Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius - Nyköping söndag 22 september kl 17

Final eller matchboll. Kalla det vad ni vill, men faktum är att 3 poäng betyder superettan 2014 och revansch för den där vidriga matchen mot Östersund förra hösten.

Lite surt att Arneng missar matchen efter kortet igår, men vi har bra ersättare. Kerim från start?

Alla till Studan!!!

Spännande match bara för att ge nerv åt avgörandet. 3-2! 3214 pers!

Alla till Studan!
Matchen direktsänds på UNT24. Bra för Brukarn, Sutra, etc.
Väldigt bra! Om någon stackare råkar vara i Göteborg så kanske jag kan övertala min lokala sportbar (ja, Glenn) att visa matchen.
Jag tippar 3-1 till blåsvart och 4522 pers.
För det första, rent teoretiskt kan vi fortfarande sluta trea i serien. För det andra: Kan man ta med sig Champagne in på studan utan risk för repressalier för en själv eller klubben?
Är du allvarlig? Klart du kan, det är inte premier league (än).
Med alla jäkla arenakrav och konstigheter från förbundet nu förtiden så vet man ju varken bak eller fram ibland.
Jag har alldrig blivit muddrat på Studenterns. Inte i år iaf.
Du får väl gömma den snyggt i nån jacka eller nåt om du är orolig.
Jag hade liksom mer tänkt spruta på laget om allt går enligt planerna!!
Champagne-tifo?

Väldigt bra! Om någon stackare råkar vara i Göteborg så kanske jag kan övertala min lokala sportbar (ja, Glenn) att visa matchen.

Det låter som en utmärkt idé! Vi är minst två stackare i GBG som gärna kollar match på pub. Ska höra mig för lite närmare.

Var ligger sportbaren?
Sutra meddelar att han är tillbaka och mycket nöjd över att kunna vara på Studan på söndag.

Utgår från att det inte blir klart på söndag eftersom jag kommer ha svårt att komma till Västerås nästa vecka, och Lex Sutra bl a innebär att jag brukar missa själva glädjestunderna i föreningen.

Men jag hoppas såklart på Kirglädje och tre poäng.

Champagne-tifo?

Jag har en oöppnad flaska "bubbel" som jag hade köpt till Östersundsmatchen, den åker med på söndag!
Känns som vi är klacken med flest oöppnade skumpor i landet. Även pm någon enstaka tröstöppnades på bussen hem från Jönköping 2010.
Skumpatätheten har enligt UNT antagligen att göra med våra högskolepoäng.

Bratt-klacken.
Stekar-Västra!
Vaska sidan
Enligt helsidesannons i dagens UNT direktsänder 24UNT matchen Sirius - IFK Nyköping. Ingen match jag tänkte se.
Snyggt jobb...
Jag har hört att tv-sända matcher drar mer folk live. Stämmer det?
Känns som att folk alltid oroar sig för mindre folk men det har jag aldrig upplevt att det blir.
Tror inte det påverkar så mycket kolla tex bajjen alla matcher sänds o trots det runt10000? i snitt på tele2 tror jag.
Är det Stadsparken eller 7HG som gäller? Jag kan komma ifrån ca 14:30.
Exakt vad gäller? Nåt till livs vill man ju ändå ha även om man ska pimpla kir i parken.
Dax för styrelsen att gå ut med officiell budkavle!
Om vi går upp i SE kanske det är dags för Västra att dricka Kir Royal istället d.v.s. ersätta vinet med riktig champagne. Eftersom vi är bäst på det mesta borde även våra rusdrycker ha klass. Så skönt att vara lite kaxig för en gångs skull ;-)

Det låter som en utmärkt idé! Vi är minst två stackare i GBG som gärna kollar match på pub. Ska höra mig för lite närmare.

Var ligger sportbaren?

Den ligger uppe i Masthugget, på toppen av Fjällgatan. Ska kolla vad dom säger.

Dax för styrelsen att gå ut med officiell budkavle!

Jag siktar på 7hg iaf.
Jag tycker att det vore nice om vi sjunger När Sirius ramsa på söndag och avslutar det med:
När Sirius, går upp igen,
när Sirius går upp igen.
Då vill Jag vara på Studan,
när Sirius går upp igen!
Lätt!
Jajemen!
Utom Jonas då som vill vara i Västerås när Sirius går upp
Ja 7HG är det som gäller. Det är givet tycker jag.
Ta med cash på söndag för det kommer finnas rykande färsk merch till salu!
Men va fan jag köper direkt, lägg undan till mig.
Inga förhandsbokningar.
fd Alex fr o m kl 12:00
men åh! kul med kirvärmning ju!
Kul besked från Tolle:

"Berg körde full fart både i tisdags och i dag. Han är inte helt tillbaka än, men det ser i alla fall ganska bra ut. Han är aktuell för truppen, men jag vågar inte lova något"

Ångesten innan och den enorma besvikelsen efter Östersundsmatchen förra säsongen kommer jag nog aldrig kunna förtränga. Inför matchen mot Bissarna är känslan diametralt annorlunda. Bara glädje, dels p.g.a. att laget är så starkt samt spelar med ett enormt självförtroende och dels p.g.a. att vi fortfarande har 5 chanser till om det osannolika skulle inträffa att vi torskar.
Sirius Hej!
Man är som ett barn inför julafton!
http://www.svt.se/nyhetsklipp/regionalt/abc/article1474201.svt schysst inslag med härliga historiska bilder!
Med en nypa salt,tillåt mig: 3an är Torsten Furukrantz och nummer 6 är Hans-Uno Persson. 12an som skymtar som hastigast mot slutet kanske , kanske är Hans Alftberg. Dvs det tredje A:et tillsammamns med Angesten o Askelöf i bandylaget.

Det är väl tveksamt om han (Alftberg ) fortfarande spelade både sommar och vinter, han var med redan 1969 då han bl.a stod för Sirius sista mål i avslutningsmatchen mot IFK Göteborg.

Bilderna är från sista omgångens match mot något Gävlelag(?) som var nedflyttningsklara, jag minns att någon på läktaren (japp, det här är då innan man enligt en kamrat blev "till och med usel som medgångsupporter") anmärkte att deras dräkter hade allsvensk kvalite, antagligen pga bandet över bröstet.

Och Håkan (Grip) ska förstås vara Roland

Tack för redogörelsen!
Gustaf på fotbollsbloggen kan väl i alla fall försöka fejka lite entusiasm...

"Jag förstår att det här är en stor dag för alla supportrar till Sirius – men för egen del har jag svårt att känna någon större puls inför matchen"

Kul hur han får allt svårare att negga på nåt. Nu är Sirius tydligen okända "ute i landet". Och?
Det är ju skitbra i så fall. Vi kommer att ha en fördel i SE om samtliga tränare tror att: "Äh, nåt förortslag med några 35-åriga AIK:are. Det kan ju bara gå på ett sätt."
Fuck Gustaf! jag har köpt bubbel ska sputa ner han totalt på söndag.
5 468 pers mot Östersund förra året. Kan vi slå det?
Det blir nog svårt. Men jag har en tendens att vara mkt gubbigare när det gäller publiksiffror än resultat.
Jag har knåpat ihop en banderoll att veckla upp vid lägligt läge. ;)
Åkej, vi har föreberett gå-upp-sånger, gå-upp-banderoller och har med floppskumpa från Östersundsfiaskot ifjol... om vi vinner på söndag trots allt detta kan vi definitivt och en gång för alla avfärda det här med jinxande som vidskepligt trams.
Förr eller senare går vi upp i höst i vilket fall. Känns ojinxbart! Men man får onekligen nypa sig lite i armen... Drööömsäsongen!
Fixar vi avancemang imorrn så känns det som en lång Siriusförbannelse är över. Skulle vi missa att gå upp i år.....då får vi fan spika upp oss på kors och hänga blödandes i stadsparken.
Enkelt avancemang. Har redan firat detta, så jag ler bara ett lätt leende från golfbanan när jag tittar på klockan och antar att det hela är klart :-)
Kan bara inte tro att vi verkligen får fira idag, tippar 1-1. 4872 på läktaren.
Självklart blir det en tuff match, BIS är serietvåa, har tre raka segrar och den fina bortaraden 7-0-3 (tredje bäst i serien). 1-1 känns som ett bra tips.
Å andra sidan; Sirius är serieetta, har fem raka segrar och hemmaraden 10-0-0. 3-0 känns också som ett bra tips
2-1. 2950 pers.
Satans trist att missa den här matchen! Måste säga att UNT24:s sändningar är väldigt uppskattade av en som är för långt ifrån Uppsala den här säsongen. Hoppas det blir en redig fest! 1-0 (C-G, tåfjutt)
+1 på den.

Jag kan ju inte förneka att det skulle bli mycket roligare för mig om vi skulle lyckas avgöra i någon av de två kommande omgångarna istället så att jag får vara med. Men trots det hoppas jag so bara fan på att vi avgör idag. Bättre en fågel i handen än tio i skogen liksom.
+1

Jag har inte hunnit förbi sportbaren, hoppas folk inte planerat att gå dit. Om ni står där, ring 0739035309 så får ni komma hem till mig och se den istället.
Moses bänkad:

"Sirius (4-4-2): Jonas Bylund – Karl Larson, Oscar Pehrsson, Carl Nyström, Elliot Käck – Dalil Benyahia, Kim Skoglund, Mirza Jelecak, Kerim Mrabti – Joakim Runnemo, Christer Gustafsson.
Bänken: Martin Karlsson, Viktor Lövgren, Jakob Björk, Joel Rydstrand, Joakim Blomquist, Moses Ogbu, Stefan Silva."

Fixa det här nu Sirius!!!

Supersub idag?

Moses bänkad:

"Sirius (4-4-2): Jonas Bylund – Karl Larson, Oscar Pehrsson, Carl Nyström, Elliot Käck – Dalil Benyahia, Kim Skoglund, Mirza Jelecak, Kerim Mrabti – Joakim Runnemo, Christer Gustafsson.
Bänken: Martin Karlsson, Viktor Lövgren, Jakob Björk, Joel Rydstrand, Joakim Blomquist, Moses Ogbu, Stefan Silva."

Fixa det här nu Sirius!!!

Jag utnämner härmed den här sinnesstört bra säsongen till döden för myten om jinxen. Ska aldrig gnälla om sånt något mer.

Tack som fan alla blåsvarta! Nu ska jag fira för mig själv på favoritpuben. Skål alla Västringar!
Ja vilken jävla säsong. Fantastiskt jobb av alla, tack så mycket. Bylles förklaring efter matchen att "det är det här jag brinner för,jag brinner för Västra, jag brinner för Sirius osv" gjorde mig tårögd.
Ingen förtjänar detta mer än Bylle!

Ingen förtjänar detta mer än Bylle!

Verkligen! Man unnar'n!
Stabil säsong liksom....! :-)
Sällan har något varit mer rättvist än Sirius återtåg till S1
Helt jävla fantastiskt!
Har bara en sak att säga:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
Jag älskar er alla. Fantastiskt firande med spelarna på planen, och på krogen efter. Den här upplagan av IK Sirius FK är en att minnas.
så underbart!!!! jag älskar alla oss i västra, alla spelarna, alla! ikväll älskar jag nog t.o.m ågerup! vilken trevlig kväll det har varit! bandyfeeling nästan på hur kul det har varit att umgås med spelarna och er alla. <3
Jag är spritsvullne, har trasig hals och spruckna läppar. Kontot är tomt men jag har ett brett leende på läpparna.

Tack som fan era jävlar!
Så underbart! Vi var så jävla värda det här allihop!
Tack Sirius för en helt fantastisk säsong!!!
Jag vill veta allt om efterfesten på Stationen! Nån som såg Ante med penna och papper?

Mvh,
Svikare som drog kl 21:00
Jag vann över Ante i först till tre på sten, sax och påse och insatsen var att han skulle skriva på. Han var inte helt med på dealen men det räcker väl att vinnaren är det?

I övrigt var det en fantastisk dag igår. Idag inte riktigt lika bra. Tack Västra!
Ligger och smågrinar i sängen till intervjun KUNG CARL på 24unt. En fantastisk man som förkroppsligar det som är IK Sirius anno 2013 and beyond. Nu festar vi fem matcher till!
Calle är fantastisk! Den lite kutryggiga löpstilen, krigarhjärtat, måljublet, den pillemariska blicken och den underbara dialekten. Och jag som tyckte han var en onödig värvning när han kom – så fel jag hade!
Det vackraste jag nånsin sett är när Calle löper över hela planen och kramar om Bylle efter 3-1. Helt jävla underbart!

Det vackraste jag nånsin sett är när Calle löper över hela planen och kramar om Bylle efter 3-1. Helt jävla underbart!

Var det ingen som filmade det? Den scenen skulle jag kunna se forever!! Vackrare än så blir inte fotboll.
När vann Sirius en serie senast? Måste vara jättelänge sen?
1997.

Kramen kom inte med på UNT's sändning iaf, tyvärr.
JAG HAR KRAMEN! Den var förresten efter 4-1, om de inte kramades efter båda. Slutminuterna, kramen, slutsignalen, firandet på planen och Bylles segersång med hela Studan, UNCUT EXTENDED VERSION DELUXE är på väg upp på officiella. Där ligger det redan fyra stycke video, om ni inte sett. http://www.youtube.com/user/siriusfotboll/videos
Esplendido, excellente, gloriso, grandioso, imponente, magnifica, majetuosa för att prata Barcaspråk. Känner mig helt tom, vad ska jag nu oroa mig för? Ja just ja, bandyn!
Fan vad alla är bäst förresten. Bäst.
Härligt Sakul! Alla: Gå genast in och kolla på intervjun med Bylle.
Förläng alla!
Från direktrapporten på UNT:
"Synd att Sirius har säkrat avancemanget men att publiken inte kan bidra med en bättre stämning. Västra Sidan får steppa upp ordentligt till Superettan. Knäpptyst trots 2-1 ledning. Uselt."
Undrar vilken match hen var på?
Med tanke på att hen hängde på direktrapporten så lär hen inte varit där alls? Antar att lågbudget TV-sändningen inte direkt fångar upp ljudet så bra.
Jag kollade precis på matchen i efterhand. Ljudet från läktaren går väldigt upp och ner, det är nog förklaringen.
Jag kollade andra halvlek på datat idag och man hör inte publiken alls, ett högljutt sorl när det blir mål typ. Jävligt trist om folk får uppfattningen att vi inte ger ett ljud från oss.
Jag såg hela sändningen, ibland hördes det ingenting, men det lät bra när det väl lät. Lite synd var det dock att de inte filmade klacken eller publiken en endaste gång.

Här hörs det förresten bättre:
http://www.sn.se/sport/1.1918175
Rörliga bilder från när Calle och Bylle hoppar in i Västra-mobben. http://www.svtplay.se/video/1479280/22-9-19-55
Mera klipp. Korta intervjuer med Bylle och Kim S.
http://www.90mu.se/arkiv/5253

Rörliga bilder från när Calle och Bylle hoppar in i Västra-mobben. http://www.svtplay.se/video/1479280/22-9-19-55

Underbara bilder!
Man har haft det svårt att koncentrera sig på arbetet idag. Det gäller att vara snabb med att klicka bort alla filmsnuttar när någon jäkel får för sig att störa när man sysslar med något så viktigt som att titta på alla underbara bilder och klipp från matchen igår. Vill bara säga: TACK SIRIUS och ÄNTLIGEN!

Man ser en viss 70 torka glädjetårar från kinderna på läktaren där :)
Alltså. Fy fan vad underbart det var! Och är. Alldeles salig fortfarande. Glädje blandat med lättnad.
[size=35][color=black]<[/color][color=blue]3[/color][/size]
Ukalelen: https://www.facebook.com/photo.php?v=10151716694004081
Fantastiskt bra text! Och fantastiskt snygga bilder!

http://vastrasidan.temp.citynetwork.se/web/article/vi-ar-tillbaka/
Ja verkligen!
Vill instämma med Brukarn. Nu blev man tårögd igen och man känner hur intensivt ljuvligt Siriusstjärnans strålar värmer djupt inne i ens själ.
KÄRLEK!!!!!!
vackert
Äh fan, jag ska läsa den en gång till nu.
Pure poetry!!
Ljuvligt!