Joint
· 2013-09-13 21:52
· 5692 visningar
Västra på västra?
Kan vi inte ge det en match? Det var ju några år sedan vi var där sist. Nu har vi ju jubilerat och mer därtill. Fatta; en rejäl Kiruppladdning på Ön för att sedan tåga mot vår västra ståplatsläktare och skapa toktryck? Till råga på allt kan vi den här dagen säkra superettan, om alla pusselbittar faller på plats!
Så, åsikter?
Då Bissarna saknar supporters (skaran som dök upp mot oss tar jag inte fullt på allvar) så borde det inte vara några säkerhetsproblem med att vi står där. Jag menar, bortaburen lär gapa tom. Men självklart röstar jag för vår plats bredvid "tv-tornet".
Värt ett försök men då måste vi nog informera klubben innan så de kan "öppna upp" vår vanliga sektion för mazariner. Plus att alla som brukar stå med oss får reda på det.
Visst jag är på om vi lyckas styra upp det på ett vettigt sätt.
Vi har haft bra drag de två senaste matcherna och att då byta sida i en match som, vid vinst mot Frej, kommer dra väldigt mycket publik känns otaktiskt. Jag är övertygad om att det kommer bli förvirrat och att vi tappar folk som tänkt skrika med oss. Dock gillar jag förslaget i sig, men inte till den här matchen.
#7 ·
Lars
· 2013-09-14 10:25
Vi har vunnit varenda hemmamatch i år och om det vill sig väl på måndag så har vi chansen att gå upp. Det ska vi fira med att byta sida, förstår inte logiken.
Jag håller med med Håk-Eye i oron om att vi kommer tappa folk som tänkt skrika med oss. För vi borde räkna med riktigt mycket folk en sån här match.
kir-värmning innan lär ju ingen ha nåt emot iaf?
Kiiiirrr! Det vore supernajs.
#10 ·
70
· 2013-09-14 11:21
Ja det är väl på tiden med obligatorisk kirvärmning innan kälen tar fäste
#11 ·
Joint
· 2013-09-14 13:15
Ska vi verkligen slå oss så på bröstet och göra segrarna till vår förtjänst på östra "stå"?
Folk drar ju sig för att ställa sig bland oss då det är sittplats runtom. Det blir nog naturligare och enklare att få med sig folk från en naturlig ståplats som västra läktaren redan är.
Skulle det vara så svårt att styra upp på ett vettigt sätt? Det finns då vettiga banderoll-möjligheter på den läktaren utan att det hänger som en häng..... ja, bara det är en fördel.
Själv blir jag nostalgisk då senast vi gick upp så stod vi på den punkten. Men det var ju sju år sen...
#12 ·
Joint
· 2013-09-14 13:16
Okej, vi kan skjuta på det någon match ifall det är så förvirrande men bara det inte blir som förra året d.v.s inget alls.
#13 ·
Joint
· 2013-09-14 13:18
Jag håller med med Håk-Eye i oron om att vi kommer tappa folk som tänkt skrika med oss. För vi borde räkna med riktigt mycket folk en sån här match.
Jag hoppas att många "idrottsvänner i Uppsala" ansluter. Med risk för att det blir bajsnödigt.
/
"Ordföranden i Sirius supporterklubb har poängterat att man har som policy att inte skrika dumheter åt domaren eller kränkande kommentarer till spelarna, något som märkts under mina besök på Studenternas."
#15 ·
Joint
· 2013-09-14 13:38
Den smått legendariske insändaren i Norrbottens Kuriren: http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6924310 :D
#17 ·
Joint
· 2013-09-14 13:44
The Typical Studan-Sittplatsare
#19 ·
Golli
· 2013-09-14 19:00
Man kan se både för och nackdelar i en tillfällig flytt av Västra till västra. Fast Joint har en klar poäng i att det är lättare för "vanligt" folk att joina klacken på ståplats. Kanske blir de då inspirerade att fortsätta med det.
För som jag ser det behöver vi bli fler i superettan. Vi har kvalitet, men saknar till viss del kvantitet.
#20 ·
Joint
· 2013-09-14 20:01
Det finns ju de som tror att det kostar 140 riksdaler bara att hänga bredvid klacken. Hutlösa 140 kr kostar ju en sittplats, även om det kanske bara gäller för de som sitter på plaststolar.
Enda nackdelen som jag ser det är avsaknaden av tak, ja. Men å andra sidan brukar det vara finväder när Sirius lirar boll på Studan och dessutom har jag minnesbilder av bra akustik trots icke-tak. För visst kunde ljudet studsa mot huvudläktaren på ett rätt härligt sätt?
Självklart behöver vi bli bättre!
Minns också den sprudlande bandysemin mot byn när jag, CarlApan och typ Tette gick över och visst hakade en del på, asså.
Folk ska kunna stå och smyga sig in i klacken. På östra blir det mest antingen sitta eller stå. På västra står redan samtliga.
#21 ·
Sakul
· 2013-09-15 09:53
Jag tror också att det kommer bli lite förvirrat och att man bara tappar på att ändra till just den här matchen. Det är en god idé, men det kanske finns bättre tillfällen.
Så länge serien lever (och den ska fan dö snart!) så tror jag det är bäst att stanna kvar. Efteråt tycker jag man kan testa att flytta och funkar det bra kanske man kan permanenta det till 2014.
#23 ·
Joint
· 2013-09-15 14:52
Bissarna leder med 2-0 en bit in i andra halvlek. You do the math.
#24 ·
Joint
· 2013-09-15 15:01
Äh, vinner vi i morgon så har vi ju chansen att säkra seriesegern hemma mot Bissarna. ;-)
Jag är för västra, men inte mot Bissarna. Vi kan ta det nästa hemma efter det.
#27 ·
John
· 2013-09-16 19:16
Har starka känslor för parkkir på söndag. Mycket, mycket starka.
14 grader och regnfritt låter som guld.
Då den här tråden kom att handla om andra saker än själva matchen tog jag mig friheten att ändra rubriken. F.ö håller jag med majoriteten om att det passar sig bättre att byta läktare till en av de sista och förhoppningsvis betydelselösa hemmamatcherna.
#30 ·
Sutra
· 2013-09-18 12:07
... till en av de sista och förhoppningsvis betydelselösa hemmamatcherna.
När kunde man senast skriva så om Sirius i ett positivt sammanhang?
Skulle bli ett betydligt högre "tryck" om västra står på västra. Många flera skulle ansluta till dom underbara sångerna, och hejarramsorna. Västra till västra!
#32 ·
Joint
· 2014-07-22 21:08
Vore kul att testa en match iaf. Hemma- och bortaklack var placerad på samma sida i exempelvis Ljungskile, så går - går det ju. Även om det i sig, från förbundets sida, är önskvärt med klackar på varsin sida. Men det går ju uppenbarligen att ha klackarna på samma sida, kanske med dispens eller dylikt. Sedan är det ju som sagt inga större bortaföljen kvar, vi har ju avverkat Bajen. Skulle möjligtvis vara Giffarna i höst om de spelar för allsvenskan, men de är å andra sidan inga busar. Och inte vi heller. Vi skulle ju kunna stå söder om tv-tornet.
Generellt sett tycker jag att stämningen på västra läktaren blivit lite bättre på senare tid. För ett par år sedan kändes det riktigt dött där, till skillnad från de få mentala som står på läktaren-utan-tak på bandy-Studan. Men numera har jag märkt att folk där faktiskt lever sig in lite i matcherna, inte minst hojtas det en del vid tveksamma offside-avvinkningar etc. Kul! Keep it up!
#33 ·
RRR
· 2014-07-23 08:28
Tycker att det är bra där vi är
#34 ·
johann
· 2014-07-23 08:52
Känns som detta ämne är hyfsat urvattnat, även om jag håller med joint. och andra håller mer RRR. etc etc etc. det finns ingen enighet i frågan.
dessutom:
så länge klubben hävdar att de inte kan ha oss på västra läktaren är det bara att respektera och göra det bästa av sektion A, samt ta en diskussion igen inför nästa säsong.
#36 ·
Joint
· 2014-07-23 10:09
Det är iofs knappast förbjudet att stå och ställa sig på ståplats och sjunga. :-) Det vore kul med ett levande västra stå. Vi var ju ett par stycken som ställde oss på träläktar'n under bandysemin för ett par år sedan, folk hakade på och sjöng i hyfsad utsträckning.
#37 ·
RRR
· 2014-07-23 13:53
Det är ju en del som applåderar och sjunger även på sittplats. Men nån riktig sportstad blir inte Uppsala förrän folk faktiskt fattar att det är roligare med live-sport än att spela dataspel