Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Tippa elitserien 2013-2014

Känns svårtippat iår men gör ett försök.

1. Villa dock inte säker på att dom tar guldet
2. Sandviken känns som ett klart finalag
3. Hammarby ser starka ut får dom nilsson att passa in i gruppen blir dom farliga igen
4. Edsbyn fortsätter lyfta in unga spelare o gör det bra
5. Bollnäs Grymt försvar o bra hörnskytte räcker långt
6. Vänersborg Dom får iår utdelning för att ha satsat på talanger länge o jocke smäller dit många på fasta
7. Västerås hade tippat dom högre men det blir jobbigt utan Ted.
8. Vetlanda tror det blir hårt om sista platsen mellan vetlanda o broberg
9. Broberg Någon gång måste dom tappa
10 Kalix tycker dom ser intressanta ut
11.Kungälv en chansning men dom ser väldigt svaga ut iår
12.Ljusdal tight i botten men tror dom e lite starkare än oss
13. Sirius Hoppas laget överaskar mig men har sett riktigt segt ut i dom matcherna jag har sett
14. Gais Tappar Sundin och Muhren (äcklet) och fyller inte på med någon bra spelare det enda laget jag tror åker ur.

Hoppas vi skräller men så här tippar jag idag en vecka innan premiären.
1. SAIK - Skitlag men inget blir ju som jag vill.
2. Bajen - Alltid bra.
3. Villa - Att villa men inte kunna.
4. Västerås - Bygget räcker till en fjärdeplats
5. Vetlanda- Tja vaffan. Dom verkar ju ha nåt på g.
6. Edsbyn - Tappat mkt men komemr klara sig på ungdomarnas talang.
7. Väners - Har ingen koll men folk verkar tycka att dom är bra.
8. Bollnäs - Klart dom går till slutspel.
9. Broberg - Dom fick inte plats högre upp.
10. Sirius - Inget kval i år. Västra vinner supportermatchen som nu kan hållas i god tid.
11. Kalix - pass.
12. Kungälv - Verkar rätt kassa.
13. GAIS - Ännu kassare.
14. Ljusdal - Trevligt gäng men Hydas kan ju inte bära upp laget själv.
1. Hammarby Om Nilsson funkar så håller det hela vägen.
2. Villa Inte i år heller. Känns jinxade.
3. Västerås Kanske något snäpp högre.
4. Sandviken Håller det verkligen bakåt?
5. Bollnäs Överraskar om Westh är hel och Jernberg levererar.
6. Edsbyn För stora tapp.
7. Vänersborg Högre om Hedqvist pangar på.
8. Vetlanda Löfstedt förstås, men det räcker inte längre.
9. Kalix Englund styr upp det.
10. Broberg Tung säsong tror jag.
11. Sirius Kämpa!
12. Ljusdal Nej, tyvärr.
13. GAIS Kommer att tappa i längden.
14. Kungälv Platt fall.
Här kommer mitt tips.
1. Villa. Kompletterat med Fall och Sälen vilket gör de ännu starkare i år. De måste arbeta bort komplexet ”att villa men inte kunna”. Finallag men precis som kniv-jonas är jag tveksam till att de står pall.
2. Äckel-SAIK och tyvärr en klar SM-finalkandidat. Jag hatar mig själv för detta tips!
3. Bajen. Svåra att tippa, de har varit lite ojämna i försäsongsmatcherna men de har en fantastisk tränare som verkar sprida glädje och trevnad. Solklart semifinallag.
4. VSK. Slåss med Bajen om tredjeplatsen men som sagt, Ted B:s skada är ju en klar nackdel. Får dock svårt att ta sig till semi.
5. Vänersborg. Stefan Karlsson kör hårt med piskan och får fason på laget. Kan ställa till det för lag i slutspelet. Semifinalkandidat
6. Edsbyn. Tappat landslagsmän men levererar bra juniorer varje säsong. Förlorar kvartsfinalspelet.
7. Bollnäs. Kniv-jonas slog huvudet på spiken med sin beskrivning. Bara kvarsfinal.
8. Vetlanda är svårtippat. Kan lika väl hamna på slutspelsplats som på kvalplats men jag chansar på det första alternativet.
9. Broberg. Har inte direkt imponerat på försäsongen och i år tror jag de missar slutspelet.
10. GAIS. Har överraskat under försäsongen men precis som med Vetlanda är de svårtippade.
11. Kalix. Olov Englund är ju en kanonförstärkning och de kommer bara bli bättre och bättre ju längre säsongen lider mot sitt slut. Slåss med Broberg/GAIS om 9-10:e platsen.
12. Sirius. Jag kan inte tippas oss sist!!!! Solklart kvallag hur som helst!
13. Kungälv. Tappat folk och jag tror de får det lika tufft som Sirius. Solklart kvallag!
14. Ljusdal. Kan lika väl sluta 12:e som 14:e men jag hoppas de är lite svagare än Sirius. Solklart kvallag!

1. SAIK – tyvärr
2. Bajen – sämst träningsmöjligheter av guldkandidaterna men ett riktigt vasst lag och tror att Herr Nilsson funkar i den här truppen.
3. Villa – bränner guldet även denna säsong.
4. VSK - Tacksamt läge. Bra lag som slår lite underifrån.
5. Bollnäs – Ser faktiskt stabilla ut även utan Spinnars
6. Vänersborg – Känns givna i slutspelet.
7. Edsbyn – Mycket talangfulla junisar men tror man får det tufft i år.
8. Vetlanda – Löfstedt är klass och bara han håller sig hel blir det slutspel. Lite frågetecken för hur Österberg funkar som tränare.
9. Broberg - Har väl typ 10 slutspel på raken men det blir tufft i år.
10. GAIS – Lever på stabil defensiv och Rudell verkar klara steget från div1 överraskande bra.
11. Kalix – Liten joker men många långa bortaresor tar kraft.
12. Kungälv – Sönderläst spelide och försvagade men tar sina pinnar på Skarpe Nord.
13. Ljusdal – Bättre defensiv med Hydling, sämre offensiv utan Engström.
14. Sirius - Hoppas innerligt att ha tokfel här men det känns lite tunt. Måtte det bli en bra vinter för regn/blåst kan nog ställa till det rejält för Relitagänget.
Relitagänget. Uff va hemskt det lät.
1. SAIK - Lär väl hänga en 8-12 framåt varje match om Edlund och EP är friska
2. VSK - Sen värvning av Sjöström gör att försvaret nu ser starkt ut
3. Bajen - Trots alla tapp
4. Villa - Inte i år heller
5. Vänersborg - Hedqvist och hörnor
6. Bollnäs - Ungefär där de brukar hamna
7. Vetlanda - Verkar på gång - fina värvningar
8. Sirius - Eskhult gör comeback, Robin Olsson gör succé och Putte blir mirakulöst frisk :-)
9. Edsbyn - Första slutspelsmissen på...länge!
10. Broberg - Tippar jag alltid fel på!
11. Kalix - Ser ut som en stark nykomling
12. Ljusdal - Mest för att västkustlagen är sämre
13. GAIS - Kan aldrig gå
14. Kungälv - Inte här heller
Jag har en app på min ifåne som heter elitrapport. När jag går in på spelprogram och väljer elitserien finner jag att resultaten redan är inlagda. Tydligen har någon spågumma tittat in i glaskulan och kommit fram till följande resultat:
Sirius-Hammarby 9-3! (nice!)
Vetlanda-Sirius 2-5 (lalala!)
Sirius-Villa 2-4 -( fan också!)
SAIK-Sirius 1-2 (halleluja!)
Sirius-Bollnäs 7-0 (såjaa!)
Och det fortsätter bra vill jag lova!
1. Hammarby, känns mest jämna
2. Sandviken, mest för att jag hoppas att de inte vinner
3. Att Villa men inte kunna, faller som vanligt i en semi
4. Bollnäs, televerket lyckas på nåt sätt nästan
5. Vänersborg, känns ovanligt starkt
6. Edsbyn, utan Kuben ingen by
7. Vetlanda, en riktig tränare kanske kan få ihop det hyfsat
8. Broberg, skogshuggarna är för ojämna
9. Sirius, kan nog överraska en del
10. Västerås, suger hästballe och får skador på allt och alla
11. Kalix, fart o fläkt och Olov
12. Ljusdal, egentligen ett kul lag
13. Kungälv, nä
14. GAIS, hoppas att de åker ur nu
1. Villa - Bäst lag på papperet och lär därför komma etta i ligan, men tror det återigen låser sig i eventuell SM-final.
2. SAIK - Troligtvis seriens bästa anfallsduo i Edlund och Erik Pettersson. Giriga som få. Återstår att se hur Murren smälter in bara.
3. Hammarby - Grym coach som verkligen fått ihop laget och skapat någon sorts vinnarmentalitet. Frågetecken på Patrik Nilssons status.
4. Västerås - Världens säkraste keeper. Erkänt starka nyförvärv, men en del skadebekymmer. Lär växa när de fått tillbaka nyckelspelare som Bergström.
5. Vänersborg - Lär vara bättre förberedda från start redan i år och därmed ta ytterligare steg. Hänger en hel del på att Hedqvist levererar dock.
6. Edsbyn - Ingen satsning att tala om direkt, men lär ju räcka långt ändå. Ändå en bra kontinuitet och spelare som kommer att ta ytterligare steg, typ Simon Jansson.
7. Vetlanda - Bra junisar som växt på sig, bör kunna lyfta under ledning av Löfet. Lite frågetecken på målskytteriet.
8. Broberg - Grisgäng som gnetar till sig en kvartsfinalplats år efter år. Så också i år, men blir nog en hård kamp i Hälsingland där.
9. Bollnäs - Känns något försvagade. Känns som det blir en hård kamp om sista slutspelsplatsen, och något av hälsingetopptrion missar nog.
10. Kalix - Lär ta en hel del pinnar hemma. Intressant målvakt och en grym libero i Englund kan göra de hyfsat kompakta. Dessutom bra på rören så lär kunna kontra in en del också.
11. Gais - Tajt gäng som lär ta sina poäng här och där. Saknar dock spetskompetens framåt, om inte Rudell lyckas leverera även på denna nivå.
12. Kungälv - Stor spelaromsättning och inget skrämmande lag i sig. Dock är ju Skarpe Nord en fruktad arena för många lag, så på så sätt kommer man att ta merparten av sina poäng.
13. Sirius - Tappat nyckelspelare i varje lagdel, medan man nästan bara förstärkt med allsvenska 90-talister. Se-och-lär-säsong, som kan ge frukt till nästa år.
14. Ljusdal - Saknar också rutinen, och förstås kvaliteten. 25-årig coach till att börja med gör mig skeptisk. Tappat sin kanske bästa spelare i Engström.

SM-guld: SAIK.
1. Västerås - ja jag vet men det blir så.
2. Sandviken - ja jag vet men det är inte jag ....
3. Villa - Fall och Sälen glimrar men inte ändå fram.
4. Hammarby - överraskar lite negativt.
5. Bollnäs - mitt I, mitt I, mitt i.
6. Kalix - stor överraskning men bra lag
7. Edsbyn - stabilt!
8. Sirius - vi överraskar.
9. Vetlanda - slåss som vanligt med Sirius om placeringarna
10. Broberg - för mycket stök i laget.
11. Vänersborg - börjar bra men tappar på slutet
12. GAIS - får det svårt hela säsongen
13. Kungälv - det som gick så bra ifjol
14. Ljusdal - kommer efter tidigt och hämtar aldrig igen
Jocke, Haze och RRR är mina killar; klart Sirius skall nosa på slutspel!

SM-guldet kommer att gå till något lag jag inte tycker så mycket om g?ssar jag.

Haze tippade oss som 14:e. Det är inte jättenära slutspel i min bok.

Beror på. Den gångna säsongen kom vi ju faktiskt elva, men med endast två poäng ifrån slutspel. Känns dock som en 8-9 lag är alldeles för bra i år asså...
Vägrar tippa, men tror Joint är mycket nära sanningen...
Litar enbart på Nyllets konstiga app som redan räknat upp resultat i alla matcher och via detta sammanställt en sluttabell. Enligt den vinner Broberg serien före Sirius och Kalix. Villa missar slutspel och SAIK får kvala.
Lika bra att visa hela sluttabell elitrapport kommit fram till:

1. Broberg
2. Sirius
3. Kalix
4. Bollnäs
5. Kungälv
6. Hammarby
7. VSK
8. Vänersborg
9. Villa
10. GAIS
11. Edsbyn
12. Ljusdal
13. Sandviken
14. Vetlanda

En slumpgenerator eller kanske en programmerare på elitrapport som gillar Sirius och ogillar SAIK. I så fall en väldigt sympatisk och intelligent person som vill skapa rättvisa i sportvärlden. Fast Broberg 1:a stämmer mindre bra med orden sympatisk, intelligent och rättvisa.

Lika bra att visa hela sluttabell elitrapport kommit fram till:

1. Broberg
2. Sirius
3. Kalix
4. Bollnäs
5. Kungälv
6. Hammarby
7. VSK
8. Vänersborg
9. Villa
10. GAIS
11. Edsbyn
12. Ljusdal
13. Sandviken
14. Vetlanda

En slumpgenerator eller kanske en programmerare på elitrapport som gillar Sirius och ogillar SAIK. I så fall en väldigt sympatisk och intelligent person som vill skapa rättvisa i sportvärlden. Fast Broberg 1:a stämmer mindre bra med orden sympatisk, intelligent och rättvisa.

En mycket vacker tabell. Utomhuslag på plats 1-6 (GAIS är en historielös plastklubb och sen är det väl något personligt agg mot stackars Ljusdal). Att se SAIK på plats 13 är en av veckans höjdare.
Förresten: har alla västringar köpt Sirius bandys eget säsongstips? Kostar 100 kr och pengarna går till ungdomsverksamheten. Tryckfel på köpet (http://www.siriusbandy.se/web/article/viktig-information-om-bandytipset/). Jocke och jag säljer.

[quote1382039615=Sutra]

[/quote1382201186]

Big Spender skulle det förstås stå.

Ops, redan premiär? Jag får väl slänga ihop ett sistaminuten-tips. Tyvärr sällar jag mig till dysterkvistarna och tror att Sirius kommer sist. Visserligen tycker jag verkligen att man har gjort ett kanonjobb med att få ihop till en intressant trupp. Men tappar man nästan hela truppen på två säsonger så blir det tufft, så är det bara. Det kommer att ta mer än en säsong att få ihop det här igen. Det är i kvalet det gäller, och har vi turen att slippa fucking Tillberga där så tror jag vi har en hygglig chans att överleva.

1. Villa
2. VSK
3. Hammarby
4. SAIK
5. Vänersborg
6. Edsbyn
7. Bollnäs
8. Vetlanda
9. GAIS
10. Kalix
11. Broberg
12. Ljusdal
13. Kungälv
14. Sirius
1. Villa
2. SAIK
3. Hammarby
4. VSK
5. Vänersborg
6. Edsbyn
7. Vetlanda
8. Bollnäs
9. Broberg
10. Kalix
11. GAIS
12. Sirius
13. Ljusdal
14. Kungälv
Bumpar tråden. Tippar att Joint vinner.
Ja, det ser ut som Joint är säsongens champ. Följande sluttabell med obligatorisk reservation för hjärnsläpp:

Joint 14 fel
Nyllet 18
haze 18
Teebird 20
Apan 21
kniv-jonas 24
Bandyibollen 28
Brukarn 28
RRR 31
Big Spender 33
Jocke 38
elitrapportappen 78

Snyggt tippat Joint (ensam om att tippa Bollnäs utanför slutspelet)!
Dubbelmästare i år, se där!!!
Övre halvan! Yes!
Kan inte Joint (med dubbla pallplatsaren Nyllet som ass) redan nu börja räkna ut kvaltabellen?
Imponerad Joint! Du är som en norrbagge i längdskidåkning, svår att slå.
Som svar på dissteffes inlägg kommer följande tips (kanske fel tråd men det vore oartigt att inte svara):
1. SIRIUS (tippar med hjärtat)
2. Kalix (gillar Sargvakten)
3. Tillis (oj vad skönt det skulle kännas!)/Gripen
4. Någon av 2:orna i allsvenskan
Jag är som Ukrainas VM lag. Längst ned och helt utan publicitet. Nu är jag inte ledsen för det utan tippar lika naivt en kvalserie.

1. Tillberga
2. Sirius
3. Kalix
4. 2:orna

Alt
1. Sirius
2. Kalix
3. Gripen
4. Tvåorna