Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius - Umeå söndag 6 oktober kl 16

Serien rullar vidare med en match som inte känns helt ofarlig. Umeå har gått starkt under hösten och har en giftig anfallsduo i Simon Mårtensson och Danny Persson.

Dalle är avstängd, men Kim kommer tillbaka och kanske kan Berg och/eller Petter göra comeback.

Jag hoppas att laget får en välförtjänt hyllning innan avspark!

Vill se JBL från start, iallafall i truppen och ett inhopp.
Det börjar bli aningen tjatigt att vi inför matchen varje gång förklarar vilken tuff match det kommer att bli och hur svåra just det här laget är. Sen kommer Sirius och kör över allt ändå.
Men visst, Umeå är bra och vill säkert ta poäng och allt det där. Jag får väl tippa 1-1.

Men visst, Umeå är bra och vill säkert ta poäng och allt det där. Jag får väl tippa 1-1.

Nej för helvete! Vi ska inte tappa några poäng hemma! För vi är Sirius och Studan är vårt hem!
Jag tror också att Sirius vinner, jag ville bara hålla skenet uppe och låta allt vara som det brukar.
Vi har mycket att lära som medgångssupportrar.
Rekommenderas!

http://www.unt.se/redaktionensbloggar/blogg.aspx?blogg=1718009&bloggentry=2620763

Jävlar vad Calle blir uppsnurrad av Dalle!
Lite extra krydda inför matchen:

" Mål Varav straffmål
Simon Mårtensson Umeå FC 16 1
Moses Ogbu IK Sirius FK 14 0
Daniel Ahonen IFK Luleå 13 0
Dago Funes Nyköpings BIS 12 2
Stellan Carlsson BK Forward 11 0
Christer Gustafsson IK Sirius FK 11 0"

Usch vilken fin film.
Nu känns det att jag vill uppleva en riktig tajt match, bara för att leva intensivt hela 90 minuter. Men 4-0 blir helt OK annars!
Jag hade tydligen inte tippat än. 3-0 tll blåsvart. 1456 pers.
Nu känns det att jag vill uppleva en riktig tajt match, bara för att leva intensivt hela 90 minuter.

Om du söker spänning så lurar du bara dig själv. Vi är klara – vi är tillbaka!
2-1

Om du söker spänning så lurar du bara dig själv. Vi är klara – vi är tillbaka!

Joint, du förstår mig inte. Jag vet att vi är klara och vi är tillbaka. Jag vill bara att Sirius vinner alla matcher som är kvar och det vore trevligt med lite mötstånd och en match som är vunnit i sista minuten!
Umeås syn på saker och ting:

http://www.ufc.se/nyheter/ik-sirius---umea-fc-matchinfor

Idag blir första dagen jag ska prova min nya livsinställning - att vara optimist. Så jag tippar vinst med 4-1. Om vi förlorar idag återgår jag omedelbart till att vara pessimist igen.
Optimister jobbar inte med brasklappar.
Man måste ju börja någonstans. Kan ju inte bli kniv-jonas över en dag.
3-1.
Hoppas på en publiksiffra över tusen.
Min grundinställning till den här truppen är väldigt optimistisk, ändå drabbas jag av pessimism inför nästan varje match, tippar 1-1 idag. Min förhoppning är främst att Moses knappar in på Mårtensson i striden om skytteligskungakronan.
Kim som mittback!
Jag skulle tagit ut:
Kim
Kim, Kim, Kim, Kim
Kim, Kim
Kim, Kim, Kim
Kim
Dagens elva:

"Jonas Bylund - Karl Larson, Kim Skoglund, Oscar Pehrsson, Elliot Käck - Johan Arneng, Stefan Silva, Kerim Mrabti - Moses Ogbu, Joakim Runnemo, Christer Gustafsson.

Bänk: Martin Karlsson, Jakob Björk, Mathias Benker, Mirza Jelecak, Joel Rydstrand, Carl Nyström, Jonatan Berg"

Sirius är bättre än Umeå! Visa det.

Moses sätter två, men mot herrar Persson & Mårtensson räcker det i värsta fall bara till ett kryss, men troligen seger 2-1.
Efter att ha sett det här undrar man ju om Sirius öht kommer att göra nåt mer mål i år.
Det är väl det man menar med att bollen är rund, i det här fallet mer fyrkantig. Proppen ur i resterande matcher nu.
En orgie i målsumperi. Vi borde ha vunnit med 3-4 mål men extra tack till Bylle att förlustnollan förblev intakt.
Ajajaj, 0-0, det har ser inte bra ut! Nu går det åt helvete som vanligt ;-).
Befarad knäskada för Persson, bara det inte är allvarligt/långvarigt.
Vi är fortfarande obesegrade i alla fall. Hoppas att OP är ok.
Då blev den här helgens facit herr + dam = inga mål och två befarade knäskador (Sara Storck igår). Hade väl nästan varit bättre om OP släppt in den där bollen.
Hoppas det bara är typ samma skada som Berg fick, då kan han vara med när serien börjar igen.
Nån som vet, hur är det med O.P?
Men vaffan! Inget jävla korsband nu. Vi får börja med nåt slags specialskydd.

[link]http://www.unt.se/sport/-i-varsta-fall-ar-korsbandet-av-2627427.aspx?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed[/link]
Jaha, då måste vi fixa en ny back då. OP lär inte vara tillbaka förrän tidigast efter sommaruppehållet nästa år.
Hade tusen gånger hellre tagit 0-1 där
Helt sanslöst om det är korsbandet...
Jag sa till dissteffe precis när det hade hänt att "man lär ju iallafall inte få en allvarlig knäskada av att krocka med stolpen".

Det sägs ju att det inte går att jinxa nu för tiden, men det vete fan...
Jag sade något liknande. Dubbeljinx fungerar tydligen.
Oavsett vilket så är vår oerhört stabila backlinje sönderslagen inför nästa säsong. Det här kommer att kosta placeringar.
Jag väljer att avvakta definitivt besked innan jag börjar spekulera huruvida OP:s skada kommer att påverka nästa säsong. Men hoppas som sagt att det är en korsband light (typ Berg), då kan han vara tillbaka i mars lagom till Svenska cupen.

Är det bakre korsbandet som är av så verkar det vara en konvalecens på 4-12 månader om jag förstått det jag läst på olika hemsidor rätt, vilket ju är en väldigt vag diagnos ... Bakre korsbandet (samma som Berg) är mindre allvarligt än främre så det är inte omöjligt att OP kan vara tillbaka tills träningsmatcherna drar igång.
Jag reagerar på att OP säger att det gör ont. De har andra korsbandsskadade har väl inte klagat på smärta?
Låter mer som menisk i mina lekmannaöron.
Det vore ju rena drömscenariot.
Keep my fingers crossed...

"På onsdag (idag) ska jag göra magnetröntgen, efter det kommer jag att veta mer, säger Oscar Pehrsson."

Så det finns folk i Uppsala som kan tolka en magnetröntgen nu alltså? Det gjorde det ju inte för ett halvår sen.
Valfjäsk från landstingspolitikerna...
Det bakre korsbandet är av på OP. Kan alltså missa hela nästa säsong.
Fy fan... :(

#TaHemHaris
Bakre korsbandet är mindre allvarligt än främre (Berg skadade bakre), men med tanke på att rehabitiden kan bli betydligt längre än vad den blev för Berg så behövs det definitivt en mittback.
Ja. Med all respekt för Skoglunds senaste insats.
:-( :-( :-(
Förhoppningarna inför cupen sjönk betänkligt. Men, men....vi har ju inte direkt varit skadefria under säsongen som varit och det har inte gått alltför dåligt.

Det bakre korsbandet är av på OP. Kan alltså missa hela nästa säsong.

Nja, hela nästa FÖRsäsong va? Lär inte dra över estimerad tid med 6-7 månader...
För övrigt borde Segerström komma hem och sluta lalla.
Tror inte man kan säga något om estimerad tid än, det var ju inte ens säkert hur mycket som var trasigt.
Talar om hans egen utsago i UNT, alltså.
Petter H kan väl göra en tillfällig insats.
Ingen skada är ju exakt likadan som någon annan, men om Berg kunde vara tillbaka efter 5 månader, så bör ju chanserna vara hyfsade att OP kan vara tillbaka till seriepremiären i april. Då tycker jag att Viktor kan få välbehövlig speltid i tränings- och cupmatcher.

Petter H är dock en kittlande tanke.

En 36-årig Petter Hansson som inte har spelat fotboll på elitnivå på flera år håller väl knappast i superettan?
Vem tänker ställa frågan "Är du pepp på att träna som fan en hel försäsong och sen köra några träningsmatcher? Du vet, när Oscar kommer tillbaka så behöver du inte köra längre." till Petter Hansson?
Han spelade dock i Monaco så sent som i maj 2012. Det är en kittlande tanke, men det kommer inte att hända. Låt som sagt Viktor få viktig speltid under vintern.

Viktor Lövgren.
Undrar om inte just ett sådant upplägg kan tänkas av Petter H. Han vill knappast köra ett helt år, men är kanske sugen på att spela på hyfsad nivå en kortare tid.
Börja träna Gurra!!!!