Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Petter-minnen

Dela med dig av ditt bästa/roligaste minne av Petter Österbergs 200+ matcher i denna tråd. Kanske kan sammanställas och lämnas över till honom.
Minns med rysningar av glädje skottet mot Assyriska (var det väl) hemma på Studan. Måste ha varit S1 säsongen 2008.
Nej, på riktigt, jag finner inga ord. :-(

Tack för ALLT, Petter! Länge leve blåsvarta kulturbärare!
Men jag minns säsongen 2005 då han genomgående var grym. 16 assist och ett par mål på det, om jag inte minns fel. Bästa enskilda minnet efter comebacken är nog i fjol när han hoppade in på Enahandavallen och verkligen tog död på Enahandaspöket en gång för alla. Han kom in och slet verkligen föredömligt.
Det som poppar upp för mig är fjolårets magiska bortamatch mot VSK. Snyggt mål av Petter och en ful krigarseger.

http://www.unt.se/inc/print/bylund-hjalte-i-bortasegern-1785437-default.aspx
Ja, 2005 var han riktigt bra. Jag minns speciellt en mycket snygg framspelning till P som gjorde mål hemma mot Valsta. Inte så konstigt att Gefle värvade honom efter den säsongen. Än en gång, ett stort tack för allt Petter!!!

Volley-baljan mot Östersund hemma, 2010.
När min son bara kunde en spelare i Sirius fotboll och brukade fråga om Petter hade spelat.
När han dömde supportermatchen förra året. Bästa domarinsatsen i mannaminne. ;)

Fy fan!
Haha. Jag tror att det e bollstanäsmatcherna dom va så jäkla viktigta o vi löste det.