutom tror jag vi på eget bevåg ostörda spelar ut bollen till hörna vid 3-4 tillfällen.
Vår nuvarande libero tar inte många skridskoskär under en match, stannar upp farten enormt när han får bollen och gör tyvärr horribla missar på både tennis, i positionsspel och passningsspel. For the record vill jag säga att jag inte är någon dysterkvist (har tippat oss åtta) men spelar vi så här bakåt mot Bajen behöver vi nog göra sisådär 11-12 framåt om vi skall ta poäng!
#132 ·
Joint
· 2013-10-20 17:46
Åhlén eller Pirre?
#133 ·
Jocke
· 2013-10-20 17:47
Kimmo måste även komma upp i en högre räddningsfrekvens. Det är inte så att det är dåligt men det behöver vara nästan ensastående för att fungera. Det är för enkelt att göra mål på oss. Vi kämpar oss till mål och släpper in enkla.
Vi styr spelet men kommer inte till farliga anfall annat än i undantagsfall.
Det finns tendenser till excellens men även till motsatsen.
#134 ·
Joint
· 2013-10-20 17:52
Det är ju nästan bara Ilja och Robin som håller individuell klass framåt. Motståndargängen lär fokusera på dessa två vad det lider och vad har vi då för ess i rockärmen? Nej, det blir jäkligt tufft, alltså. Och ja, bakåt är det väl lite av en hönsgård men Kimmo tycker jag varit bra på distansskott men dålig i närspelet. Kämpa, alltid kämpa!
Åhlén eller Pirre?
Åhlén! Inte en siffra rätt i dag...eller egentligen inte heller nån av de andra försäsongsmatcherna jag har sett honom i. Jag vill se Pirre som libero med Max och nya Niklas Eriksson som backar bredvid. Det här duger inte alls tyvärr!!!
#136 ·
Jocke
· 2013-10-21 06:17
De matcher jag har sett så har laget sett lite trött och lojt ut emellanåt. Vet inte vad sånt beror på men svårt att få till det egna spelet kan ju yttra sig så kan tänka.
Kimmo verkar ha ett grymt utkast som jag ännu inte sett att Sirius nyttjat. Det är ett kort jag gärna ser att de tar fram emellanåt. Långa utkast är inget jag förordar att göra jämt men det kan vara bra med variation i spelet.
Jag vet inte om det finns statistik på detta men jag har en känsla av att försvarsspelet svajat de senaste åren men att Sälen haft en hög räddningsprocent.
Det blir till att kämpa ända in till tandköttet.
#137 ·
Nyllet
· 2013-10-21 07:46
CarlApan, jag uppskattar att du ser lite ljusare på Sirius elitserieäventyr än många av oss övriga men jag försöker nu få mig själv att tro att det kommer att gå illa för då blir varje vinst en stor glädje. Parkera bussen i straffområdet och chansa med kontringar. Låt alla andra fans vräka ur sig spydigheter över Sirius tråk och deff-taktik men har vi ett försvar som "läcker som ett såll" måste man tänka om och tänka rätt.
Sirius Hej!
#138 ·
Joint
· 2013-10-21 11:23
Jag tycker ju dock att Sälen hade sina glansdagar när vi gick till kvart-semi. Då hade han, liksom laget, det där lilla "extra". Han har ju varit bra på senare år också, men inte lika omutbar. Försvarsspelet den gångna säsongen tycker jag var bra i grundserien, mycket tack vare att Åhlén och Pirre faktiskt presterade på hög nivå, och Lill Hyddas som var otroligt kompakt. 114 mål på 26 elitserie-matcher var ju inte dåligt, exempelvis 19 mål färre än vad VSK släppte in. Men i år så har jag tyvärr fått känslan av att gamlingarna i försvaret gått ner sig en aning, och visste är en sådan som Bremler riktigt lovande men ingen som ännu håller ihop ett försvar på den här nivån.
Fast framåt då, visst Klasse kommer definitivt att hänga en del. Men än sen? Ilja lär göra ett och annat med i och för sig, men sedan känns det rätt lamt... Johan Andersson har väl inte imponerat ännu direkt. Virres pålitliga målskytte kommer att saknas.