Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

SIrius - Degerfors

jag vet inte vad ni tycker, men jag är högst angelägen om att snarast möjligt lägga senaste matchen låååångt bak i minnet och gå vidare.

returmöte! degen har förre gnagaren karlsson avstängd, vi gurra. lika där alltså. däremot är skadefronten klart positiv, som framgår av officiella.
Hur blir backlinjen då?
Linus - Hjalle - Luggen - Tighe?
Mittfält (förhoppningsvis):
Gallo
Olsson - Musse - Mani
Anfall:
Antou - Hoch
Vill du peta Ante? Jag vill nog se en fortsättning på 4-2-3-1-experimentet som jag tyckte var lovande. Eftersom Hochen är vår för tillfället ende heta anfallare passar det bra.
Jag vill se Mani, Musse och Ante som offensiva, Olsson och Gallo som defensiva, Olle på topp och Hochen som supersub.

Och Daouda som kommer in och dödar matchen med ett 2-0 i krysset!
daouda hade faktiskt ett bra skott mot krysset på stora valla som målisen tippade till hörna. olle tror jag inte på från start - han var visserligen effektiv när han kom in senast men är knappast i form för startelvan just nu. supersub på honom i stället kanske?
En gång i min tidigare fotbollskarriär fick jag höra att mina vändningar var som att se en oljepråm i en småbåtshamn. Jag önskar att min Vän Gunnar hade sett Olle K i Degerfors i helgen. Ingen - och jag menar verkligen ingen - fotbollsspelare på denna nivån har varit så långsam och trög som Olle i lördags och ändå skapat såpass mycket farligheter. Olle K på 40 % av sin kapacitet kan hota vilket försvar som helst i en 20 minuter, men Olle från start i detta läge (även om han kanske hinner upp på 55 % tills på måndag) är ingen bra idé.

Om Ante kan spela, vilket verkar troligt, kan en 4-2-3-1 uppställning funka fint igen tror jag. Degenr lämnade mycket yta mellan backlinje och mittfält och även om de säkert inte kommer att stå lika offensivt på måndag så lär de säkert inte ha blivit så vansinnigt mycket bättre fotbollsspelare. Ante är kung i superettan på den ytan och jag vill gärna se honom som släpande forward. Men det bygger också på att han kan få avlastning från kanten, i detta fall i form av en Mani som kommer upp i klass. Snabbt spel och tempo över mitten och Degen kommer inte att hänga med.

Sedan är jag inte ett dugg orolig för att släppa in Luggen som mittback. Han är ju mittback och gör det bra. Men det är klart att Gurra kommer att saknas, han har ju genomgående varit vår bästa spelare. Jag hoppas dock att Linus blir bra i foten, annars lär det bli debut för Fernberg från start (vilket iofs vore rätt kul).

Till slut. Spelar vi 4-4-2, vilket ändå känns rätt troligt hoppas jag verkligen att Antou startar. Han är den som skapar ytor för både Hoch och djupledsspelet med sina löpningar.
Varför petade jag Ante för? Jag trodde han var avstängd också, men det är han ju inte. Mittfältet borde vara
Musse - Gallo
Olsson - Ante - Mani
förstås om man kör 4-2-3-1. Jag tycker det varit intressant hittills.
Debut för Fernberg om Linus inte kan spela? Pereira kan väl i så fall ta ena ytterbacken?

Jag har inte sett Sirius praktisera 4-2-3-1, men det låter klart intressant.

Om Mille och Gary väljer detta spelsystem på måndag så är önskedrömmen följande elva:

Jon - Linus, Hjalmar, Luggen, Tighe - Fredrik, Gallo - Musse, Ante, Mani - Hochen

Fast Gallo från start vågar jag väl egentligen inte riktigt tro på och Antou kanske borde ta en plats på ena kanten? Inte helt lätt det här...

Om vi räknar Pereira som back så har vi annars exakt fyra backar att välja bland till på måndag. Linus kamp mot klockan är lite väl mycket att hoppas på skulle jag tro. Kanske dags att köra 3-4-3 som Åtvid gjorde sist...

På pluskontot är att Musse, Ante och Gallo förmodligen kan spela utan problem. Gallo har fått go-ahead från medicinmännen och nu är det bara upp till Mille och Gallo att bestämma hur matchningen ska ske. Mani är lite sick för ögonblicket men är säkert frisk till match. Olle jobbar ju hela dagarna så det är omöjligt att veta hur redo han är, men han lär väl inte vara sämre än sist.

Jag gissar:

Jon
Tighe - Luggen - Hjalmar - Pereira
Fredrik - Ante - Gallo - Mani
Antou - Hochen

Olle och Musse är våra supersubs.
Vet att jag tjatat om backbristen förut, men va fan, varför tackade vi nej till Boskailo för? Det hade känts mycket tryggare om det funnits någon back-up (ursäkta ordvitsen).
Christofer Karlsson dröjer enligt uppgift en vecka till innan han blir skadefri.
finns det inga skadefria backar?
Jo, fyra och en halv.
Pereira, men han är väl ingen back egntligen
Två nya till Degerfors:
http://www.svenskafans.com/fotboll/degerfors/artikel.asp?id=182117
http://karlskoga-kuriren.se/artikel.asp?intId=69617
Och BP:s Tommy Lycén går till ÖIS. BoIS nyförvärv Cederqvist fortsätter dessutom att göra mål. Två stycken mot Peking i cupen.
Och Sirius sover...

Jag tror tyvärr det kan bli en tung höst för oss, placeringsmässigt ligger vi fortfarande bra men tabellen är väldigt jämn. Om trenden håller i sig så kommer vi bara krypa närmre och närmre det hemska strecket i botten.

Vad har vi? 4 poäng på de 5 senaste? Med ett sånt facit ser det allt annat en ljust ut. Upp till laget att visa det motsatta nu på måndag! Bara att hålla tummarna!!
Enligt matchöverenskommelsen kommer Vulkanerna med 60st i buss.
Så det blir nog kanske 100 st i borta buren på måndag.
Något för Västra att sjunga ut!
Starkt på en måndag. Varför kommer aldrig vi 60 pers i buss? Åk mer på bortamatcher slashasar!
Fixa mer arrangerade bussresor då! ;)
Som det är i dagsläget är det väl mest bilar, vi borde ju lätt kunna fylla en buss till de "nära" bortamatcherna, tycker man ju iaf.
Anmäl er till bussresorna som ordnas då. Här t.ex:
http://www.vastrasidan.se/ny/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?7339

Menar inte att låta grinig, men för oss som försöker ordna med bussresor är det ruskigt frustrerande att folk drar så mycket på att anmäla sig. Problemet är ju att vi inte kan spika resan förrän vi vet att vi har ett visst antal, säg 20-25 anmälningar.
Inte så kul att boka buss om vi går back nån tusing varje gång, vi kan lägg våra pengar på nyttigare saker.

Kul att Vulkanerna kommer många.

Inte så kul att boka buss om vi går back nån tusing varje gång, vi kan lägg våra pengar på nyttigare saker.

Kul att Vulkanerna kommer många.

Tycker väll personligen att resor e det viktigaste att spendera pengar på.
Det vet du att jag tycker oxå men om det är för få som åker med så går man back som fan så att vår ekonomi brakar
När det gäller att locka folk till bortamatcher så är det som i all försäljning, det är tillgång och efterfrågan som styr.

I det här fallet är det förmodligen tillgången som avgör efterfrågan och inte tvärtom som det brukar vara.

Har svårt att tänka mig att 60st Degerfors supportrar föranmält sig så tidigt att de har blivit "tvungna" att ta fram 1-2 bussar.

Det mer troliga scenariot har nog vart att en buss har funnits till förfogande så att dess supportrar med lätthet kunnat boka upp sig på en plats. Tillgången har skapat efterfrågan...

Jag är ingen professor i detta men jag tror att det är denna melodi som krävs för att locka folk till bortamatcher.

Särskilt i Uppsala där ca 90% av befolkningen endast har en cykel... tror inte att det är så många som vill cykla till Norrköping :)
Snart hemmamatch. Olle på G?

Olle på G?

Klart jag dyker upp:)

Hur funkar klacksektionen nu efter sommaren? Måste man vara medlem eller inte? Min respektive ska med och skulle vara trist att behöva stå utanför bara därför...
Det är inte medlemskrav på klacksektionen.
olle, det är bara att pröjsa medlemsskap för respektive också, det gjorde jag utan att fråga

snart match, KUL!

Ladda med fishermans!
Fis-Herman är med. Även om jag som tråkig publikvärd inte får så mycket användning för dom. Vi syns ;)
Som det öfta blir när jag går med unge herr N blev det bara en halvlek, och jag såg banne mig ingenting av spelet. Men vi åt korv och köpte lite krimskrams och det är faktiskt helt fantastiskt att det är så mycket folk! Och kids i blåsvarta prylar. Och gnällgubbar som inte bara gnäller. Alla kisosker. Västra som hörs till andra sidan ån fem minuter före match. Och det drömde jag alltid om när VSK var på besök i bandy i början av nittiotalet, då vi visserligen var lika bra, men när man hörde dem sjunga redan vid Flustret. Nu låter vi så mycket, trots att Västra säkert är mycket större ibland. Och vi har inga loafers. Det är ofattbart kul att vi är i Superettan.

Tre poäng. Satt fint.
... och här sitter man som vanligt lång ifrån Studenternas och följer via webben... Härligt med en seger, även om det blev onödigt spännande. Imponerad över skarpskyttet i kväll. 17 av 21 skott i matchen satt på mål. Degerfors hade 100%. Det måste hursomhelst ha varit en skön kväll på Studan.
nej det var nervöst som fan, buhu var läskitgt det var.
nej det var nervöst som fan, buhu var läskigt det var.
Usch, det var längesen det var så nervöst på Studan. Gurra saknades verkligen i backlinjen som verkade virrig.
Backlinjen var virrig, men Degerfors skapade ju inte mycket mer än de två mål de gjorde. Men vid några tillfällen var det nära att det blev riktigt farligt för bortalaget. Nervöst på slutet. För några år sedan hade det varit typiskt Sirius att tappa en sådan här match. Men nu har vi en rutin i Andreas Eriksson, Gallo m.fl. som är mycket betydelsefull. De blir inte livrädda och lugnar ner spelet. Hoch gjorde en i mitt tycke bra match.

Leve Sirius!
Man får ju hjärtstillestånd av att vara på Studan numera. Otroligt skönt med tre poäng och kul att det funkar framåt igen. Sirius borde gjort minst tre till. Fredrik måste sätta minst en av sina två dunderchanser. Ante ska ha straff (hur fan kan han visa fördel i det läget???) och Olle kunde gott gjort ett till.

MEN hur fan ser det ut bakåt egentligen? Mille sa på presskonferensen att han var nöjd med försvarsspelet, men han såg ganska plågad ut när han se det så jag tror att det finns en alternativ sanning där. jag hoppas det i alla fall. Leder man med 3-1 med 25 kvar kan man bara inte stå så högt som de gjorde idag. Luggen gjorde en av sina sämre matcher och Pereira är verkligen Mr 50-50. Jobbigt.

Otroligt skönt att se gamla Olle tillbaka. Det går otroligt sakta i svängarna, men jisses vad han är effektiv!
Jag var otrolig besviken på Sirius spel idag. Dom kan spela så mycket bättre och det har dom bevisat tidigare under säsongen.

Det var stundtals så dåligt spel att började fundera om vissa av spelarna verkligen är fotbollsspelare. Träfot efter träfot, miss efter miss.
Jag tror att det är tillbaka till ritbordet som gäller, hitta den röda tråden igen.

Jag har aldrig känt att vi behöver ett nyförvärv så mycket som idag. Försvaret var så fruktansvärt dåligt.. Och då mötte vi jumbon i serien också. Tänk om vi spelat så här mot Norrköping.. Då hade det nog blivit 2 siffrigt i baken.

Våra mittbackar idag får inte godkänt :(

Skitsamma, vi grejar 3 poäng utan att alls övertyga nånstans egentligen. förutom Hoch som jag tycker får godkänt +. Kullinger är också helt okej i matchen. Han verkar dock sakna match tempo vilket är förståligt. Gallos inhopp var också viktigt. Vart ett helt annat lugn i bolltempot mellan de olika lagdelarna.

Men men, det beövs bättring och ett par nya ansikten inför höstens alla drabbingar :)
Well, fotboll går dels ut på att göra mål och dels på att inte släppa in mål, och Sirius försummade helt klart den ena aspekten idag. Även om jag är ett fan av offensiv fotboll så är jag klart tveksam till taktiken att parkera backlinjen på mittplan, dessutom med mycket slö bevakning på motståndarnas superalban. Kombinera dessutom detta med ett stort antal förlorade dueller på mittfältet så var det bra nära en mycket tråkigare utgång. Gurra saknades, men jag tycker också att vem som helst borde tagit tag i problemet och tagit ned försvaret några tiotal meter.

Nåja, vi ska vara glada över tre poäng, och glad är jag! Men jag ser gärna en något mer försiktig taktik mot Ljungskile på söndag.
Jag tycker att Västra gjorde en guldinsats idag. Inget bullshit, inte för mycket gnäll, utan sjyssta Siriusramsor med ett ovanligt tempo. Annars har vi en tendens att bli väldigt tysta emellanåt, nu drog någon igång något nytt hela tiden. Bra fokus och bra uppslutning. Enda gången vi drog en dissar-ramsa var när något ollon kastade in en vattenflaska på planen. Men det är okej, det ska dom ha skit för.

Totalintryck: 5 Mikko-vrål till Västra!
Den som skriver matchreferat på Sirius hemsida måste antingen ha blå/svart humor eller ha dåliga glasögon.

"citat"
(20) Hjalmar Bertwig slår en av flera (!) kanoncrossar (!!) till Mani Tourang. Leder dock till inget den här gången.

"slut citat"

Hjalmar ser ut att ha 2 cementklossar på fötterna, känsla som en elefant i sina uppspel och idag så hade han dessutom tydliga problem i sina försvarsinsatser dessutom.

i mina ögon, klart sämst på planen. Förresten så var han klart sämst på planen i ögonen på större delen av läktarsektionen som jag satt på. :) Har aldrig hört så mycket skratt åt en egen spelare.

En skrek t.o.m att hjalmar borde lämna in kaptensbindeln och söka till nästa upplaga av FC Z. :) Hehe jaja alla kan göra en dålig match, hoppas det inte blir några fler denna säsong ifrån Hjalmars del.
först: det var jag som skrev det där. sen: grejen med hjalmar är ju just det - vem har sett honom slå en enda crossboll med adress, över huvud taget? inte jag. i första halvlek slog han fyra crossar från höger innerbacksplats till vänsterytter. hårda, flacka, med precision. jag trodde inte mina ögon. sen växlade han med att slå en rak djupledsboll som olle blev fri på. han var faktiskt magisk där ett tag i första, åtminstone vad gäller uppspelen. defensiven i andra är en annan historia...
Viking: Va fan, mucka inte med gaffa när det gäller fotbollsanalyser! Han är övermänsklig när det gäller att se vad som händer på planen, så det så.
Hehe ja men av 100 upp "tjongningar" så borde ju nån hamna rätt. Vare sig det var menat eller ej :)

Men jag håller med, det var i försvaret han var som sämst. Det kändes nästan alltid farligt när bollen var nära honom.

I första halkar han helt oattackerad och friställer mer eller mindre en Degerforsare som i sin tur utnyttjar den chansen minst sagt dåligt.
Han gör ett par hemåt spel som gör att jag får hjärtat i halsgropen..

I andra så misstajmar han totalt ett inlägg/ passning som i ett första ögonblick kan se ut som en offside fälla men som förmodligen var ett hjärnsläpp. Därifrån jag satt så tror jag även att den offsiden var feldömd.

Hjalmar ska dock inte få bära hela den usla försvars insatsen själv. Det var kaos i hela linjen i mer eller mindre hela matchen.
Här behövs det verkligen förbättras om vi överhuvudtaget ska spela om topp placeringarna.

Hehe fortsätt att leverera underhållande matchreferat gaffa, jag förstod att det var med glimten i ögat du skrev detta. Därav skrev jag blå/svart humor :D
Hjalmar hade dock en skaplig nick på mål...
Hjalmar har sveriges värsta julgransfötter men samtidigt är han kanske bland dom bästa i landet på huvudet. Kan vi inte sätta honom i en sparkmaskin ala Den Ofrivillige Golfaren?
Rätt måste ändå vara rätt. Hjalmar skötte i stort sett alla uppspel första 30 minuterna och han gjorde det alldeles utmärkt. Som sagt slog han fyra crossbollar på rad på läppen på Mani. Han hittade Ante i djupet vid ett par tillfällen och var i det närmaste hundraprocentig. Den typen av grejer har jag aldrig sett honom göra.

Den andra biten av det hela är det allmänna försvarsuppträdandet igår. Vi vet vad vi får när vi har Perry på plan, det är geniala grejer blandade med juniormisstag. I försvarsspelet tjuvar han och stöter hellre än spelar följsamt. Det är självmord mot en spelare som Hasani. Det blev bättre när han och Tighe bytte kant. Tighe gör en okej match, men går också bort sig vid ett par tillfällen. Dagens största problem var Luggen. Samspelet mellan honom och Hjalmar fungerade inte alls för utom första halvtimmen. Jag förstår inte tanken med att stå så högt mot ett lag som Degerfors som vi vet har bra omställningar. Mille sa två grejer på presskonferensen som jag inte får ihop - men så är jag ju inte tränare heller...

"Vi vet att Degerfors är ruskigt farliga i sina omställningar"
och
"Instruktionerna i halvtid till försvaret var att fortsätta stå högt, och det tycker jag vi gjorde bra."

i den matchen jag såg så var det just positionerna som höll på att kosta poäng. 3-2-målet kommer efter att en Deg har skarvnickat på egen planhalva och Drugge är ren från mittcirkeln. Fler sådana lägen höll på att komma för att ingen av mittbackarna tog djup. Den enda förklaring som jag kan tänka mig är att Mille var mer rädd för att Degen skulle trilla boll runt vårt straffområde. Personligen tar jag hellre 70-30 i bollinnehav till Degen sista kvarten och enbart långskott än släpper till frilägen varannan minut.

Well, well. Nu blev det tre poäng och jag ska verkligen inte klaga över det. Undrar hur mycket det blivit om Fredrik satt dit bollen i det helt öppna målet. Får ruggiga flashbacks från kvalmatchen i Väsby...
Ja avsluten från en del håll skulle ju också behöva sitta. Det fanns flera lägen där det vart alldeles för lösa bredsidor istället för mer destinkta skott.

Jag tyckte också att vi tycktes ha otroligt svårt att hitta varandra i kortpassningsspelet efter backen. De gånger det fungerade så var det efter att hochen eller mani gjorde ett par individuella prestationer som skapade ytor att spela bollen på.
Annars så kändes det som att det var oroligt låst och dålig rörelse på mitten. Mycket "sparka boll" istället för att spela boll som jag tycker Sirius ändå har visat tidigare att dom behärskar.

Nää dags att hitta formen NU. Skulle behöva en bortavinst och en hemmavinst mot Åtvidaberg. Då skulle jag vara väldigt nöjd :)
Anfallsmässigt är jag nöjd. Sirius skapade ju duktigt många riktiga chanser, och det tror jag beror på bra rörelse, och att spelarna inte slår trista alibipassningar, utan istället försöker skapa något vettigt med varje anfall. I uppbyggnadsfasen såg det sämre ut, det var ofta Siriusspelarna fick 2-3 rödingar på sig på mittplan, ofta ledde det till bolltapp och livsfarliga kontringar.
ja och de fortsatte trixa på roliga sätt och verkade oftast ha roligt när de spelade. Sånt gör att det komemr folk till studan.

Men de behöver börja träna mer avslut känns det som. Sköna tre poäng och det var vi ändå värda, Sirius var det bättre laget utan tvekan.
Håller med om att det var en självmordstaktik att stå så högt med backlinjen, det kunde kostat värdefulla poäng. Hoppades på att det var den osamspelta backlinjen som var förklaringen men att det var en genomtänkt taktik låter väldigt konstigt med tanke på de bägge mittbackarnas påtagliga (o)snabbhet.

Det var annars inte svårt att se vad Gallo betyder för laget igår. Det syns så tydligt att de andra spelarna litar på honom i uppspelen och därför väljer att rulla upp genom mittfältet istället för att slå långt. Han vet dessutom hela tiden hur han ska göra sig spelbar. Sirius med Gallo är helt enkelt ett betydligt mer spelande och svårläst lag än utan honom. Lite som med lagen där Zidane spelade utan att dra göra några andra liknelser.

För övrigt tyckte jag att Hoch såg ovanligt pigg ut. Detta trots att han enligt säkra källor sågs trycka en ordentlig pizzabuffé på Little Italy mindre än sex timmar före match...
Haha det kanske hela laget gjorde. För det såg ovanligt TUNGT ut på många håll.

Hoch kanske bara var och nallade på salladen :)
Hochen (pizzabuffé eller ej) gjorde en mycket bra match. För utom att han gjorde fantastiska saker på egen hand, så jobbade han också föredömligt för laget, något man inte såg så mycket av i början av säsongen.

Hjalmar är en mycket bra mittback, men han behöver nog Gurra vid sin sida. De två är ett av superettans starkaste mittbackspar.

Det syntes ganska tydligt igår hur beroende Sirius är av sina nyckelspelare; Gurra, Gallo, Ante. Hochen och Olle. Ska man fortsätta kriga om en allsvensk plats så är det nog ett måste att skador och avstängningar minimeras på denna kvintett.

Jag vill också säga att jag tycker att Fernberg gjorde en helt okej insats den lilla stund han var på banan. Verkade säker trots att det var hans hemmadebut.

Sen tycker jag att Daouda faktiskt är bättre nu än jag sett honom tidigare. Nu kan han passa och till och med slå crossbollar. Samtidigt som det så kan han fortfarande slå bort enkla bollar.
Hmm mmm Daouda kan blända till då och då. Håller med att han har utvecklats i rätt riktning men han väger lite lätt i många dueller och han tycks i många situationer sakna grundläggande spelförståelse.

När Gallo kom in så insåg man hur mycket han gör för spelet efter backen, kylan i att hålla i bollen, slå den brillianta passningen till Kullingers 3-1 mål och så vidare.

Det om når vill jag efterlysa till nästa match. Spela bollen efter backen och sparka framför allt inte bort den i panik gång efter vartannan :P
Men jag tycker det är bättre att dra upp bollarna på läktaren än att fjanta bort dom i försvaret och få ett friläge mot sig.
I Hornby´s uppräkning av nyckelspelare ser jag i vart fall en som tappats bort - Ryttebro.

Vill inte tänka på hur det kan se ut utan Ryttis i målet. Jag tycker han gjort en strålande säsong så här långt.
Håller med GA. Stundtals är nog Jon den viktigaste spelaren vi har. Särskilt när det slarvas framför hans område. Minns en riktig tv-räddning igår på slutet. Från sidan såg såg det typ ut som ett gammalt Busteromslag... :)

Jävligt kul att folk fortsätter komma i tusental till matcherna. Snacka om fotbollsstad som legat i dvala...
Jon svarade för några svettiga ingripanden igår, det är synd att han varit så bra, det gör att man blir så besviken om han dabbar sig.
Vi kanske inte behöver vara så oroliga för målissituationen ändå. Garcia gjorde tydligen en stormatch när Sirius U21 torskade mot Degen med 2-1 idag.
Jag har bara sett Garcia en gång och det var i cupmatchen mot Mjället. Jävlar vilken ojämn spelare. Han parade idioträddningar med flera tabbar, varav en var komisk. Han skulle boxa ut bollen som kom så gott som rakt mot honom, men den gick i en båge över honom och in i mål istället. Med en så pass labil backlinje som vi har stundtals så behövs verkligen Jon.

det är synd att han varit så bra, det gör att man blir så besviken om han dabbar sig.

Det var nog det mest bakvända resonemanget jag hört från en siriussupporter...

Jag tycker det är kul att det gått så dåligt för Sirius i 30 år, så att jag kan vara glad idag ;-)
jag känner mig lite bakvänd, inse att laget som alltid gjort att man varit besviken helt plötsligt är på allsvensk plats? Vem trodde det när vi kvalade mot Bollstanäs på en sunkig förortsplan i villaförorten i regn härom året?
Man får ju lite identitetsproblem när förlorargänget som alltid klantar till det har blivit ett vinnargäng.

MEN identitetsproblem är skitkul, trivs bra med det just nu. ;-)
Garcia var bra igår. Men matchen höll inte nån jättehög klass. Degen testade en ny spelare från Serbien. Han får nog inget kontrakt.

Roligaste momentet var när Degen fick straff och den skulle slås av Degens anfallare Garcia. Från båda bänkarna hördes: "Kom igen nu Garcia".

Många kändisar" på plats dock: Mille, Mani, Gallo, Mattias (ass 06), Lasse, Gurra, Olsson, Pereira, Andreas Andersson.
Imponerad av hochen´s vilja men förstår inte att Fredrik inte får mer kritik av er på forumet, målsumpare och slarver och utan nga individuella förmågor. Vi behöver en ny högerytter som kan utmana!
Fredrik o Daoda men även Olle o Hoch sumpade ju chanser. även Ante skulle behöva testa sitt skott lite.
Fredrik Olsson äger tungt. Han jobbar hårt som fan för laget. Tycker att du kommer med lite väl hårda och svepande omdömen. Jag tycker att Olsson gjorde en bra insats i matchen om vi bortser från den sumpade målchansen.
Jag tycker också att Fredrik Olsson är jätteviktig, han jobbar hela tiden. Lite för mycket misstag med bollen men det som sker i det tysta väger klart över.

Fredrik o Daoda men även Olle o Hoch sumpade ju chanser. även Ante skulle behöva testa sitt skott lite.

Just vad gäller Ante så förstår jag inte varför han inte skjuter mer. Är det så att han inte kan skjuta månne? Vet inte hur många ggr jag har skrikit skjut utan respons åt den mannen.
Olsson är kung. Sjukt viktig för balansen på mittfältet.
Man kan ju citera Olle Kullinger i frågan: "Fredrik är den första spelare jag skulle ta ut i startelvan."

Det måste vara oerhört skönt att spela med honom och oerhört jobbigt att spela mot honom. Visst, han missade öppet mål, men det som imponerade mest på mig i den situationen var att han var långt ner på egen planhalva och tog en löpning på kanske 70 meter för att hota i djupled. Vilket han ju också gjorde...
Man kan även citera Olle från ett nummer av Siriusnytt: "Han är svag, skjuter dåligt och kan inte passa" ;)

Jag håller dock det senare uttalandet som mer riktigt.
Olsson är KUNG! Som han sliter.....
Olsson sliter hårt på mitten.

Men.. Håller med om att han inte kan passa bollen särkilt bra och slår bort den alldeles för enklet till ingen adress allt för ofta. Det är ingen idé att vinna bollen om man ändå bara ger bort den sekunden efter.
Fredrik Olsson är nog den spelare som har överraskat mest på mig denna säsong. Visst var han bra förra året, men värvningarna av Gallo och Ante trodde jag skulle förpassa honom till bänken. Han kan se lite långsam ut ibland, men han gör ett jättejobb i det tysta för laget och är oerhört viktig.
Framför allt är Olsson en alldeles utmärkt starkiller. Han tar allt som oftast bort motståndarnas kreatör ur matchen. Han är just nu den enda i Sirius som är tillräckligt klok för att kunna gå in och störa bort en spelare medvetet utan att dra på sig kort alltför ofta. Sådana spelare är otroligt viktiga.

Ta exempelvis första matchen mot Väsby i fjol. Ante dominerar matchbilden fullständigt i drygt 70 minuter. Sedan kommer Brännan in och det första han gör är att smälla på Ante ordentligt för att sedan inte släppa honom en meter. Ante försvinner ur matchen, Sirius kan kvittera och i nästa match är Ante anonym, men då är det Fredrik som gör det jobbet. En annan som inte lär bli glad över att återse Fredrik på söndag är Smedberg i LSK. Minns första matchen där Fredrik plockar bort honom så fullständigt att Smedberg ängnar en hel intervju åt att klaga på Fredrik. Jag kan ta att det blir en och annan flepass, men hävdar ändå att han inte är en helt hopplös passningsspelare. Han har ändå ett par assist i år.
Ska bli intressant och se vad Hammarby får för straff för att nån kastade in en plastölmugg, borde väl vara jämförbart med när Degerfors-snubben langade in en pet-flaska (som i och för sig inte såg tom ut...). Tror ni att de får samma bötesbelopp?
Brämhults morotsjuice sade mina korpögon. Inte tom.
RRR: Har det blivit någon anmälan mot Degen eller har det kommit något beslut i frågan?
Vet inte, bollar vidare frågan: Gaffa eller Erlingmark?
Apropå anmälningar. Saxat från svenskfotboll.se:

Daniel Pereira, Sirius

Anmäld för grov förseelse i samband med matchen Degerfors IF-Sirius, i serien Folksam U21Norra, 16/5

Beslut: avstängning under tiden fr.o.m. den 11 juni 2007 t.o.m. den 16 juni 2007. Beslutet avser deltagande i tävling och uppvisning inklusive träningsmatch i fotboll.
vad hände?
Knappast något allvarligt, han "protesterade mot ett domslut på ett sätt som domaren inte uppskattade".
http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=28&m=e&s=&team=5&referat=143
Åkte han ut efter TVÅ MINUTER? Vad fan gjorde han, slog han domaren på käften eller? Så en protest gav alltså ett direkt rött kort?