Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Västra Sidan-relaterat

Prylar

Finns det redan en tråd för detta? Kunde inte hitta den, i alla fall, så här är en ny. Här kan man önska, tipsa och hoppas på snygga grejer som det står Sirius på.

Det finns en t-shirt från sjuttiotalet som jag tycker vi skall nytillverka. Jag har haft en, kan finnas på bild någon snatns, och jag är tämligen säker på att 70 har en.

Motivet är en stjärna, och så står det IK SIRIUS i en halvcirkel över. Tror, möjligen önskedrömmer, att typsnittet är lite sjuttio-ish. I svart-vitt.

Vore superettans grymmaste t-shirt, i alla fall.
Låter snyggt. Jag beställer en direkt... ;-)
Du tänker inte på den med en boll på? http://a478.ac-images.myspacecdn.com/images01/53/l_abb1daaf53f5632aed50db1c68170d5d.jpg
Oahhh! Vilken fin bild!
Nu blir jag osäker. Tror att min hade en stjärna, men knappast med olikfärgade ärm- och halsfoder, eller vad man säger.

Den där är faktiskt tokigt snygg, kanske skulle man låta tillverka den helt enkelt. Stjärna hellre än boll - som ju kan se lite fotbollskola ut - om jag får bestämma.
Jag o brorsan för övrigt. 1975? :)
snyggt mycket snyggt
En grej: Min vän Kajsas farsa är f d bandyspelare och han har byggt en bandyklocka, dvs en klocka byggd av ett urverk, två bandyklubbor (varav en Siriusklubba) och en bandyboll på pinne som pendel. Den hänger på deras vägg och jag har foton av skönheten. Hur delar jag med mig av dessa på enklaste sätt?
OK jag är en idiot. Gå in på nedanstående myspacesida så finns dem.
Ha ha. det var den konstigaste klocka jag sett. Kan man inte börja massstillverka den stället?
Finns det sådana där luvtröjor att köpa just nu. De i nåt slags svart blankt material med SIRIUS i blått på bröstet. Min har kommit bort och jag vill gärna köpa en ny.
Hyderabad: Jag har en sådan. Om du syftar på munktröjan med SIRIUS i stort blått över magen, klubbmärket på ena armen och "EST 1907" på andra ärmen. De finns (fanns?) iaf att köpa på kansliet. Hör av dig till dem.

Btw, gillar tröjan skarpt jag också. :)
det går ju att köpa på cykel- och skidstället samt på webben också: http://sirius.sportsprofile.se/sites/sports/sirius/
För den som är intresserad så har de på "Lager70" i Insjön (brevid Clas Ohlsson) strumpor i flerpack i blått o svart, några randiga och några med blå stjärnor (jag köpte två paket). Dessutom duken "Sirius" med en stjärna i mitten. Kul julklapp i efterhand.
Den återkommande frågan om matchtröjor borde upp på dagordningen igen! Mycket snack och lite verkstad förra året. Nån som vet om de tom kanske kan dyka upp innan premiären i år?
Undrar om det kommer nån DVD från årets bandysäsong?
En bloopersvariant kanske...finns en del att ta av.
jo, foley, det blir replikatröjor i år. det var lite för många kockar på den frågan förra året, men i år ska dom bli klara till premiären.
Pris?
minns inte exakt, men typ 500 kr, eventuellt något mindre.
kan/ska man förhandsboka?
kan/ska man vara tjock?
kan/ska man vara smal?
kan/ska man dra det här skämtet hur långt som helst?
kan/ska man svara ja?
Jag fick precis en present av en kollega på jobbet. Ett blå/svart randigt blockljus - Extremt snyggt.

Finns på IKEA och går under namnet Sommar
Köpte ett gäng blåsvartrandiga strumpor och några svarta med blå stjärnor för ett tag sedan, kan vi inte fixa VSS-strumpor och framförallt, kalsonger? Gärna klassisk y-front, för sakens skull
JC hade klockrena rutiga blåsvarta kallingar på deras 2006 års kollektion. Tillråga på allt så var kassörskan Petters brud. Det ni! Dessvärre säljs det inga blåsvarta kallingar där längre och jag är också ute på vift efter nya! Osså strumpor då, de försvinner ju alltid... Jag skriver upp mig på ett par ifall om att.
De har blåsvarta stålmannenkalsonger på Åhléns!
Fantomen?
Oh, Oh! OH! Komemr man att kunna köpa nya tischan imorn?
Jajamen. Endast 100 riksdaler.
snyggt
Den kommer att säljas vid vårt bord nedanför vår sektion. Jag har tyvärr inte möjlighet att sälja den på Flustret.
Dä ä lungt =) Syns om några timmar!
En tur på stan och fick syn på ett 10-tal stickers från typ AIK, DIF, Bajen osv. Varför vill inte VSS/Sirius synas? Tryck upp stickers direkt!
Stickers är huliganfasoner tycker jag som är gammal och reaktionär. Jag blir bara sur när jag ser AIK/DIF/Bajen/what ever-stickers och det beror inte (så mycket) på att jag ogillar lagen i fråga. Jag tror det är dålig pr att tapetsera stan med sånt.
Jag tror det finns bildekaler på kansliet
Vi har iofs pratat om klistermärken el dyl. Å andra sidan så håller jag med Tifo till fullo.

Tre nya pins/knappar är på dock på väg, borde finnas att handla inom ett par veckor.
Två nya knappar har kommit, finns att köpa på tisdag.
Tio kronor styck.
Då det i en annan tråd nämndes att Västra kanske borde sälja solbrillor så slog det mig att vi på styrelsemötet diskuterade vad man skulle kunna ha för udda prylar, såsom flasköppnare, muggar, klistermärken, kepsar, isskrapor mm. Solbrillor tycker jag är en väldigt bra idé.
Skulle ju vara nice om folk kom med egna uppslag och att andra tyckte till om det då man då skulle ha bättre koll på om det verkar vara en bra idé. Kanske visar det sig också att ngn har koll på nåt bra/billigt ställe att inhandla produkten/erna ifråga.
Man kan ju köpa in massproducerade svarta solglajer för en billig penning och slänga på ett litet Västra- eller Siriusmärke.
Ja! Pilotbrillor där man ser Sirusemblemet i glaset. Finns det sånt?
Coolt, fast kanske ett västraemblem, vi diskuterade nämligen också att det känns som om sirius får göra siriusgrejer så gör vi västragrejer. Ruggigt cool idé, hoppas det funkar...
ölöppnare efterlyses, har en gammal Siriusölöppnare men det kanske rimmar dåligt med klubbens alkopolicy
Beppehatt!
Mugg! Har en Siriusmugg hemma och en på jobbet. Skulle dock var kul att kunna alternera med en västra. Helt för ölöppnare också. Tygmärke skulle också sitta fint, för att inte tala om plektrum (kan jag nog styra om det önskas)…

Bisarraste siriusprylen jag har är en isskrapa. Lite nischat kanske men den funkar iaf bra.
Isskrapa! Mugg! Strumpor! Kalsonger!
för sött körsbärsvin kanske?
plektrum och pilotglajjer!
Det blir ingen försäljning på onsdag.
Om det är någon som redan nu vet att han skulle vilja köpa något så skriv det här så kan jag ta med det på onsdag.
Jag vill ha en XL av den nya tröjan
okidoki, då tar jag med en sån till Flustret och matchen.
Apropå årets nya halsdukar. Är fjolårets slut? :(
Är det någon som vet om det kommer komma matchtröjor till försäljning öht? Jag vill minnas att det har sagts snart i två års tid nu.. Visst är begreppet tänjbart, men det är lite väl långt nu...
Det kommer att finnas till nästa match. Mot LB07 alltså. I alla fall vad jag hörde. =)
Västras försäljning har fortfarande sommaruppehåll, men om någon vill ha något så skriv det här så tar jag med det. Det går och bra att maila på vastrasidan@yahoo.com
Just det, det har jag glömt.
De nya replikatröjorna finns nu och kommer att finnas till salu för 400 spänn på lördag.
Köper man dem där borta mot bandyläktaren?

angående prylar så vill jag ha en ny "bandy is a Sirius game" dekal till min bil.Även nyckelring, liten siriusgubbe att hänga i backspegeln odyl köpes osett.
Beppehatt?
Pajashatt menar du?
Nej nej. Beppe Wolgers för tusan hakar. Pajashatt är väl en sån där hög mjuk stormhatt i kulörta färger. Alt en keps med "klappande händer".
Beppehatt på hela västra sidan blir ursnyggt (sådana fanns förr i tiden). Ljusblåa eller rosa ?
Gubbkeps och överrock! Åter till 40-talet!
farbror har en gubbkeps i helt fel färger, grön och svart!!!
Om vädret är med oss så blir det försäljning på söndag. Så om du har tänkt köpa något ta med pengar. Om du vet nån som inte är medlem ännu, säg åt dem att det är dags att bli det på söndag.

Beppehatt på hela västra sidan blir ursnyggt (sådana fanns förr i tiden). Ljusblåa eller rosa ?

Åhh, vilken klassisk bild han har lagt sig till med!
Nya klubbmärket som tygmärke. Det vill jag ha.

Nya klubbmärket som tygmärke. Det vill jag ha.

Fast det är väl liksom klubbens grej som vi varit inne på tidigare. Sirius gör Siriusgrejer och Västra Västragrejer. Sen får man såklart önska ändå, jag håller med dig i sak.
Jaha jag trodde det var lite både och. Vem ska man pressa för att föra fram önskemål om officiella grejer?

Sen har jag alltid önskat mig Västras "lonsdale-logga" som tygmärke. Det vore fräscht.
Tror folk som jag att strumpor med nån typ av Västralogga på skulle kunna sälja?
Någon som har nån koll inom strumpbranschen/profilkläder?
Tygmärken är intressant tycker jag (fast vi glömde diskutera såna på styrelsemötet igår...).
Paraplyn?
Vi snackade om det igår, men vi är inte säkra på att vi säljer tillräckligt många, plus att det är krågligt att bära omkring på många, vilket vi måste göra eftersom vi inte har någon fast stäle att sälja på.
Fast paraplyer är väl fortfarande med i matchen? Om folk som läser här vill ha kan de ju "förbeställa" medan man bara har ett par stycken tillgängliga för spontanköparna? Beror ju lite på kostnad och så också...
paraply??? är det inte såna de har i västerås när de har tifo?

paraply??? är det inte såna de har i västerås när de har tifo?

Sluta fåna dig. Klart du vet vad ett paraply är.
Visste inte riktigt om jag skulle starta ny tråd om det här eller inte, men det passar väl i den här tråden, så jag skriver här.

Hittade ett program där man kunde göra teman till SonyEricsson-mobiler, så självklart laddade jag genast ner det och gjorde ett Sirius-tema som jag ska använda. Men någon mer kanske också vill ha det. Jag gjorde det för min mobil, k750i, men det funkar väl till dom flesta SonyEricsson-mobiler skulle jag tro.

Här är det!

http://www.speedyshare.com/133861686.html
Bild? Själv kör jag med en Nokia med Västra-logga som bakgrund.
http://img72.imageshack.us/img72/4792/screen1gu2.jpg

http://img508.imageshack.us/img508/554/screen2qk8.jpg

http://img254.imageshack.us/img254/5197/screen3ug0.jpg
Stiligt, men måste vara hemskt att bli påmind om psyket varje gång man går till menyn. Syftar på Patrik Berglund förstås, inte Gurra. Det är ju en hemsk människa (domare =P).
Sjukt stiligt! Så fort jag hittar min USB-kabel till luren ska jag installera!
Ja, jag ska agera och installera också! Fint initiativ. :)
Tips: I den mycket exklusiva butiken Willys säljer de trepack herrstrumpor för 39 kr. Av dessa är ett par svarta, ett par blå och svartrandiga och ett par svarta med blåa stjärnor. Den blå nyansen är på pricken, och så här stilig har jag inte varit undertill sedan jag fick de kalsonger som så småningom utmynnade i en känd läktarsång. Spring och fynda!
Planen är att det ska finnas konkurrenter till dessa i form av Västra-strumpor till försäljning när våren kommer. Samt en ny t-shirt. Men de är båda fortfarande på designstadiet. Och förståss Bylle-knappen som dock borde kunna dyka lite tidigare.
Sutra, det låter precis som de strumpor jag köpte i somras på butiken brevid Clas Ohlsson i Insjön
Jag vill även ha en Hoch-knapp och en Gurra-knapp?
Vart har halsdukarna från i somras tagit vägen? Fanns väl 3 olika eller nåt? Den enda som finns i webshopen just nu är inte lika snygg.
Kanske är nya på G?
Hoch-knapp & Gurra-knapp? Inte omöjligt.
Har nu inhandlat 2 st 3pack siriusstrumpor på Willys i Elisedal. Man blir verkligen varm i hela kroppen när man drar på sig dem. Tack för tipset!!
Passar också på att tacka för tipset. Ja, det är nog likadana som RRR hittade vid Chlasse Insjön. Såg ThomasD:s, de var identiska.
När/Om segersviten tar slut så vore det maffigt med en tröja med alla vinstresultat! Något att snyfta i när det blir verklighet igen....

När/Om segersviten tar slut så vore det maffigt med en tröja med alla vinstresultat! Något att snyfta i när det blir verklighet igen....

Mycket bra tänkt!
lysande förslag. Som en turnetröja kanske med alla orter och resultat på baksidan och nån logga på framsidan?

Jäpp, precis vad jag löst funderade på...
Bra förslag. Köper dit.
Som gammal litteraturvetare vill jag gärna peta dit Shakespearecitatet "This is the winter of our discontent" på ryggen.
Man kan inte bli för nöjd! Att Sirius Bandy tar 10 raka är närmast osannolikt och ser en gång i livet.
bra idé, köper direkt
Jag köper vad som helst när som helst och extra mycket om det är till bilen.
Vill inte vara gubbig men jag tvivlar på att produkten i fråga skulle bära sig ekonomiskt, det tog ganska lång tid innan de övriga tröjorna gjorde det. Men om tillräckligt (hur många är det?) många skulle visa intresse kanske man får ta och titta på't.
"Vill inte vara gubbig"

Vafalls? Hur skall lifvet annars levas?

Jag tecknar mig för fem (5) segersvitströjor. Om det skulle visa sig att det krävs en slängkappa för att få med alla aspekter av undret så nöjer jag mig med tre (3). Dock blir nog SAIK för tunga att rubba ikväll.
Självklart skulle jag investera i ett sådant plagg! Det här är den lyckligaste Sirius-perioden i mitt liv så jag skulle vara mycket glad över en tröja som souvenir!
Skulle också tjacka diiwekt.
skulle också köpa en sån tröja direkt!
Vafan sluta nu. Om ett par veckor har ni glömt det här ;-)
Glömt vadå?
Glömt?? Nej, det här kan man leva på livet ut. Once in a life time.

Jag tycker Farbrors idé är helgrym! Köper direkt, om inte annat trycker jag upp det själv på något sätt...
Problemet är att vi måste sälja typ 50 tröjor för att gå runt och det tror jag inte blir så lätt att sälja.

Vafan sluta nu. Om ett par veckor har ni glömt det här ;-)

Ho, det krävs mer än så för att slippa omval. Glöm inte att Ordf-skapet numera går i arv.
Och det ska komma ifrån valberedningen...;)
Nu när vi kan konstatera att den blev just 10 macher tycker jag inte att det är mycket att gaffla om! Man kan ju ta upp beställningar i förskott om man vill vara på den säkra sidan med förskottsbetalning och så.
Eller så gör någon en snygg grafisk bild av detta som man kan ladda ner (?) - och så får man lämna in och trycka själv på BK-foto eller nåt. Tröjan vill jag ha, men ingen skall behöva oroa sig för någon slags ekonomi.

Eller så gör någon en snygg grafisk bild av detta som man kan ladda ner (?) - och så får man lämna in och trycka själv på BK-foto eller nåt. Tröjan vill jag ha, men ingen skall behöva oroa sig för någon slags ekonomi.

Har du löst den sk finanskrisen Sutra?
tröjan är given!

Visste inte riktigt om jag skulle starta ny tråd om det här eller inte, men det passar väl i den här tråden, så jag skriver här.

Hittade ett program där man kunde göra teman till SonyEricsson-mobiler, så självklart laddade jag genast ner det och gjorde ett Sirius-tema som jag ska använda. Men någon mer kanske också vill ha det. Jag gjorde det för min mobil, k750i, men det funkar väl till dom flesta SonyEricsson-mobiler skulle jag tro.

Här är det!

http://www.speedyshare.com/133861686.html

Nu var det borttaget p.g.a. att det var för gammalt. Kan någon vänlig själ lägga upp det på nytt?
Tommy: http://www.speedyshare.com/399599141.html

Har precis börjat på en ny snyggare version förresten.
Kan någon förklara för enhängiven teknofob hur man gör?
och varför?
Nä, det förstår jag.
Nej, jag lyckas inte få ner det från datorn till mobilen. Kan bara sända de som enskilda bilder, inte hela mappen. Nåt tips vad jag kan göra??

Kan någon förklara för enhängiven teknofob hur man gör?

Du laddar ner den, flyttar över den från datorn till mobilen via usb-kabel, drar ur mobilen ur datorn, går dit du la in temat, markerar det och klickar på "Ange".
Angiveri minsann. Fräckt.
Nu borde det kanske finnas en marknad för en T-shirt? Västra har för lite bandygadgets!
Ja
Nja. Vi har väl ungefär lika många bandy- som fotbollsgadgets? Tröjorna och knapparna får väl gå som både och- artiklar?
En ljuvlig Kjelledinetröja men noll Eskhult-dito.
En garde. Vi har styrelsemöte på måndag, ska ta upp frågan då.
Tack! Hela segersviten på ryggen ("turné style") och en skiss över hur Eskhult snurrar upp hela Byn på magen?
Kanske inte direkt prylar, men jag fick tillbaka så mycket stålar på skatten att det finns ekonomiskt utrymme för en Siriusgaddning nu.
Tanken på en Sirius-gaddning har slagit mig med. Vad tänkte du köra för motiv?
Jag har våndats på samma tema ett bra tag nu. Klubbsköld ligger bäst till för mig.
Jag sitter och skissar på nya VSS T-shirts. Är det någon som har några önskemål?
Här är iaf 1 förslag i all sin enkelhet.
(siriusblå T-shirt m svart/gult tryck)

http://uppix.com/f-VSS_GRANDE_E_PES49d75e970000a54f.jpg
Tycker den är ganska tjusig jag.
I like.
Kanske lite ihoptryckt huvudtext men huvudidéen är strålande. Grande e pesante!
Jättesnygg, men det räcker ju med Västra Sidan bara under.
Mycket fin! Bravo!
Skitfin men som Badda skriver det kanske räcker med "Västra Sidan Supporters Uppsala" eller "Västra Sidan Uppsala"
Jag tycker tvärtom. Gillar iden med "grande e pesante" på en tröja.
Varför inte "Grande e pesante blu nero scroto"?

Forza!
Haha jag kan gissa vad det betyder och den tröjan skulle jag köpa direkt. Snudd på tattueringsmaterial faktiskt.

Varför inte "Grande e pesante blu nero scroto"?

Forza!

För plottrigt kan jag tro.
Ha ha. Man kanske ska lämna lite till fantasin.
Fantasin dog samtidigt som internet tog över.
Det blir en härlig sång, med valfri smörig italiensk melodi (jag har hittat på en).

Grande e pesante blu nero scroto
Sirius
Sirius

Vi älskar Sirius, Sirius är laget
Vi älskar Sirius, Sirius är laget
Sirius
Sirius
Grande e pesante, Sirius är laget
Det är väl klart att vi skall ha en Grande e pesante-tisha, men texten under Grande skall jag minsann ändra till Västra sidan Uppsala kort och gott. Tack för åsikterna!
Bra där K!
Bästa plattan.
http://www.tradera.com/BLACK-N-BLUE-RARITIES-CD-NY-AOR-melodic-glam-auktion_90853983
Jag vill ta några bira med han längst till höger. Han har säkert en massa kul att berätta.
Har klubben tänkt trycka upp lite stilrena "vardagskläder"? Hade varit fräscht med långärmade tröjor, t-shirts, pikétröjor, zip-tröjor och andra snygga vardagliga Siriusplagg. Ovanstående ligger högt upp på min önskelista, om Sirius eller Västra fixar fram ett snyggt sortiment av ovannämnda plagg så köper jag direkt.
T-shirts finns. Äger du t ex ett ex av Kjelledine-tröjan? Det är det nämligen inte många som gör.
Nu är Västra Sidan-tygmärken på väg mot Uppsala via Tobbe. Ingen jeansjacka är komplett utan ett...

LYCKA!
...oops då måste man köpa jeansjacka nu alltså....
Jag vill ha!
du ska alltid bara ha och ha du
sweet!
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/179797_10150094859076686_326595601685_6422129_1207148_n.jpg
http://www.tradera.com/REKORDMAGASINET-11-1960-IK-Sirius-Bandy-Ingo-Boxning-auktion_112006_136249890
Köpte en Buster från 75 på en loppa i Tranås. Går man med i Busterklubben (3:-) får man förutom klistermärken etc en nyckelbricka. På ena sidan texten "Member of Buster Club", på den andra får man välja klubbmärke. Sirius är ett av de valbara alternativen.

Tror att jag skulle kunna tänka mig att betala en substantiell summa för en dylik.

(Är fö medlem såklart, men då jag gick med var de andra prylar i paketet.)
Perfekt för en siriusfanast! Hittade en Bandyklubba i källaren om någon är sugen på att köpa, En bandyklubba signerad av hela sirius bandylag runt 1993,med t.ex Anufrienkov, Lomanov, Tomas Rekan Johansson, Kylberg, plus resterande spelare, Synd att den står här o dammar tänkte jag, lite nött på bladet. Högst bjudande får den!
we heard u the first time
Jag köpte Mikkos tradera-tips.
http://www.ebay.co.uk/itm/170683171502
du är låst på de där läderkallingarna Jeppe, köp!