Hornby
· 2013-09-23 13:14
· 3881 visningar
Just det, säsongen är ju inte slut än. Jag utgår från att laget satsar på att gå obesegrade genom serien.
Gårdagens matchhjälte Kim är avstängd, men Arneng är ju tillbaka.
Rädd för att det kan bli en reaktion, men vi kan väl inte förlora mot VSK?
VSK är ju ett mycket sämre lag än Sirius men har betydligt mer att spela för. Vi borde fixa det ändå. Bara 5p kvar till serierekordet.
#2 ·
RRR
· 2013-09-23 14:10
Jag kan stå ut med en vinst mot VSK och en "läggmatch" mot Selånger, allt för att förpassa VSK från fotbollen
Ser mycket hellre att vi slår alla de där rekorden, plus att jag vill se hur Knivis ser ut i april om Sirius går obesegrade ut ur det här.
Jag kan inte ens förmå mig att tycka illa om VSK längre, jag lider mera med dem faktiskt. De måste vara de enda supportrar i Sverige som haft det värre än vad vi haft det de senaste tio åren. Kanske möjligen Brage också (Kung Grön, trymmis och uBo räknas inte).
Håller fullständigt med om att div I-rekorden är mycket mer intressanta än vilken division VSK spelar i nästa år. Däremot kan jag inte förstå hur man kan tycka synd om VSK-supportrarna, de har ett bandylag som alltid är med i toppen och tog sitt 78:e SM-guld för bara några år sen.
#5 ·
Alexis
· 2013-09-24 06:41
blir det nån som åker till västerås på söndag?
>>Alexis
http://vastra.smode-demo.se/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?76434
Jag tycker bara mer synd om VSK'arna när jag tänker på bandyn. Vad spelar det för roll om laget är bra när man spelar i världens tristaste hall?
Strunt samma, det intressanta är att vi möter alla lag inblandade i nedflyttningsstriden utom Vasalund de sista omgångarna. Jag hoppas på att vi inte påverkar den genom att sluta vinna matcher nu.
Inget lallande, lovar OP.
http://vlt.se/sport/fotboll/1.2220611-forre-vsk-kaptenen-till-superettan
#10 ·
Gabbe
· 2013-09-27 09:30
Jag tycker bara mer synd om VSK'arna när jag tänker på bandyn. Vad spelar det för roll om laget är bra när man spelar i världens tristaste hall?
Strunt samma, det intressanta är att vi möter alla lag inblandade i nedflyttningsstriden utom Vasalund de sista omgångarna. Jag hoppas på att vi inte påverkar den genom att sluta vinna matcher nu.
Världens tristaste hall är ju Göransson Arena!
#11 ·
Hornby
· 2013-09-28 13:40
VSK inför matchen:
http://www.vskfotboll.nu/index.php?fot=nyh&newsno=3724
Jaha nån tippning då? 3-1 till blåsvart kanske? Lite baksmälla blir det allt men inte tillräckligt för att torska mot VSKK.
#13 ·
Hornby
· 2013-09-29 12:12
Dagens elva. Silva från start:
"Jonas Bylund – Karl Larson, Carl Nyström, Oscar Pehrsson, Elliot Käck – Kerim Mrabti, Stefan Silva, Johan Arneng – Dalil Benyahia, Moses Ogbu, Christer Gustafsson.
Bänk: Anton Widén, Viktor Lövgren, Jakob Björk, Mathias Benker, Joel Rydstrand, Mirza Jelecak, Joakim Runnemo."
Visa VSK vilka som är seriens bästa lag!
#15 ·
Nyllet
· 2013-09-29 15:34
Bara göra 6 och dessutom släppa in ett mål mot VSK! Skandal! ;-)
#16 ·
Gabbe
· 2013-09-30 07:08
Finns det nåt klip på nättet med de 6 blå-svarta mål?
#17 ·
Lemon
· 2013-09-30 16:36
Jag stör mig fortfarande på att vi släppte in ett mål. Igen. Det får inte bli en vana.
#18 ·
Gabbe
· 2013-10-01 10:58
Jag stör mig fortfarande på att vi släppte in ett mål. Igen. Det får inte bli en vana.
Man skulle kunna tänka att Sirius hade 3-0 och var redan klart för Superettan sen matchen mot Bisarna. Då kan jag förstå att spelarna var lite mer relaxerad och kunde göra nåt fel i defensiv. Är skitglad att Sirius görde 3 mål till efter den där avsläpning.
#19 ·
Joint
· 2013-10-01 23:27
Vi kan bjuda på ett mål per match fortsättningsvis i år om vi gör fyra framåt i så fall. Då slår vi ändå alla rekord.
VSK sög, btw ...